لیفان

برنامه‌های لیفان برای بازار ایران

کمپانی لیفان نامی شناخته شده برای ما ایرانیان است. شرکتی که با مدل ۵۲۰ وارد دنیای خودروسازی شد و از اوایل حضورش در بازارهای جهانی، به ایران هم آمد تا نخستین محصول را توسط کرمان موتور در ایران عرضه کند. اما اکنون و در سال ۲۰۱۵ لیفان که دهمین سال خودروساز شدن خود را جشن می‌گیرد، فاصله زیادی از آن روزهای خود دارد. هرچند که هنوز هم نه در بازارهای جهانی و نه حتی در بازار خود چین حرف زیادی برای گفتن در برابر رقبای هم‌وطن و خارجی‌اش ندارد، اما آن‌طور که به نظر می‌رسید لیفان در حال برداشتن گام‌های بلندی برای ارتقای محصولات و تبدیل شدن به یک خودروساز معتبر و قابل اطمینان جهانی است.

Lifan
ایران یکی از بازارهای مهم و بزرگ لیفان است و بنابراین طبیعی است که لیفان توجهی ویژه به بازار کشور ما داشته باشد. بر این اساس با همکاری شریک تجاری خود، یعنی کرمان موتور، قصد دارد که به‌زودی به پرتیراژترین خودروساز خارجی بازار ایران تبدیل شود. به همین دلیل و به‌منظور گسترش همکاری بین لیفان و کرمان موتور، هیاتی بلندپایه از مدیران ارشد کمپانی لیفان به رهبری آقای مین شانگ مدیرعامل و مالک کمپانی لیفان در آذر ماه سال جاری وارد ایران شدند تا ضمن بازدید از خطوط تولید و امکانات کرمان موتور، مذاکراتی را نیز جهت افزایش تولید و برنامه‌های پیش رو با مسئولین کرمان موتور داشته باشند. در حاشیه این دیدارها، مدیرعامل لیفان به خبرنگاران گفت:” سیاست کلی ما حرکت در راستای سیاست دولت ایران است؛ به طوری که در حال حاضر هم شاهد درصد قابل‌توجهی از داخلی سازی محصولات لیفان در ایران هستیم.

وی با بیان اینکه همزمان با تقویت تحقیق و توسعه در ایران، به سمت داخلی سازی و تولید قطعات با تکیه بر توان صنعت قطعه‌سازی ایران حرکت خواهیم کرد، افزود: در تلاش هستیم تا با تکیه بر همین رویکرد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سال آینده رتبه نخست برندهای خارجی حاضر در بازار ایران را به خود اختصاص دهیم.

Lifan
مدیرعامل لیفان، با اشاره به تجربه موفق همکاری با یک خودروساز بخش خصوصی در ایران اضافه کرد: در آخرین جلسه با مدیرعامل کرمان موتور مقرر شد تا در سال آینده شاهد تولید و عرضه ۶۰ هزار دستگاه خودروی لیفان در بازار ایران باشیم.” [۱]

همچنین در جریان این دیدارها، مارک تیمبر مدیرعامل شرکت صادرات لیفان اعلام کرد”: به‌زودی خودرو لیفان ۷۲۰ که در ابتدای امسال به سبد محصولات این شرکت اضافه شده است، در بازار ایران عرضه خواهد شد.

وی از برنامه‌ریزی برای تولید و عرضه دو محصول لیفان X50 و لیفان ۸۲۰ برای سال آینده خبر داد و گفت: محصول ایکس ۵۰ یک خودرو شاسی‌بلند کوچک و لیفان ۸۲۰ یک خودرو صندوقدار طویل بوده و به لحاظ رقابتی نزدیک‌ترین محصول به تویوتا کمری محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت صادرات لیفان با بیان اینکه در سال ۲۰۱۶ نیز نسل دوم خودروهای لیفان ایکس ۶۰ و ۶۲۰ به ایران خواهند آمد، تصریح کرد: در سال ۲۰۱۷ نیز دو شاسی بلند ایکس ۷۰ و ایکس ۸۰ که دو دیفرانسیل هستند در برنامه تولید لیفان قرار دارد و در کنار این دو خودرو، نسل دوم ایکس ۵۰، ۷۲۰ و ۸۲۰ را نیز روانه بازار خواهیم کرد.” [۲]

Lifan
از طرفی دیگر چندی پیش و در بهمن ماه سال جاری و در مراسم افتتاح خط تولید خودروی جک S5 در کرمان موتور، محمدرضا میرعلینقی مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه “با توسعه امکانات و ارتقای شبکه نمایندگی‌ها خدمات مطلوب‌تری را به مشتریان خود ارائه و جایگاه این مجموعه در بازار ایران را بهبود خواهیم بخشید، افزود: در سال ۹۳ بسترهای مناسبی برای توسعه بازار فراهم شد که نتایج آن در سال آینده با عرضه محصولات جدید همچون لیفان ۷۲۰، لیفان ۸۲۰، ایکس ۵۰ و جک اس ۳ در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

میرعلینقی با بیان اینکه در راستای رسیدن به این هدف برنامه‌های گسترده ای در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با پیاده‌سازی برنامه توسعه کارخانه، افزایش بهره‌وری و افزودن تولید دستیابی به این هدف امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: توسعه سبد محصول این شرکت با ارزیابی دقیق بازار و بررسی سلیقه و خواست مشتریان دنبال خواهد شد و در عین حال، تلاش خواهیم کرد تا با حفظ مزیت رقابتی در حوزه قیمت محصولات و همچنین ارائه تسهیلات متنوع خرید به این اهداف دست یابیم.”

جالب است بدانید که طبق آمارهای رسمی [۳] در سال ۲۰۱۴ ایران بزرگ‌ترین مقصد خودروهای صادراتی چینی بوده است! پس با توجه به این شرایط بد نیست که کمی در مورد این خودروهای جدید اطلاعات کسب کنیم. در این مقاله قصد داریم تا با نگاهی اجمالی به خودروهایی که در بالا از آن‌ها نام برده شد، اندکی با میهمانان آینده جاده‌های کشورمان آشنا شویم.

