خودروهای چینیلیفان

معرفی دو شاسی‌بلند جدید لیفان

لیفان خودروسازی نوپا است که عمر خودروسازی آن در حدود یک دهه است. اما در همین مدت اندک، توانسته است در بسیاری از بازارهای کشورهای در حال توسعه مانند ایران، روسیه، الجزایر، برزیل و … حضور یابد و روند رو به رشدی را تجربه کند. تاکنون مدل‌های ۵۲۰، ۶۲۰، X50 و X50 از این کمپانی در کشور ما عرضه شده و به‌زودی نیز فروش سدان خانوادگی این شرکت یعنی مدل ۸۲۰ آغاز خواهد شد. درنتیجه این خودروساز کوچک که تولید سالانه‌اش از ایران‌خودرو نیز کمتر است، برند چندان ناشناخته‌ای برای ما ایرانی‌ها نیست.

Lifan X80
Lifan X80
لیفان در ادامه روند رو به پیشرفت خود، دو SUV جدید برای سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته است که حضور آن‌ها در کشور ما نیز چندان بعید نیست. درنتیجه تصمیم گرفتیم نگاهی به این دو محصول جدید لیفان بیندازیم.

Lifan X70 Maiwei
Lifan X70 Maiwei

لیفان X80

جهت به احترام به بزرگ‌تر، از بزرگ‌ترین لیفانی شروع می‌کنیم که تاکنون ساخته شده است. X80 یک SUV است که قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ وارد بازار چین شود تا پرچم‌دار آینده لیفان باشد.

Lifan X80
Lifan X80
قبل از اینکه هرگونه بحث فنی را آغاز کنیم و از خوب و بد X80 بگوییم، باید اول نگاهی به قیمت آن بیندازیم. اعلام شده است که لیفان X80 بین ۱۰۰ هزار تا ۱۳۰ هزار یوآن قیمت خواهد داشت که با تبدیل یوآن به تومان، چیزی بین ۵۵ میلیون تومان تا ۷۱.۵ میلیون تومان می‌شود. پس با این دید به سراغ X80 می‌رویم.

Lifan X80
Lifan X80
ابعاد این شاسی‌بلند ۴۸۷۰/۱۹۳۲/۱۷۴۶ میلی‌متر و فاصله محوری آن ۲۸۵۰ میلی‌متر است که نشان می‌دهد که این خودرو یک شاسی‌بلند سایز متوسط است. بااین‌وجود سایت chinaautoweb اصرار دارد که این خودرو را یک SUV فول سایز بداند و آن را با تویوتا پرادو در یک کلاس قرار داده است.

Lifan X80
Lifan X80
لیفان X80 از یک موتور ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۶۵ اسب بخار بهره می‌برد. یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و یک موتور ۱.۸ لیتری توربو نیز در آینده در دسترس خواهند بود. در نسخه فول، انتقال قدرت توسط یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ انجام می‌شود؛ هرچند که در نسخه پایه، این قدرت توسط یک جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

Lifan X80
Lifan X80
در نمای جلو X80 از جلوپنجره شش‌ضلعی بزرگی بهره می‌برد که در ساخت آن هیچ صرفه‌جویی در استفاده از کروم انجام نشده است و نتیجه کار ظاهری مدرن و اسپرت بوده است. نمای جلوی X80 را می‌توان به‌طورکلی ترکیبی از تویوتا هایلندر و هیوندای سانتافه دانست.

Lifan X80
Lifan X80
در نمای کناری بیش از هر چیز کوچک بودن سایز رینگ‌ها به چشم می‌آید. در کنار آن، ضخامت ستون D به نظر بسیار بیش از حد است.

Lifan X80
Lifan X80
نمای عقب را می‌توان در مجموع قابل قبول ارزیابی کرد. سپر حجیم ظاهری عضلانی به خودرو داده و وجود دو خروجی اگزوز نیز قرینگی عقب را تکمیل کرده است. هرچند که شیشه عقب بسیار کوچک است و کمکی به راننده در جهت دانستن اتفاقات پشت سر نمی‌کند. البته آینه‌های بغل آن‌قدر بزرگ هستند که راننده بتواند بر روی آن‌ها حساب کند.

Lifan X80
Lifan X80
اگر درب خودرو را باز کنیم، ترکیبی از پلاستیک و طرح چوب را خواهیم دید که نمای قابل قبولی را ایجاد کرده‌اند. یک مانیتور بزرگ در وسط داشبورد به چشم می‌خورد و کلیدهای تهویه مطبوع و سیستم صوتی در زیر آن قرار دارند.

صفحه کیلومتر X80 قطعاً بهترین صفحه کیلومتری است که لیفان تاکنون طراحی کرده است. نورپردازی خوب و استفاده از المان‌های گرافیکی جلوه مناسبی را در برابر چشم راننده ایجاد می‌کنند.

Lifan X80
Lifan X80

لیفان Maiwei

لیفان Maiwei در نمایشگاه خودروی سال گذشته شانگهای به‌عنوان کانسپت لیفان X70 معرفی شد. شباهت آن کانسپت به تویوتا FJ Cruiser و رنج‌روور بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می‌کرد و باعث شد که انتقاداتی از آن صورت گیرد. درنتیجه در طرح نهایی که Maiwei نامیده شده است، تغییراتی در طراحی چراغ‌ها و بخش‌های مختلف صورت گرفته تا طرح کلی خودرو ابتکاری‌تر باشد. هرچند که این تغییرات الزاماً به زیباتر شدن خودرو کمکی نکرده است.

Lifan X70 Maiwei
Lifan X70 Maiwei
لیفان Maiwei همانند برادر بزرگ‌ترش X80 در نسخه فول از انتقال قدرت به‌تمامی چرخ‌ها بهره خواهد برد. اما در نسخه پایه قدرت موتور ۱.۵ لیتری به دو چرخ جلو منتقل می‌شوند. اشتباه ندیده‌اید! این خودرو از نظر فنی بسیار شبیه به کوچک‌ترین عضو خانواده شاسی‌بلندهای لیفان، یعنی X50 است.
چراکه از یک موتور ۱.۵ لیتری بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۰۳ اسب بخار را دارد و گیربکس‌های دنده‌ای و CVT برای آن قابل انتخاب خواهند بود.

Lifan X70 Maiwei
Lifan X70 Maiwei
در نمای جلوی این خودرو چیزی را می‌بینیم که این روزها در نیمی از خودروهایی که تولید می‌شوند، وجود دارد: جلوپنجره شش‌ضلعی! در مرکز این جلوپنجره، نواری از پلاستیک سیاه قرار دارد که نام لیفان بر روی آن حک شده است. جای خوشحالی است که از آرم موسوم به شبکه ۳ در این قسمت خبری نیست! چراغ‌های جلو نیز هرچند طراحی ساده‌ای دارند، اما با پس‌زمینه آبی رنگ خود می‌توانند در شب‌ها جذاب باشند.

Lifan X70 Maiwei
Lifan X70 Maiwei
در نمای کناری بیش از هر چیز گلگیرهای حجیم و خطوط اغراق‌شده‌ای جلب‌توجه می‌کنند که قصد دارند به بیننده این‌طور القا کنند که این خودرو خودرویی عضلانی و قدرتمند است. طراحی رینگ‌ها نیز بی‌شباهت به رینگ‌های هیوندای سانتافه نیست.

Lifan X70 Maiwei
Lifan X70 Maiwei
همه چیز در کنار خودرو به‌خوبی پیش می‌رود، تا این‌که ناگهان دو چیز کار را خراب می‌کنند! اول رینگ‌هایی است که باز هم بسیار کوچک‌تر از چیزی هستند که باید باشند و دوم خطوط بالایی روی بدنه!

Lifan X70 Maiwei
Lifan X70 Maiwei
خط از چراغ‌های عقب شروع می‌شود و پس از وارد شدن به درب عقب، ناگهان مسیرش را عوض کرده و در ناکجا محو می‌شود! خطی نیز مشابه همین خط از سمت جلو شروع می‌شود و هنگامی‌که به نزدیک این خط می‌رسد، گم‌وگور می‌شود! تنها توجیهی که برای این طرح خطوط به ذهن می‌آید، این است که زمانی که طراح مشغول طراحی خطوط روی بدنه بوده، ناگهان دستش خط خورده است و خط به سمت پایین کشیده شده است. طراح نیز بدون توجه، ادامه خط را رسم کرده و همان طرح نیز نهایی شده است!

Lifan X70 Maiwei
Lifan X70 Maiwei
به نظر می‌آید که بخش عقب خودرو نیز با همان فلسفه طراحی بخش‌های دیگر ساخته شده است و سعی شده است که تا حد امکان، این خودرو حجیم و عضلانی نشان داده شود.

Lifan X70 Maiwei
Lifan X70 Maiwei
اگر وارد لیفان Maiwei شوید، سه ردیف صندلی مشاهده خواهید کرد که در این کلاس در کمتر خودرویی می‌توانید آن را مشاهده کنید. با این اوصاف، شاید این خودرو را بتوان ضعیف‌ترین SUV هفت نفره دنیا نامید!

Lifan X70 Maiwei
Lifan X70 Maiwei
در داخل کابین اوضاع کمی بهتر است و وفاداری به طرح کانسپت X70 بیش از قبل بوده است. برخلاف منحنی‌های در هم و بر همی که کابین برخی از خودروهای جدید را تشکیل می‌دهند، در این خودرو سعی شده است که تا حد امکان از خطوط صاف استفاده شود. نتیجه حاصله، سادگی زیبا و چشم‌نوازی است که باعث خستگی و دل‌زدگی نیز نخواهد شد.

Lifan X70 Maiwei
Lifan X70 Maiwei
یک صفحه نمایش بزرگ در وسط داشبورد خودنمایی می‌کند و کلیدهای کنترل آن در یک ردیف در زیر آن قرار دارند. پایین‌تر از آن، کلیدهای مربوط به قفل درب‌ها و گرم‌کن صندلی‌های جلو قرار دارند.

Lifan X70 Maiwei
Lifan X70 Maiwei
بر روی غربیلک فرمان، به‌جای آرم معمول لیفان، باز هم نوشته لیفان را می‌بینیم. مشخص نیست که آیا در نسخه‌های نهایی نیز این روند تکرار خواهد شد و یا اینکه راننده باید همچنان آرم متداول را در مقابل چشمش ببیند!

Lifan X70 Maiwei
Lifan X70 Maiwei

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۹۴ دیدگاه‌ها

  1. پژمان

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    والا خوبه !
    ما خودمون 36 ساله داریم ماشین میسازیم تازه شدیم ساینا :))
    دیگه باید مردم قبول کنن ماشینای چینی ماشینای بدی نیستن
    و الکی نیان نظر بدن، بعضی ها اینجا تاحالا بیشتر از پراید سوار نشدن میان مینویسن از ماشین های چینی متنفریم :)
    ما که ایکس 50 و جی فایو داریم تا الان خیرشو دیدیم و بدی ندیدیم
    یادش بخیر 206 صفر کیلومتر تو یک ماه گیربکسش 2 بار اومد پایین.
    درد لیفان و جک بخوره تو سره ویران خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهریار

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (176 ديدگاه)

      والا منم 315 نیو فیس گرفتم 6000 هزار هم باهاش کار کردم بجز صدای موتور که یه خورده زیاده هیچ ایرادی نداشته هیچ خیلی هم راضیم ازش…خوشگل هم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرهاد کرمستجی

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (254 ديدگاه)

      منم سی اس 35 سایپا دارم تا حالا بدی ندیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بی کیفیتی ازش میباره…
    لامصبا یکم کیفیتم تو جنساشون ندارن…
    بازم به جک…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      والا کیفیت لیفان 820 که از جک بالاتر بود.من خودم جک داشتم انقد یه سری دوستان گفتن چین فلانه و… رفتم ازرا2009 خریدم الان مثل چی پشیمونم ماشین خیلی پر خرج،با مصرف بالا (تو شهر صدی 18 هم میرسه)در کنار بازده پایین موتور تنها چیزیش که خوب بود لنزای hd چراغ جلوهاش بود حتی یکی از دوستان مدل 2008 داشت میگفت موتوراش مشکل اساسی داره و دیواره سیلندر ترک میخوره و… ، چند بارم سوار لیفان 820 شدم انصافا جک و ازرا یه سر و گردن پایین تر بودن. مخصوصا سقف پارچه ایه جک خیلی بد بود، من سال بعد قصد عوض کردن ماشین دارم اگر این ماشین بازده خوبی داشته باشه مثل 820 میخرم وگرنه اگر مثلx50 و… باشه ادم بخره نه بتونی بفروشی نه بتونی نگهش داری و… نخری بهتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Amu seyed

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آقا من میگم خوبن خدایی خوبن با توجه ب قیمت و چیزای دیگ . سه سال پیش ک اجازه ورود جیلی ایکس ۷رو دادن بره تو جاده های امریکا وقتی مردم و کارشناسا همون جا راجب این ماشین نظر داده بودن نسبت ب قیمت و کشور تولید کننده و استاندارد هاشون همه تعریف کرده بودن ازیت ماشین.یعنی ما ک میایم اینجا اشغال اشغال میگیم ب این ماشینا ب چیمون میناریم ب پرایدمون ؟ینی ما از اون امریکایی ها بیشتر میفهمیم و ماشینای ک اونا سوار میشن سوار میشیم ؟خدایی نصف کساب ک نظر میدن ی بارم سوار ماشینا جیلی یا جک و لیفان نشدن .ما پولمون در همین حد هست خیلب هم راضی هستیم .باید دیگ شرایط کشورمونم قبول کنیم ک خوب نیست ک ماشینا بهتر سوار شیم با این پول

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پوریا

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ماشینای خوبی شاید باشن ولی متاسفانه تقلید خیلی چیز بدیه و اگر توجه کنید میبینید جلوی x80 عجیب شبیه هایلوکس 2016 هست و درضمن
      واژه “کسبه” خودش جمع هست و نمیشه دوباره جمعش بست و گفت “کساب”

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amu seyed

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        من خاستم بنویسم کسایی نخاستم بگم کساب .ازین ماشینم نوشتم ازیت ماشین

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سيد علوي فرديس

        ۱۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        پوریا جون منظور سید کسانی بوده نه کساب یا کسا یا کسبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با سلام
      دوست عزیز باید اعتراف کرد که با درنظر گرفتن قیمت چینی ها راه تولید مشتری پسند رو یاد گرفتن
      اما باید یادآوری کنم خودروهای چینی هنوز نتونستن استانداردهای امریکا و کانادا رو بگیرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. kiarash

        ۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ماشین آریزو 5 و 7 البته آریزو 7 تو ایران نیامده آریزو 5 و 7 میتوانن وارد کشور هایی چون آمریکا کانادا روسیه چین ژاپن بشن ولی ماشین هایی از جمله x33 وارد کشورهایی چون روسیه چین ژاپن برزیل بشن ولی نمیتونن وارد آمریکا و کانادا شوند چون امنیت 4 از 5 ولی آریزو امنیتش 5 از 5 و درمورد ماشین های چینی ما قبلا دنا داشتیم خیلی مزخرف بود بعد رفتیم x33 new خریدیم به قرآن راست میگم همیچین ماشینی تو این رنج قیمت پیدا نمیکنید دوماه داریم تا حالا آخ نگفته یعنی ماشین های ایرانی میزاره تو جیبش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Arash97

    ۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (132 ديدگاه)

    منم طرفدار ماشینای چینی نیستم….ولی شما چرا انقد دنبال اینید ک بگردید ببینید فلان جای ماشین کپی فلان ماشینه……حالا اگه همین ماشینو روش ارم هیوندا میزدن الان میشد طراحی نو اورانه ولی چون اسم چین روشه حتما حتما باید کپی یکی از محصولات معروف باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. HUMMER

    ۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    چقد طرح سپر عقب و اگزوزش شبیه رنج رور ایوک هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. هومن ملک

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. X80 خیلی عالیه به شرطی که 4WD یا AWD و با پیشرانه 2400 توربو یا 2000 توربو باشه .شک نکنید که بسیار طالب پیدا می کنه و به راحتی رقیب خودروهای کره ای میتونه بشه.
    من که منتظرم تا یک SUV متوسط فول آبشن با موتور توربو 2000 یا 2400 بیاد تا فوری بخرم که قیمش هم از ماشینهایی مثل توسان،اسپرتیج و ام جی اس 5 کمتر باشه.
    مطمئنم که خیلیها منتظر چنین ماشینی هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ارمین

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی . از نظر من اونایی که پول دار هستند اصلا وقتشون رو برای بررسی خودرو های چینی صرف نمی کنند و ماشین های برند و قیمت بالاتر می خرند پس اینجا نظر نمی دن . اونایی که از ماشین چینی فقط بهانه گیری غیر منطقی می کنند که نمی دونم چرا اینقدر بی کیفیت و کپیو از این حرف ها اخه برادرای عزیز وقتون رو چرا اینجا تلف می کنید ؟ خوب برید در مورد ماشین های برند و گران تر صرف کنید البته اگر واقعا خریدار باشید . یک عده ای هم که خوب بنده های خدا پولشون به همین چینی ها هم نمی رسه و باید محصولات تکراری و قدیمی خودمون را تهیه کنند . اونایی هم که اصلا پول ندارند که دیگه هیچ از چی گلایه می کنی که چینیه ؟ برای شما چه فرقی می کنه ؟ پس واقعیت ها رو باید قبول کرد . با تشکر برادر کوچیکتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. پارسا

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    ماشینی که لوازم و خدمات و بازار دست دو نداشته باشه مفت ارزش نداره . وقتی این ماشین چینی ها خراب میشه یا بخواید بفروشید به حرفم میرسید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمدرضا

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چینی سوارای عزیز جنازه ماشینایی مثل ماکسیما، مزدا٣ و آزرا می ارزه به هرچی چینیه، طرف فرق دو دف و تک دف رو نمیدونه، 4wd و AWD رو نمیدونه چون خانومش میگه قشنگه میره چینی میخره، که دو سال بعد با التماس باید بفروشدش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      شما پول داشتی تویوتا سکویا ی ۸ سیلندر بخر،چینی نخر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amir

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز شما تو اینترنت بزن مقایسه ی مزدا 3 با ازرا بعد برو تاپیکای سال 91 رو ببین اون زمان میگفتن چیه کره ایه اشغال چرا ژاپن و ول کنم برم کره ای بگیرم الان کره ای جانشین ژاپنی شده و چینی مثل کره ای، در ضمن الان من خودم ازرا 2009 دارم چنتا ویژگی میگم کیف کنی، مصرف سوخت توی شهر به صدی 18 میرسه البته اگر ماشینت سر حال باشه و.. وگرنه زیر 20 حساب نکن، قطعاتش خیلی کمه،قیمت قطعاتش راحت 2 برابر جک اس5(چون داشتم تجربه کردم)تر تمیزش الان به بد بختی گیر میاد، مدلای 2008 همشون مشکل موتوری دارن و الیاژش مشکل داشت و دیواره سیلندر ترک میخورد پس مطمئن باش تو موتورش اچار رفته و نمیشه اطمینان کرد، ممکنه بدنه خوردگی داشته باشه، جلوه ی داخلیش یکم زیادی مسخرس و قدیمی شده مخصوصا از قسمت ضبط،ولی 3 تا حسنم داره، چراغای استاندارد زنون با لنز hd،سیستم صوتی اینفینیتی، امنیت بالاتر(فک کنم)وگرنه دنبال این نباشید که این کره ایه و اون چینی چون دنیا دنیای تعاملاته، در ضمن مشکل مزدا 3 هم اینه که از سال 94 به بعد همه ی منتاژیاش مشکل سوپاپ و موتوری دارن باز و قیمت قطعاتش واقعا بلاس مثلا هر چراغش 3 تا 3.5 میلیون در میاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. علی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با دوستانم در مراکز فروش صحبتی که داشتم می گفتند فروش ایران خودرو و سایپا نسبت به سال قبل کاهش محسوسی داشته و مدیران این دو شرکت با دادن آمار صوری افزایش فروش وبا پیش کشیدن بحث افزایش قیمت سعی در گرم کردن و رونق دادن به بازار خودرو هستند.کاهش فروش در بهمن و اسفند۹۴ علیرغم سودی که در پی تبانی با دولت و کمک بانکها در فروش ویژه خودرو در سال گذشته و تخلیه نسبی پارکینگ کارخانه های خودرو سازها عاید آنهاگردید,از روزهای اولیه سال جدیدباعث نگرانی آنها شده و در پی چاره جویی جدید هستند(همانند حیله ای که با کمک دولت و بانکها با راه انداختن بازار زرگری به مردم زدند و نه تنها قیمت را پایین نیاوردند بلکه به قیمت مورد نظر خود و حتی بالاتر و با کیفیت پایین تر بفروش رساندند).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. omid

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خودرو های چینی فقط 2 عیب بزرگ دارن خدمات پس از فروش و بازار خرید فروش کارکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فریبرز

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    ای کاش خودرو سازان ما هم ……
    ای بابا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. اکبر66

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    درسال1992لیفان تعمیرگاه موتور سیکلت با 7نفر اغاز بکار . درسال 97 کارخانه موتور سازی با13000کارمند سال 2000 اتوبوس تولید کرده از2005 خودرو های سواری .. سرعت پیشرفت ببینید . به 53 کشور خودرو تولید میکند . خواستند بهتر شوند شدنند …. خودرو سازهای ما فقط فکر پولند … فقط در جا میزنند …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من 5 ساله لیفان 620 داشتم ، انصافا دمش گرم . ولی کرمان موتور رنگشو بد زده و پوسته پوسته شده . یعنی جنس چینی فی نفسه هیچ مشکلی نداره اگه هموطنای عزیز گنذ نزنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهرداد

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    هرجوری که حساب میکنم میبینم که ما از کشوری مثل چین دهها سال عقبیم. دوستان قبول کنید که ما چیزی نداریم که با این کشور مقایسه کنیم. مقایسه محصولات کشوری مثل ژاپن با چین خیلی خنده داره چون ژاپن چه از نظر کیفیت و ایمنی از چین سرتره و حالا مقایسه چین با کشور خودمونم خیلی خنده دارتر چون محصولات چین از محصولات ما (پراید و پژو سمند و….) دهها سال بروزتر ایمن تر کم استهلاکتر و… هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Farshid

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کسایی که خیلی غصه ی رینگ کوچیک ماشینای چینی رو میخورن باید اینو بدونن که با هزینه ی حدود ۲ ملیون این مشکل رفع میشه. در عوض مثل خودرو های تولید داخل بی کیفیت و تکراری نیستن که از وقتی از کار خونه تحویل میگیری تا وقتی که بخوای بفروشی کلا درگیر رفع ایراد قطعات بی کیفیتی . خدمات نمایندگی هم که کلا سرش گرده. هیچ چیزی هم شامل گارانتی که بابتش پول میدی نمیشه. ولی همین ماشینای چینی کاملا برعکس تولیدات داخلن،خدمات در حد ماشینای کره ای، وقتی میری نمایندگی هر قطعه ای که ایراد داشته باشه بدون چون و چرا رایگان تعویض میشه، بر خورد پرسنل نمایندگی واقعا عالیه، خدمات به بهترین نحو ممکن و خیلی سریع انجام میشه . حرفایی که زدم همش بر بنا به تجربه ای که هم از ماشنای تولید داخل داشتم هم از ماشینای چینی. حدود ۳ ساله لیفان ۶۲۰ دارم واقعا ازش راضی ام. تو این سه سال فقط روغن و لاستیک عوض کردم. مصرف سوخت در حد پراید شتاب در حد مزدا ،سواری خیلی نرم و بی صدا. بعضیا لیاقتشون حوالی پژو و پرایده . تا بحال از پراید بالا تر سوار نشدن بعد میان در مورد ماشین چینی اظهار نظر میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Farshid

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در مورد خرید و فروش ماشینای چینی هم باید بگم بازار خوبی دارن. الان عده زیادی تو کار خریدو فروش ماشین چینی هستن. میتونی ازشون بخری موقع فرختن هم به خودشون بفروشی. خیلی ساده و بی درد سر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امید

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایکس۸۰ از کیا و ایکس هفتاد از رنجرور کپی شده و لیفان همچین کار شاخی تو طراحی نکردند بجز بدتر کردن طراحی
    در واقع چینی ها با شرکت های دیگه ارتباط خوبی برقرا میکنند و با قیمت کم و حداقل کیفیت قطعات خریده و ماشین میسازن که البته نتیجه اش بد هم نبوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ما چرا این کارا رو نمیکنیم !!!!البته چرا پراید را از کیا گرفتیم و ششصد مدل سایپا زدیم !!! اونا دارن حسرت میخورن که چرا خودشون اینا رو نزده بودن !!!!!نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. kiarash

        ۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        تو کشور های پیشرفته نمیزارن ماشین مثل پراید بسازن بعد مردم اونجا وضع مالیشون خوبه نمیرن سوار ماشینی که امنیتش ریر صفر سوار ماشین تو ماشین 400 میلیونی رو با ماشین 20 میلیونی حساب میکنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. برومند

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، تنها دلیلی که تو سر تولیدات چینی زده میشه خدمات پس از فروش و اینده یدکی این ماشین هاست،، این مشکل ، مربوط به کشور سازنده نیست، برمیگرده به سیاست های داخل که چنانچه خودروهای چینی که به نظرم فقط و فقط طراحی و چیدمان قطعات داخل موتورش به کل هیکل به فرض دنا می ارزه اگر از نظرقطعه و خدمات نیز تامین باشن دیگه کارخانجات داخل تخته میشه و اونوقت دیگه سهمیه….
    بدون شک خودرو ساز چینی که مثلا لیفان x80 رو تولید میکنه با این ابهت اونم طی ده سال سابقه فکر خدمات رو جلوتر کرده،
    جنس چینی داریم اشغال جنسم داریم که هر کس توان خریدشو نداره، اینم برمیگرده به سیاست های واردات و انصاف واردکنندگان که هدفش سود بیشتر دیگه نه مملکت ابادتر،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ali

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام . چند سال پیش که این کامنتا رو میخوندیم اکثرا منفی بود و بد !!قابل توجه دوستان خودرویی کشور الان که این کامنتا رو میخونیم در عرض یکی دو سال شاید بیش از 70 یا 80 درصد نظرا مثبت شده این نشانه چیه !!!یعنی چینی تونستن نظر جلب کنن!!! سایپا و ایران خودرو به خود بیایین !!! کو گوش شنوا ، اینا تا از اغور میخورن هیچ تکونی بخود نمیدن !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سعید

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که از هرچی سمند و پژو حالم به هم میخوره آخه ماشین صفرشون که شده اشغال و کارکرده تر تمیزشو هم بخری باز هم همون هروز باید درب تعمیرگاه ها باشی سال 93 یه لیفان ایکس 60سفید داشتم واقعا عالی بود هیچی به جز بنزین و روغن خرجش نکردم طی چندین بار مسافرت به استان های متفاوت رانندگی راحت جادار و مصرف سوخت صدی هفت بود فایده نداره الان پژو پارس دارم میخوام بفروشم دوباره ایکس 60 بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. احسان

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام. من یه لیفان ایکس 60 اتوماتیک سفید مدل 95 خریدم ، بسیار زیبا و دلرباست، جادار، نرم و با امکانات قابل قبول که ظرفیت افزایش آپشن زیادی داره. وقتی کیفیت و تنوع خودروی داخلی افزایش نداشته باشه خودروهای دیگه جاشو خواهند گرفت ضمن اینکه لیفان ایکس 60 داخل تولید میشه پس به کارگر ایرانی هم سودی میرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. فرهاد

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من لیفان ۶۲۰ داشتم بدلیل نداشتن خدمات پس از فروش درست ، بطوریکه نفرات کارشناس فنی اطلاعات اولیه ماشین رو نداشتند ،ماشین سالمم رو بدتر از اولش کردن تحویلم دادند با کلی ضرر فروختم خوشحالم که توانستم به بدبختی ماشینمو با کلی ضرر بفروشم
    تورو خدا ماشین چینی نخرید، که پشیمان میشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محسن محمدی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا دمشون گرم خدایی انصافا توی ۵ سال از کجا ب کجا رسیدن؟ این ماشینا قطعا ژاپنی و المانی نمیشه ولی باور کنید تا دوسال دیگه با کره رقابت میکنه، الانم خدایی نسبت ب پولی ک میدی خوبه ، با ۵۰ تومن میخوای بدی دنا سوار شی ک همون سمنده، که واقعا مفت نمیرزه، تا چن سال دیگه چین ماشیناش دنیارو میگیره، الان ماشینایی مث جیلی بسترن جک اینا دارن تو کشورای از ایران پیشرفته تر استفاده میشن اونوقت مایی که پراید سوار میشیم میگیم چینیه:))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. اشکان

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه یاد آور میشم که این خودرو های چینی که در ایران مشاهده میکنید مخصوصا محصولات کرمان موتور با دستکاری و سفارش کرمان موتور با درخواست کمترین قیمت خریداری و مونتاژ میشه وگرنه خودروهای چینی اصل که تولید چین هست خیلی بهتر و با کیفیت تر و فول آپشن هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد کبیر

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.خوبین دوستان.
    کاش میشد ب نفع خودمون تعصب داشتیم.
    همه ایرانی ها حداقل 80% شون اگه ماشین بروز تولید داخل داشتیم دست ب هیچی نمیزدن.اینو متوجه هستن همه.
    همین الان خودرو بیکیفیت ک مرگ رو دودستی تقدیم سرنشیناش میکنه رو از تولید داخل میخرن و حتاتولید خود چین رو ب مشترک ایران و چین ترجیح میدن ولی از چین بد میگن.
    جیلی سدان ec7 از لحاظ امنیت 4 ستاده از 5ستاره یورو کاپ اروپارو گرفته.شما معرف یک خودرو تمام داخلی فقط با این قابلیت باشین کسی خودرو چینی نمیخره.
    بعدشم دوستان وقتی تو کشور افغانستان با پول ی جک و جیلی شاسی سوار لندکروز میشن ما چ راهی برامون میمونه جز این.شما اگه جایی خودرو ب قیمت مصوب اروپا تو ایران سراغ دارین بفرمایین همه برن بخرن.ب اومید اون روزی ک ملیت پرستی من بهم ضربه نزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Alireza Davatgar

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان بروند و یه نگاهی به سایت شرکت هائی مثل :
    لیفان : http://www.lifanmotors.net/
    جیلی : http://global.geely.com/
    چانگان : http://www.globalchangan.com/index.html
    و ….. غیره بیاندازند . اخبار خودرو نمایشگاه های جدید خودرو را هم ببینند . برای مثال صادرات جیلی به آمریکا – خرید ولو توسط شرکت چینی و ….. یه نگاهی هم وقتی از کیلومتر 11 جاده مخصوص رد میشوید به ایران خودرو بیاندازید !!! پژو 405 آتش گیر را که یادمان نرفته ؟ کیفیت ؟ تو خودرو های تولیدی ایران بیداد میکنه ! موفق باشید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ابوالفضل

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آرم شبکه ۳ رو خوب اومدی
    واقعا موتور ۱.۵ لیتری داره؟ اونم کراس اوور!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    جالبه ما فکر میکنم مثلا ماشینایی که تو ایران تولید میشه قطعات از کجا میاد
    خیلیاش واقعا دست 4 چینی هست ( قطعات خودرو )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. hadiazmi

    ۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به چین پول بدیم بهتر از ایران خودرو و سایپاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا