خودروهای چینی

گریت وال C30

موج چینی همه جا را فرا گرفته و بازارهای خودرو نیز از این یورش در امان نمانده اند. گرچه هنوز بیشتر تولیدات خودروسازان چینی، کپی نامفهومی از خودروهای مشهور دنیاست، اما کم کم این محصولات نیز در حال جدا کردن این انگ از خود بوده و به سمت استقلال در طراحی پیش می روند. خودروسازان چینی زیادی وجود دارند که طیف وسیعی از محصولات با کیفیت نازل تا خوب را تولید می کنند و البته امیدواریم اگر محصولی از این خودروسازان وارد کشور ما می شود، از نوع با کیفیت خوب آن باشد.

gwm voleex c30 2012
gwm voleex c30 2012

شرکت گریت وال یکی از بزرگترین شرکتهای چینی تولید کننده خودرو است که از سال ۱۹۷۶ به  ساخت خودرو مشغول است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ بزرگترین تولید کننده خودروهای شاسی بلند SUV در چین بود. اما با وجود تخصص بیشتر در تولیدات SUV سایر کلاسهای خودرو نیز در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند. از جمله  ولکس C30 که یک سدان کوچک فامیلی است. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به تکنولوژی VVT که زمانبندی هوشمند سوپاپ است، و توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر را تولید می کند، به بازار ارائه می شود.

gwm voleex c30 interior
gwm voleex c30 interior

سیستم گیربکس آن بین دستی یا اتوماتیک CVT قابل انتخاب می باشد. ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل و ضد لغزش  می باشد. مصرف سوخت C30 بطور متوسط ۶.۵ لیتر برای نمونه های دنده دستی و ۶.۸ لیتر برای انواع اتومات اعلام گردیده است. میزان آلایندگی آن نیز مطابق استانداردهای یورو ۴ می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

این خودرو با طول ۴۴۵ سانتی متر و عرض ۱۷۰ و ارتفاع ۱۴۸ و فاصله بین دو محور ۲۶۱ می تواند بعنوان یک سدان خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد. گنجایش صندوق بار ۵۱۰ لیتر است که فضای مناسبی می باشد. وزن خودرو نیز ۱۱۲۵ کیلوگرم برای نمونه های منوآل و ۱۱۴۵ کیلو برای انواع اتومات می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

تجهیزات استاندارد برای مدل پایه شامل لامپهای هالوژن، پنجره های الکتریکی، ۴ اسپیکر، دو ایربگ جلو، ABS+EBD، سیستم ضد سرقت موتور، و ریموت و تجهیزاتی از این قبیل می باشد. در مدل لوکس علاوه بر گیربکس اتومات، تغییری در تجهیزات به چشم نمی آید. اما مدل Elite که بالاترین مدل C30 می باشد، به تجهیزاتی نظیر صندلیهای چرمی و اسپیکر های ۶ تایی و گرم کن صندلیها و  رادار مجهز است. سیستم GPS هم برای نقشه خوانی و راهیابی ماهواره ای جزو تجهیزات آپشن و قابل انتخاب می باشد.

Great Wall Voleex C30 seat
Great Wall Voleex C30

قرار است کرمان خودرو از اردیبهشت ۱۳۹۱ این مدل را جایگزین هیوندای ورنا نماید. قیمت این خودرو  در مدل پایه و با گیربکس دستی حدود ۱۰ هزار دلار و در مدل لوکس با گیربکس اتوماتیک ۱۲ هزار دلار و در گرانترین مدل با تمام امکانات آپشن ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار است.  بنابراین با احتساب عوارض ۶۰ درصدی واردات CKD و سود مثلا ۴۰ درصدی مونتاژ کننده داخلی، قیمت این خودرو در بازار داخلی حدود ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان برآورد می شود.

voleex c30 dashboard
voleex c30 dashboard

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷,۲۹۹ دیدگاه‌ها

  1. hamid

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام به همگی
    دوستان مصرف بنزین داخل شهرتون چقدره مال 8 هستش حس میکنم زیاده خواستم بدونم برای من زیاده یا اینکه همه همینقدر مصرف میکنه ماشینشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (205 ديدگاه)

      فکر کنم عادی باشه برای اینکه مال من که اتوماتیک است تو شهر حدود 8.5 تا 9 مصرف می کنه ولی تو جاده 5.8 تا 6 می سوزونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرزاد 3

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام بر همه دوستان
    من دو ساله که ولیکس دارم و 40000 باهاش رفتم و تو مسافرتی که اخیرا داشتم از کولرش راضی نبودم و هم شدت جریان باد کم بود و هم خوب خنک نمیکرد و من حدس زدم گاز کولر کم شده و یا کلا سیستم کولرش ضعیفه و به یک مکانیک ماهر مراجعه کردم وبا خودم گفتم آخرش ماشین چینی یه جاش میلنگه.
    جالبه بدونین که مشکلش نه گاز کولر بود ونه قدرت کم فن کولر و مشکلش فیلتر بدنه بود و کاملا کیپ شده بود و زنگ زدم به نمایندگی امامی نجف آباد اصفهان و متاسفانه بعد از دو سال هنوز فیلتر بدنه این ماشین رو شرکت راین برای نمایندگی هاش نفرستاده !!!!!!!!!!!!
    بهر حال فیلتر هیوندای آزرا رو بهش خوروند و باور کنین فشار جریان باد سه تا چهار برابر شود و کاملا سرد شده و کولرش عالی شده
    و واقعا این ماشین از نظر کیفیت عالیه و من تا بحال حتی یک ریال هزینه برای تعمیرات ندادم و اگه مدیران شرکت راین مشکل خدمات پس از فروش رو حل کنن میتونن سهم خوبی از بازار رو کسب کنن و از آقای محمدی تقاضا میکنم حداقل وسایل مصرفی مثل فیلتر بدنه و هوا و بنزین و لنت و ….. رو که خودشون برای شرکت و نمایندگی ها سود آوره و باعث رضایت مشتریان میشه رو تهیه کنن و امیدوارم مدیران جدید راین خودرو بتونن با مدیریت صحیح اعتماد به شدت آسیب دیده مشتریان رو جلب کنن و باعث سود آوری شرکت و رضایت خریداران بشن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. علی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام
    دوستان من وقتی استارت می زنم ماشین روشن نمیشه تا اینکه کلاچ رو بگیرم.تا حالا کسی همچین مشکلی داشته؟
    اگه راهنمایی کنین ممنون میشم
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بابا مدل این ماشین همینطور است
      البته درماشین های دیگر هم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مصطفی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (205 ديدگاه)

      این یک سیستم ایمنی هست که در مدلهای گیربکس دستی این ماشین وجود دارد.تا در اثر فراموشی راننده ماشین در دنده نبوده و با استارت زدن بقول معروف نپره.
      این سیستم در ماشینهای دیگر هم است.در نمونه های اتوماتیک که من هم یکی دارم اگر گیربکس در حالت P و یا N نباشه ماشین استارت نمی خوره و بوق آلارم فعال می شود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد ع - تهران

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (841 ديدگاه)

      باید به ماشینت افتخار کنی که همچین سیستمی روشه داداش . مال همه همینه اینکه اشکال نیست حسنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام
    اقای محمدی میخواستم ازشما گلایه کنم یک نفر بود که درمورد دیرکرد هاجواب مارا درست میداد گذاشتین برود من دیروز تماس گرفتم وسراغ ایشان
    را گرفتم که این خبر را شنیدم که واقعا متاثر شدم حیف است اینطور ادمها سرمایه هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مرتضی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام / دوستان عزیز برای ماشینم مشکلی پیش آمده بود که با پیگیری عالی واحد رسیدگی به شکایات مشکل به طور کامل بر طرف گردید. دوستانی که در خصوص مسائل فنی و کیفی خودروهای داخلی و وارداتی شکایت دارند میتوانند از طریق واحد شکایات خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با شماره 88523065 تماس بگیرند ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    سلام به همه
    ایا کسی توجه کرده وقتی ترمز دستی ماشین رو میکشی چراغ ان روشن میشه یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (205 ديدگاه)

      چراغ ترمز دستی وقتی کشیده شود در داخل داشبورد و در میان آمپرها زیر چراغ مربوط به کمربند راننده روشن میشود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    در ضمن حتما گاز کلر ماشین رو چک کنید من 28 تحویل گرفتم اما گازش خالی شده بردم نمایندگی میگه این ماشین ها موتورش خوابشون زیاده و به همین خاطر تو افتاب بم گاز کلرش خالی شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمید

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (78 ديدگاه)

    سلام آقا محمد ع
    برای اینکه آمپر آب از چهار خط بالاتر نرود کدام اتصالات باید کنترل و بازنگری بشود. لطفا راهنمایی کنید.
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (841 ديدگاه)

      سلام حمید جان . من که نمی دونم کدام اتصالاته اما یادمه اوایل که تحویل گرفتم یکی دوبار رفت بالای 4 خونه . تو سرویس اولیه 1000 کیلومتر بهشون گفتم گفت آچارکشی کردیم و همه اتصالات رو سفت کردیم از اون موقع هیچ وقت دیگه بالای 4 تا خونه نیومده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (78 ديدگاه)

        آقای محمد ع
        فقط بفرمایید که همان روز مراجعه، عیب برطرف شد و ماشین را تحویل دادند؟ چند ساعت طول کشید؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ع - تهران

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (841 ديدگاه)

          بله ماشین رو دادم و رفتم نشستم قسمت بالا با جای و کیک پذیرایی شدم و زیر کولر گازی روزنامه خوندم تا اسمم رو صدا کردند که ماشینتون آمادست

          نمایندگی مرکزی تو جاده مخصوص

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. علی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ماشین من مصرف بنزینش خیلی بالاست.تو دو هفته دو بار باکش رو پر کردم.دیشب هم بنزین سوپر زدم.واقعا اینطوریه یا مال من اشکال داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرزاد 3یق

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      با سلام خدمت مدیران شرکت راین خودرو خصوصا جناب آقای محمدی
      خوشبختانه اخیرا مشاهده میشود که شرکت راین به صحنه رقابت بازار برگشته و با تبلیغات وسیع قصد معرفی هر چه بیشتر ولیکس به مشتریان رو دارن که به نوبه خود قابل تحسین است .
      بنده قصد نصیحت کردن ندارم اما یکی از موثرترین شیوه های تبلیغات روش face to face میباشد . فرض بفرمایید که با هزینه های زیاد تبلیغاتی موفق به معرفی خودرو به جامعه مصرف کننده شدید و مشتری پس از بررسی های خود اطمینان پیدا کرد که خودروی ولیکس از نظر کیفی یکی از بهترین خودروهای چینی است ( و من شخصا به مدیران راین بخاطر انتخاب این شرکت چینی و انتخاب خودروی ولیکس بهشون تبریک میگم) و واقعا قصد خرید پیدا کرد . میتونم با اطمینان بگم که بیشتر افراد قبل از پرداخت پول راجع به خدمات پس از فروش از نمایندگی های شهرستان ها و کسانی که مثل بنده دو سال قبل این خریدم سوال میکنن که از این ماشین راضی هستین یا نه و خدمات پس از فروش داره یا نه ؟
      و این اتفاق ده ها بار برای خود من پیش اومده و تو این مرحله کافیه که نمایندگی و یا مشتریهای قبلی بگن که خدمات پس از فروش خیلی ضعیفه و یا بدتر بگن که خدماتش افتضاحه ؛ شک نداشته باشید که تمامی تبلیغات قبلی بی اثر میشن و بیشتر مشتریان میرن دنبال یک خودروی بی دردسرتر.
      بنابر این توصیه میکنم که در کنار تبلیغات وسیع ؛ نگاهی هم به افزایش خدمات پس از فروش و افزایش رضایتمندی مشتریان قبلی خود داشته باشن تا هزینه های تبلیغاتی که میکنن چندین برابر موثر واقع بشه.
      موفق باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد ع - تهران

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (841 ديدگاه)

        واقعا نکته به جا و مهمی بود

        قطعا یکی از مهم ترین ابزار تحقیق اینترنت هست و این سایت

        خود من یکی از دلایکی که این ماشین رو انتخاب کردم خدمات راین بود که تو اون سالها دو سه بار پشت سر هم بهترین شرکت رضایت مشتری از خدمات پس از فروش شده بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. فرزاد 3

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    با سلام خدمت مدیران شرکت راین خودرو خصوصا جناب آقای محمدی
    خوشبختانه اخیرا مشاهده میشود که شرکت راین به صحنه رقابت بازار برگشته و با تبلیغات وسیع قصد معرفی هر چه بیشتر ولیکس به مشتریان رو دارن که به نوبه خود قابل تحسین است .
    بنده قصد نصیحت کردن ندارم اما یکی از موثرترین شیوه های تبلیغات روش face to face میباشد . فرض بفرمایید که با هزینه های زیاد تبلیغاتی موفق به معرفی خودرو به جامعه مصرف کننده شدید و مشتری پس از بررسی های خود اطمینان پیدا کرد که خودروی ولیکس از نظر کیفی یکی از بهترین خودروهای چینی است ( و من شخصا به مدیران راین بخاطر انتخاب این شرکت چینی و انتخاب خودروی ولیکس بهشون تبریک میگم) و واقعا قصد خرید پیدا کرد . میتونم با اطمینان بگم که بیشتر افراد قبل از پرداخت پول راجع به خدمات پس از فروش از نمایندگی های شهرستان ها و کسانی که مثل بنده دو سال قبل این خریدم سوال میکنن که از این ماشین راضی هستین یا نه و خدمات پس از فروش داره یا نه ؟
    و این اتفاق ده ها بار برای خود من پیش اومده و تو این مرحله کافیه که نمایندگی و یا مشتریهای قبلی بگن که خدمات پس از فروش خیلی ضعیفه و یا بدتر بگن که خدماتش افتضاحه ؛ شک نداشته باشید که تمامی تبلیغات قبلی بی اثر میشن و بیشتر مشتریان میرن دنبال یک خودروی بی دردسرتر.
    بنابر این توصیه میکنم که در کنار تبلیغات وسیع ؛ نگاهی هم به افزایش خدمات پس از فروش و افزایش رضایتمندی مشتریان قبلی خود داشته باشن تا هزینه های تبلیغاتی که میکنن چندین برابر موثر واقع بشه.
    موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمید

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (78 ديدگاه)

    با سلام خدمت سهامداران شرکت راین خودرو
    پیرو صحبت های دوستمان در بالا، مقتضی است جهت روشن شدن تکلیف مشتریان این شرکت ، دراسرع زمان نسبت به اعلام شرایط کمپانی اقدام نمایید تا دارندگان محصولات این شرکت مخصوصا” محصول اخیر که ولیکس می باشد متوجه شوند که آیا با این روند تولید و خدمات بسیار نامطلوب به داشتن خودروهای آن شرکت بسنده کنند یا نسبت به فروش آنها اقدام کرده و سراغ خودروهای دیگر بروند. این قشر از مردم با سختی درآمد کسب کرده و با یک سری امید و دلخوشی ناشی از سابقه گذشته شرکت راین اقدام به خرید این محصول کرده اند. حال چرا نسبت به پاسخگویی نیازهای آنها کوتاهی و بی توجهی می شود.
    اگر پاسخ مشخص و منطقی در رابطه با آینده نزدیک این کمپانی ارایه کنید ما همگی سپاسگزاریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدي

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      سلام به کلیه دوستان

      شرکت با تمام انرژی در حال حل کردن مشکلات میباشد ولی حل کلیه مشکلات نیاز به زمان دارد ، در اولین اقدام مشکل تحویل خودروها، پرداخت جریمه های دیر کرد و افزایش تولید حل شد ، در حال حاضر مشکل قطعات و خدمات پس از فروش در حال حل شدن میباشد که انشاالله طی ٢ الی ٣ ماهه آینده نملیندگان خدمات پس از فروش به طور چشمگیری در کشور افزایش خواهد داشت و کلیه قطعات به طور انبوه موجود خواهد بود .

      تشکر از همکاری و همیاری همگی دوستان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهران

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (11 ديدگاه)

        با سلام و درود خدمت آقای محمدی :
        از شما بخاطر وجدان آگاه و مسئولیت پذیریتان صمیمانه متشکریم . شخصا امیدوارم در تهران نیز که از امکانات بلقوه بیشتری برخوردار است نمایندگیهای بیشتری امکان خدمات پس از فروش را داشته باشند. گویا بگفته یکی از کارمندان نمایندگی مرکزی در جاده مخصوص ، جدیدا نمایندگی آساطوری در نارمک حتی از سرویسهای ادواری مثل تعویض روغن و … خودداری مینماید . به هر حال آرزوی موفقیت بیشتر و سلامتی شما را از خداوند خواستاریم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. طاهری

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.اگه خسارت دیرکرد تحویل ماشین بنده رو زودتر پرداخت کنید ممنون میشم.یقینا در کسب اعتبار برای شرکت موثر خواهد بود.
    شماره موتورgw4g 151201084595

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرزاد 3

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    با درود خدمت آقای محمدی که در این سایت پاسخگوی مشتریان هستند و من احساس میکنم که با تمام توان سعی میکنن مشکلات شرکت و مشتریان رو با برنامه ریزی و مدیریت صحیح حل کنن و بی شک ذاتا انسان شجاع و صادق و مسیولیت پذیری هستند که در این سایت با وجود مشکلات فروان کاری وقت میذارن و به تک تک مشکلات مشتریان رسیدگی میکنن و تا بحال هیچ وعده کذبی به مشتریان و کسانی که بهشون اعتماد کردن ندادن ، درود بر شرف شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. فرنام

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با درود خدمت جناب محمدی.بنده در اذر ماه 91 با پیش پرداخت 25 م و تحویل خرداد 92 ثبت نام کردم. در فروردین 93 تکمیل وجه کردم به مبلغ 11.3 ،قرار تحویل حداکثر یکماهه بود. ولی با نمایندگی که تماس میگیرم می فرمایند به دلیل جلوگیری از کاهش قیمت در بازار فعلا خودرو تحویل نمی شه. لطفا شما راهنمایی بفرمایید چکار باید کرد. سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Ivan

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (230 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز و همچنین آقای محمدی
    همونطور که تعدادی از دوستان فرمودند دغدغه مالکان این خودرو خدمات بعد از فروش این خودرو هستش به عنوان نمونه بنده جهت سرویس اولیه به نمایندگی اراکتون مراجعه کردم ولی هیچ یک از آیتم های اعلامی بررسی نشده بود و مبلغی حدودا 120 هزار تومانی هم دریافت کردند بدون ه هیچ فاکتور و جزییاتی.
    از زمان تحویل لنت های ماشین صدا می دهد و سیستم فرمان صدای خر خر آزار دهنده ایی دارد و هنگام گاز دادن گاز ماشین متوقف می گردد ولی با مراجعاتی که داشته ام فقط این جمله شنیده می شود به مرور صدای لنت میوفتد و فرمان را هم در جا نچرخان !
    متاسفانه هیچ گزینه ی دیگری در این شهر وجود ندارد و همین امر بنده را از خرید این ماشین بسیار نا امید کرده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      تمام مالکین محترم اگه فاکتور غیر رسمی از نمایندگی دریافت میکنند میتونن
      از طریق صدای مشتریان شرکت پرستوی آبی ارگ بخش خدمات موضوع رو در میان بگذارند.
      صدای لنت ها میتونه به علت صاف و صیقلی شدن لنت ها در اثر ترمز های ضعیف و طولانی مدت اتفاق افتاده باشه اگه اینجوری باشه با چند تا ترمز قوی صدا واسه مدتی می افتد.ولی دوباره این مشکل پیش می آید و اجتناب ناپذیر است.
      تو موارد خاص لنت ها باز میشن و یه مقدار سمباده کاری میشه و دو تا خط عمیق تر هم رو لنت میندازن که البته توصیه نمیکنم روش سوم هم اینکه از محلول های صوت گیر لنت روی لنت استفاده بشه که اخیرا خیلی کمیاب شده برندی که توصیه میشه BG آمریکاییه البته این مورد هم فقط یه مسکن خوبه و همیشگی نیست واسه رانندگان حساس تا حدی پیشنهاد میشه.
      در رابطه با گاز نخوردن باید مشخص کنید ماشینتون دنده اییه یا اتوماتیک تا بتونم بهتر کمکتون کنم و بنویسید دقیقا چجوری این اتفاق می افتد اگه اتوماتیک باشه میتونه با یه معرفی ساده گیربکس حل بشه…
      در رابطه با خر خر صدای فرمان باید مورد بازدید بشه تا بشه روش نظر داد ولی احتمالا صدا از پمپ هیدرولیک میتونه باشه روغن هیدرولیک و چک کنید رگلاژ تسمه هیدرولیک و در آخر پمپ باید پک شود (ولی واسه نظر دادن دقیق تر حتما خودرو باید چک شود)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سینا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      نکته مهم اگر برای سرویس اولیه به نمایندگی مراجعه کردید و فاکتور رسمی به شما داده نشده است میتونه به این معنی باشه که در سیستم یکپارچه شرکت نیز ثبت نشده سرویستون که باعث میشه گارانتی ماشینتون به مشکل بخوره پس حتما فاکتور رو نگهداری کنید و در اسرع وقت با خدمات پس از فروش تماس گرفته و مراتب رو گزارش بدین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایوان

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (230 ديدگاه)

        سلام سینا جان
        ممنونم بابت راهنماییت
        تا الان که هیچ فاکتوری به من ندادن
        بار آخر که رفتم نمایندگی صنمی واسه باره چندم دوباره شروع کرد به سفت کردن یه پیچ مربوط به فرمان هیدرولیک ، که بعد فهمیدم صدایه تسمه هست وقتی بردم نمایندگی گفت باید بسازی با این صدا ولی صداش دیگه اعصاب خرد کن شده
        در ضمن ماشین بنده دستیه ، در مورد گاز نخوردنه ناگهانی باید بگم وقتی با یه سرعته ثابت چند دقیقه میرم و می خوام گاز رو بیشتر کنم گاز نمی خوره و باید حتما پام رو از رویه گاز بردارم و دوباره گاز بدم
        صدای لنت هم خیلی بیشتر از حده معمولا و نمیشه گفت حساس هستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ایوان

          ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (230 ديدگاه)

          در ضمن شما تو نمایندگی کار می کنین و امکانش هست من ماشین رو بیارم تهران واسه رفع ایرادات؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. مرادی شیراز

    ۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    با سلام امروز از چهارراه ریشمک رد میشدم دیدم نمایندگی دل افکار یه تعدادی ولیکس نوک مدادی میبرن توپارکینگ مژده به تحویل نگرفته ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حمید س

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با عرض سلام و احترام خدمت جناب اقای محمدی
    بنده قبلا هم التماس دعا داشتم . منتهی نمی دونم چرا ترتیب اثر داده نشد . باور بفرمایید بعد از یکسال و نیم انتظار دیگه کاسه صبرم لبریز شده . پس کی ماشین مارو تحویل میدن ؟ من فروردین 93 تکمیل وجه کردم . شماره ثبت نام 201681

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    سلام اقای محمدی عزیز
    میخواستم بپرسم 2ماه ازسال جدید گذشت ایا ولکس تولید خواهدشدیانه؟
    العان کرمان موتورشروع به فروش جک ولیفان کرده
    چرااز راییییییییییییییییین خبری نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Mehdi1204

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فروش ولیکسc30 سفید دنده اتوماتیک
    قیمت توافقی DVD مانیتور و GPS فعال ,لاستیک ٢٠۵ هانکوک بیمه بدنه و گارانتی. تعویض تمامی روغن های گیربکس هیدرولیک، ترمز و موتور. تعویض فیلتر ها. تمامی سرویس ها کامل انجام شده. بدون خط و خش. خودرو در شیراز است. 09173040126

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ali

    ۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان
    ماشین من مصرف بنزینش خیلی بالاست.تو دو هفته دو بار باکش رو پر کردم.دیشب هم بنزین سوپر زدم.واقعا اینطوریه یا مال من اشکال داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (841 ديدگاه)

      احتمال زیاد مال شما مشکل داره . البته نمی دونم روزی چقدر رانندگی می کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. فرزاد 3

    ۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام؛ این ماشین با یک باک پر یعنی چهل لیتریتو شهر با کولر روشن 550 کیلومتر و بیرون شهر با سرعت متوسط 100 کیلو متر در ساعت بین 600 تا 650 کیلومتر بسته به شیب جاده طی میکنه یعنی تو شهر 7.2 و بیرون شهر بین 6.2 تا 6.6 مصرف میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایوان

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (230 ديدگاه)

      دوست عزیز من تو شهر 400 کیلومتر واسه یه باک بیشتر نرفتم تا حالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. ali

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    شرایط جدید اعلام شد بالاخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (841 ديدگاه)

      کو شرایط جدید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. كوروش

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام . فروش فوری ولکس الیت سفید 30/7/91 – کارکرد پایین – سالم و بدون رنگ با تمام امکانات – 09122561511

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. فرزاد 3

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سایتی که شرایط جدید فروش رو اعلام کرده
    http://www.pac.ir/Sale_Detail2.html

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (841 ديدگاه)

      خب این که جدید نیست برای همین تعجب کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. علی

    ۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام
    از ولیکس سوارای عزیز من ماشینم رو 10 روز پیش تحویل گرفتم ولی من زیر پایی داره نه مانیتور.کسانی که ماشینشونو 93 تحویل گرفتن مال شما هم اونطوریه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (205 ديدگاه)

      هیچکدام از این ماشینها از اول تولید هم که تحویل داده شدند این موارد را نداشتن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. كوروش

    ۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    جناب اقای محمدی
    با سلام و احترام
    لطفا در خصوص عدم شناخت خودرو ولکس بین مردم و بی توجهی به این خودرو نسبت به جک و لیفان در مجموعه کرمان و راین خودرو را توضیح دهید و چرا هیچ اقدامی نسبت به بالا بردن تیراژ تولید و ساپورت خدمات پس از فروش صورت نمی گیرد. با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      باید بگم مشکلات مربوط به قطعات یدکی به زودی حل میشه تا اونجایی که میدونم تولید هم بالا میره
      نظر شخصی خودم اینه که وقتی مشکلات فوق حل بشه گریت وال مثل آوانته و ورنا نیاز به تبلیغات نداره همونجور که آوانته و ورنا بدون تبلیغات و فقط بر پایه کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب به فروش میرفت میتونه سهم خودشو تو بازار پیدا کنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. حمید

    ۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (78 ديدگاه)

    آقا مصطفی سلام
    من بابت بالارفتن درجه آب در سربالایی با کولر روشن مراجعه کردم به نمایندگی و گفتند درست کردیم ولی دوباره این اتفاق می افته! آیا خودروی شما در چنین شرایطی که هوا گرم باشه و با کولر روشن مخصوصا” در سربالایی درجه آب بیشتر از 4 خانه روشن میشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      باید ببینین که در اون زمان که آمپر بالا میره آیا فن دور تند به کار میوفته و بعد آمپر پایین میاد یا نه اگه این اتفاق میوفته طبیعیه…
      ولی تو مراجعه بعدی به نمایندگی بگین مایعات ، درب رادیاتور و اتصالات بدنه خودروتون رو چک کنن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. مصطفی

    ۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    حمید جان اگه دمای هوا خیلی بالا باشد در محدوده مثلاً 30 تا 35 درجه و شما در سر بالایی با فشار بالا رانندگی کنی طبیعتاً آمپر بالا می ره که در همه ماشینها هست.البته زیاد بالا رفتن آمپر می تواند از خوب نرسیدن هوا به رادیاتور باشد و یا کثیفی بیش ار حد رادیاتور و گرفتگی سوراخهای رادیاتور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (78 ديدگاه)

      آقا مصطفی همه ماشینها اینطور نیست. مثلا ماشینهای کره ای و ژاپنی همیشه درجه آب ثابت هست. ولی در ماشینهای فرانسوی متغیر. من سوالم در مورد این ماشین هست که آیا خودروی شما هم درجه آب متغیر تا خانه هفتم یا هشتم دارد؟
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مصطفی

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (205 ديدگاه)

        حمید جان مال من وقتی هم که آمپرش می ره بالا که پارسال تو تابستون اتفاق افتاد حداکثر تا 6 خانه میره بالا نه تا 7و8 خانه.احتمالا ماشین مشکل داره و یا کانکتورهای پشت آمپریت خوب جفت نشده و یا باید مشکل را در جای دیگری مثل فشنگی آب رادیاتور جستجو کرد. من دیگه در این مورد فعلا ایده ای ندارم.اگر مشکلت حل شد با من هم در میان بذار.
        می تونی از آقای صمدی در نمایندگی مرکزی هم کمک بگیری چون تنها کسی است که در مورد این ماشین از بقیه اطلاعات کاملتری دارد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سینا

          ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (20 ديدگاه)

          باید خدمتتون عرض کنم احتمالا منظورتون از آقای صمدی آقای صدری هست (ایشون مدیر تعمیرگاه هستند و اطلاعات فنی بسیار بالا و سابقه بسیار خوبی دارن) آقای صمدی نگهبان هستند…
          ولی در مورد آمپر بخوای بدونی اگه ماشینتون جوش نمیاره و فقط آمپر بالا میره بله مشکل از اتصالات بدنه (منفی) است.معمولا تو خودروی ولیکس C30 همون اتصالات پشت آمپر (صفحه کیلومتر شمار) یا اتصالات داخل موتور نیاز به آچار کشی دارند.بالا رفتن آمپر در این مواقع معمولا با استفاده از مصرف کننده های برقی مثل چراغ ها گرمکن شیشه عقب و … و همچنین کولر همراهه پس میتونی تمام مصرف کننده های برقی رو روشن کنی به همراه کولر با دور تند وقتی خودرو سرده اگه آمپر رفت بالا دیگه مطمئن باش از اتصالاته ولی عکس این موضوع جواب نمیده یعنی اگه این کار رو کردی ولی آمپر بالا نرفت دلیل بر این نیست که اتصالات موردی ندارد.
          در کل بهتره ماشینو ببرین نمایندگی چون با آمپر آب نمیشه شوخی کرد و ممکنه واقعا خودرو جوش بیاره و موجب آسیب رسیدگی به سرسیلندر و … بشه.
          *********
          نکته مهم اینکه فشنگی آب موتور تنها قادر است دمای آب را اندازگیری کند و این بدان معناست که اگر میزان آب موجود در رادیاتور و موتور از حدی کمتر باشد فشنگی دیگر قادر به اندازه گیری دما نبوده در نتیجه خودرو در مواقعی جوش آورده بدون آنکه آمپر آب بالا برود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مصطفی

          ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (205 ديدگاه)

          آقا سینا ممنون از اطلاعاتتون. منظور من هم آقای صدری بود که اشتباهاً صمدی نوشتم.
          حالا با توجه به اطلاعات خوب شما در مورد ماشین یک سوال داشتم. ماشین من موقعی که بر روی یک سطح صاف مثل سنگ فرش پارکینگ فرمان را کامل می چرخانیم حالت زدگی فرمان به سمت عکس پیچ را نشان می دهد انگار در زیر لاستیک حالت پله پله باشد.فکر می کنید مشکل از چیست؟
          آیا در نمایندگی قطعات جلوبندی موجود است تا در صورت نیاز تعویض گردد؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. سینا

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (20 ديدگاه)

          مشکل میتونه از لاستیک ها باشه ولی معمولا تو سطوح صاف مثل سنگ پارکینگ ها تا حدی طبیعیه اگه احساس میکنید نسبت به قبل بیشتر شده میتونید تشریف بیارین نمایندگی.
          در رابطه با قطعات جلو بندی فکر کنم بعضی از قطعات موجود باشه البته بهتره تو این مورد از شرکت پرستوی آبی سوال بپرسید.
          مورد پله کردن لاستیک ها رو خودتون هم میتونید به این صورت تست کنید که وقتی خودرو ساکن است با 4 انگشتتون روی سطح خارجی (محیطی) یا همان دور لاستیک حرکت کنید اگر متوجه پستی و بلندی شدید لاستیک پله کرده است البته این اتفاق بیشتر تو لاستیک های عقب می افتد و به علت تک سرنشین بودن اکثر خودروهاست.
          در رابطه با خودروی شما شخصا فکر نمیکنم مشکل خاصی وجود داشته باشد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. سینا

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (20 ديدگاه)

          ضمن اینکه دوست عزیز شما باید توجه داشته باشین در سطوح صیقلی به علت افزایش سطح تماس لاستیک با سطح و در نتیجه افزایش نیروی عکس العمل اصطکاک پدیده ای که میفرمایید تا حدی قابل توجیه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  29. سینا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان
    من به صورت اتفاقی این صفحه رو تو اینترنت دیدم بعد از خوندن تعدادی از نظرات دوستان لازم دونستم چند نکته رو اضافه کنم.
    اولا کسایی که ولیکس C30 دارن دیگه نگران نباشن چون مشکل قطعات تا حدی حل شده و تا حد زیادی هم تا آخر خرداد یا اوایل تیر ماه حل میشه…
    دوم اینکه وقتی نظرات یکی از دوستان رو میخوندم (که اتفاقا از افراد فعال تو این صفحه هم هستند) متوجه شدم ایشان از این موضوع که تو نمایندگی آساطوری نذاشتن برن بالا سر ماشینشون اظهار نا رضایتی داشتن که باید بهشون بگم کاملا حق با نمایندگی بوده و دلایلشم اینه که :
    1-حضور مشتری در فضای تعمیراتی از نظر امنیتی برای خود مشتریان مناسب نیست
    2-باعث ایجاد هرج و مرج و کاهش راندمان میشه (فکر کنید 20 تا ماشین تو سالن تعمیرات باشه 20 تا مالک هم بغلشون وایسن)
    3-تجربه نشون داده وقتی مشتری در کنار ماشینش باشه شروع به صحبت کردن با مکانیک میشه و نتیجتا پروسه تعمیرات کند تر پیش میره
    *********

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (841 ديدگاه)

      سلام

      ممنون از توجهتون

      دوست خوبم من نخواستم برم بالا سر مکانیک بمونم فقط می خواستم زیر ماشین رو ببینم چه شکلیه که میگن سینی نداره

      احتمالا ایشون فکر کرده من می خوام برم بمونم و سو تفاهم براشون شده

      به هر حال ممنون از اینکه امیدواری دادید به ما

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (20 ديدگاه)

        سینی زیر موتور ندارن و احتیاجی هم به وجودش نیست از لحاظ کار روی ماشین و تشخیص عیوبی مثل روغن ریزی هم اینجوری راحت تره و اگه مثلا مثل پژو سینی فلزی داشته باشه در هنگام تعویض روغن کثیف میشه یا هر دفعه باید بازو بستش کنی…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ع - تهران

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (841 ديدگاه)

          بله حق با شماست قبلا هم شنیده بودم که بسیاری از ماشین های روز دنیا هم سینی زیر موتور ندارن

          یک سوال : آیا اضافه شدن نمایندگی های خدمات پس از فروش در دستور کار شما هست؟ مخصوصا برای شرق تهران با توجه به جمع شدن نمایندگی آساطوری

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سینا

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (20 ديدگاه)

          افزایش تعداد نمایندگی ها قطعا اتفاق میوفته آقای محمدی هم قبلا به این نکته اشاره کرده بودن…
          شرق تهران آقای هویک فکر میکنم ولیک پذیرش میکنن…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. محمد ع - تهران

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (841 ديدگاه)

          آقای هویک همان اکه در 16 متری دوم رسالت هستند رو می فرمایید؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. سینا

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (20 ديدگاه)

          بله البته اطلاع دقیق راجع به پذیرش گریت وال در این نمایندگی ندارم متاسفانه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  30. رضا عایدینی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان من یه وولکس اتومات دارم کسی میدونه روغن گیزبکسشها کی عوض کنم و یه مشکل دیگه که دارم استارت را باید با زور بچرخونم یعنی سفته این چه مشکلیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      تا حدی بستگی به نحوه استفاده خودتون داره اگه استفادتون بین شهریه حدودا 40000 کیلومتر میتونه واسه چک کردنش مناسب باشه…
      روغن گیربکس باید به رنگ قرمز باشه اگه سیاه شده باشه تعویضش میکنند…
      متاسفانه ولیکس C30 گیج روغن نداره و باید واسی تست یکی از پیچ های زیر گیربکس که واسه همین کار میباشد را باز کرد پس خودتون نمیتونید بازدیدش کنید…
      در رابطه با استارت به یکی از نمایندگی ها مراجعه کنید میتونه ایراد از سلکتور دنده باشه به این صورت که وقتی روی P قرار میدین دقیقا جای دلخواه قرار نمیگیره و باعث میشه نتونید استارت رو بچرخونید یا ایرادات دیگه که باید چک بشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا