تکنولوژی کونیگ‌زگ در خودروهای کوروس

در طول برگزاری نمایشگاه اتومبیل پکن، کمپانی خواهر کونیگ‌زگ، یعنی «FreeValve» همکاری خود را با «کوروس اتو» برای ادامه توسعه تکنولوژی محرّک الکتریکی پنوماتیک هیدرولیکی (PHEA) به منظور استفاده در وسایل نقلیه تولیدی اعلام کرد.

qoros-unveils-cam-less-engine-with-koenigsegg-tech-in-beijing
PHEA تکنولوژی‌ای است که قصد دارد جایگزین میل‌سوپاپ‌های معمول در موتور خودروها شود و در نتیجه، کنترل بهتری را برای سوپاپ‌های مکش و اگزوز فراهم می‌کند. کونیگ‌زگ مدتی است که بر روی یک موتور بدون‌میل‌بادامک کار کرده و بالاخره یک کانسپت از این ایده، در قالب کوروس «کم‌فری» در نمایشگاه پکن به نمایش درآمده است.

qoros-unveils-cam-less-engine-with-koenigsegg-tech-in-beijing_3

qoros-unveils-cam-less-engine-with-koenigsegg-tech-in-beijing_4

qoros-unveils-cam-less-engine-with-koenigsegg-tech-in-beijing_6
کریستین فان کونیگ‌زگ (Christian von Koenigsegg) در این زمینه می‌گوید:

معتقدیم که در آینده‌ای بسیار نزدیک، با از راه رسیدن تکونولوژی فری‌والو PHEV، یک گذار بزرگ برای صنعت خودرو خواهد بود؛ حتی بزرگتر از گذار از کاربوراتورها به انژکتورهای مستقیم.

موتور بدون‌میل‌بادامک با محرّک‌های پنوماتیکی، سوپا‌پ‌ها را باز می‌کند و سپس با استفاده از فنر یا فشار هوا، آنها را می‌بندد. این سیستم این امکان را فراهم می‌آورد که هر کدام از سوپاپ‌ها به صورت جداگانه در تمام طول چرخه احتراق کنترل شود و در نتیجه، شرایط برای داشتن پیشرانه‌های کوچکتر، سبک‌تر و قدرتمندتر مهیّا می‌گردد. «کونیگ‌زگ» در این رابطه توضیح می‌دهد:

آیا می‌توانید تصوّر کنید که در حالی که دست‌هایتان به دو سر یک دسته جارو بسته شده‌اند، در پشت پیانو قرار بگیرید؟ مسلماً موسیقی‌ای که در این حالت می‌نوازید، ناخوشایند خواهد بود. حالا درنظر بگیرید که این پیانو، موتور خودرو و دسته جارو نیز یک میل‌‌سوپاپ معمولی است. تکنولوژی فری‌والو باعث می‌شود که این دسته جارو به کناری گذاشته شده و در نتیجه، امکان استفاده ماهرانه از ابزار با استفاده آزادانه از هر کدام از انگشتان فراهم می‌شود.


به نظر می‌رسد که این کمپانی سوئدی به یک نمونه تولیدی از این نوع موتور بسیار نزدیک شده باشد و با توجه به درگیر شدن «کوروس»، این موضوع محتمل‌تر از قبل شده است.

منبع: autoevolution

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

9 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
    Carbonado Aventador
    سوابق: (3638 دیدگاه) ,

    این نوآوری کونیکزگ واقعا عالیه!!!!
    نمیدونم در وصف کونیگزگ چی بگم!
    فقط میتونم بگم که رگرا سریترین ماشین جهانه!نه بوگاتی!!!!
    کونیگزگ و تسلا آینده خیلی خوبی پیش رو دارن!!!

    پاسخ
  2. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    انشاالله درقرن 22شاهد حضور این تکنولوژی در ایران خواهیم بود ( البته اگه تا اون موقع بخاطر کیفیت پایین وسایل نقلیه منقرض نشیم )

    پاسخ
  3. Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    کونیخزگ فوق العاده ست

    فقط مثالی که آقای کونیخزگ از میل بادامک دارن یکم نامعقوله
    چون دوسر دست وقتی به جارو بسته باشن در طرفین قرار میگیرن، ولی میل بادامک در سرتاسر مسیرش انگشتی داره که به راحتی میتونه پیانو بزنه

    پاسخ
  4. ناشناس
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    نکته مهمتر اینه که قراره توسط یک خودروساز چینی !!! انجام بشه و این یعنی شتاب سریع رشد خودروسازی چین که به زودی به بقیه خواهد رسید

    پاسخ
  5. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    راستی چرا هیچ کدوم خودروهای شرکت کوینخزگ تست نشدن؟؟؟؟؟
    regra
    ,one.1
    ماکزیمم سرعتشون مشخص نشد

    پاسخ
  6. حمیدرضا
    سوابق: (328 دیدگاه) ,

    جالبه از بین این همه کارخانه و شرکت با یه چینی همکاری می کنن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.