خودروهای چینی

گریت وال C30

موج چینی همه جا را فرا گرفته و بازارهای خودرو نیز از این یورش در امان نمانده اند. گرچه هنوز بیشتر تولیدات خودروسازان چینی، کپی نامفهومی از خودروهای مشهور دنیاست، اما کم کم این محصولات نیز در حال جدا کردن این انگ از خود بوده و به سمت استقلال در طراحی پیش می روند. خودروسازان چینی زیادی وجود دارند که طیف وسیعی از محصولات با کیفیت نازل تا خوب را تولید می کنند و البته امیدواریم اگر محصولی از این خودروسازان وارد کشور ما می شود، از نوع با کیفیت خوب آن باشد.

gwm voleex c30 2012
gwm voleex c30 2012

شرکت گریت وال یکی از بزرگترین شرکتهای چینی تولید کننده خودرو است که از سال ۱۹۷۶ به  ساخت خودرو مشغول است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ بزرگترین تولید کننده خودروهای شاسی بلند SUV در چین بود. اما با وجود تخصص بیشتر در تولیدات SUV سایر کلاسهای خودرو نیز در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند. از جمله  ولکس C30 که یک سدان کوچک فامیلی است. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به تکنولوژی VVT که زمانبندی هوشمند سوپاپ است، و توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر را تولید می کند، به بازار ارائه می شود.

gwm voleex c30 interior
gwm voleex c30 interior

سیستم گیربکس آن بین دستی یا اتوماتیک CVT قابل انتخاب می باشد. ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل و ضد لغزش  می باشد. مصرف سوخت C30 بطور متوسط ۶.۵ لیتر برای نمونه های دنده دستی و ۶.۸ لیتر برای انواع اتومات اعلام گردیده است. میزان آلایندگی آن نیز مطابق استانداردهای یورو ۴ می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

این خودرو با طول ۴۴۵ سانتی متر و عرض ۱۷۰ و ارتفاع ۱۴۸ و فاصله بین دو محور ۲۶۱ می تواند بعنوان یک سدان خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد. گنجایش صندوق بار ۵۱۰ لیتر است که فضای مناسبی می باشد. وزن خودرو نیز ۱۱۲۵ کیلوگرم برای نمونه های منوآل و ۱۱۴۵ کیلو برای انواع اتومات می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

تجهیزات استاندارد برای مدل پایه شامل لامپهای هالوژن، پنجره های الکتریکی، ۴ اسپیکر، دو ایربگ جلو، ABS+EBD، سیستم ضد سرقت موتور، و ریموت و تجهیزاتی از این قبیل می باشد. در مدل لوکس علاوه بر گیربکس اتومات، تغییری در تجهیزات به چشم نمی آید. اما مدل Elite که بالاترین مدل C30 می باشد، به تجهیزاتی نظیر صندلیهای چرمی و اسپیکر های ۶ تایی و گرم کن صندلیها و  رادار مجهز است. سیستم GPS هم برای نقشه خوانی و راهیابی ماهواره ای جزو تجهیزات آپشن و قابل انتخاب می باشد.

Great Wall Voleex C30 seat
Great Wall Voleex C30

قرار است کرمان خودرو از اردیبهشت ۱۳۹۱ این مدل را جایگزین هیوندای ورنا نماید. قیمت این خودرو  در مدل پایه و با گیربکس دستی حدود ۱۰ هزار دلار و در مدل لوکس با گیربکس اتوماتیک ۱۲ هزار دلار و در گرانترین مدل با تمام امکانات آپشن ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار است.  بنابراین با احتساب عوارض ۶۰ درصدی واردات CKD و سود مثلا ۴۰ درصدی مونتاژ کننده داخلی، قیمت این خودرو در بازار داخلی حدود ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان برآورد می شود.

voleex c30 dashboard
voleex c30 dashboard

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷,۲۹۹ دیدگاه‌ها

  1. علي ********

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باعرض سلام خدمت دارندگان ولیکسc30
    به اطلاع شما دوستان برسانم شرکت خودروسازان راین فقط به فکر گرفتن پول از دست مشتریان می باشد و هیچ مسئولیتی نسبت به مشتریان ندارند و در حال حاضر با بی پولی مواجه گردیدند و باپیش فروش خودرو وجود نداشته وتولید نشده شروع به ثبت نام کردند دو خودروای که اگر هم تولید شود هیچ کیفیتی نخواهد داشت ولیکس اتوماتیک که اسما اتومات می باشد همان گیربوگس دنده ای است که یک مجموعه به نام سلکشن بر روی جعبه دنده سوار گردیده و به صورت الکتریکی کلاج گرفته و دنده تعویض میگردد که نام این نوع اتومات AMT نامیده می شود که از این مدل جعبه دنده نیز مدیران خودرو در ام وی ام 110 استفاده کرد که به علت خرابی بیش از حد سریع خط تولید اش متوقف گردید .و خودرو دیگر خودرو سازان راینFAWمی باشد که در حد تیبا سایپا هم نیست که اگر از نزدیک این خودرو را مشاهده کنید خودتان متوجه بی کیفیتی این خودرو خواهید شد من در نمایشگاه خودر که رفتم برا دیدن نمی گذاشتند موتور خودرو را کسی ببیند و وقتی پرسیدم که چرا گفتند به ما دستور دادند کسی موتور را نبیند در ضمن قیمت ولیکس دنده ای با اتومات زیاد تفا وتی ندارد خودتان می توانید سوال کنید همین جا جای شک دارد که چه سیاستی این شرکت دارد یعنی می شود خودرو دنده ای و اتومات یک قیمت باشد؟ حال خودتان قضاوت کنید . اگر شما به نمایندگی های این شرکت در سراسر کشور مراجعه کنید خود نماینده ها هم اول پیشنهاد نخریدن میدند و خودرو دیگری را معرفی میکنند چون نمااینده های اصلی این شرکت انصراف داده اند و این ها به اجبار از نمایندگانی که برند های دیگر هم دارند استفاده میکنند و اگر شما هم نمایندگی برا دور ترین روستا های کشور هم درخواست کنید به راحتی آب خوردن می دهند کافی هست یک مغازه 3*4 شما اجاره کنید و درخواست بزنید .حال شما دوستان بگوید شرکتی که نه نمایندگی درست و حسابی داره و نود درصد نمایندگان فقط فروش دارند و خدمات نمی دهند اگر هم بدهند باید برویم داخل یک گاراژ که تراکتور تعمیر میکنند سرویس انجام دهیم آیا می شود اعتماد کرد در این شرکت خودرو ای ثبت نام کرد؟تمام مطالب با اسناد و مدارک می باشد اگر دوستان شکی در مطالب فوق داشتند بفرمایند تا ارائه کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد.س.61

      ۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      علی آقا مثل اینکه دو تا موضوع رو قاطی کردی…اول اینکه این شرکت در خدمات میلنگه و بحثی نیست ولی مشکل از مدیریت هست چون این همون شرکتی هست که هیوندای مونتاژ میکرد و اون زمان جز سه تای اول خدمات از نظر رضایت مشتری بوده که مدارک اینم موجوده…درباره قیمت مدل AMT یه کم آرزوی گذاشته تا پیش فروش دوم بتونه بالا ببره و سود بالاترین به مشتریان اول و دستفروش بعدی به خودش برسونه… این گیربکس همون دستی هست که بهش یه سیستم کلاچ اوتوماتیک اضافه شده و فوق العاده ارزان هست و البته درباره این قسمت که ممکنه زود خراب بشه منم مشکوکم و بهتر بود کارخانه از تست کیلومتر بالا استفاده میکرد و از کارکرد مناسب اون مطمین میشد وگرنه مدل اوتوماتیک این خودرو مثل مدل های 91 مجهز به گیربکس CVT بودند که بین 8 تا 10 میلیون گرانتر خواهند بود.
      درباره خودرو جدید هم من دیدم کیفیت ظاهر و بدنه اون از تیبا خیلی بهتره و داخلش از نظر کیفی با پارسی جی ال ایکس های 90 به بعد زیاد فرقی نداره ولی زیبایی اون سلیقه ای هست و کسی که تیبا و ال 90 رو بپسنده از این بیشتر خوشش میاد درباره موتور هم ما زدیم بالا و دیدیم کسی هم جرأت نکرد بگه دست نزن از نظر سیم کشی داخلش واقعاً شلخته بود ولی چیز عجیبی نداشت که با نگاه معمولی بشه متوجهش بشی کیانا هم نزارن نگاه کنی، طرف خواسته مهم بازی دربیاره برات.
      در کل خدمات نکته مهم هست که قول یه تحول اساسی بابت دادن و انشاء الله وعده سر خرمن نباشه و به دوران آویشن برگردند که به نفع همه هست.
      علی جان اگه عضو گروه ولیکس سواران نیستی به علیرضا که شماره داده توی همین سایت توی تلگرام بگو عضوتون کنه با هم مشکلات رو حل میکنیم ما 80 نفر در سراسر ایرانیم که نمیزاریم کسی الاف خدمات بشه تا جایی که بشه از خدمات پرستو و راین بهتر عمل میکنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. hamifar

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سلام
    جالبه هنوز تو خدمات پس از فروش ولیکس های قبلی موندن اونوقت ATM رو هم ارائه کردن .
    دوستان، من هم مثل علی آقا ولیکس رو با 6000 کارکرد تو پارکینگ خوابونده و قیدش رو زدم و دیروز مجبور به خرید یه ماشین دیگه شدم .
    گول تبلیغات شرکت رو نخورید . اتفاقا با توجه به خدمات شرکت و بر خلاف تبلیغات، ((کیفیت را دارید گران میخرید)).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد.س.61

      ۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      جناب حامی فر و علی عزیز، با توجه به اینکه خودرو 51 میلیونی رو با لالایی خوابوندن و رفتن خودرو خریدن برام جالبه… مثلا علی آقا فرمودن رفتن سورن خریدن که حداقل یه 35 میلیونی دادن که اگه از روز اول چنین پولی داشتن که حدود 80 تا 90 بوده اصلا باید میرفتن یه خودرو کم کار ژاپنی یا کره ای میخریدن بعد میومد نظر میدادن…. در ضمن من اگه از خدمات نمونه صفر یک خودرو تا این حد عصبانی و دلخور بشم و امیدی به اصلاح امورش نداشته باشم مستقیم میرم میفروشم…خوابوندن معنی نداره؟!؟!؟!!
      نمیگم کسی دروغ میگه میگم آدم با سوهان روح زندگی نمیکنه ولو زنش باشه ماشین که مال دنیاست…اصلا خدماتش توی شهر ما با هیوندای و کیا فرقی نداره هردو افتضاحه، مزدا که چون تولید نمیشه کلی اذیت میکنن،تویوتا هم که تا همدان نمایندگی نداره اونم معلوم الحاله شما بگو چی بخری که به قیمت باشه، خدمات داشته باشه،قطعه اون زیاد باشه،ارزش سوار شدن داشته باشه؟؟؟؟ با حال و روز شما دوستان ؛ هیچی….از جک و ام وی ام و لیفان نگین که رفقا هر روز یه مکافاته باهاشون دارن…خلاصه دوتا چیز لازمه واسه خرید خودرو یکی پول دوم اعصاب،ندارین نخرین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      برادر عزیز یا این ماشین رو نداری یا فکر اقتصادی نداری یا … بجای خواباندن در پارکینگ 3 – 4 تومن ارزونتر بفروش پولش رو تو بانک بخابون سود هم میبری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستداران ولیکس و ولیکس سواران
    جناب هامی فر و علی اقا عرض ادب و احترام
    بنده هم ولیکس سوارم و این ماشین رو حدود یکسال هست که دارم و حدود 30000کیلومتر بهاش رانندگی کردم با معقوله خدمات ضعیف باشما موافقم ولی اینکه این ماشین مشکل خاصی داشته باشه و جهت احتیاط در پارکینگ نگهداری بشه اصلا موافق نیستم من دوستی رو میشناسم که کارکرد ولیکس شون 135000و دوست دیگر 75000کیلومتر هیچ کدوم از ولیکس ناراضی نیستند پس خواهشا این دو مورد رو با هم قاطی نکنید چون اینجا یک رسانه عمومی هست و هر نظری که داده میشه تاثیر مستقیم در ارزش این خودرو خواهد داشت
    دوست گرامی من که شماره گذاشتم اگر هر مشکلی دارید تماس بگیرید تا با هم فکری هم مشکل رو برطرف کنیم ما یک گروه از خود شما ولیکس سواران تشکیل دادیم و تا حدودی جای خالیه خدمات پس از فروش رو خودمون داریم پر می کنیم و این گروه از سرتا سر ایران عضو دارد این نکته رو هم بگم در حال حاضر راین داره رو به بهبود پیش میره و طی تماس با مدیران ارشد این شرکت قول مساعد جهت رفع مشکلات بخصوص خدمات تا پایان تابستان داده اند
    مجدد عرض می کنم این ماشین با توجه به رنج قیمتی یکی از بهترین خودروهای در حال تردد در ایران میباشد و خیلی از قطعات و لوازم ان با تویوتا یاریس یکی مبیاشد منتظر نظرات شما دو دوست عزیز هستم با تشکر 94/5/4