Lifan

لیفان ۷۲۰:

لیفان ۷۲۰ سدانی بزرگ‌تر از ۶۲۰ و در یک کلاس بالاتر از آن قرار می‌گیرد. این خودرو که در سال ۲۰۱۳ در چین رونمایی شد، از موتوری با حجم ۱۸۰۰ سی سی و توان خروجی ۱۳۱ اسب بخار که مشترک با لیفان X60 و ۶۲۰ های موجود در ایران است، بهره می‌برد. این خودرو در مدل فول آپشن دارای امکاناتی مانند دنده اتوماتیک، مانیتور، دوربین عقب، ۶ ایربگ، سیستم استارت و ورود بدون کلید و … می‌باشد. این‌طور که به نظر می‌رسد نمونه ای که قرار است توسط کرمان موتور در ایران مونتاژ شود مدل فول آپشن نخواهد بود و احتمالاً به صورت دنده دستی خواهد بود. در مورد قیمت و آپشن های دقیق این خودرو نمی‌توان نظری داد ولی قطعاً در رنج قیمتی بالاتر از ۶۲۰ قرار خواهد گرفت. طبق اعلام کرمان موتور به‌زودی ثبت‌نام برای این خودرو آغاز خواهد شد.

لیفان 720
لیفان ۷۲۰
لیفان 720
لیفان ۷۲۰
لیفان 720
لیفان ۷۲۰
لیفان 720
لیفان ۷۲۰
لیفان 720
لیفان ۷۲۰
لیفان 720
لیفان ۷۲۰
لیفان 720
لیفان ۷۲۰

لیفان X50:

لیفان X50 یک SUV دیفرانسیل جلو است که از نظر ابعاد کوچک‌تر از X60 قرار می‌گیرد. این خودرو قطعاً با توجه به کلاسی که در آن قرار گرفته است، قابلیت‌های آفرود ندارد و یک کراس آور شهری است. با توجه به این مسئله، به نظر می‌رسد که X50 به عنوان یک خودروی شهری و نهایتاً جاده ای باید در نظر گرفته شود. این خودرو که بر پایه پلت فرم ارتقا یافته لیفان ۵۲۰ شکل گرفته است دارای موتور ۱.۵ لیتری با طراحی لیفان و دو گیربکس اتوماتیک CVT و ۵ دنده دستی می‌باشد. طبق اعلام کرمان موتور این خودرو در سال ۹۴ وارد بازار کشور خواهد شد.

Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50

لیفان ۸۲۰:

اکنون نوبت به پرچم‌دار بزرگ لیفان می‌رسد. این خودرو سدانی فول سایز است که از طراحی زیبا و امکاناتی به‌روز بهره می‌گیرد. طراحی ۸۲۰ به گونه ایست که به‌سختی چینی بودن آن به ذهن بینندگان خطور می‌کند. این خودرو در کلاس خودروهایی مثل تویوتا کمری و هیوندای سوناتا قرار می‌گیرد و موتوری ۲.۴ لیتری و گیربکس اتوماتیک وظیفه به حرکت درآوردن این چینی زیباروی را به عهده دارند. برای این خودرو گزینه‌های موتوری ۱.۸ لیتری (مشابه مدل ۷۲۰ و X60) و ۲ لیتری توربو هم مد نظر هستند. با وجود اینکه این خودرو در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی گردید، به دلیل این که هنوز در چین هم عرضه عمومی آن آغاز نشده است، از آپشن های دقیق و امکانات آن اطلاعات زیادی در دست نیست. قیمت این خودرو چیزی در حدود ۱۸ الی ۲۰ هزار دلار خواهد بود که در رنج قیمتی خودروهایی مثل کیا سراتو و هیوندای الانترا قرار خواهد گرفت. فروش این خودرو نیز به‌مانند X50 در سال ۹۴ آغاز خواهد شد و به نظر می‌رسد که قیمت آن چیزی در حدود ۸۰ میلیون تومان باشد.

Lifan 820
Lifan 820
Lifan 820
Lifan 820
Lifan 820
Lifan 820
Lifan 820
Lifan 820
Lifan 820
Lifan 820
Lifan 820
Lifan 820
Lifan 820
Lifan 820
Lifan 820
Lifan 820

نسل دوم لیفان ۶۲۰:

لیفان ۶۲۰ خودرویی آشنا برای ما ایرانیان است. این خودرو در سال ۲۰۰۹ وارد بازارهای جهانی و در سال ۸۹ شمسی وارد بازار ایران گردید. این خودرو که در اکثر بازارهای لیفان با موتور ۱.۶ لیتری و ۱.۵ لیتری عرضه می‌شود، در ایران پس از مدتی عرضه با موتور ۱.۶ لیتری، با موتور ۱.۸ لیتری لیفان ۷۲۰ و با امکاناتی بیشتر عرضه شد و با توجه به امکانات مناسب و موتور قدرتمند توانست جایی برای خود در خیابان‌های ایران باز کند. در حال حاضر کمپانی لیفان بر روی نسل دوم این خودرو کار می‌کند. نسل دوم این خودرو که قرار است در سال نمایشگاه پکن در آوریل ۲۰۱۵ رونمایی شده و در ۲۰۱۶ وارد بازار کشورمان شود، تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی خواهد داشت و طراحی کلی خودرو بسیار پخته‌تر و جذاب‌تر از نسل فعلی ۶۲۰ خواهد بود. طبق پیش‌بینی ها قیمت آن تفاوت زیادی با ۶۲۰ فعلی نخواهد داشت. در حال حاضر فقط چند اسپای شات از این خودرو به بیرون درز کرده است.

