ملاقات با ام‌وی‌ام 315H جدید، با چشمان عقاب

در یک صبح سرد زمستانی که سرمای استخوان سوزش جان و روح آدمی را به تنش وا‌می‌دارد فرصتی فراهم شد تا با نومولودی چشم‌بادامی دیداری داشته باشم، خودرویی از سرزمین اژدهای سرخ.

MVM 315h
MVM 315h, chery fulwin hatchback

چری فالوین یا همان ام وی ام 315، برای نخستین بار در ماه آوریل سال 2010 میلادی به بازار معرفی شد. عرضه این خودرو در آن زمان، گام بزرگی از سوی چری قلمداد می‌شد، زیرا که پیش از آن، این سازنده شرقی به ارائه محصولاتی می‌پرداخت که بی‌تعارف نقش‌های ناهنجار و نأمانوسی را بر رخسار خویش یدک می‌کشیدند، اما با معرفی این خودرو، چری نشان داد که مقوله طراحی را جدی‌تر گرفته و در مسیر نوینی گام نهاده که اثراتش بعدها در تکوین مدل‌هایی همچون ARRIZO 7 و TIGGO 5 و …. مشاهده گردید. در سال 2012 میلادی، این خودرو دگرباره دستخوش تغییر شد و یک عمل فیس لیفت ماژور بر روی بدنه و نیز کابین آن صورت گرفت که تا اندازه بسیاری آن را نسبت به نمونه اولیه‌اش متحول نمود، علاوه بر این، گیربکس و سیستم صفحه کلاچ آن نیز بازبینی و اصلاح گردید، معضلی که پیش از آن، از عوارض شایع و رایج در این خودرو بود و حتی بر بازار فروش آن نیز تأثیر نهاد.

chery fulwin hatchback
chery fulwin hatchback

خودرویی که در اختیارمان قرار داشت نمونه هاچ بک ام وی ام 315 و با پوشش نوک‌مدادی زیبایی بود. ابتدا سیمای خارجی این خودرو را بررسی نمودیم. بی‌شک فیس لیفت این مدل را می‌توان گامی بزرگ برای چنین سازنده نوبنیادی دانست؛ نمای جلوی آن به‌تمامی تغییر یافته و با چراغ‌هایی که چشمان عقاب را تداعی می‌کند و نیز سپرها و جلوپنجره ای اسپرتی، بیش‌ازپیش بهبود یافته است و علاوه بر آن، از تناسب ابعادی درخوری هم برخوردار است. بخش پشتی آن نیز چندان متحول نشده و تنها به تعویض فرم چراغ‌ها و باز طراحی سپر عقب اکتفا گردیده است، که آن هم به خوبی صورت پذیرفته و جلوه بصری بهتری را به این خودرو بخشیده است. در کل طراحی این مدل را می‌توان متناسب، جذاب و عامه‌پسند دانست و شاید کمتر خودرویی را در این رنج قیمتی بیابید که طرحش چنین مدرن و دل‌نشین باشد. از دگرسوی، چنانچه نشان جلویی این خودرو را از پیشانی آن برداریم، ناخودآگاه خودروهای روز اروپایی و ژاپنی را به ذهن مان تداعی می‌نماید و می‌توان رگه‌هایی از طراحی اپل آسترا و MG3 و یا حتی هوندا فیت را در آن پیدا نمود. شاید این امر از آنجا ناشی می‌گردد که چری تیمی قوی از طراحان باسابقه برندهای نامدار اروپایی و آمریکایی را زیر سقف خود جمع نموده که پیامدش نیز تزریق روحی تازه بر پیکره خودروهای این برند بوده است. به نظر می‌رسد که از چند سال پیش بدین سوی، بیشتر سازندگان چینی، مقوله طراحی خودرو را بسیار جدی‌تر گرفته‌اند و قصد به چالش کشیدن بزرگان را دارند، علی‌الخصوص کره ای‌ها و ژاپنی‌ها.

MVM 315h Interior
MVM 315h Interior

بنا به ادعای وب‌سایت شرکت چری، طرح داشبورد این خودرو از «GULL WING» و یا بال‌های مرغ نوروزی الهام گرفته است. تریم داخلی این خودرو به رنگ مشکی می‌باشد و چنانچه با دیدگان بسته وارد کابین این خودرو شده و سپس چشمانتان را باز کنید ممکن است به یک‌باره تصور نمایید که در خودرویی ژاپنی و کره ای نشسته‌اید. داشبورد آن به‌تمامی متحول شده و طرحش نسبت به نمونه پیشین آن بسیار زیباتر و مدرن‌تر گشته است. همچنین بهبود کیفی شایان توجهی هم در آن رخ داده و بدین لحاظ تا حد زیادی به همتایان شرقی خود شباهت یافته است. گرچه در جای‌جای کابین آن از پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت بهره گرفته شده ولی تنها کافی است که آن را با نمونه اولیه و غیر فیس لیفت شده‌اش قیاس نماییم تا عمق پیشرفت چری را در این باب بهتر درک کنیم. طرح کیلومتر شمار در این خودرو شباهت بسیاری به ساخته‌های نوین هیوندای یافته و جزییات آلومینیمی در روی فرمان و بخش میانی کنسول، به زیبایی هر چه تمام‌تر جای گرفته است، حرکتی که پیش از آن از یک سازنده چینی کاملاً بعید بود. البته این را هم باید در نظر داشت که تمامی این موارد با کیفیت پایین‌تری نسبت به کره ای‌ها صورت پذیرفته که اگر تنها برچسب قیمتی این خودرو را در نظر بگیریم شاید جای چندانی برای شکوه و گلایه گذاری مان باقی نماند. در کل، طراحی و کیفیت مواد به کار رفته در داشبورد این خودرو گواهی بر این امر است که مرز بین چینی‌ها با رقبای کره ای و یا حتی ژاپنی‌شان روزبه‌روز در حال کمرنگ شدن است و هیچ بعید نیست روزی را شاهد باشیم که این حصار کاملاً فرو ریزد. بگذریم!
از موارد بارز دیگری هم که در این خودرو مشاهده می‌شود کیفیت مونتاژ آن است که تا حد زیادی از محصولات هم قیمت داخلی بهتر به نظر می‌رسد، به‌عنوان مثال، در حالی که درب‌های بدنه اکثر نمونه‌های صفر داخلی – به علت کهنگی قالب‌های تولید – به راحتی باز و بسته نشده و احتیاج به رگلاژ مجدد دارند، درب‌های این خودرو با یک اشاره و به‌مراتب راحت‌تر باز و بسته می‌گردند و همچنین در داشبورد آن نیز صداهای ریز و آزاردهنده اثری نیست و علاوه بر آن شیشه‌های الکتریکی این خودرو هم با سرعت بالایی به فرمان سرنشینان پاسخ می‌دهند و….. البته این امر بدان معنا نیست که خودروی مذکور در مبحث مونتاژ عاری از هر نوع عیب و ایرادی ست و کاملاً بی‌نقص است بلکه مواردی هم از بی‌دقتی هم در آن مشاهده شده که از جمله آنها می‌توان به صدای خش‌خش ضبط آن اشاره نمود که در همان اوایل خریدش گریبان گیرش بود و پس از مدتی و به نحو عجیبی خود به خود برطرف گردید! از آنجایی که این خودرو از طول بدنه بیشتری نسبت به اکثر هاچ بک های موجود در بازار برخوردار است، لذا از فضای بار و سرنشین بیشتری هم نسبت به خودروهای همچون پژو 206 یا 207 آی و…. بهره می‌برد و از آن احساس تنگی و فشاری که در صندلی‌های پشتی برخی از این خودروها وجود دارد و به‌خصوص برای افراد بلندقامت بسیار آزاردهنده است، در آن چندان اثری نیست. به لطف آینه‌های جانبی بزرگی که در MVM 315 وجود دارد میزان تسلط راننده به محیط اطراف بسیار خوب است و تنها دید عقب آن کمی محدود می‌باشد که آن‌هم به لطف سنسورهای قویی که در سپرهای عقب این خودرو وجود دارد تا حد زیادی برطرف گردیده است.

MVM 315h facelift
MVM 315h facelift

حال وقت آن رسیده است که سری به قلب تپنده این خودرو زنیم، پیشرانه این مدل نشان ACTECO را بر پیشانی خود حمل می‌کند، که از ملحقات چری است و همکار AVL اتریش. از آنجایی که چری به تقلید از همتایان کره ای خود در پی استقلال تکنولوژیک است لذا خود را ملزم به آن نموده که قوای محرکه خودروهایش را خودش تأمین نماید و از اینجاست که داستان ACTECO آغاز می‌گردد. پیشرانه چهار سیلندر و 1.5 لیتری این خودرو توانی معادل 107 اسب بخار و گشتاوری معادل 140 نیوتن متر را از خود ارائه می‌دهد. در وقت استارت، خودرو با نرمی هر چه تمام‌تر روشن می‌شود و صدای پیشرانه چنان پایین است که گاهی اوقات شک می‌کنید که در درون خودرویی چینی نشسته‌اید، البته این صدا در دورهای بالا کمی افزایش می‌یابد ولی برخلاف شنیده‌ها، آوای آن به درون کابین خودرو چندان راه نیافته و گوش‌خراش نیز نیست! به نظر می‌رسد که چری سطح عایق‌بندی را در این خودرو ارتقاء بخشیده است. فرمان آن نیز تا حد زیادی خوش‌دست بوده و از نرمی درخوری برخوردار است که وجود همین امر به‌تنهایی کار راننده را در ترافیک‌های سخت کلان‌شهرها و همچنین پارک خودرو، سهل‌تر و آسان‌تر می‌نماید.
نمونه های عرضه شده در کشورمان از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی سود می‌برند، در حالی که در بازار چین گزینه 5 سرعته AMT نیز در دسترس خریداران می‌باشد. در کل دنده‌های گیربکس آن نیز نسبتاً نرم جا می‌روند و بهتر از نمونه غیر فیس لیفت آن است و تنها جاگذاری دنده عقب آن کمی دقت می‌خواهد. بنا به ادعای چری سیستم انتقال قدرت این خودرو نسبت به نمونه غیر فیس لیفت کاملاً اصلاح شده است که برای ثابت شدن صحت این اظهارات باید منتظر کارکرد بالاتر خودرو ماند. علاوه بر این، سیستم فنربندی این خودرو به‌مراتب نرم‌تر از رقبای هم قیمت داخلی می‌باشد و با توجه به ناهموار بودن بیشتر جاده‌های موجود در کشورمان، می‌توان آن را کاربردی‌تر از رقبایش ارزیابی نمود و از این لحاظ شباهت بسیاری با نمونه‌های قدیمی‌تر کره ای دارد.

MVM 315h facelift
MVM 315h facelift

بیشتر محصولات چینی خودروهای آرامی هستند که جهت تردد روزمره ساخته و پرداخته شده‌اند و به این لحاظ ضرایب دنده گیربکس در آنها نیز با محصولات اروپایی متفاوت است، همچنین امکان ندارد که ما در وب‌سایت‌ها و نیز بروشورهای این محصولات با لغت «اسپرت» مواجه شویم، پس بی‌تعارف می‌توان گفت که این خودرو نیز مانند بیشتر هم‌وطنان خویش از مایه‌های اسپرتی چندانی برخوردار نیست و اگر چنانچه در این باره، تنها نسبت وزن به اسب بخار این خودرو را مدنظر قرار دهیم و آن را با برخی دیگر از همتایانش قیاس نماییم این امر برایمان بهتر روشن می‌گردد. گرچه این خودرو از شتاب درخوری برخوردار نیست ولی پدال گاز آن به خوبی به فشار پای راننده پاسخ می‌دهد و تا آن اندازه سریع هم است که شما را در مواجهه با اکثر محصولاتی که در خیابان‌های مان کشورمان می‌بینید، ناامید نسازد. با تمامی این اوصاف، اگر چنانچه از زمره اشخاصی هستید که اهل مسابقه و یا خدای‌ناکرده کورس گذاشتن در خیابان‌ها می‌باشید به شما توصیه می‌کنیم که به گزینه دیگری فکر کنید.MVM 315 بیشتر یک خودروی خانوادگی و کم‌مصرف و آرام است و نه یک خودروی ریس (مسابقه).

MVM 315h facelift
MVM 315h facelift

به لحاظ ایمنی نیز این خودرو 4 ستاره را از موسسه C-CNAP دریافت نمود. علاوه بر آن، این خودرو به طور استاندارد به دو کیسه هوای ایمنی مجهز می‌باشد و همچنین از سیستم ضد بلوکه ترمز و نیز سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز هم بهره می‌برد.

MVM 315h facelift
MVM 315h facelift

در کل فیس لیفت این خودرو را می‌توان تا حد زیادی موفق ارزیابی نمود. فقط کافی است که آن را با فیس لیفت هایی که در سال‌های اخیر، در تولیدات داخلی مان صورت پذیرفته قیاس نماییم تا به میزان عقب‌ماندگی مان را در این زمینه بیشتر پی ببریم. در سال‌های گذشته، بیشتر دستکاریهایی که در بدنه خودروهای داخلی صورت پذیرفته آن‌چنان چهره خودرو را دستخوش تغییرات ناشیانه نموده که خریداران داخلی را از هر مدلی که رنگ و بویی از «فیس لیفت» به همراه داشته باشد، فراری داده است! شاید پژو پارس را بتوان از معدود فیس لیفت های موفق موجود در بازار دانست، بقیه مدل‌ها را هم که خودتان بهتر در جریانید و احتیاج به توضیحی از سوی این‌جانب ندارد.

MVM 315h facelift
MVM 315h facelift

در نهایت کلام پرسشی که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید آن است که آیا این خودرو ارزشش را دارد که خریداری شود یا خیر؟ پاسخ به این سؤال هم بستگی به آن دارد که از کدام منظر به این موضوع نگریسته شود. چنانچه امروزه همانند دهه 70 و 80 شمسی، خودروهای نسبتاً به‌روز فرانسوی و کره ای و…. در کشورمان مونتاژ می‌شد، شاید خرید این خودرو چندان توجیهی نداشت ولی وضعیت موجود تفاوت بسیاری با آن دوران نموده است، از خودروهای روز اروپایی و یا کره ای در سبد تولیدات داخلی چندان اثری نیست و مدل‌های جدیدتر آنها نیز در چند سال اخیر چنان با قطعات داخلی و متفرقه و نیز کیفیت پایین مونتاژ دگرگون گشته‌اند که تنها نام برندشان را یدک می‌کشند و نه روح آن را! تحت این شرایط و در بازه خودروهای 40 میلیونی، این مدل هم از طراحی مدرن‌تر و زیباتری نسبت به رقبای داخلی (ایرانی) برخوردار است و هم پیشرانه درخوری را در خود جای داده است و علاوه بر آن نیز از سیستم تعلیق نرمی هم بهره می‌برد و بالاتر از همه آنکه، کیفیت مونتاژ نسبتاً بهتری را هم نسبت به بقیه آنها ارائه می‌دهد. تمامی اینها مواردی است که نمی‌توان به‌راحتی نادیده گرفت و تنها به‌صرف چینی بودن خودرو از خرید آن روی‌گردان شد. از آنجایی کارکرد خودروی تست شده تنها حدود 2000 کیلومتر بود لذا امکان این امر برایم فراهم نبود که درباره دوام و استهلاک آن اظهارنظر قطعی نمایم، اما همین جا این قول را به شما خوانندگان عزیز می‌دهم تا در کارکردهای بالاتر نیز این خودرو را مجدداً بررسی کنم تا با معایب و مشکلات آن در درازمدت بیشتر آشنا گردیم.

MVM 315h facelift
MVM 315h facelift

مشخصات فنی

حجم موتور: 1497 سی‌سی

توان: 107 اسب بخار در 6000 دور/دقیقه

گشتاور: 140 نیوتن متر در 4500 دور/دقیقه

حداکثر سرعت: 170 کیلومتر بر ساعت

استاندارد آلایندگی: یورو 4

مصرف سوخت ترکیبی: 6.5 لیتر

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون با فنر پیچشی، میله نگه‌دارنده و ضد لغزش

سیستم تعلیق عقب: سیستم تعلیق کشنده چندگانه با فنر پیچشی

سیستم ترمز جلو: دیسکی

سیستم ترمز عقب: کاسه ای

MVM 315h facelift
MVM 315h facelift

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4333/1686/1468 میلی‌متر (مدل سدان) – 4188/1686/1480 میلی‌متر (مدل هاچ بک)

فاصله بین دو محور: 2527 میلی‌متر

اندازه تایرهای جلو و عقب: 185/60 R15

وزن خالص: 1210 کیلوگرم

گنجایش صندوق بار: 450 لیتر

حجم باک: 50 لیتر

ایمنی

کسب 4 ستاره از موسسه C-NCAP

مجهز به سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

کمربند ایمنی سه نقطه ای برای سرنشینان جلو و عقب

تجهیزات رفاهی

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + USB + AUX

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER) به همراه آلارم صوتی

سنسور پارک

آینه‌های جانبی برقی و تاشو

رینگ‌های آلومینیمی

مه شکن‌های جلو وعقب

سیستم مدیریت پیمایش (مسافت طی شده، مصرف سوخت و…..)

تنظیم صندلی‌های جلو در 4 جهت

4 عدد بلندگو

توضیح: نمونه‌های فول این خودرو که در بازار چین عرضه می‌گردد از تجهیزات دیگری همچون سانروف، دوربین دید عقب، مانیتور کنسول میانی، صندلی‌های چرمی و…. نیز بهره می‌برند.

قیمت

قیمت در ایران: 39.8 میلیون تومان (ثبت‌نام در نمایندگی)

قیمت در چین: 54,800 الی 62,800 یوآن (نمونه دنده دستی)


[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

146 دیدگاه

  1. اصغر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    RDمدل83دارم راضی هستم از این محصول اگربتونم یک جفت لاستیک و دیسک صفحه رو عوض کنم میشه صفر ،حرف نداره سالاریه برای خودش درسته تو سربالایی ها کم مییاره باید چند نفرو بفرستی حولش بدن ولی درکل خوبه شما دوستان داداش هایه گلم هم توصیه می کنم برید ماشین قدیمی بخرید و خداروشکرکنید و قدرعافیت رو بدونید RDفهمیدین RDخوب همین خدانگهدارتون

    پاسخ
    1. ضدRd
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      والا با این طرز فکرتون فقط باید بگم متاسفم!! اخه RD دور یه فلکه یه ذره سرعت داشته باشی عقب ماشین سر میخوره و ماشین کاملا میچرخه. ایران خودرو با این همه ماشین آشغالش خط تولید RD جنابعالی رو متوقف کرده. شما یه بار پشت این ماشین بشینی میفهمی چه قدر نرم و راحت و پرشتاب هستش. RD صدای دیفرانسیلش 7 فرسنگ اونورتر هم آزارت میده چه برسه توش بشینی.واقعا که……

      پاسخ
    2. فرهاد
      سوابق: (2 دیدگاه) ,


      خدایی من نمیدونم ما ایرانیا چرا انطوری هستیم
      یه ماشین معرفی میکنه سایته پدال
      بعد یکی میاد با لکسوس 350 مقایسش میکنه یکی میاد میگه تو که داری طرفداری میکنی کارمنده شرکت فروش این خودرو هستی,
      باباجون راجع به زیبایی راجع به مسایل فنی,راجع به مقایسه با ماشینای,هم قیمت نظر بدید خاهشا🙋ایرانی بازی دیگه بسه
      اخه rd چه ربطی,داره یکی هم میاد با لکسوس مقایسه میکنه خدااااااااااااااااااااااااا

      پاسخ
    3. amin
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      انشا… که توجیه و ارشاد شوید برادر,شاد شدیم

      پاسخ
  2. حسبن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام…کسی که این متن رو نوشته قرار بود یک بررسی جدید با 315 که کارکرد بالایی داره انجام بده و در خصوص استهلاک این خودرو مصرف کنندگان رو راهنمایی کنه…ما کماکان منتظریم

    پاسخ
    1. شهریار
      سوابق: (162 دیدگاه) ,

      سلام…من آذر 94 نیوفیس رو خریدم.رنگ مشکی متالیک با شیشه دودی خیلی شیک و زیباست .طراحی هر چند سلیقه ای هست ولی تقریبا نمیتونیم ایرادی از طراحی چه خارج چه داخل عنوان کنم. اما چیزی که مشهوده اینکه تقریبا نگاهها رو به خودش جلب میکنه…به نظر میرسه مونتاج میتونست بهتر انجام بشه که البته باید خیلی ریز بین باشی که بعضی ایرادات مونتاج رو پیدار کنی…موتور خیلی خوب پاسخگو هست و تقریبا آدم رو غافل گیر میکنه..ترمزها عملکرد خیلی خوبی دارن و انتظارات رو بر آورده میکنند…فرمان نرم و خوشدستی داره که قابلیت تنظیم ارتفاع رو داره ..دنده ها هم تا 6000 هیچ ایرادی نداشتن وگیربکس هیچ صدایی تولید نمیکنه ..آینه ها به بهانه اندازه بزرگشون تقریبا دید وسیعی از بقل و پشت خودرو ارائه میکنند..دید راننده خوبه ومسلط به جاده هستید ،در مدل قبل دید وحشناک بود و طراحی بد داشبورد دید رو کم میکرد که اینجا جبران شده …صدای باد یه خورده بیشتر از حد معمول به گوش میرسه ولی آزار دهنده نیست…سیستم صوتی معمولی داره با 4 بلند گو و نکته جالب محل قرارگیری فلش هست که در کنسول و جلوی دنده و در فروفتگی جعبه مانندی قرار گرفته که مثل سایر خودروها سرنشین هیچ برخوردی با فلش نداره..کنسول وسط جالیوانی و جعبه ای برای وسایل تعبیه شده که خیلی کارآمد هست و بغل ترمز دستی هم جای خوبی برای گوشی و فبلت هست که خیلی کاربردی هست..یه ایراد که از سیستم تعلیق میشه گفت اینه که وقتی از روی سرعتگیر باسرعت رد میشید فنرهای جلو که بالا میرن ،بعد از سرعتگیر یه دفعه ول میشن که صدای بدی ایجاد میشه که برای کسی که برای بار اول میشنوه خیلی ترسناکه… فنر بندی خیلی نرمی داره که رانندگی خوبی برای سرنشینان به ارمغان میاره و آدم خسته نمیشه.. من همون روز اول لاستیک 205 انداختم که به شدت در هندلینگ خودرو مخصوصا تو پیچها تاثیر داره…البته به خاطر وزن بالای خودرو کلا خودرو ثبات قابل قبولی داره و بدون ترس میتونید مدال رو تا ته فشار بدید که البته در مدل قبل و با لاستیک 185 این امر امکان پذیر نبود و هنگامی که گاز رو فشار میدادین احساس ناامنی میکردین … داداشم مدل قبل رو از دو سال قبل داشت و از لحاظ فنی خیلی ازش راضی بود و به شدت کم خرجه ولی صفحه کلاچ ضعیف و گیر بکس نامناسب باعث کندی این خودرو شده بود که در مدل جدید که من خودم مقایسه کردم جبران شده و بهبود پیدا کرده…لاستیک های چینی که روی خودرو داداشم بود بعد از 75000 کیلومتر هنوز خوب موندن….. چیزی که در این خودرو تو ذوق میزنه صدای زیاد موتور توی کابین هست که البته عادی میشه…البته اذیت کننده نیست ولی میتونست بهتر باشه…من تو کیلومتر 6000 هنوز صدای اضافی از اتاق نشنیدم…بعد از آچار کشی کیلومتر 5000 شتاب خودرو به شکل محصوصی بهتر شده (به علت سفت کردن سیم گاز)روغن موتوری که نمایندگی توی موتور میریزه یه خاصیتی داره که بعد از 5000 هنوز رنگش مثل روز اوله…و اینکه خودرو کاملا خوشدست و گوش به فرمانی هست…
      به نظر من با قبلش کلی فرق کرده و ارزش خرید داره..این تجربیات شخصی من از نیوفیس 315 هست که بدون کم و کاست در خدمت شما عزیزان قرار دادم امیدوارم مورد توجه قرار بگیره
      سوالی اگه بود زیر همین کامنت بپرسید

      پاسخ
      1. اسماعیل
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        سلام میشه بگید مانیتور جلو چند اینچی هست و آیا جی پی اس داره یا نه
        بیشتر از مشخصات رفاهی بگید میشه سان روف روش نصب کرد یا دوربین عقب و جلو واسه دید در شب

        پاسخ
      2. امیر
        سوابق: (902 دیدگاه) ,

        دوست عزیز شما فنر بندی ماشینت مشکل داره حتما یه سر به نمایندگیش بزن فنر ماشین طوری طراحی میشه که نیروی بازگشتی نداشته باشه خنثی بشه

        پاسخ
      3. ناصر
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        سلام من نیوفیس 95 خریدم ماشین خوبی فقط ایرادهایی داره که مدل پایین ترش نداشتن آمپرآب نداره درجه حرارت داخل و بیرون راه قبلا نشون میاد نشون نمیده چون جلوداشبوردش عوض شده کلیدهایی که روی فرمان توکاتالوگ هاشو میدن حذف شده وار شیشه هارا حذف کردن که این راباصدتومن میشه گذاشت

        پاسخ
      4. amin
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        سلام
        اولا محسوس رو با سین مینویسن نه با صاد! البته متن خودمم کلی ایراد داره چون با سرعت نوشتم.
        منم این ماشینو دارم مدل 94 20000تا هم کارکرد.بسیار نرم و راحت,شتابش هم انصافا خیلی معمولیه.در حد 206 تیپ 2 .شاید یکم بهتر .
        کیفیت قطعات داخلی خارجی عالیه.بعضیا میگن قطعاتش بیکیفیته!اینا احتمالا تا حالا ماشینو از نزدیک هم ندیدن.
        ماشین شما سینی داشت؟
        مال من که نداشت ,گفتن باید خودت بگیری .قیمت 90هزارتومن.
        در کل ماشین بسیار خوبیه.نمایندگیشم بسیار بهتر از ایران خودرو ساپورت میکنه.
        من قبلا 530 داشتم . 2 سال .حرف نداشت .جلوبندیش ایراد داشت که اونم نمایندگی مجانی همشو عوض کرد.

        پاسخ
  3. مهدي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام اقا من میخواستم پاورویندز نصب نکنم رو ٣١۵نشد
    میخواستم بدونم راحی داره یا نه لطفا راهنماییم کنید
    باتشکر

    پاسخ
  4. وحید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام.بین این خودرو و ال۹۰کدوم بهتره؟(از لحاظ شتاب در سبقت گرفتن و پیدا کردن قطعات در جاده و……….چون تو شهر زیاد ماشین استفاده نمیکنم)

    پاسخ
    1. سینا
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      ببینید 315 جدید شتاب خوب و قابل قبولی داره ولی در برابر تندر90 کم میاره کشش و شتاب تندر 90 واقعا عالیه در رنج خودش ولی از اون طرف 315 جدید شتاب قابل قبول در اختیارتون میزاره و امکانات و تجهیزات فوق العاده بیشتر.من ال 90 دارم واقعا تو سبقت خوب عمل میکنه.

      پاسخ
  5. Arash,a
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام دوستان من یک هفته پیش ام وی ام نیو فیس اسپورت که نقدش ۴۴/۵۰۰ اقساط برداشتم ۵۴/۵۰۰ سه سال گارانتی وبیمه بدنه فول داره اولش خیلی ترسیدم خدایا کاش پژو یا سمند بر میداشتم همه اینای که گفتم خشک روندم ولی الان میگم واقعن یه سر گردن از همشون بالا تره به خدا به نسبت پولی که به ۲۰۶ این قبیل ماشین میگیرم به خدا نقدش تا ۵۵ میرزه

    پاسخ
  6. Arash,a
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    دوستان من موندم شتاب یعنی چی سرعت بالا که چی آخه تو جاده های ما به ۱۲۰ نرسیدی یا صدتا دس اندازه یا جریمه به نظر من یه خودرو با ۱۳۰ کیلومتر راحت حرکت کنه تو زور نباشه عالیه کافیه قویه

    پاسخ
  7. اسی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان عزیز: میخواستم بدونم آیا سقف پانورما فابرکی و سانروف و مانیتور و ریموت فرمون داره؟

    پاسخ
  8. اسی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ببخشیداااا چواب ندادین خیلی فوریه

    پاسخ
    1. وحید
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      نه نداره فقط میتونید مانیتور فابریک همراه با جی پی اس و کنترل روی فرمان رو جدا نصب کنید که هزینه اش حدودا یک میلیون و دویست تومن میشه

      پاسخ
  9. شهرام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام. من بعد از 10 سال رانندگی با 405 و 206 حالا یک ماه است که mvm315 خریدم. بنظرم از نظر لذت رانندگی خیلی زیاد برتری داره و اصلا نباید mvm315new رو با خودروهای داخلی مقایسه کرد. شتاب و زیبایی و فرمان بسیار نرم و سروصدای خیلی خیلی کم این خودرو با طراحی خیلی زیبای داخل و بیرون واقعا منو راضی کرده.
    بنظرم کسی که میخواد تا 37 یا 40 تومن خودرو داخلی بخره که همش گرفتار نمایندگی و …. بشه بیاد 45 تومن این وخودرو رو بخره و از رانندگی لذت ببره. من خودروی جک شاسی بلند هم نشستم و میتونم بگم که 315 دست کمی از جک نداره در حالی که قیمت جک 30 تومن بیشتره !!

    پاسخ
  10. رشیدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من امروز یکی سفارش دادم به قرار معلوم اشتباه نکردم انتخابم خوب بوده فقط نمی دونم سان روف داره یا نه چون فول سفارش دادم تا اینجارو میدونم که اسپورت ، صندلی هاش چرم، مانیتور داره ، دوربین دنده عقب و دکمه کنترل روی فرمان… داره فقط سان روفش رو چک نکردم.
    من از تیپ و قیافه ش خیلی خشم اومد اهل کورس گذاشتن و فشار آوردن به ماشین نیستم سرعت آخرمم 120 بیشتر از این جاده های ما و راننده های ایرانی برنمی داره در کل نمونه 315H با ظاهر جدید موجود بود که خیلی شیک و خوش دست بود ولی امکانات اسپورت رو نداشت. 47.500 آب خورد ولی خیلی شرف داره به ال 90 که امکاناتش در حد 405 چند ده قبله تنها مزیت ال 90 شتاب و سرعتشه که من طالب نیستم فقط نو آوری و امکانات برام مهم بود.
    آیا کسی میدونه که سانروف داره یا نه؟

    پاسخ
  11. زهرا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من 19سالمه و میخوام این خودرو رو به عنوان اولین ماشینم بگیرم.یه سری از انتقادات مثل ترمز گیری ضعیف و کندی در سربالایی و…ترسوندتم.یکی راهنماییم کنه که این ماشینو بگیرم یا نه

    پاسخ
  12. ali jir
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من پژو 405 مدل 91دارم میخام بفروشم قسطی ام وی ام 315 بردارم نیو.بنظرتون ارزش داره سوار ماشین چینی بشی؟

    پاسخ
  13. امیر حسین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام.من الان یک هفتس مدل 315 اسپرت فول نیوفیس رو تحویل گرفتم خیلی عالیه من الانم 206 دارم واقعا یه سر و گردن بالاتره البته نه واسه اون دسته افرادی که عشقه سرعت دارن.چون با این محدودیت سرعتی که گذاشتن و خیابان های غیر ایمن فکر نمیکنم کسی راضی به بیشتر از 120 کیلومتر سرعت باشه.در مورد ضاهر داخلی و خارجی هم فوق العادس.در کل من ازش خیلی راضیم.سوالی اگر بود من در خدمتم.

    پاسخ
  14. amin
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    سلام خدمت دوستان
    حدود یکسال پیش یک ام وی ام 315نیو واسه خانمم گرفتم(صفر)همزمان سمند ال ایکس 1800صفر هم خودم داشتم.ماشین قبلی همسر نیز 206 تیپ 5 بود .حالا مقایسه و تجربه بدون قضاوت و غیرت رو واستون میزارم:
    از نظر قدرتی که راننده از ماشین حس میکنه اول تیپ 5 بعد سمند بعد از اون 315.روی کاغذ 315 بالاتر از سمنده!
    از نظر شتاب اول 206 تیپ 5بعد سمند ,بعدش 315.
    از نظر کیفیت بدنه رنگ و قطعات خارجی اول 315بعد تیپ 5بعد سمند.
    از نظر قطعات و تریم داخلی اول 315 بعد تیپ 5 بعد سمند .جلبه بعد از اینهمه سال تزیینات داخلی تیپ 5 تغییر محسوسی نکرده ولی باز سمند یه تکونی بخودش داده.کسایی میگن قطعات داخلی 315 ضعیفه احتمالا تا حالا پشت این ماشین ننشستن و فقط عکشو دیدن.
    از نظر حس ایمنی (ترمز و …)اول تیپ 5 ,بعد سمند بعد 315.
    از نظر امکانات اول تیپ 5(کولر اتوماتیک و ترمزهای ای بی دی و اینه برقی کرمکندار و…)بعد سمند و 315 در یک رده.
    در کل اگر به قدر کافی بودجه ندارید و دنبال ماشین اقتصادی هستید نرید دنبال 315 هموم 405 و پراید بشینید.اگر دنبال ماشین جدیدتر هستید و نمیخواید ماشینای قدیمی ایران خودرو رو سوار شید 315 بگیرید.
    از نظر خدمات نمایندگیها هم ,مدیران خودرو چند پله بالاتر از ایران خودرو هست.من 2 سال هم ام وی ام 530 داشتم.از همه نظر از ماشینای بالا بهتر بود.جلوبندیش ایراد فنی داشت که نمایندگی واسم تعویض کرد

    پاسخ
  15. مهدی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام . من این ماشینو داشتم البته اتاق قدیمشو . چیزی که مسلم هست اینه که اولا دیگه ماشین چینی نمی خرم . دوما اگه شرکت مدیران خودرو یه روز یه خودرو مرسدس بنز رو به قیمت پراید بفروشه هرگز حاضر نیستم از این شرکت خرید کنم . چون واقعا این شرکت توی خدمات پس از فروش خیلی خیلی خیلی ضعیف و … هست .
    من ماشینمو فروختم و یه 206 تیپ 5 خریدم و الانم خیلی راضی هستم.
    اگر برای خودتون .وقتتان و شخصیت خودتون ارزش قایل هستین از شرکت مدیران خودرو خرید نکنید .

    پاسخ
  16. یاسر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خدمت دوستان عرض کنم من پارس سمند رانا پروتون لیفان 620 رو داشتم در حال حاضر هم 315 نیو دارم میشه گفت از لحاظ هندلینگ شتاب راحتی صندلی و نرمی از ماشینایی که داشتم بهتره و کیفیت قطعات داخلی هم از اونا بالاتره در مجموع از این ماشین به مراتب راضیترم بخصوص که طراحیش هم به نظر من از تولیدات داخلی به مراتب جذاب تره

    پاسخ
  17. سعید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سال 90 یه ال 90 صفر خریدم تا الان 30 بار شمال رفتم 10 بار مشهد و جاهای دیگه سر پیچها با خیال راهت میپیچم. حتی یکبار هم تعمیرگاه نرفتم مگر برای چیزای مصرفی کمک و جلوبندیش مثل روز اول سالمه. ماشین خوب یعنی اذیتت نکنه من ام وی ام نداشتم که راجع بهش نظر بدم اما ال 90 عالیه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.