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرزاد

      ۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      واقعا برام جای سواله دوستانی که توانایی مالی دارن دو تا ماشین همزمان بخرن و یکی رو تو خونه پارک کنن چرا از اول نمیرن یه ماشین خوب و باکیفیت و با برند معتبر خارجی بخرن که این همه اذیت نشن و خودشون رو درگیر ماشینهای چینی و ایرانی نکنن؟؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد عرب

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کولر بعد از چند دقیقه گرم میکنه راهش چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    جناب ارش عزیز شما ولیکس داشتی یا نه اگر داشتی پس متوجه شدی که ماشین بدی نیست ضمنا الان هم تو کشور ما رنو و پژو وجود داره چقدر راضی هستی متاسفانه اروپایی ها متعهد نیستند مخصوصا به ما, بجای دیگه کاری ندارم اونا زیر بیرق امریکا هستند پس بهشون اعتمادی نیست ضمنا همین چینی که شما می فرمایید اجناسی داره که از نظر کیفیت قابل رقابت با اروپایی ها هست ضمنا گریت وال از اولین کمپانی هایی هست که مجوز تردد در اتحادیه اروپا رو گرفته و الان تو بلغارستان و روسیه خط مونتاژ داره
    جناب عرب متوجه فرمایش شما نشدم
    یک نکته رو عرض کنم اگر شما تو ولیکس کولر رو در حالت اتومات,قرار داده و دمای کابین رو روی 18درجه تنظیم کنید تا زمانی که چراغ ابی نشان دهنده دمای موتور خاموش نشه کولر شروع بکار نخواهد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    آرش جان شما فکر میکنی ارزونترین مدل همون فولکس واگن و رنو و پژو رو چند بدن به شما؟؟
    خیلی در پی رویاهاتون نباشید
    من خودم به شخصه فکر نمیکنم حتی ارزونترین محصولات مذکور رو کمتر از 100 تومن بشه خرید.
    شما تا حالا سوار ولکس شدی اصلا که راجبش اینطور قضاوت میکنی؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمزه

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اقا ارش بهتره واسه تخریب این خودرو روش دیگری پیدا کنی تو این چند سالی که این خودرو وارد ایران شده خدا رو شکر هیچ مشکل خاصی نداشته خودم این ماشین رو دارم و بسیار از این خودرو راضی هستم قبل این ماشین هم سمند و پارس و 405 داشتم و 13 سال این ماشینها رو تجربه کردم همچینم تحفه ای نیستن تنها حسنشون این بود که تمام ابزار خونم کامل شده چون اینقدر اینها رو بردم تعمیرگاه دیگه استادی شدیم از بس که کنار این مکانیکها ایستادیم .
    تنها ایرادی که این ماشین داره بحث خدمات پس از فروش هستش که اونم خوشبختانه داره حل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرهاد

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما یک خودرو ولکس 30 اردیبهشت امسال تحویل فوری و لیزینگی خریدیم . بعد از 10 روز خودرو تحویل شد و الان پس از گذشت 70 روز هنوز پلاک و مدارکش نیامده و ماشین بلا استفاده یک گوشه افتاده و سررسید اولین چک هم دارد میرسد و هرچه تماس با شرکت پرستوی آبی و خودرو سازی راین میگیریم وعده هفته بعد را میدهند معلوم نیست کدام هفته بعد .
    اگر خدمات پس از فروش هم به این شکل باشد خدا رحم کند .
    ما که کلافه وپشیمان شده ایم و کاری از دستمان بر نمی آید و پیشنهاد میکنم اگر کسی قصد خرید این خودرو را دارد برای استفاده از ان برنامه ریزی نکند و به وعده 20 روز کاری تحویل مدارک و پلاک دل خوش نکند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علیرضا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان وقت بخیر
    اگر تمایل دارید فایلهای صوتی که در مورد ولیکس ضبط شده رو گوش کنید به سایت شنوتو مراجعه کنید
    http://shenoto.com/podcast/560-%25D8%25A8%25D8%25B1%25D8%25B1%25D8%25B3%25DB%258C-%25D8%25AE%25D9%2588%25D8%25AF%25D8%25B1%25D9%2588-%25D9%2588%25D9%2584%2
    5DA%25A9%25D8%25B3-c30.html
    http://shenoto.com/podcast/751-%25D9%2588%25D9%2584%25DB%258C%25DA%25A9%25D8%25B3-c30.html

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علیرضا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه بخصوص ارش عزیز
    جناب ارش خوشبختانه بنده 206 صندقدار وال 90داشتم و برای مدت طولانی مثلا 206حدود 5سال و ال 90دوسال و الان هم ولیکس برای یکسال و بدون هیچ تعصبی عرض می کنم ولیکس خیلی از این دوماشین بهتر میباشد در مقایسه ماشینها, شما باید چند مورد رو مد نظر قرار بدی که دراین حالت کفه ترازو بسمت ولیکس سنگینی می کنه و در مورد جک اتومات هم یکی از دوستان نزدیک بنده دارد راضی هست ولی مصرف سوخت نسبت به ولیکس بیشتر و عایق بندی موتور ضعیفتر و صدا وارد اتاق میشود و خودم هم با این ماشین مسافت طولانی رانندگی کردم و با نظر این دوست موافقم در مورد دنا هم خدمت شما عرض کنم این ماشین رو هم یکی از دوستان بنده داره موتور که همون سمند ef7میباشد قیافه که اصلا نداره وفقط توشو بزک کردن که اجناس استفاده شده کیفیت خوبی نداره من بشخصه mvm550سوار نشدم پس اظهار نظری نمی کنم که دور از انصاف میباشد که با ماشینی که رانندگی نکردی در موردش اظهار نظر کنی. در انتها شما لیفان ایکس 50دیدی مطمین هستی کیفیتش بهتره چون دوستان من تو نمایشگاه شیراز دیدند و این ماشین یک مینی شاسی هست نه شاسی و یکی از دوستان من که در کرمان موتور خدمت می کنه میگفت ماشین بدی نیست ولی باید بعد یکسال که وارد بازار شد در موردش صحبت کرد پس صحبت در مورد لیفان ایکس 50 رو موکول کنیم به اینده چون اظهار نظر در این مورد هم دور از انصاف میباشد با تشکر از شما ارش عزیز اگر مورد خواصی مد نظر بود بنده در خدمت شما هستم ارزوی روزهای خوب و سرشار از موفقیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سیاوش

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوست عزیز بنده خودم هم تویوتا هم سانتافه هم اسپیرو هم 206 sd هم سمند داشتم. چرا سعی دارید نکات مثبت ولیکس رو زیر سوال ببرید؟ من نمیدونم! آنچه مسلم واضح و قابل تایید هست ماشینهایی که حضرت عالی نام بردید یا هم وطن ولیکس هستند که خب با هم برادر هستند و بهتره شما هر چیزی را در حد و کلاس خودش مقایسه کنی. نه اینکه ماشین 2000 cc و کمی بیشتر از ولیکس را با ماشین 1500 cc یا اینکه ماشین سدان بزرگ یا شاسی بلند را با ولیکس سدان متوسط! پس میمونه ماشینهای داخلی. خب وقتی بنده که متاسفانه این خودروهای به ظاهر فرانسوی و به باطن درجه چندم چینی را داشته ام و ایرادهایی را در آنها دیده ام که نود و نه درصد اون ایرادها در این ماشین به قول حضرت عالی بی کیفیت چینی! وجود نداره پس عقل به من فرمان میده کاری که صحیح هست انجام بدم. چرا پژو 206 یا پرشیایی بگیرم که در کیلومتر 200 باید گیر بکسش کامل عوض بشه و بعد هم صدای زوزه اون را تا زمانی که دارمش تحمل کنم؟ چرا بیام دنای بی اصل و نصبی را بگیرم که در اصل فیس لیفت شده همون سمند ای اف سون هست؟ تازه همون سمند خوبه شما یا دنا یا پرشیا و ال نود با اون ظاهر ناهمخوان و پر از ایراد دارای طراحی چند دهه قبل هستند ولی ولیکس بی کیفیت چینی! از نظر شما حداقل اگر کپی هست یک کپی بدون اشکال از تویوتا یاریس سه یا چهار سال قبل هست. خب از همه این موارد که بگذریم شما مطمئن باش قرار نیست ایران خودرو و سایپا بقیه دوستانی که ماشین روز اروپا را تولید کنند و به قیمت ده بیست تومان نه اصلاً شصت هفتاد تومان بدهند حضرت عالی! احتمالا جناب عالی خیلی مثبت نگر هستید که البته جای تقدیر هم داره ولی از این خبرها نیست! بی ام و در ارزان ترین حالت در کشور خودش به پول ما هشتاد میلیون به بالا هست حالا شما تصور کن همین هشتاد میلیون وقتی داخل مملکت ما بشه بیایند و بدهند پنجاه تومان آن هم قسطی! مگه میشه مگه داریم. در مورد سایر دوستان این ماشین یعنی بنز و آئودی و ولیکس و… هم کمتر نباشه یقیناً بیشتر خواهد بود.در مورد شتاب این ماشین هم بنده به طور قاطع عرض میکنم بله تا کیلومتر های 3000 فرمایش شما متین هست ولیکن از این به بعد شما از یک موتور ۱۵۰۰ قدرت و شتابی فراتر از انتظار را شاهد هستی و این روند روز به روز بهتر هم میشه جوری که خود بنده در شیب های تند چشمکی به بسیاری از دوستان ایران خودرو سوار زده و پیشی گرفته و رفته ام. در ضمن بهتره بدانیم ماشین نخریده ایم که به مسابقات رالی بریم خریدیم تا از رانندگی با اون لذت ببریم حالا اگه دوستانی دوست دارند با پراید و 206 و دنا و بنز و… به بنده بفهمانند که ماشینت چینیه بی کیفیت هست عیبی نداره که خط سبقت مخصوص خودروهایی هست که دوست دارند با سرعت غیر مجاز و بیشتر از 120 حرکت کنند. در مورد هموطن رقیب این چینی بی کیفیت و گران به قول شما! یعنی جک این دیگه بستگی به اطلاعات شما داره که میخوای اون رو بخری! صدای داخل کابین و کیفیت و امکانات و هویت داشتن یا نداشتن جک و ولیکس در اروپا و…. بسیاری نکات دیگر که بنده شما رو که خیر ولی دوستانی که قصد خرید دارند و مابین این دو مونده اند را توصیه به تکمیل اطلاعات و دانسته هاشون میکنم تا خدای ناکرده ندانسته به دارندگان هیچ یک از این دو ماشین توهینی نکرده باشم. خدمات و سایر موارد هم که حضرت عالی فرمودید خدا را سپاس به لطف دوستان توانمند راین روزبروز بهتر شده و خواهد شد. آرزو دارم حضرت عالی در آینده حتماً سوار بر یک خودروی روز اروپایی و ارزان قیمت با امکاناتی کامل به سفرهایی دل چسب و بدون دلواپسی بپردازید. موفق و پایدار و منصف باشید. انشاءالله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حامد.س.61

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    سلام من نمیخواستم جوابی به این دوستمون بدم چون یه جورایی فقط با ولیکس مشکل داره تکلیفش معلومه اومده تو این صفحه فقط اذیت کنه عیبی نداره ولی زشته بدون اطلاع حرف زدن اونم جلوی چند نفر که هم دیدن هم دارن،نه ولیکس بلکه هر چی شما اسم بردی،من جک جی5 اوتوماتیک رو صفر رد کردم دوستم یکیش رو داره بعد از 9500 تا کارکرد آورد که فلانی یه تست ازش بگیر نه جون داره نه آرامش و خیلی میکوبه و صدای اضافه داره اول که بردمش بیرون چیزی نبود که در حرکت اولیه آزار بده ولی چشمتون روز بد نبینه موقع دور گرفتن صد رحمت به پیکان صدای موتور مغز آدم رو میپوکوند خیلی دیر شتاب بود از تاقچه عقب انواع صدا میومد و کمک های عقب به خصوص سمت راستی میکوبید.یه جایی تو شهرمون هست که سانتافه با دنده یک بالا میره و واسه تست سربالایی اغلب میرم اونجا که ولیکس با کولر و دنده یک میره بالا ولی دنده دو اصلا راه نمیره البته وضع مشابه برای ال90 و 207 و مزدا3 و2،.i20, و البته یه کم بهتر برای مگان و سانتافه هست.خلاصه هر کاری کردیم صاف بالا بریم نشد و با بریدن پیچ یه جوری رفتیم بالا،ترمزش بهتر از زمان صفرش شده ولی به ولیکس نمیرسه….خلاصه اسم لیفان و ام وی ام رو نمیارم چون هرکی تو ولیکس بشینه به راحتی متوجه تفاوتش میشه…میمونه خودرو روز پسا تحریم که فرمودند اونم با قیمت 50 تا60، عزیز دل وقتی سراتو 1600 نسل قبل با رینگ فولادی و بدون سانروف با صندلی پارچه ای رو آوردن 75 میلیون میدن به نظرت چه چیزی زیر 60 میارن که هم اروپایی باشه هم شرایط کلاس خودرویی ولیکس رو داشته باشه و هم زیبایی و کیفیت ولیکس رو، در ضمن مزاحم فروش s300، برلیانس ها،ایدو و غیره نشه؟؟؟ نهایتش یه ساندرا میزنن با قیافه قدیمی نه فیس لیفت اونم واست خراب نشدن بازار ال90 و 206 که تا 30 سال دیگه قراره بندازن به مردم،با 4،5 تومن گرونتر از اونا.
    خلاصه یه سری به سایت مجله ماشین بزنی بد نیست!
    در ضمن تابلو! نمیخواد دلواپس مردم باشی شما اول یه پراید بخر بعد برو تو صفحه مربوط به پراید داخل پدال نظر بده عزیز دل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مصطفی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (205 ديدگاه)

    آقا آرش فکر کنم شما تا حالا این ماشن را سوار نشده اید و حتی ماشینهایی را که نام بردید. بنده جزئ اولین کسانی هستم که ولیکس را در ایران خریدم و تا حالا که 3 سال از آن زمان می گذرد مشکل خاصی که قابل حل نباشه نداشتم.ماشین من با توجه به اینکه اتوماتیک هم است دارای محاسن زیادی می باشد چرا که قبل از این ماشین من ماشینهای خارجی مختلفی داشتم از جمله هیوندای I20 که به لعنت خدا هم نمی ارزید موتورش از ولیکس حجیم تر بود ولی کشش بسیار افتضاحی داشت. اصلا نرمی و هندلینگ ولیکس را نداشت و در ضمن سیستم ترمز هم بسیار ضعیف عمل میکرد. من این ماشین را با تحقیق بسیار بالا خریدم و قبل از اینکه در بازار ایران وارد شود در چین بعنوان تاکسی سوار شدم و همانطور که مستحضر هستید معمولا ماشینهایی که استهلاک بسیار پایینی دارند بعنوان تاکسی مورد استفاده قرار می گیرند.
    من نمی دانم شما این ایراداتی را که می فرمایید تا چه حد از تجربه شخصی شما است من بیشتر احساس می کنم که هجوه شما نسبت به این این ماشین از روی غرض ورزی است نه تجربیات سواری با آن.
    در مورد ماشینهای دیگری هم که نام بردید باید به عرض برسانم در رنج قیمتی فوق هیچ کدام از آنها محسنات ولیکس را دارا نمی باشند نه اینکه مطلقا بد باشند بلکه در مقام مقایسه به نسبت پول پرداختی برای ولیکس کیفیت بیشتری را ابتیاع خواهید کرد.
    ناگفته نماند از لحاظ فنی تکنولوژی ساخت ولیکس بر پایه کپی کاملی از تویوتا یاریس مدل 2007 است بگونه ای که حتی می توان از قطعات مشترک بسیاری در آنها نام برد و اطمینان در کم استهلاک بودن این ماشین را بیشتر نمایان می سازد.
    بنده در طول این 3 سال و اندی که از سواری این ماشین زیر پایم می گذرد تاکنون هیچ مورد خاصی نداشته ام بجز تعویض روغن و فیلتر ها و البته یک مورد هم مربوط به خرابی سوئیچ بود که آن هم بعلت بی مبالاتی خودم اتفاق افتاد و نمایندگی ظرف 2 روز قطعه فابریک را برایم تعویض نمود.اگر فکر می کنید بنده اشتباه می کنم لطفا تجربیات و مشکلات این ماشین را در بازه طولانی مدت و رانندگی باآن بیان کنید وگرنه بهتر است اظهار نظر نفرمایید که باعث می شود دوستان در مورد شما فکر ناصحیح نمایند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. وحید

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید
    دوستان نظراتتون خیلی مفید بود برای خرید من ارش جان عزیز من در طی دو روز که نظرات دوستان رو میخوندم متوجه بی اطلاعاتی تو شدم پس ذهن کسانی رو که قصد خرید این خودرو رو دارن مخدوش نکن آرش انتظار داره آ او دی رو با قیمت 50 ملیون بعد لغو تحریما خریداری کنه .
    دوستم شخصیه به اسم پور هاتف علاقه زیادی به درگ داره خودم شخصا تو فیلمی که ضبط کرده بود دیدم که وولکسش صد متر از ماکسیما فاصله گرفت اره باور کردنی نیست اما با تکنولوژی که وولکس داره غیر ممکن نیست
    من زیاد اهل نظر دادن نیستم اگه هم بیانم بد بود عذر میخوام فقط لحن بد و قضاوت عجولانه بعضی ها بنده رو مجبور به نظر دادن تو این مورد کرد.
    با تشکر از شما و شرکت خودرو سازان راین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علیرضا

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    جناب وحید سعی ما بر این هست که بدون تعصب نظر بدیم و در مورد ماشینی که شناخت نداریم اصلا اظهار نظر نخواهیم کرد ولی ای کاش همه همینطور بودند مجدد تشکر از جنابعالی ارزوی روزهای خوب و شاد برای همه دوستان و شما وحید خان امیدوارم همیشه از رانندگی با ولیکس لذت ببری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. کیان

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در مورد دانش و اگاهی و تعصب ولیکس سواران همین بس که یکیشون بالا گفته با ماکسیما تو درگ صدمتر جلو افتاده!
    دوستان با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه خودتونو گول نزنین ماشینتون ماشینه کار اموزیه چینیاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علیرضا

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    ارش عزیز برادر من خودت میگی دوستم صفر خرید و فروخت اولا ولیکس بعد 5000کارکرد به قدرت اصلی میرسه دوما شما که بهاش رانندگی نکردی چطور اینطوری اظهار نظر می کنی بنده 30000کیلومتر با ولیکس رانندگی کردم از جاده های شمال کشور مثل هراز و چالوس و گردنه خوش ییلاق در گلستان و جاده اولنگ بین رامیان و شاهرود در استان گلستان و گردنه معلمان و کویر گرم جندق در روز که دمای محیط بالای 50درجه بوده اونم ساعت 12 تا 2 بعدازظهر رانندگی کردم هیچ وقت احساس نارضایتی نکردم بنده الان تو جاده های برون شهری با مصرف سوخت 5.5 دارم رانندگی می کنم شما چرا حرفهای میزنی که بقول معروف مرغ پخته بخنده می افته برادر من کمی هم با واقعیت زندگی کن از توهم بیا بیرون شما راست گفتی ما هم نه ولیکس داریم نه ماشین سواریم بند هم کمری داشتم هم سانتافه و وراکروز -ماکسیما -ریو -206ولی الان از ولیکسی که دارم رضایت دارم و برام مهم نیست شما چه تصوری داری همین که دارم از رانندگی بهاش لذت میبرم برام خوشحال کننده هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سیاوش

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    شما که ماشالله وضعت خوبه. ماشینت هم که ولیکس نیست. پس لطف بفرمایید دایه عزیز تر از مادر نشید لطفاً. در مورد وسیله ای هم که اطلاعاتی ندارید اظهار نظر نفرمایید. من موندم حضرت عالی که همش داری از ایران خودرو و داخلی های گرون فروش و مونتاژ کن دسته چندم چینی در قالب خودروی فرانسوی طرفداری میکنی اون هم از اول تا آخر صحبتت پس وقتی این ماشین رو نداری و نداشتی و انشا الله هم نخواهی داشت چرا اینقدر سنگ خودروساز داخلی رو به سینه میزنی برو همون ماشین خوبه خودتو سوار شو. من ولیکس دارم اتفاقا فوق‌العاده ماشین نرم و خوش دستی هست و ایدآل برای مسافرت خارج شهر. تا الان هم نزدیک به 9000 کیلومتر که بیشترش هم سفر خارج از شهر هست رفتم. هندلینگ فوق العاده خوبی داره و دقیقاً حس رانندگی با تویوتا یاریس را داره. اتفاقا نور چراغها در شب فوق‌العاده هست. دید عقب خودرو خوبه. مثل ماشین خوبه حضرت عالی هم نیست که ستونش در سر پیچ مانع دید بشه. یا بعنوان یک بمب متحرک دوگانه سوز هم جون خودم هم جون اطرافیانم رو تهدید کنه. راستی یادم رفت بگم که مثل دوگانه سوزها و تک سوزهای داخلی هم نیست که آتیش بگیره. مصرفش هم مثل اونا نیست. شما راست میگی چون واقعاً واقعا مثل داخلی ها نیست البته از لحاظ بیکیفیتی مثل داخلی ها نیست چون حداقل یک سر و گردن بالاتر از اونها و کاملاً سرافرازه. حضرت عالی از همون قشری هستی که بیست سال پیش هم دوو رو به مسخرگی گرفتن و بعدا برای همه ثابت شد که داخلی ها کجا و اونها کجا. شما آسمون برو زمین برو دایه عزیز تر از مادر بشو مهم نیست. ولی من خودم این ماشین را دارم در شرایط آب و هوایی بد هم ازش کار میکشم. شتابش خوبه نرمیش عالیه دید جلو عالیه نور در شب فوق العاده است هیدرولیک و ترمزها عالی جای داخل کابین و صندوق عقب به نسبت سدان متوسط بودنش عالیه صدای داخل کابین بسیار کمه کولر و بخاریش فوق العاده ایموبلایزر و سیستم کنترل شیشه و آینه و درب صندوق عقب عالی و در دسترسه صدای موتور بسیار کم. کسانی هم که بخوان این ماشین رو بخرن یقین داشته باشید هم عقل و زکاوت دارند و هم اینکه تحقیق کامل انجام میدهند و خرید میکنند. امیدوارم بهترین ماشین دنیا رو سوار بشوند خواه چینی خواه اروپایی. شما هم خیلی غم مردم را نخور عزیز برو با ماشین معمولی و ماشین خیلی خوبت جاده ها رو پیمایش کن. انشاءالله موفق و پایدار و منصف باشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. یونس

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    میتونم از شما بپرسم کدام خودرو در کشور ما بدون ایراد داره تولید میشه که شما اینقدر از ولیکس بد تعریف میکنی؟بنده بعنوان دارنده این خودرو از بدو ورود تا به امروز چنان مسایلی رو که شما عنوان کردید ندیدم و نداشتم و نشنیدم و شما هم که این خودرو روندارین و ولیکس سوار هم نیستسد و تا حالا هم ولیکس نداشتید پس چرا اینقدر منفی گرا صحبت میکنید من خودم دارنده یک خودرو پر عیب از سوی این شرکت هستم و از همه شماها هم درگیر ترم با این شرکت اما هنوز این همه ایراد رو که فرمودین ما تا حالا ندیدیم چجوری شما با نداشتن این خودرو پی به این همه ایراد بردی؟برات دیکلمه کردن و یا نوشتن کدوم یکیش شما اگر به فکر تخریب هستی جا و راه رو اشتباه اومدی .از شما کدام دوست اظهآر نظر خواست که اظهآر نظر و فضل کردید از شما که پرسید که این خودرو میارزد یا نمیارزد که نظر منفی میدهید؟شما بهتره دوست من همون رنو و پژو رو سوار شی .شایدم احساس میکنم شما دوست عزیز احتمالا ظهر امروز زیاد بادمجان میل فرمودید و احتمالا حساسیت خاصی و خارشهای خاصی به شما دست داده که اونم بنظرم میشه حل کرد پس بنده بعنوان کوچک شما از شما خواهش میکنم ابتدا مطالعه کرده و سمس بیان کنید و همیشه سعی کنید از داشته هاتون نظر بدین نه از نداشته ها ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. voleex

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من نمیخوام ماشین ولیکس رو با ماشین دیگه ای مقایسه کنم ولی اقا آرش این ماشین شاید معایبی داشته باشه ولی نه در حدی که شما بزرگ نمایی میکنی .طوری میگی 405 دوگانه فکر میکنی چه خبر من خودم داشتم فروختم این ماشین رو گرفتم چهار سال هم داشتمش شاید بگی اگه خوب نبود چرا چهار سال نگهش داشتم چون هر چی ماشین تولید داخلی هست همشون یه اشغالی هستن مثل هم فرقی نمیکرد کدوم رو بخرم مجبور بودیم همین ها رو سوار شیم . هر کی هم بخواد این ماشین رو بخره کافیه یه کم وقت بذاره از صفحه اول شروع کنه تمام معایب و محاسن این ماشین توسط اونهایی که این ماشین رو تجربه کردن گذاشته شده تو که تحقیقات رو انجام دادی و نخریدی خوب حالا
    کیفیت رنگش ضعیفه به تو چه
    شتاب اولیه اش از نظر تو کمه به تو چه
    خدماتش کمه به تو چه
    قطعه اش نیست به تو چه
    …….
    در ضمن اگه اون دوست صمیمیت اطلاعات فنیش از نوع موتور و گشتاور این ماشین بقدر کافی بود شما و 405 ت رو تو آینه ماشینش ….. میکرد تا جایی که به نقطه تبدیل بشی مشکلش این بود اطلاعاتش از این ماشین در حد خودت بود .
    خدایش حال کردی با ماشین کمری کدوم دوست صمیمیت چهار تا بوق زدی حال کردم با این کلاسی که گذاشتی ….بیا برو گازت رو بزن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ALi

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    بنظرم اگر این ماشین هم قیمت MVM 315 و دنا و … بود یعنی حدود 40 تومن میبود هم فروش خیلی بهتری میداشت و هم جا می افتاد بعد این 3-4 سالی که از حضورش در ایران میگذره (اگر درست میگم), بنظرم قیمت گذاری 51 تومن براش خیلی زیاده . 51 تومن انتظارات رو هم زیاد میکنه که این ماشین مخصوصا قسمت موتوریش نمیتونه انتظارات رو براورده کنه (منظورم قدرت و شتابه و مصرفی که با حجم موتور متناسب باشه) . البته نه فقط این , بنظرم جک 1500 سی سی دنده دستی هم همینطور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. احمد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان
    جناب آرش مطمئن باش اگر از نظر شما بنده و دوستان دیگر باعث بد راهی دادن!!!به کسانی که قصد خرید ولیکس دارند میشیم؛الحمدلله این بندگان خدا صاحب قوه ادراک وتشخیص هستند و خوب و بد رو تمیز میدن.از لایک و دیسلایکهای پستها همه چیز معلوم میشه.

    تو خود بخوان حدیث مفصل از مجمل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام
    از اقای جعفری دیگر هیچ خبری نیست کاشان خدمات پس از فروش خواهد داشت یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علیرضا

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    جناب کیا ن عزیز از یک ماشین با موتور 1500باید انتظارات بجایی داشت ولی بنده که حدود یکسال هست که ولیکس سوار هستم شتابی متناسب با موتور 1500رو ازش دیدم ومیشه از نظر شتاب با 206 صندوقدار وی 8 مقایسش کرد بنظر من اگر بیشتر نباشه کمتر نیست ولی از نظر امکانات و تست تصادف و نرمی خیلی از 206 برتر میباشد ضمنا اینجا هر دوستی نظر شخصی خودشو میده شما نباید نگاه جمعی داشته باشی بنده در ایام عید از گردنه استهبان بسمت سیرجان رو طی میکردم ماشین S300که سایپا مونتاژمیکنه هم تو گردنه داشت حرکت میکرد واقعا کشش نداشت و با سرعت زیر 40داشت جون میکند بیاد بالا ولی بنده با ظرفیت کامل سرنشین و حدود 100کیلو بار درصندوق عقب مثل شیر این گردنه رو پشت سر گذاشتم و با سرعت میانگین 90گردنه رو طی کردم در مورد قیمت دوستی مطلبی نوشته بود که من هم با ایشان موافقم قیمت این ماشین تو بهترین حالت همون 48 میلیون بیشتر نیست ولی چرا راین به یکباره حدود 6میلیون از تاریخ 93/4/17تا 93/7/1 افزایش قیمت داشت من هم نمی دونم اینو خودشون باید پاسخگو باشند ولی با قیمت گذاری که برای اتومات انجام دادند به این اشتباه پی بردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. morteza

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    هیچ وقت تا حالا از ماشین سواری لذت نبرده بودم
    من به عنوان مصرف کننوکننده اعلام میکنم که ولکس و با هیچ کدوم از ماشین های داخلی عوض نمیکنم.
    وقتی کم مصرف و به صرفه هست چرا اصلا باید به بازار دست دومش فکر کنم.
    بازار دست دوم باید برا ماشین های وطنی رونق داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امیر

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من به عنوان یک ولیکس سوار کاملا راضی از خرید خودم و سواری ولیکس با نظرات جناب حامد.س.61 کاملا موافقم. با کلمه به کلمه اش مخصوصا این قسمتش: ((راستی آقای محترم از دستتون که اول صفر فروخته بودش بعد یه قطعه هم در عالم صفر بودن سفارش داده بود و دیر بهش دادن بپرسین چه قطعه ای بوده که ماشین صفرشون نیاز به تعویضش پیدا کرده؟!؟!؟!))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حامد.س.61

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    سلام یه اتفاق مشابه برای ال90 من اتاد که با شستشوی استپر موتور با اسپری شستشوی انژکتور حل شد . انجام دادی خبرش رو بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علیرضا

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلام به همه دوستداران ولیکس و عرض ادب و احترام خدمت جناب اقای ارمین محمدی سرمایه گذار راین که برای من و همه تولید کنندگان قابل تقدیر میباشد
    من بعنوان مشتری شرکت شما و دارنده ولیکس مطالبی رو میخواستم عنوان کنم که مجالی برای بیان در این رسانه نخواهد بود اگر افتخار بدید ایمیل خودم رو اینجا می نویسم با تشکر علیرضا سندگل
    alit_sanadgol@yahoo.com

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محسن ایمانی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    **من از یه خودرو چی میخوام**

    با سلام خدمت همه دوستان
    خرید خودروی اینجانب با تحقیق و بررسی زیاد و پرس و جو از عوامل فنی و نظر خواهی و بررسی شخصی از چند نفر ولیکس دار انجام گرفت .بنده یکی از ولیکس سواران هستم.با اینکه مدت زیادی نیست که ماشینو تحویل گرفتم(4ماه) ولی در حدود 19 هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم.طی 15 سال گذشته ماشینهای زیادی زیرپام بوده که اکثرا ایران خودرویی بودند ولی الان دارم لذت رانندگی با یه ماشین لوکس رو احساس می کنم.راحتی و نرمی، کم مصرف بودن، زیبایی، جادار بودن از نکات مثبت این خودرو برای بنده است.به نظرم یکی از بهترین گزینه های خرید برای افرادی که در جستجوی یک خودروی سدان خانوادگی هستند همین ولیکس خودمون است.ولی کسانی که به فکر خرید و فروش خودرو هستند گزینه چندان مناسبی نیست چون اکثر افراد جامعه تمامی خودروهای ساخت کشور چین رو یکجور نگاه کرده و بصورت افراطی و ناآگاهانه میگن: ازهمین چینی هاس. ولی بنظرم باید از کسانی نظر خواهی کرد که لااقل بصورت کم و بیش با این خودرو سروکار داشته اند و گرنه در نظر عموم جامعه خودروی پراید یه ماشین کره ای است و وولیکس و جیلی و…ماشین چینی هستن.
    در مورد خدمات پس از فروش : تا الان که مشکلی نداشتم.یکی از دوستان از سال 91 تا الان ولیکس دارن.بحمدالله بجز تعویض روغن و سرویس مشکلی نداشتند. بنظر من خودرویی با این کیفیت برای چندین سال مشکل اساسی پیدا نمی کنند و با توجه به افزایش روز افزون تولید این خودرو و تاسیس نمایندگی های جدید و همت و پیگیریهای مسئولین شرکت محترم راین در سالهای آینده مشکلی در خصوص تامین قطعات اساسی نداریم.
    ****به هر حال فکر کردن به پایان هر چیز، شیرینی بودنش را تلخ می کنه****

    ************در لحظه زندگی کن********

    در خانه ما رونق اگر نیست صفا هست» / اما کسی از بنده نپرسیده چرا هست؟!
    یک علتش این است که در کوچه پشتی / همسایه فرهیخته‌ای مثل شما هست!
    یک علتش آن است که در هیچ مکانی / آن قدر صفا نیست که در خانه ما هست
    کمبود نداریم در این خانه که هر قدر / لازم بشود داخل این خانه هوا هست
    از حیث ادای صدقه هیچ غمی نیست / از بس که سر راه تو انواع گدا هست

    از اینکه وقت گذاشتید و املای ناقص و مبتدی اینجانب رو خوندید متشکرم.

    *****با آرزوی لحظه های شیرین برای همتون*****

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. بابک

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ارش جون خیلی با ولیکس لجیا.نکنه از دوستان ایران خودرو و سایپایی .اینا که ملت را بیچاره کردن با این ماشینای زشتو دمده با این قیمتای بالا بزرگترین خیانت را به ملت کردند.پراید که اسباب بازی بیش نیستو 20 میلیون تو پاچه ملت کردن و به ریش هممون خندیدن و کلی کشته تو جاده ها.پژو هم که اتیش میگرفت و هیچ چی جز بیریختی نداره ماشالا چقدر اینا خوش سلیقن بیریخت ترین ماشینا رو منتاژ میکنند اینم از دنا اون تندر نود اون تیبا همشون اسباب بازی.
    اما ولیکس نرم با کیفیت زیبا شتاب ثانویه عالی کولر محشر دارای پاتوق ولیکس سواران که بچه های با سواد و متشخصی هستند که من اینشو خیلی دوست دارم.
    اما معایب شتاب اولیه کم که نیازیم نیست در عوض مصرف سوخت پایین.تعداد کم خدمات پس از فروش و شلوغی بیش از حد .پیچوندن مردم توسط شرکت پرستوی ابی که هر بار تماس میگیری به حداقل 5 نفر وصلتون میکنن اخرم قطع میکنند.ولی بعضیاشونم خیلی خوبند و بالاخره کارتو انجام میدند یعنی در نهایت کار انجام میشه .اخریشم این سرویس اجباری 5000 تا که خیلی مسخرست و وقت تلف کنی بابا من میخوام خودم برم تو 3 دقیقه روغنمو عوض کنم غصه نخورید کاسترول میریزم .چرا باید یه صبح تا شب الاف بشم وقت بگیرم .تو رو خدا این سرویس اجباریو بر دارید
    ارش جان زیاد سنگ دیگرانو به سینه نزن یه وقت تو پژو جزغاله میشیا……

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا