ورود چینی ها به بازار خودروی آمریکا

گریت وال به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان چین، برنامه خود را برای ورود گسترده به بازار آمریکا تا سال 2015 اعلام کرد. به گفته مدیر عامل این شرکت، آنها با خودروهای SUV خود به بازار ایالات متحده به عنوان یکی از بزرگترین و سخت ترین بازارها وارد خواهند شد.

Great Wall Haval H6 SUV
Great Wall Haval H6 SUV

گریت وال اولین خودروساز چینی خواهد بود که به طور گسترده محصولات خود را وارد بازار آمریکا خواهد کرد. این امر پس از سالها تجزیه و تحلیل و با توجه به نگرانی های مربوط به کیفیت محصولات با صبر و تأخیر همراه شده و اکنون که ثبات مالی و رشد کیفی در این خودروها دیده می شود، تلاش برای ورود به این بازار نیز آغاز شده است. ممکن است این خودروها حتی در خود آمریکا مونتاژ شوند. گریت وال سال گذشته 677 هزار دستگاه خودرو ساخت و امسال قرار است این میزان را به 800 هزار دستگاه برساند که 130 هزار دستگاه از آن صادر خواهد شد. به نظر شما موج چینی، خودروسازان مطرح آمریکایی و اروپایی را به دردسر خواهد انداخت؟

17 دیدگاه

  1. just u.s
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    دوستان توجه داشته باشيد كه خودروهاي چيني در صورت ورود به جاده هاي ايالات متحده بايد از فيلتر استاندارهاي سخت ايمني و كيفيت عبور كنه بعد مجوز ورودش صادر بشه مثل ايران نيست كه جنس بي كيفيت سرازير كشور بكنن هم پولمون بره هم جونمون هم اسايشمون.

    پاسخ
  2. بهزاد
    سوابق: (763 دیدگاه) ,

    ورود به بازارهای سطح اول جهان مثل آمریکا و اروپا موجب میشه کیفیت قطعات و ساخت ماشین بالاتر بره و همچنین مسائل ایمنی و زیست محیطی هم در نظر گرفته بشه و همین تغییرات گسترده باعث افزایش قیمت محصولات تولیدی می گردد که با توجه به اسم برند و سابقه ی اون کار بسیار سختی رو پیش روی شرکتهای چینی خواهد گذاشت.
    به نظرم بهترین راه کار برای شرکتهای چینی و هندی که میخواهند بازارهاشون رو گسترش بدن خرید شرکتهای مطرح جهان که دچار مشکلات مالی هستند میباشد تا نیازی به تبلیغات گسترده بازاریابی و آزمون و خطا نباشه همون کاری که هندی ها با جگوار و دوو و … و چینی ها با ولوو و ام جی و… در حال انجامش هستند میتونند با خرید شرکتهایی چون سوزوکی و میتسوبیشی و گروه ps و opel و… به این امر سرعت بیشتری دهند.
    البته چینی ها بدجوری به مسائل ملی گرایی گرایش دارند و دوست دارند با برندهای ساخت خودشون این مسیر رو طی کنند که باید صبر کرد و دید…

    پاسخ
  3. چین
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    البته نمیتونن با خودروسازای ما رقابت کنند.چون ما با تیبا و پراید و رانا بازار اروپا و آمریکا را فتح خواهیم کررررررررررد.بعدشم ملت میگن چینیا بنجل سازن! پس شرکتای ما چیکاره اند؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  4. اميد(هنر هفتم)
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ورود به بازار آمریکا سخته و ماندگاری سخت تر از اوون
    بعله…چینی ها هم پیرو مکتب هیوندایی هستن و همون راه رو ادامه میدن برای دسترسی به بازار دنیا

    پاسخ
  5. ناظر
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بنظرتان تو خواب هم میشه دید محصولات ایرانگاری و ساپیاکبک به آمریکا صادر بشه ؟؟؟

    پاسخ
  6. اسی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خداکنه چینی هاوارد بازارامریکا بشن و استراژی ساخت محصولات رو درکشورماهم تغییربدن نه اینگه اشغال هاشون رو برای مابفرستن وخوباشوبرای امریکایی ها
    ماکه از ایران خودرو سایپاو… دل سرد شدیم

    پاسخ
    1. ناظر
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      پسرم اول خوب تحقیق کن بعد نظر بده
      اون پیکان انگلیسی هست نه ایرانی
      _____
      http://www.machinemag.com/ViewNews.aspx?viewid=5169
      _____
      …یک دستگاه humber sceptre که در حکم خواهر hillman hunter یا پیکان ما محسوب می‏شد، برای فروش گذاشته شده بود. او بارها عکس‏های سایت را بررسی کرد و هنگامی که متوجه شد مکان فروش آن در لس‏آنجلس است، سریعاً به محل بازدید رفت. گاراژی که تعداد زیادی اتومبیل آمریکایی و اروپایی قدیمی در آنجا دیده می‏شد و در گوشه‏ای از آن این خودروی آبی رنگ، پارک شده بود. گرچه وضعیت آن جالب نبود ولی برای یک ایرانی، گزینه مناسبی جهت بازسازی به شمار می‏رفت. طبق قوانین e-bay، آگهی این خودرو باید یک هفته برای بازدیدکنندگان سایت باقی می‏ماند، ولی «روبرت» نمی‏خواست حتی یک هفته صبر کند. بنابراین تمام مبلغ را به مالک پرداخته و خودرو را از وی خرید. مالک به او گفت که این «هامبر» مدل 1967 است و همان سال توسط پدر وی از انگلستان به ایالات‏متحده آورده شده و مورد استفاده روزمره او بوده است.

      پاسخ
  7. فرزاد
    سوابق: (346 دیدگاه) ,

    با عرض سلام به همه پدالیها
    من فقط بعضی از مطالب رو که میخونم همچین یه خورده شاخ در میارم.ببینید چینیها دارند به مهد SUV صادراتشون رو اغاز میکنند .من تعجب میکنم که بعضی از اقایون فقط مخالفن و ساز ای چه بدبخت شده امریکا که ماشین چینی میخواد که نه وارد کرده در اصل چون تمام تشریفات اداری را انجام دادن فقط مونده زمان ورود.اولا به قول یکی از دوستان که به حق هم گفته بود واردات ماشین اونم از نوع شدیدا امریکائی کار ساده ای نیست مطمئنا از سدهای بزرگی که براشون در نظر گرفته شده به خوبی عبور کردن.دوستان باید خاطرشون باشه وقتی که ماشینهای کره ای همزمان با ماشینهای المانی و فرانسوی وقتی که وارد ایران شدند شاید 2 در صد بازار اسیا رو داشتند چون اون موقع هم همین بحصها بود که بی ام دبلیو کجا النترا کجا یا این که کریسیدا کجا و سوناتا کجا و الی اخر.اما چینیها به نظر من یک اشتباه بزرگی کردند که شاید سالها تاوانش رو بپردازند و اون هم شعار ماشین لوکس ولی با یک سوم قیمت یا شایدم بیشتر دوستان متخصص بهتر میدونند که همینEC7 EMGRAND تنها ماشین کارخانه جیلی که از قضا صاحب ایرانی تبار ساکن عربستان داره نیست.به سایت خود کارخانه مراجعه بکنیدهمه این اطلاعات هست .اینها با ازمون و خطا به این نتیجه رسیدند که چه ماشینی بهترین مخاطب رو داره وهمینطور اینده کمپانی.بهتره بجای این همه انتقاد یه خورده انصاف هم به خرج بدیم مرسی از همگی

    پاسخ
  8. BEHZAD
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خدا پدر چینی ها رو بیامرزه اگه اینا نبودن یک گوشی موبایل یا یک ماشین ایرانی مثل سمند یا پژو ایرانی را به چه قیمتهایی بالا قالبمون میکردن این تولیدات بازهم اقتصاد دنیا را معتدل کرده وگرنه این برندهای معروف خون مردم رو توشیشه میکردن راستی مگه خبرندارین قطعات بیشتر این خودروهای مارکدار چینی هستن خبر ندارین برین مطالعه کنین !

    پاسخ
  9. حميد
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    همين هاوال كه ديار خودرو داره پيش فروش ميكنه تبليغاتش رو در امريكا شروع كردن و شركت هاي ليزينگ امريكا در حال بازاريابي براي اجاره دادن اين خودرو از جولاي سال آينده هستن تا نظر مشتريان رو به سمت محصولاتشون جذب كنن. يعني انقدر به توليداتشون اعتماد دارن كه ميخوان ابتدا با ليزينگ خودشون رو ثابت كنن و بعد به فروش بالا برسن، جالبه بعضي ها تو همين سايت درباره هاوال گفتن اشغاله! ما بايد ازين خواب بيدار شيم، و بفهميم كه دنيا درحال پيشرفته و ما فقط بلديم افراط و تفريط كنيم، ماشين ژاپني رو بپرستيم و به چيني فحش بديم و خيال كنيم خيلي باكلاس هستيم، در حاليكه خودرو چيني نصف قيمت خودرو معادل ژاپني قيمت داره

    پاسخ
  10. ایرانی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوست عزیز چین
    ای کاش توانایی تولید کامل همین پرایدورانا وتیا رو هم داشتیم تا اونجایی که من مطلع هستم حداقل قطعه ای مثل ای سی یو ساخت خودمان نیست البته نه به دلیل جهانی شدن صنعت وتولید هرقطعه از یک خودرو در یک کشور دیگر بلکه به دلیل ضعف
    چون شوربختانه بدلیل حمایت های بی حدومرز ودرنتیجه عدم وجودرقابت خودروساز داخلی خود راملزم به هیچ هزینه ای برای پژوهش نمیداند

    پاسخ
  11. راد
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    اگه آمریکا اجازه ورود به چینیها میده فقط بخاطر رفاه وحمایت مردمش اینکارو میکننه ولی دولت ما فقط حامی چندتا سهام دار رانتخواره.آمریکا با اینکار حس رقابت وحذف حاشیه امنیت رو برای کمپانیهای داخل بوجود میاره .ولی نمایندهای ما با تعرفه۱۰۰۰درصدی انحصار ابدی رو تقدیم دو نازدونه(ایران خودرو وسایپا) میکنه .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.