Lifan 620 NEW
Lifan 620 NEW
Lifan 620 NEW
Lifan 620 NEW
Lifan 620 NEW
Lifan 620 NEW

لیفان X80:

اگر با دیدن لیفان ۸۲۰ و تغییرات نسل جدید ۶۲۰ نسبت به نسل فعلی آن هیجان‌زده نشده‌اید، شاید SUV جدید لیفان بتواند تا حدودی نظر شما را نسبت به لیفان تغییر دهد. ایکس ۸۰ یک SUV فول سایز است که در کلاس بزرگانی چون تویوتا پرادو و کیا موهاوی قرار می‌گیرد. این SUV در دو مدل ۷ نفره و ۵ نفره عرضه خواهد شد و پیشرانه این خودرو دو موتور ۲.۴ لیتری و ۲ لیتری توربو هستند که اولی با دو گزینه گیربکس ۶ دنده دستی و ۶ دنده اتوماتیک و دومی با گیربکس ۶ دنده اتوماتیک همراه خواهند شد. نکته هیجان‌انگیز در مورد آن این است که از دو دیفرانسیل برای به حرکت در آوردن آن استفاده خواهد شد. این خودرو در سال ۲۰۱۵ در چین رونمایی و عرضه خواهد شد و احتمالاً قیمتی بین ۱۷۰ هزار تا ۲۴۰ هزار یوان (معادل حدوداً ۹۴ میلیون تومان الی ۱۳۲ میلیون تومان با قیمت فعلی ارز) خواهد داشت. این خودرو در خود چین رقیبانی مانند هاوال H9، چانگان CS95 و جیلی امگراند GX9 خواهد داشت. از این خودرو هم فقط چند اسپای شات به بیرون درز کرده است که نشان‌دهنده جثه بزرگ و ظاهر اسپرت آن است.

Lifan X80 SUV
Lifan X80 SUV
Lifan X80 SUV
Lifan X80 SUV
Lifan X80 SUV
Lifan X80 SUV
Lifan X80 SUV
Lifan X80 SUV
Lifan X80 SUV
Lifan X80 SUV

لیفان X70:

این SUV که از نظر سایز و قیمت بین X60 و X80 قرار می‌گیرد، احتمالاً بعد از برادر بزرگ‌تر خود راهی بازارهای جهانی خواهد شد. از این خودرو فعلاً هیچ عکس یا مشخصات خاصی در دسترس نیست. اما به نظر می‌رسد که با موتور ۱۸۰۰ (متفاوت با ۷۲۰ و X60 و قوی‌تر از آن‌ها) و حالت چهار چرخ متحرک (۴WD) و قیمتی حدود ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار یوان (معادل ۵۵ میلیون تا ۸۳ میلیون تومان با قیمت فعلی ارز) در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شود.

مراجع:

  1. مهر نیوز
  2. مهرنیوز
  3. chinaautoweb

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۱۱۴ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    جالب اینجاست که اصلا جین خودرو ساز نیست و یک سرهم کن بتمام عیاره گیربکس یک شرکت +موتورشرکتی دیگه+پلت فرم قدیمی شرکتی ثالث×چراغ های هدلایت کوچک جعو و چراغ های عقب بسیار بزرگ ÷گلکیرهای متورم و یا کوبیده شده و داشبورد و ماتریال بازیافتی =خودروی زیبای چینی
    البته در بین چینی ها بنظر من jac از همه بهتر کارکرده بخصوص s5 درسته همش کپی و تقلیدی هست اما موتور جون دار و استایل زیبایی داره اما واقعا با لیفان دیگه نمیتونم کنار بیام هیچ نکته مثبتی نداره در طول نمایشگاه پشت یه x33 نیو نشستم اخساس که بهم دست داد احساس یک پراید بود که 4 تا جک زیرش زدن و قدری بالا آوردنش ،در مورد mg 3 هم با قیمت فضایی 70 ملیون فقط میتونم بگم واقعا چی پیش خودشون فکر کردن این خودرو بیشتر شبیه کاردستی دانشجویی هست تا خودرو داشبورد بسیار بی کیفیت دستگیرها تمام پلاستیکی با رنگ سیلور و فضای بسیار محدودداونوقت از ام جی بعندان با کیفیت یاد میکنند همین mg350 ضعیف ترین موتکر و قدای تحرکی داره سری به پیج mg350 کاملا کپی از نسل قدیم سراتو بزنید ببینید خریداراتش چی میگن از کولرش تو فصل گرما حالا دیگه لیفان جای خودش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقای سان مارتین لیفان موتور و گیربکساشو خودش تولید میکنه و محصولاتشم اکثرا روی پلتفرم های خودشه. ضمنا اگه فقط یه بار توی یه لیفان مینشستین میفهمیدین که جنس داشبورد لیفان از بقیه چینی ها و کره ای ها بهتره. چون بر خلاف اونا که از پلاستیک خشک استفاده میکنن، لیفان از فوم تزریقی استفاده میکنه.
      تنها مشکل ام جی 350 موتور ضعیف و گیربکسشه که با معیارهای رانندگی چینی تنظیم شده. ام جی 3 هم نسبت به هم کلاس های خودش اصلا بدتر نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۱۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (10 ديدگاه)

        همه صحبت هاتون درسته الا پلتفرم… اتفاقا لیفان با قراردادی که با تویوتا داره ، داره از پلتفرم محصولات تویوتا استفاده میکنه. مثل لیفان 820 که رو پلتفرم کمری ساخته شده و حتی اتاقشم اتاق کمری هستش!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ابوالفضل

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (51 ديدگاه)

      شما خودت چی سوار میشی برادر من که این حرف هارو در مورد لیفان میزنی اصلا از ماشین چیزی میفهمی لیفان جز محدود خودرو سازان چینی هست که موتور وگیربکس هاشو خودش میسازه شما برو همون پراید سوار بشم خوش باش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فرشيد

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      مطمئنم بهترین ماشینى که تا حالا داشتى پریاد بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مروت

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (57 ديدگاه)

      سلام دوستان به دل نگیرین. این آقا یا خانم سان مارتین توی همه سایتها فقط تبلیغ کره‌ای‌ها را میکنه و ضد چینی‌ها به خصوص mg حرف میزنه و البته پشت‌کار خیلی خوبی هم دارند. بابت این پشت‌کار بهشون تبریک میگم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهران

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    چین بلای دنیا شده و داره همه چیمونو می گیره …. صنعت و کشاورزی و جاده سازی و مواد اولیه کارخونه ها و اسباب بازی و منسوجات و …. خلاصه همه چی.
    البته مشکل اونا نیستن مشکل خودمونیم که از همه نظر عقب افتادیم از دنیا.اونا دارن با سرعت نور پیشرفت میکنن …کافیه یه بار برید چین شگفت زده میشید از این همه پیشرفت .
    من خودم کمتر از یه ساله ماشین چینی دارم جک جی 5 اتومات خدایش هم ماشین بسیار خوبیه از همه نظر ولی کاش شرایط اینطور نبود که مجبور بشم این ماشینو انتخاب کنم. کاش ماشینهای خودمون در سطح جهانی بودن و افتخار میکردم خودرو داخلی سوار شم نه این بنجل های قرون پیش رو و یا ای کاش قیمت ماشین تو کشورمون اینقدر مسخره و غیر منصفانه بالا نبود که می تونستیم مثل بقیه دنیا ماشین خوب با قیمت واقعی انتخاب کنیم. به خدا ظلمه هیچ جای دنیا ماشین اینقدر گرون نیست ..تازه با این درآمد حقیرانه ما … عمرمون داره تموم میشه و هنوز نتونستیم یه ماشین درست و حسابی سوار شیم. به خدا اگه بدونیم دنیای ماشین چقدر پیشرفت کرده اشکمون در میاد.تا کی بدبخت و حسرت به دل دنیا رو نظاره کنیم ….؟؟؟؟؟
    یه زمانی تویوتا هم با بدبختی ماشینهاشو می فروخت …کره ای ها هم چند ساله به اینجا رسیدن . چینی ها هم بزودی به اوج می رسن تردید نکنید .در یک بازار رقابتی و عادلانه چین هم بزار بفروشه ماشینهاشو و هر کی هم خرید قطعا دلیل داره ولی نه مثل ما از روی ناچاری ، اینکه حق انتخاب نداریم ناراحت کنندس. اینکه وضعیت خودرو سازی مون اینه دل آدم میسوزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. saeed

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چین حتما تو آینده یکی از خودروسازای بزرگ می شه.شک نکنید.
    آزمایش و تست آزمون و خطا رو داره روی مردم ایران انجام می ده و یا کشورهای شبیه ما.
    مطمئن باشید تمام حرفها و نظرات و آمار ما رو دارن رصد می کنن.
    دوستان عزیز وقتی چین خودروساز در حد اروپا شد دیگه دست ما به ماشیناشون نمی رسه.
    ما وسیله تستشون هستیم تا وقتی ماشیناشون خوب شد وارد بازار جهانی که جان مردمشون مهمه بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سادات

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظرم بعد از چین
      اینبار نوبت به کشور نزدیکتری میرسه که هندوستان نام داره و قراره بعد از اینکه بازار موتورسیکلتمونو قبضه کرده بازار خودرو رو هم بعد از چین تسخیر کنه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرشيد

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      یه جور میگى ما وسیله تستشون شدیم که انگار ماشیناش و مفت میده به ما یا به زور از ما خواسته بریم ازشون خرید کنیم فک نکنم چین از وقتى ما ازشون خرید میکنیم ماشین سازى و شروع کرده باشه ما از کره و ژاپن و آلمان هم وارد میکنیم از چین هم وارد میکنیم براى کسانى که قدرت خرید لگزوز رو رو ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ali

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (969 ديدگاه)

    لیفان داره خوب پیشرفت مکنه با قیمتهای خوبی که هم دارن میتونن جای لگن های کره ای مثل سراتو النترا و… رو بگیرن
    حداقل مردم بین چین و کره قیمت کمتری برای ماشین بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شهریار

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ای چین که ما تا چند سال پیش مسخره اش میکردیم و به عنوان یه اسباب بازی ساز میشناختیمش ببین چه میکنه قدمت خودرو سازی لیفان اندازه خودروی سمنده حالا ببین ادعا میکنه 820 میتونه با خودرو هایی مثل النترا و کمری رقابت کنه نمیگم میتونه اما حداقل اینکه میتونه این ادعا رو داشته باشه خیلی حرفه برای یه شرکت نوپای چینی ما هم دنا میسازیم که مجهز به سیستم gps هستش و با موتور 2000 سی سی 105 اسب قدرت میده این برامون افتخاره افسوس که ما مثل چینی ها فکر نمیکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اصلان کیفیت خودرو لیفان خوب نیست.وواقعا جز خودرو های بیکیفیته.میتونین به گذارش سازمان استانداردایران نگاه کنینن و ببینین چند نمره منفی دارن.چین خیلی مونده که خودرو سازیش به پای خودروهای کره ای برسه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      و قیمت هاشم خیلی با کره ای ها فرق دارهاااا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ابوالفضل

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    واقعا پیشرفت کشورهای چین وکره قابل تحسین است لیفان خیلی داره پیشرفت میکنه با سرعت پیشرفتی که این کمپانی داره به زودی باید شاهد رقابت این خودروساز با خودرو سازان معروفتر باشیم.بعد ایران فرغون ما هنوز داره پژو405 مطلق به30سال پیش رو تولید میکنه وسایپا نا مطمئن هم مشغول ارتقای محصول بی کیفیت پراید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سورن

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      عزیزم ،متعلق نه مطلق یه کم بگو مامانت باهات دیکته کار کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. امیر حسین

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    بعضی دوستان چنان مغرضانه نظر میدن که آدم هاج و واج میمونه,ام جی 3 یکی از پرفروش ترین هاچبک های بازار رقابتی انگلستان بوده.در مورد فضای داخلی محدود واقعاً نمیدونم چی بگم؟؟؟؟اینکه میگن تعصب آدم رو کور میکنه اینجاست,آقای سان مارتین ام جی 3 بیشترین فضا رو به نسبت به رقیبان کره ای داره,نکنه ام جی 3 رو با اپتیما مقایسه کردی که میگی فضای محدود؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. omid

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    “جالب است بدانید که طبق آمارهای رسمی [3] در سال 2014 ایران بزرگ‌ترین مقصد خودروهای صادراتی چینی بوده است!”
    فقط میشه تاسف خورد. ما تبدیل شدیم به آزمایشگاه چینی ها و بعد از چند سال دیگه که پیشرفت کردن اینا هم بازارهای معتبرو دست میگیرن و ما میمونیم و بنجول های دست چندم و از رده خارج چینی ها روی خطوط تولید.
    خودروسازها، مسئولان مملکت، نمایندگان مجلس، دولت و … فردای قیامت چه پاسخگویی سختی خواهند داشت !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. راد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام اقای نیشابوری
    من عکس لیفان620 نیو فیس را روی ایمیل فرستادم
    سپر جلو وعقب و چراغها تغییر کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      دوست عزیز اون 620 جدید نیست. اون لیفان 630 هستش که در کنار 620 تولید میشن. از 620 نسل جدید هنوز هیچ عکس بدون کاوری در دست نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. محمد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من خودم دارم این نوع خودرو هارو میفرووشم…
    از لیفان داغون تر خوودشه… به هیچ مشتری لیفان هارو پیشنهاد نمیکنم تحت هیچ شرایطی مگر اینکه خودش بخوااد.
    لیفان فقط امکانات داره کیفیتش زیر صفر هستش…
    ماشین 2500 تا کار نکرده میادش برای تعویض صفحه کلاچ
    همه هم ناراضی هستن از این خودرو….
    این مدل هارو هم میتونید برید کیلومتر 16 جاده مخصوص خ 56 ببینید که فقط زیبایی داره همین اماا کیفیت ندااره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      دوست عزیز اگه میخواین انتقاد کنین لازم نیست دروغ بگین. من خودم 46 هزار کیلومتر با لیفان رانندگی کردم و صفحه کلاچش مثل روز اول سالم و سرحاله. قطعا کیفیت لیفان از خودروهای داخلی بالاتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۱۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (10 ديدگاه)

        شما شاید خوش شانس بودی ولی من620 1800 رو سه سال داشتم و سر 37 هزارتا صفحه عوض کردم. شما هرکی از لیفان و کرمان موتور انتقاد میکنه با فرافکنی حرف از دو خودرو ساز دیگه و خودرو های دیگه ی داخلی میزنی. ماشینی که به این سرعت صفحه کلاچ خالی کنه ماشین خوبی نیست میخواد ایرانی باشه یا چینی!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. مجتبی

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در مجموع همه دوستان چه اونهایی که مخالف خودروهای چینی اند و چه موافق ها حق دارند.تفاوت در اینه که هرکدام از زاویه خودشون به موضوع نگاه میکنند.
    ولی به هرحال افزایش تنوع خودروهای بازار که قیمتهای مناسبی هم داشته باشند باعث افزایش رقابت و در نتیجه افزایش کیفیت همه خودروهای داخلی میشه.وقتی ایران خودرو و سایپا استقبال زیاد مردم از ماشینهای چینی رو _ با وجود این همه حرف که پشت سرشون هست_ ببینند مجبورند یه کم به خودشون بجنبند.
    چرا من پولی که با زحمت بدست اومده رو خرج خودروسازی کنم که فقط به منافع خودش فکر میکنه و حتی ذره ای به امنیت مشتریش فکر نمیکنه رفاه و اسایش به کنار.خودروسازهایی که خودشون ماشینهای تولیدی خودشون رو سوار نمیشند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sky watcher

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (111 ديدگاه)

      دوست عزیز ایران خودرو و سایپا به خودشون بیان ؟ جک میگی ؟
      همین ایران خودرو و سایپان که دارن این ماشین های چینی رو وارد یا مونتاژ میکنن و پول چندین برابریشو از من و شما میگیرن و به ریشمون هم میخندن و عین خیالشونم نیست
      شما میگی به خودشون بیان !
      اگه خودرو های افغانی هم تو ایران طرفدار پیدا کنه اینا میرن وارد میکنن و مونتاژ میکنن و پول صد برابری شو ازمون میگیرن ککشون هم نمیگزه
      شما انگار تو این مملکت نیستی هاااا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. هیوا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما تیم فوتبالی را در نظر بگیرید که در هر مسابقه داور بازیکنان تیم مقابل را اخراج و هر چند دقیقه یک پنالتی به نفعش اعلام میکتد و هیچ ناظر یا داور دیگری هم نیست که داد تیم بیچاره رقیب را بستاند. آیا این تیم انگیزه ای برای افزایش تواناییهای خود و بهبود وضعیت خود را خواهد داشت؟صد البته که جواب منفی است حکایت خودرو سازهای ما هم همین است سالها است به بهانه های سخیف مانند اشتغالزایی و حمایت از تولید داخل (که البته این موارد جزو وظایف هر دولتی است ولی همین بهنه ای برای بستن باب رقابت سازنده خودروسازها با رقیبان جهانی شده است)و با ترفندهایی مانند تعیین تعرفه های بالا مردم را در مقابل خودروسازها بیدفاع رها کرده اند خودرو سازها هم هر روز فربه تر میشوند و هر از چند گاهی با یک تغییر میلیمتری در ظاهر خودرو ها مدل جدیدی به دنیا معرفی میکند و مردم جهان را در حیرت فرو میبرند!!!!!و با تبلیغات آنچنانی توانمندیهای خود را به رخ جهانیان میکشند!!!افسوس و هزار افسوس که داستان بی پایان همچنان ادامه داردو بزگترین خودرو سازهای خاور میانه از لحاظ تنوع محصول (آنهم محصولات صد در صد مونتاژی و غیر بومی که این واقعیت تلخ در زمان جدی شدن تحریمها بر ملا شد)در حد شرکتهای نو پایی همانند همین شرکتهای چینی جدیدالتاسیس نیستند.شاید بهتر است دولت محترم شوک سازنده ای به این صنعت در خواب غرق شده وارد کند چرا که مردم ایران واقعا شایسته این خودروها که در ایران تولید میشود نمیباشند ؛شاید اصلا این صنعت خیال پا گرفتن ندارد و ترجیح میدهد همچنان بر گرده مردم روزگار بسر برد.دیر زمانی نخواهد شد که ما همچنان در خم چشم و ابروی پراید و پژو هستیم و دنیا و همین شرکتهای چینی خودروهای هوشمند و الکتریکی تولید میکنند و ما همچنان کاسه چکنم چکنم دستمان است و …….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بهروز

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من زیاد از ماشین سر در نمیارم ، اما تا اونجا که پدرم تعریف میکرد، میگفت : وقتی ما کارخونه خودرو سازی رو تو ایران افتتاح کردیم ( ایران ناسیونال ً ایران خودرو ) خودمون ، تمام کشورهای آسیایی اومده بودن ببینن ( خط تولید ) چی هست . از جمله همین کشور کره سازنده خودرو “هیوندا و کیا”. حالا ما کجاییم و اونا کجا
    چند وقت پیش دیدم لچکی شیشه عقب پراید و حذف کردن جاش با فلز بسته شده بود ، اون وقت اسم جدید براش انتخاب کردن. ( میگفتن پراید سال )
    در ضمن خودم 620 دارم ، خیلیم راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. عامر

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان عزیز چرا نمیاین از یه زاویه دیگه به قضیه نگاه کنیم؟ دعا کنید کیفیت همین خودروهای چینی وارداتی یا مونتاژی کرمان موتور روز به روز بهتر بشه تا شاید فرجی شد و به رگ غیرت آقایان که زمام خودروسازی کشور رو در اختیار دارن بر بخوره و به فکر تحولی اساسی در صنعت خودروسازی داخلی بیفتن. شما بیاین به مدل های مختلف پراید نگاه کنید.به خدا آدم نمیدونه بخنده یا تاسف بخوره چون تفاوتش یا در جای فندکه یا شیشه بالابر و اینجور چیزای خنده دار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مصطفی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ایران خودرو وقیحانه توی سایت واسه تحویل سال 96 پیش فروش گذاشته ، باور ندارید سایتشو ببینید
    ولی همین کافرهای چینی میگن 20میلیون نقد الباقی بدون هیچ ضامن و دردسر اقساط با پرداخت 6ماهه…!!!
    بعضیا یه جوری به خودروسازی داخلی تعصب دارن انگار شرکت ملی نفته… والله اینجوری نیست… برید تحقیق کنید ببینید سهامداران شرکتها کی اند؟ کدوم مردم… کدوم صنعت ملی… کدوم بیت المال…؟ از کی تا حالا جیب آقایون تعصب ملی و میهنی نیاز داره؟ ندانسته و از سرجهالت داریم واسه چندنفر و 60 نسل آینده اش رفاه ایجاد می کنیم بعد خودمون توی جاده ها تلف میشیم…ای افسوس و هزار افسوس… از جهالت و از جهالت….
    خدایا التماس میکنم اول به مردم فهم شناسایی دزدان اموالشون رو اعطا کن و بعد کمک کن تا دست این دزدان بی همه چیز رو از توی جیب مردم قطع کنیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فریدون

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با این پیشرفت عاااااالی که لیفان داره تا 20 سال اینده لیفان جز 4 خودرو ساز برتر جهان قرار میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. كيوان

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لیفان میتونم بگم بهترین چینیه تو بازاره اما متاسفانه همون خودروهاى چینى هم نمیدونم چرا شرکت ها مدل هایى زشتشا مونتاژ میکنن البته قطعا کیفیتش در مجموع از لگن هاى ایرانى که جون مردما میگیره بهتره و از ماشین هاى کره اى هم به صرفه تره به نظر من برندهاى کره اى نمیرزند الکى تو ایران گرون شدند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. pok

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اولا از سایت بسیار خوب و مفید شما کمال تشکر دارم.فوق العاده اس
    دوستان گلم توجه کنید
    ما در ایران با دو شرکت بزرگ طرف هستیم که اراده ای برای پیشرفت و توسعه ندارند
    بنده مقایسه می کنم پرشیا 1380 رو با پارس 1393 رو .می بینم رسما پس رفت داشتیم تا پیشرفت.کیفیت واقعا پایین امده.توجه کنید از زمان ورود ماشین های لیفان و جک از طرف کرمان موتور.ایرانخودرو دنا را تولید می کند !!!!
    یا سایپا.رسما ریس پلیس راهنمایی و رانندگی می گوید 75 درصد تصادفات منجر به مرگ ایران با پراید اتفاق می افتد!!!!!
    چین دارای اجبار تست تصادف برای خودروسازان خود است
    ما چی؟؟
    نکته زیبا انها تنوع خودرو سازی انهاست.20 سال یک ماشین رو تولید نمی کنند.داران کاری می کنند ماشین های روز چین در همان سال در ایران هم باشه
    واقعا عالیه از این جهت
    من به کرمان موتور ایمان بیشتری داریم تا سایپا و ایرانخودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امیر

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز.من خودم ۳۱۵ جدید دارم و نزدیک شش ماه از خریدنش رضایت چندانی ازش ندارم.هنوز ۵هزار کیلومتر با این ماشین رانندگی نکردم که اتاقش شدیدا صدا داره و صداها به حدی ازار دهنده هستند که نمیشه تحملش کرد و در ضمن موقع رانندگی اصلا دلم نمیخواد دنده عوض کنم چونکه صدای ناجوری هنگام تعویض دنده داره.فقط هر روز از این وضعیت خودروسازی کشورن تاسف میخورم که منو مجبور کرده با هزینه ای نزدیک ۴۵ میلیون البته با نصب اپشن این خودرو رو بتونم سوار بشم.در حالیکه با ۵۰ میلیون چند کیلومتر اونطرف تر از شهر محل زندگی من یعنی تبریز و تو منطقه ازاد ارس ملت چه ماشینهای با کیفیتی میتونن سوار بشن.فقط تاسف و تاسف از این شرایط حاکم بر خودروسازی ما.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیر

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    البته اگه صنعت خودروسازی ما برای توجیه این شرایطی که توش گرفتاریم بهانه اش فقط بقای خودشون و فروش ماشینهاشونه که اصلا مورد قبول نیست.مگه بطور مثال کشوری مثل آلمان با این صنعت پیشرفته خودروسازیش جلوی واردات خودروهای دیگر کشورها رو مثل خودروهای امریکایی و ایتالیایی و انگلیسی که میتونن با محصولات ساخت این کشور رقابت بکنن رو گرفته؟در حالیکه میتونستن با وضع قوانینی وارد کردن خودروهای دیگر کشورها را به کشورشون سختتر کنن و خودروهاشون رو راحت بفروشن ولی این کار رو نمیکنن تا اولا با اومدن تکنولوژی جدید صنعت خودروسازی سایر کشورها به کشورشون باعث پیشرفت خودروهای خودشون در سایه رقابت با اونها بشن تا بتونن خودروهای خودشون رو با تکنولوژی بالاتری صادر همون کشورها کنن و بتونن باهاشون به راحتی رقابت کنن.آیا صنعت خودروسازی ما همچین تفکری با این محصولاتش داره یا فقط میخواد این خودروهای عقب مانده رو به ملتش بفروشه و سود زیادی نصیب خودش کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امیر

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من خودم ام وی ام ۳۱۵ جدید دارمو در حالیکه هنوز ۶ هزار کیلومتر باهاش رانندگی نکردم اتاقش سر و صدای ازار دهنده ای داره و هنگام تعویض دنده صدای بدی داره که آدم از دنده عوض کردن اذیت میشه.من نمیگم ماشینهای چینی بدن چونکه این ماشینها با این وضعیت و کیفیتشون از خیلی از خودروهای داخلی بهترن ولی تاسفم بیشتر از اینکه چند کیلومتر اونطرف تر از شهر محل زندگی من(تبریز) تو منطقه ی آزاد ارس با این پولی که صرف خرید این ماشین کردم یعنی با ۴۵ میلیون تومان با نصب آپشن و اینجور چیزا ملت میتونن خودروهایی با کیفیت خیلی خیلی بهتری سوار بشن و اگه مقداری هم روش بزارن میتونن از اون ماشینهایی که همه ارزوی سوار شدنشو دارن بخرن.البته منم میتونم از این خودروها با پلاک ارس استفاده کنم چون نگه داشتنشون تو اینجا آزاده ولی بخاطر ممنوعیت های رفت و امدی که این پلاک ها دارن به درد همه نمیخورن.بطور مثال همون النترایی که پلاک ملیش بالای ۱۰۰ میلیونه،ارس پلاکش رو ملت حدود ۵۰ میلیون سوار میشن و ما با این پول نهایتش ام وی ام و لیفان و از اینجور چیزها میتونیم سوار شیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. بهزاد خزایی

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام هرچقدم که خودروهای چین بی کیفیت باشه باید افرین بهشون گفت که در مدت کمی تونستن انقدر خوب کار کنن قول میدم در سالهای نزدیک به کره برسه قول میدم شما طراحیهای جدیدشون ببینین متوجه میشین.ایشالا روزی بشه ماهم بتونیم .بتونیم بگیم ما هم هستیم یعنی ا ن روز میاد ..ممنونم از همه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سعید

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان. من میخام لیفان x50 بخرم .اگه کسی در مورد این ماشین تجربه ای داره لطفا راهنماییم کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. صادق

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام خدمت آقای رحیقی عزیز
    یه من قبلا هم توی ماقله هایی که راجب لیفان نوشته بودین نظر گذاشتم و خودتونم به نظرم پاسخ دادن اما حذفش کردند، چون هرچی دنبالش میگردم نیست.
    ببینید آقای رحیقی شما در مورد ویزگی های فنی ماشین خیلی عالی توضیح میدین، در مورد ویژگی های کاربردی ماشین هم خوب مینویسین اما در مورد خدمات پس از فروش خودرو های چینی (مخصوصا لیفان که شما راجبش زیاد مینویسین) اصلا مطالب صحیحی رو به خواننده ها نمیگین. ببینید آقای رحیقی منم از زمستان سال 92 یه 620 1800 سی سی دارم. قبل از خریدنش همه ماشین های ایرانی رو توی شهر و جاده تست کردم و منو راضی نکردن. اما سواری 620 فوق العاده است. موتور خیلی تیزی داره که چندین بار باهاش زانتیا و سایر ماشین های ایرانی رو به راحتی گرفتم (فیلم درگ لیفان با انواع و اقسام ماشین ها توی آپارات هست، دوستان میتونن برن ببینن) امکانات رفاهی بسیار زیاد که باتوجه به قیمتش شما نمیتونید ماشینی با این امکانات رو در این حدود قیمت پیدا کنید. اما حیف این ماشین و این موتور پر قدرت و این امکانات خوب که گیر شرکتی مثل کرمان موتور افتاده! آقای رحیقی کاشکی میگفتید که چقدر مکانیک های این شرکت ناشی و تازه کار هستن و سر از تعمیر این ماشین در نمیارن و الکی فقط برای مشتری هزینه میبرن و به جای تعمیر فقط میگن قطعه عوض بشه. آقای رحیقی کاشکی میگفتید که باید برای سفارش بیشتر قطعات این ماشین تا 3 هفته توی نوبت باشین و ماشین 3 هفته باید گوشه پارکینگتون خراب بمونه و خاک بخوره. آقای رحیقی، کاشکی توی مقاله هاتون میگفتین که برخورد پرسنل کرمان موتور حین تعمیرات و خدمات پس از فروش با برخوردشون حین ثبت نام و تحویل گرفتن ماشین زمین تا آسمون فرق داره و خیلی بی ادبانه و زننده است (به جز سه نمایندگی، تمامی نمایندگی های کرمان موتور که در تهران هستند رو رفتم و دیدم که واقعا اونجا چه برخورد بدی دارن)، آقای رحیقی کاشکی توی مقاله هاتون و لا به لای تعرف و تمجید هاتون از این خودرو، حداقل میگفتین که برای یه تعمیرعادی باید چند روز توی نوبت بمونید تا بلکه توی نمایندگی شما رو بپذیرن. کاشکی میگفتین که قطعات این خودرو ی خوب ،بیرون از نمایندگی تقریبا وجود نداره و نایابه. آقای رحیقی کاشکی بدونید به جز وظیفه ی مقاله نویسی و انتقال تجربیات شخصی تون، تجربیات سایرین رو هم باید منتقل کنید
    کاشکی از بین این مقالات متعددی که نوشتین توی یکیشون میگفتین که توی کرمان موتور و نمایندگی هاش واقعا چه افتضاحی به پاست و چقدر از کارشون میدزدن…
    خلاصه لیفان تقریبا ماشین خوبیه و بسیار از ماشین های ایرانی بهتره اما نمایندگی و شرکت تولید کننده اش در ایران واقعا خون شما رو توی شیشه میکنه. خواهشا تمام حقیقت رو به خواننده منتقل کنید، نه فقط بخشی از اون!
    ممنون از اینکه وقتتون رو برای خوندن نظر من گذاشتین. روزتون خوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا رحیقی

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      دوست گرامی آقا صادق عزیز
      اول از همه میخوام که از شما تشکر کنم که مطالب بنده رو دنبال کردین و من رو قابل دونستین که ضعف های نوشته هام رو به من گوشزد کردین.
      در مورد تمامی اعتراضاتی که شما به خدمات پس از فروش شرکت دارین، حق رو به شما میدم و واقعا متاسفم که چرا باید در کشور ما شرکت هایی باشن که برای مشتری و حقوقش هیچ ارزشی قائل نباشن.
      قطعا همه ما سابقه سر و کله زدن با نمایندگی های مختلف رو داشتیم. پس میتونیم بگیم که اکثر مواردی که شما نام بردین، توی همه نمایندگی های مختلف دیده میشه. من فکر نمیکنم ایران خودرو، سایپا و یا شرکت های دیگه از ایراداتی که شما نام بردین مبرا باشن. متاسفانه فرهنگ مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده چندان توی کشور ما جا نیفتاده و توی این زمینه ایرادات اساسی وجود داره.
      گذشته از اینها، مواردی مثل کمبود قطعات و کمبود نمایندگی ها چیزیه که در مورد همه برند های جدید و مخصوصا چینی ها وجود داره و اتفاقا به نظر من توی این زمینه عملکرد کرمان موتور از بقیه تولید کننده های خودروهای چینی بهتر بوده.
      در زمینه قطعات چیزی که بنده به عینه دیدم این بود که اولا توی شهرهای بزرگ فروشگاه های لوازم یدکی خودروهای چینی و از جمله لیفان به ندریج در حال زیاد شدن هستند. البته قطعا گستردگی اونها به اندازه محصولات پر فروشی مثل محصولات ایران خودرو و سایپا نیست، اما به نظر من در همین حد هم از خیلی دیگه از برند ها بهتر و بیشتره.
      در مورد نمایندگی ها هم به شخصه هم موارد نه چندان خوشایند رو دیدم و هم موارد زیادی از برخورد های خوب و محترمانه رو تجربه کردم. در نتیجه با علم به اینکه این روند فرسنگ ها با استاندارد های جهانی فاصله داره، اما نسبت به بقیه کمپانی های ایرانی که موارد بسیار بدتر از اینها رو هم توی اونها دیدم، میتونم بگم که رفتار کرمان موتور نه خیلی بد و نه خیلی خوب بوده.
      فراموش نکنیم که ما توی کشوری زندگی میکنیم که گاها قطعات خودروی پرتیراژی مثل تندر 90 کمیاب میشه. دیگه این وسط چه توقعی میشه از لیفان و کرمان موتور داشت که نه تیراژ تولید ایران خودرو و سایپا رو داره و نه گستردگی نمایندگی های اونها رو.
      در پایان دوست عزیز و گرامی باز هم از شما به خاطر وقتی که برای بیان ایرادات کار من گذاشتید تشکر میکنم و امیدوارم که روزی برسه که شرکت های ایرانی استاندارد های فروش و خدمات پس از فروشی در حد استاندارد های روز دنیا داشته باشند و به حقوق مصرف کننده به معنای واقعی کلمه احترام گذاشته بشه.
      موفق باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. بردیا

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام .
    روز اولی که شرکت کرمان خودرو دوو و چند ماشین رو با همایت اقای *** مسلما وطیفه ایشان بوده برای مردم کشور . و مدیریت مرحوم سجادی و اقای حسین عسگریان راه اندازی کردن ما بهتیرین ماشین هایی که در اسیا وجود داشت رو داشتیم و تولید میکردیم و میخواستن جلوی شرکت های دولتی بایستند و افق روشنی رو برای مردم میخواستند .
    اما متاسفانه قدرت دست اقلیت هست و بخاطر رشوه های بسیار*** و مشخصا مدیران این خودرو سازان که از هزار فایل هستیند و پول باید دست خودشان بماند و کلا به هیچ اعتقادی ندارند و به ایشان اثبات شده به هیچ جایی جواب گو نیستند . مشخصا نتونستن کاری به پیش ببرن . شرکت کرمان خودرو و بم کرمان از عظیم ترین سرمایه گذاری های داخلی ما بود که دوو اولین نمونه از کارش بود و با خودرو هیوندا ( ورنا و گل ) خودرو های اولیه سوناتا 2006 کارش رو پایان داد . شاید بخاطر اینکه ما سو مدیریت داریم البته سو مدیریت خیر افراد بی سواد که از اسمهای ایشان مشخصه عقبه شان را میتوانید حدس بزنید و مسلما بی سواد . این شرکت از بین رفت اما دور از انصاف هست کرمان خودرو به عنوان شرکت بد معرفی بشه . مشکل ما این بحث ها نیست . مشکل ما خودمون هستیم که اتحاد نداریم . و هر ملتی اندازه چیزی که بخواد . بدست میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. فربد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با ورود لیفان x80 نفر واسه خرید من خواهم بود.موتور 2400 سی سی و فول سایز معرکه میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با شکست سنگین لیفان در فروش 820 لیفان که تعداد فروش ان شکست و ضرر غیر قابل جبرانی برای شرکت شد لیفان اگه فکری نکنه باعث بدتر شدن وضع فروش میشه اخه حتی خود نمایندگی میگوید کی میاید 90 میلیون بده لیفان 820 چینی سوار شود 65 یک ریال بیشتر نمیارزد گویا میخواهند مثل لیفان x60 12 میلیون ارزان کنن و گر نه کسی نمیخره اگه بخره همان خره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. صادق

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فعلا که 620 با موتور 1800 تو هیچجای دنیا جز ایران عرضه نشده و برنامه ی لیفان برای بازار ایران فقط موش آزمایشگاهی شدن این ملت هست که وقتی کارش مثل کیا پراید تو ایران تست شد و از بغل ایران پولدار شد محصولات بهترش رو (بازم مثل کیا) با منت به ایران بفروشه! همینطور که 820 رو با اون مصرف بنزین بالاش به ملت با قیمت بالا داره میفروشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. اح

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام کشور ما پول داره مغز تا دلت بخواد نیروی کار بیکران مواد اولیه اشباع ولی مدیریت صفر که ما مجبوریم بریم نه فقط ماشین چینی خلال دندون هم از چین بخریم تا کی انوقت جونهای خودمون بیکار بمونند بجای اینکه ما مواد اولیه مونو تبدیل به احسنت کنیم میدیم به اینا اشغالاشو با قیمت بالا میخریم تازه میشینیم در موردشون بحث هم میکنیم یعنی ایران خودرو یا سایپا عرضه ندارن خودرو تمام ملی با کیفیت بالا تولید کنند چطور برای دزدی نقشهایی میکشند که شیطان میاد دست بوسشون اگه ایرانی هستی مرد باشین نخرید که مجبورشن خودرو داخلی با کیفیت وقیمت مناسب تولید کنند اگر نه پس لیاقت ما همینه متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا