خودروهای چینی

گریت وال C30

موج چینی همه جا را فرا گرفته و بازارهای خودرو نیز از این یورش در امان نمانده اند. گرچه هنوز بیشتر تولیدات خودروسازان چینی، کپی نامفهومی از خودروهای مشهور دنیاست، اما کم کم این محصولات نیز در حال جدا کردن این انگ از خود بوده و به سمت استقلال در طراحی پیش می روند. خودروسازان چینی زیادی وجود دارند که طیف وسیعی از محصولات با کیفیت نازل تا خوب را تولید می کنند و البته امیدواریم اگر محصولی از این خودروسازان وارد کشور ما می شود، از نوع با کیفیت خوب آن باشد.

gwm voleex c30 2012
gwm voleex c30 2012

شرکت گریت وال یکی از بزرگترین شرکتهای چینی تولید کننده خودرو است که از سال ۱۹۷۶ به  ساخت خودرو مشغول است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ بزرگترین تولید کننده خودروهای شاسی بلند SUV در چین بود. اما با وجود تخصص بیشتر در تولیدات SUV سایر کلاسهای خودرو نیز در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند. از جمله  ولکس C30 که یک سدان کوچک فامیلی است. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به تکنولوژی VVT که زمانبندی هوشمند سوپاپ است، و توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر را تولید می کند، به بازار ارائه می شود.

gwm voleex c30 interior
gwm voleex c30 interior

سیستم گیربکس آن بین دستی یا اتوماتیک CVT قابل انتخاب می باشد. ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل و ضد لغزش  می باشد. مصرف سوخت C30 بطور متوسط ۶.۵ لیتر برای نمونه های دنده دستی و ۶.۸ لیتر برای انواع اتومات اعلام گردیده است. میزان آلایندگی آن نیز مطابق استانداردهای یورو ۴ می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

این خودرو با طول ۴۴۵ سانتی متر و عرض ۱۷۰ و ارتفاع ۱۴۸ و فاصله بین دو محور ۲۶۱ می تواند بعنوان یک سدان خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد. گنجایش صندوق بار ۵۱۰ لیتر است که فضای مناسبی می باشد. وزن خودرو نیز ۱۱۲۵ کیلوگرم برای نمونه های منوآل و ۱۱۴۵ کیلو برای انواع اتومات می باشد.

Great Wall Voleex C30 2012
Great Wall Voleex C30

تجهیزات استاندارد برای مدل پایه شامل لامپهای هالوژن، پنجره های الکتریکی، ۴ اسپیکر، دو ایربگ جلو، ABS+EBD، سیستم ضد سرقت موتور، و ریموت و تجهیزاتی از این قبیل می باشد. در مدل لوکس علاوه بر گیربکس اتومات، تغییری در تجهیزات به چشم نمی آید. اما مدل Elite که بالاترین مدل C30 می باشد، به تجهیزاتی نظیر صندلیهای چرمی و اسپیکر های ۶ تایی و گرم کن صندلیها و  رادار مجهز است. سیستم GPS هم برای نقشه خوانی و راهیابی ماهواره ای جزو تجهیزات آپشن و قابل انتخاب می باشد.

Great Wall Voleex C30 seat
Great Wall Voleex C30

قرار است کرمان خودرو از اردیبهشت ۱۳۹۱ این مدل را جایگزین هیوندای ورنا نماید. قیمت این خودرو  در مدل پایه و با گیربکس دستی حدود ۱۰ هزار دلار و در مدل لوکس با گیربکس اتوماتیک ۱۲ هزار دلار و در گرانترین مدل با تمام امکانات آپشن ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار است.  بنابراین با احتساب عوارض ۶۰ درصدی واردات CKD و سود مثلا ۴۰ درصدی مونتاژ کننده داخلی، قیمت این خودرو در بازار داخلی حدود ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان برآورد می شود.

voleex c30 dashboard
voleex c30 dashboard

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷,۲۹۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد ع - تهران

    ۲۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (841 ديدگاه)

    اون دفعه سوال کردم کسی جواب ندارد . بخاری که روشن می کنم قدرت و شتاب ماشین بالا میره . مثل یه چیزی که انگار تازه راهش باز شده قبلش راهش بسته هست . نمی دونم تونستم منظورم رو برسونم یا نه . مثلا انگار روغن یه وسیله ای سفت شده باشه بعد گرمش کنیم روان بشه . بعد از استفاده از بخاری ماشین روون تر میشه . علت چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مجید

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    آقا محمد هر ماشینی وقتی گرم میشه قطعات داخلی و مبله خودرو نرم تر میشه در نتیجه سر و صدای داخل اتاق کمتر میشه و این حس را به شما میده که ماشین نرمتر و روانتر شده و در این حالت شما احساس شتاب بیشتر میکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۳۰ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (841 ديدگاه)

      اینهایی که منفی میدن لطفا حرف بزنن و دلیل بیارن اگه سوادش رو دارن . ممنون میشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. بهروز

    ۳۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    آقای محمد باسواد با توجه به این که خودم این ماشین رو داشتم و هندلینگ فوق العاده ضعیفش و با توجه به قطع تولید این ماشین و شرکت مزخرف وارد کنندش و نبود قطعاتش و چینی بودنش و ناشناس بودن برندش تو ایران و نداشتن مشتری در بازار واگه پول لازم باشی خدا میدونه بعد چند وقت وبا چه قیمتی بتونی بفروشیش خرید این ماشین اشتباه محضه.فقط هر وقت فروختیش ماوقع ماجرا رو برای همه تعریف کن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۳۰ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (841 ديدگاه)

      ارتباط صحبت های شما رو به سوال خودم متوجه نشدم

      من بالای یکسال هست این ماشین رو دارم و به هیچ عنوان هم قصد فروش ندارم و هندلینگ هم بسیار عالی و رضایت بخش هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۳۰ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با سلام خدمت تمامی دوستان و هموطنان عزیز خودم

        این ماشین های چینی آدم می برد به همراه تمام دارایی های آدم
        چون خوب که برات بمونه اگه پیچاش شل نشن موتور اکثر ماشیناشون باید 100 درصد باز شه- به دلیل بی کیفیت بودن قطعات – چرا که جنس قطعات از آلیاژی درست شده در کوره های فوق العاده ضعیف و بی کیفیت چین ساخته شده بعد یک مدت به دلیل سائیدگی سوپاپ ها موتو در اولین خرابی سوپاپ می زند – بعدش پیستون به علت بی کیفیت بودن جنس آن خودش را ول کرده چرا که آلیاژ به کار رفته تحمل احتراق بالا را ندارد و سائیدگی پیستون بیشتر شود ذره ها وارد کارتر شده و میل لنگ را مانند دستگاه چرخ گوشتی که آهسته کار می کند اما دور آن بالای 1000 است خرد می کند- و آن لحظه که این اتفاق می افتد شما در حال فشار دادن پدال گاز تا آخر هستید که شتابی بسیار بالا را آزمایش می کند اما نگران نباشید ( آخرین باری است که از این نوع ماشین ها را آزمایش خواهی کرد )

        از هوو گرفته تا کاویان و وبکو – فوتون -سی سی – و غیره که بچه ها گرفته اند همه راضی اند پس آقا محمد این ماشینا یا فقط به درد خودت میخوره که از تبلیغاتش یه چیزی بدن بهت تا بدبختیش گیر مردم بیافته تو هم به پول تبلیغاتت رسیده باشی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ع - تهران

          ۱ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (841 ديدگاه)

          بس کن عزیزم من موندم شما کی هستی هر دفعه با یک اسمی میای پارازیت پخش می کنی بنده رو هم متهم می کنی به تبلیغ چی برای این ماشین . عزیز من شما تعداد کامنت های من رو ببینی و از همون صفحات ابتدایی کامنت های من رو دنبال کنی حرفت رو پس می گیری . اگه شک دارید من این ماشین رو ندارم از هر چیزی خواستید بگید من عکس بگیرم براتون بذارم . لطفا الکی در مورد مردم قضاوت نکنید

          من وفادار ترین کاربر این سایت هستم که این ماشین رو دارم و هر روز به این سایت سر می زنم و سعی می کنم در مباحث شرکت کنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد ع - تهران

          ۳ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (841 ديدگاه)

          راستی ببخشید بهروز یا بهزاد ؟ یا اینکه هر دفعه با یه اسمی میایید که فقط ولیکس یا بنده رو خراب کنید؟؟؟ بیننده خودش باید عاقل باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مهران

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (11 ديدگاه)

          آقای بهزاد ممنون که از آلیاژ میل سوپاپ و سیلندر گفتید !
          ولی شما این اطلاعاتتون مال تکنولوژی چین در دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی است .بنظر بنده شما در خوابی مثل اصحف کهف سیر میفرمائید!آقای نخبه ایرانی تحصیل کرده ! کمی بیشتر مطالعه کنید شاید یه چیز بهتری دستگیرمون بشه نه اسباب خنده بیشتر! اینهائی که اینجا گفتی جای دیگه نگو که سرویسهاس اطلاعاتی آمریکا یا انگلیس میاین میبردنت بخاطر اطلاعات بس شگرف! امروزه چین دومین اقتصاد دنیاست چه بخواهیم چه نخواهیم و در آینده ای نزدیک به اقتصاد اول دنیا در بیشتر موارد علم و تکنولوژی روز ..حالا وقتی در کمتر از ده سال دیگه هواپیمای بوئینگ سوار شدی فکر نکنی آمریکائیه ! بعد خواهشا برای اینکه در کما آرامش و بدون اضطراب به مقصدت برسی فکر نکنی هواپیمائی که سوار شدی موتور هاش چون چینیه الان پیچاش شل میشه و کله ملق میشی توی هوا !!! حالا هر چه خواهی دل تنگت بگو تا چینیها هم کار خودشون رو بکنن ..البته شما هم مقصر نیستی این نژاد ایرانی آریائی بودن که اسلامی شده و هنوز مثل ببر کاغذی در کل دنیا خودنمائی میکنه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سما

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من خودم این ماشینو دارم و خیلی ازش راضی ام. قبل از این زانتیا داشتم ولی دید این خیلی بهتره.
      فوق العاده هم نرم و کم صداست. جادارم هست. تزیینات داخلیشم خوشگل و شیکه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. فرزاد 3

    ۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    با سلام خدمت تمامی دوستان.من مهر سال 91 این ماشین رو تحویل گرفتم وتا حالا 33200 کیلومتر باهاش رانندگی کردم و با وجود اینکه عادت بد رانندگی پر شتاب رو دارم انصافا تا حالا غیر از پول بنزین( که همش هم بنزین معمولی بوده)و تعویض روغن وفیلترهاش یک ریال هم خرجی برام نداشته و ماشین کاملا مقاوم وکم استهلاکی هست مثلا چند روز پیش فکر کردم باید لنت جلوش با توجه به رانندگی خودم و سابقه ماشینهای قبلیم نیاز به تعویض داشته باشه وبه زیر وبند ساز حرفه ای که سالهاست پیشش میرم گفتم چک کنه امه با کمال تعجب بهم گفت لنتش تازه نصف شده وحداقل 30000 تا دیگه میتونم باهاش برم.در ضمن زیر وبندش هم چک کرد وگفت هیچ ایرادی نداره و میگفت زیر وبندش مثل تویوتا است وبسیار مقاوم طراحی شده. قیمت لنت فابریک جلوش هم که احتیاطا خریده بودم پنجاه هزار تومان بود. از نظر دوام موتور هم شک نداشته باشین که بسیار مقاومه و کپی برابر با اصل موتور تویوتا یارس 1500 سی سی هست و آنقدر مقاومه که با همین موتور به شکل توربو خودروی هاوال H6 با وزن 1600 کیلوگرم تو کشور چین تولید میشه و جایزه بهترین خودروی شاسی بلند چین رو گرفته در ضمن اتومبیل هاوال H4 دیار خودرو هم دقیقا همین موتور روش سوار شده بنا بر این حتی اگر راین خودرو ورشکست هم بشه قطعات موتوریش گیر میاد . اما متاسفانه مسئولین شرکت راین بسیار ضعیف عمل میکنند و با وجودی که به نظر من یکی از بهترین خودروهای چینی رو برای مونتاژ انتخاب کردن با بی کفایتی وبی لیاقتی خودشون بازار خودشون از دست دادن و شرکت مقتدر گریت وال رو هم زیر سوال بردن . در مجموعه این خودرو تقریبا چیزی ازتویوتا یاریس کم نداره ام بدلیل بازار بد فروش وتامین بد قطعات یدکی به دوستانی که قصد خرید خودرو دارن توصیه میکنم از راین خودرو اگه خودروی بنز هم مونتاژ کرد خرید نکنند. همگی رو به خدای بزرگ میسپارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ivan

      ۱ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (230 ديدگاه)

      دوستان اعصابه خودتون رو خرد نکنید و به افراد انسان نما که به جز بی نزاکتی و بدون هیچ منطقی دست نوشته ایی می نویسند و می روند توجه نکنید .بی توجهی به این …. بهترین اسلحه است . هر کسی که این ماشین رو داره بهتر از دیگران مزایا و معایب اون رو می دونه و کسی هم که بخواد بخره و عقلانیت به خرج بده می دونه چجوری ته و توهشو در بیاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد ع - تهران

        ۱ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (841 ديدگاه)

        ایوان جان خب به آدم فشار میاد یکی که معلوم نیست کیه هر چند وقت با یه اسمی میاد درباره ولیکس بد میگه و من رو متهم به تبلیغ چی بودن می کنه . من بدبخت که تقریبا هر روز به این قسمت سر می زنم و نظرات رو دنبال می کنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. vahid

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    باسلام…! اهای دوستی که راجع به قطعات موتور ولیکی کامنت گذاشتی باید خدمتتون عرض کنم که اول اینطوری که شما میگی نیست خیلی دیگه تند رفتی البته شایدم با ماشینای ایران خودرو وسایپا اشتباه گرفتی یا یه ماشین
    بی کیفیت چینی دیگه سوار شدی..! دوم هرچی باشه از لگنهای این دوتا خودروساز وطنی
    صد در صد بهتره ولی متاسفانه گیر یکی از خودروسازان به دردنخور افتاد این جوری شد البته سابقش تو ورنا و اوانته خوب بود ولی این یکیو گند زد. متاسفانه
    دست ما که بهش نرسید رفتیم انصراف دادیم ولی مطمئنا ماشین خوبی هستش
    تو همه قابلیتها وهرچی که باشه از تکنولوری روز بهره منده. نه مثل ماشینای وطنی که حداقل 10 تا 15 سالهکه توایران تولید میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. vahid

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    البته درسته که قطعاتش گیر نمیاد وخدمات پس از فروشش ضعیفه تا ببینیم اگه این تحریمها لغو بشه مشکلات این خودروساز هم حل میشه یا نه..!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مخبر

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز
    عزیزانی که ولکس دارن اصلا نگران نباشن چون این ماشین تولید میشه و خواهد شد. بزودی c50 هم معرفی میشه و از همین شرکت به فروش میرسد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مخبر جان شما که از اوضاع شرکت اطلاع داری لطفا بیشتر واسمون خبر بزار. لطفا چند تا سوال منو جواب بده:
    1- یکی اینکه تا کی اوضاع شرکت بحرانی میمونه؟ الان یک سال و نیمه که شرکت تو کماس.. بقیه خودروسازها خودشونو جمع کردن ولی راین هنوز اوضاعش خرابه. کلی مشتری ناراضی، تولید کم، بدهی زیاد و…
    2- بعضی ها کامنت گذاشتن که شرکت با گریت وال مشکل داره و قطعه بهش نمیدن. این خبر درسته؟
    3- برنامه شرکت واسه دراومدن از این همه مشکلات چیه؟
    ممنون میشم جواب بدی. موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مخبر

      ۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (31 ديدگاه)

      امیرجان باید بگم فعلا شرکت تصمیم به واردات ولیکس کرده البته در کنار قطعات. یعنی با قطعاتی که وارد میکنه در کنارش ماشین آماده بصورت CDK هم وارد میکنه تا وقت رو بیشتر از این از دست نده و بتونه تاخیری هارو بده که البته شرکت اعلام کرده اونایی که نمیتونن صبرکنند میتونن لیفان بگیرن بجاش که اصلا کیفیت این دوتا قابل مقایسه نیست.

      باید بگم شرکت مشگلی با گریت وال نداره فقط طرف چینی پول میخواد تا قطعه و ماشین بده که این یک امر کاملا طبیعیه و روال کاری گریت وال اینجوره در صورتی که مثلا چری که با شرکت مدیران خودرو (ام وی ام ) کار میکنه یجورایی شریک هم هستن و شرکت چینی چری اول قطعه میده بعد پولشو میگیره که همین تیتراژ تولید ام وی ام رو برده بالا. خبرهایی مبنی بر معرفی مدل C50 از همین شرکت گریت وال هست پس مشکلی وجود نداره و ایشالا.. به زودی این خبر رو بشنویم

      باید بگم یک سری از مدیران عوض شدند و تا اونجایی که من شنیدم و شناخت دارم افراد کارامد و لایقی هستند به امید خدا به زودی تمام مشکلات حل بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. mohammad

    ۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    در جواب وحید:
    مگه TU5 و EF7 ماله ده سال پیشن.استانداردِ یورو4 هم که دارن.ولکسم یورو4 هست دیگه.
    من نمی گم خیلی تهفن.ولی با توجه به شرایط ایران و انحصاری که اونا در خودرو ها دارند اکثرا مجبورا از اونا بخرن.دردسرشم کم ترِ حد اقل از لحاظ خدمات.هر چند خدماتشونم به درد عمّشون می خوره.
    من خودم می خواستم رانا بخرم اما الان 99% رانا ثبت نام می کنم می گن تنها مشکلش جای داشبورد و سپرشه که انگار از آشغال بازیافت شده درست شده!!!!!
    ولی موتورش و بقیه چیزاش عالیه کساییم که داشتن راضینو حد اقل دقدقه ی قطعات ندارن.
    بازم به سلیقتون ربط داره هر چیرو که دوست دارین بخرن.معمولا کمتر پیش میاد از چیزی که دوست داره راضی نباشه،حد اقل خودشو راضی می کنه.بازم با شرایط خودتون باید بسنجین چون ولکس 20 تمن حد اقل گرونتر از رانا هست خوب بهترم باید باشه(منطقاً).چقدر حرف زدم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mohammad

    ۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    تصحیح:
    من خودم می خواستم ولکس بخرم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیر

    ۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    واقعا خاک بر سر راین که خودرو با این کیفیت رو اینجوری بدنام کرد. شک نکنید که این ماشین از بقیه چینی ها و آشغال های ایرانی بهتره. به قیمتش هم می ارزه. ولی این شرکت کاری کرد که هیچ کس از ترس قطعه و خدمات پس از فروش حاضر نیست بره سمتش. تنها ایراد این ماشین شرکت مزخرف و دزدیه که داره تولیدش میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. hamifar

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    دوستان آیا کفی فابریک این ماشین و سینی زیر موتور و روکش صندلیها رو شرکتش آورده یا نه؟ کلا وضعیت شرکتش چطوره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (205 ديدگاه)

      دوست عزیز هم کفی و هم روکش صندلی ها در بخش تزئینات نمایندگی مرکزی بعلاوه کلی قطعات دیگه رو داره ولی از سینی زیر موتور خبر ندارم آوردن یا نه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مهناز

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سلام دوستان من. امیدوارم همتون خوب و سلامت باشید.خوب کامنت هارو که خوندم کیف کردم از این جوابهای دندون شکنی که به بعضی ها که معلوم نیستن یهو از کجا در میان دادید.باید این ماشین و داشته باشین تا بفهمین چی هست و بعد قضاوت کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ivan

      ۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (230 ديدگاه)

      سلام دوست خوبم مهناز جان
      از وقتی ماشینو گرفتی کامنتی ازت ندیده بودم.از تجربیاتت واسمون بزار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. بهروز

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ما داشتیم اشغال بود. تجربه شد که دیگه اسم ماشین چینی رو هم که شنیدم فرار کنم. یه سراتو 2010 گرفتم که به خودم حتی اجازه مقایسه شون رو هم نمیدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (76 ديدگاه)

      بهروز آشغال شناس ! من یه چوپون میشناختم تا گوسفنداشو فروخت اومد شهر یه سراتو خرید و اونم البته اجازه مقایسه که هیچ ، دیگه حتی اجازه سوار کردن گوسفند های بیچاره رو به ماشینش نمیداد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. سروش

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من می خوام v8بفروشم این ماشین بخرم شما نظرتون چی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهناز

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سلام .خوبی دوست من.یه مدتی نبودم.ماشین که گرفتم دو تا مسافرت جانانه رفتیم.جای شما خالی خیلی خوش گذشت. یه سفر رفتم شمال.هنوز نیومده یه چند روزی هم رفتم شیراز .خیلی خوش گذشت .خدارو شکر از ماشینم هم خیلی راضیم.فکرش بکن یک ماه مرخصی بدون حقوق گرفتم و رفتم جای همه دوستان خالی.عجب ماشینی هست .خیلی نرم هست .من مشکلی نداشتم.خدارو شکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ivan

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (230 ديدگاه)

      سلام
      خوشحالم که از خریدت راضی هستی.همیشه شاد باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهناز

        ۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (30 ديدگاه)

        ممنون و مرسی از پیشنهادت و راهنماییت در مورد خرید ماشین.واقعا هندلینگ خوبی داره. از همه مهمتر کم مصرفه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ivan

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (230 ديدگاه)

          سلام مهناز جان.خوشحالم که راضی هستی امیدوارم همیشه زندگی بر وفق مرادت باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  17. سجاد

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (117 ديدگاه)

    سلام بر همگی . میخوام یه چند تا مطلب را بگم
    اول من این ماشین را اردیبهشت امسال تحویل گرفتم
    دوم. قبلش چری ویانا داشتم که واقعا حرف نداشت و ماشینهایی که تا الان داشتم پارس و ال نود و 405 و پراید بود خدایش هیچکدوم به خوبی چری نبود
    سوم . برعکس ادعای برخی دوستان هر دو ماشین ها را به راحتی فروختم به علت نیاز و ناراحتم بیشتر که ولکس را فروختم
    چهارم :دیرکرد ماشینم را هم تازه گرفتم
    پنجم با خودم عهد بستم دیگه از ایران خودرو وسایپا ماشین نخرم .چون تجربه کردم و می دونم کیفیت یعنی چی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شایان

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    دوستان سلام همه اونهایی که ماشینو تحویل گرفتن مبارکشون باشه. ماشین بسیارخوبیه من که خیلی راضیم ولی موقع دورزدن فرمون تااخر نمی چرخه برای شماهم ممین طوره؟دوستانی که دیرکرد ماشین راگرفتن لطفابگن بعدازچه مدت وچقدر بهشون تعلق گرفته ؟ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (841 ديدگاه)

      فرمون تا ته می پیچه مشکلی ندارم من

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. سهراب

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    1-برای فرمون هیچ مشکلی ندارم
    2-خیرسرشون قرارتحویلم مهر91بود.آبان91تکمیل وجه کردم که بعد45روز تحویل بدن که تا اردیبهشت92طول کشیدوحدود15روز پیش مبلغ1200000هزارتومان دیرکرد پرداخت کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. شایان

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    محمدجان وسهراب جان ممنون ولی برای من موقع دورزدن فرمون تااخرنمیپیچه نمیدونم مشکلش کجاست؟مثلابعضی جاها مجبورم هنگام دور زدن یه کم دنده عقب بیام!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. شایان

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    محمدجان وسهراب جان ممنون منظورمن ازپیچیدن فرمون تااخراینکه شعاع دورزدن ماشین نسبت به ماشینهایی که قبلا داشتم بیشتره.یعنی چرخهای ماشین به اندازه کافی نمیشکنن!واین باعث میشه دوربزرگتری زده شودمیخواهم بدونم به نظرشما قابل تنظیم شدنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (841 ديدگاه)

      منظورتون رو متوجه شدم . من مشکلی با دور زدن و شعاع دور زدن ندارم . به نظرم اگه خیلی تو ذوق میزنه ماشینتون رو نشون بدید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. سهراب

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    شایان عزیز برای اینکه خیالت راحت بشه فرمون ماشینت تواین زمینه ای که تو میگی مشکلی داره یا نه اول غربیلک فرمون روتاانتها به راست بچرخون ویک دورکامل360درجه باهاش بزن بعد فرمونوتاانتها به چپ بپیچون ویه دورکامل بزن اگه دایره هایی که تو پیچیدن رسم شده خیلی متفاوت باشه یعنی یکی کوچک ویکی بزرگترباشه معلومه که ماشینت مشکل داره وباید ببری مرکزیت فرمونشو تنظیم کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امیر حسین3

    ۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فوری فوری سلام من یه ولیکس الیت دنده ای سفید فول مدل 91 برج 10 درحد صفر کارکرد 22000 و دارای یکسال بیمه وبدون رنگ وبدون خط وخش دارم که بسیار گیر پولم و اون رو به قیمت 36000000 میلون می فروشم فقط 5 روز وقت دارم لطفا با شماره 09133441328 تماس بگیرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امیر

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام به همگی دوستان
    اگه شما جایی سراغ دارید که فیلتر هوای سی 30 دارن لطفا من رو در جریان بذارین. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (841 ديدگاه)

      فیلتر هوای ماشین دیگه ای بهش نمی خوره مگه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امين الرعايا

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (120 ديدگاه)

      امیر جان.. فیلتر هوای تویوتا یاریس 1300 یا 1500 مدل 2012 بهش میخوره..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. ivan

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (230 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من مشکل صدای سوت مانند ترمزها رو دارم ،وقتی ترمز می گیرم به نظرتون گارانتی اولیه رفعش می کنند و کسی این مورد رو داشته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهناز

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      سلام . مسلما ببری نمایندگی بهتره. انشاله مشکلت رفع میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ivan

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (230 ديدگاه)

        سلام
        ممنونم دوست خوبم.
        این سوال رو مطرح کردم ببینم کسی با این مورد برخورد داشته یا نه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد ع - تهران

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (841 ديدگاه)

      صدای سوت غیر طبیعی هست دوست من

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مصطفی

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (205 ديدگاه)

      ایوان جان سلام.نگران نباش این مشکل را من هم اوایل داشتم تازه من حتی وقتی فرمان را می چرخاندم کمی صدا می داد.که فهمیدم از لنت های نو است و با کارکردن صدای سوت از بین می رود.اگر هم مشکل مشابه من داشتی ببین بعد از چرخاندن فرمون به کدام سمت سوت می کشه همون سمت را بده صفحه پشت دیسک را کمی برایت بسمت عقب فشار دهد در نمایندگی مشکل رفع می شود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ivan

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (230 ديدگاه)

        سلام مصطفی جان ممنونم بابت راهنماییت.تشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. محمد ع - تهران

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (841 ديدگاه)

    یک خبر خوش برای دوستان خوب خودم

    امروز تو اتوبان همت یک بیلبورد بزرگ ولیکس C30 رو دیدم و توی حکیم هم چند تا ینر از قسمت های مختلف ولیکس بود . خیلی خوشحال شدم . این نشونه خوبیه به نظر من نشونه اینه که شرکت راین خودرو دوباره برگشته و می خواد فعالیتش رو زیاد کنه که همچین تبلیغاتی می کنه دوباره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علي

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام به دوستان عزیز،من هم این بنر بزرگ تبلیغاتی رو دیدم و همچنین چنتا هم در خیابان مطهری زدن،
    امروز با بهجت تماس گرفتم و گفتن که تمام ماشین های که تکمیل وجه شده تا اخر این ماه میدن،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امیر

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مخبر جان کجایی؟ برای ما از اوضاع و احوال شرکت بگو… جریان این بیلیوردها چیه؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (841 ديدگاه)

      همینجام داداش . والا من از شرکت که خبری ندارم دیشب تو اتوبان همت بودم دیدم یک بیلبورد خیلی بزرگ که کل عرض اتوبان رو گرفته بود تبلیغ ولیکس بود و شرکت راین خودرو . این یعنی نه تنها تولید ولیکس متوقف نشده بلکه می خوان دوباره خدماتشون رو خوب کنند که اینهمه پول تبلیغ دادن . توی حکیم هم چند تا بنر از تبلیغ ولیکس دیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد ع - تهران

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (841 ديدگاه)

      والا من از اوضاع شرکت خبر ندارم فقط دیدم بیلبورد خیلی بزرگ زدن تو اتوبان همت و چند تا هم بنر توی اتوبان حکیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ivan

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (230 ديدگاه)

        سلام محمد جان فکر کنم درست حدس زدی چون هفته پیش بر خلاف انتظارم از شرکت تماس گرفتند و گفتند برم چک دیرکرد رو بگیرم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهران

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (76 ديدگاه)

          سلام به همه دوستان ،
          من هم که اوایل همین ماه رفتم چک تاخیر رو بگیرم ، احساس کردم شرکت یه تکونی خورده ! از شواهد امر و جمع بندی که توی این یکسال کردم میتونم بگم مدیران قبلی این شرکت بعد از مرداد ماه سال 91 که نرخ دلار تغییر پیدا کرد ، مثل خیلی دیگه از شرکتهای دولتی و نیمه دولتی رنتخواری کردند ! حتما اونها هم فهمیده بودن که دولت کمه تغییر کنه به احتمال زیاد رفتنین و برای همین بدون رعایت حق مشتریان و رعابت وجه و آبروی چندین و چند ساله شرکت راین شروع کردند به پر کردن جیب مبارک ! …که خب جای بسی خوش بینیه که مدیران عوض شدند و ساختار اصلی شرکت دوباره نمود پیدا خواهد کرد . من مطمئنم دوستان که این شرکت جهشی دوباره میکنه و به جایگاه قبلیش برمیگرده و به احتمال قریب به یقین از سال دیگه با معرفی یه پلات فرم دیگه و بالا بردن تیراژ حقانیت خود و برتری برند گریت وال رو به کرسی میشونه!
          برای ما همین بس که در طول سال گذشته تا الان با وجود این همه هرج و مرج و کشمکشهائی که این شرکت با مشتریانش داشته ، خیلی هاکه اصلا تابحال سوار این ماشین نشدن به من گفتند که این برند در مجموع ماشینهای چینی قابل اعتماد و استانداردتر و به صرفه تره …
          راستی شنیدید که مسئولینی که در سازمان تعزیرات استان تهران که من و امسال من به سادگی بهشون اعتماد میکردیم و شکایتمون رو از این شرکت براشون فرستادیم تو زرد از کار دراوومدن و حتی آمار ما رو به شرکت راین میدادن و اونها هم از سر لجبازی دیرتر میدادن !! بیخود نبود یکی توی این کشور شکایت و اعتراض ما رو پیگیری نکرد و حتی
          تهدید به تاخیر بیشتر کردند باپشتیبانی از همین رانتی که در تعزیرات به اصطلاح حکومتی !داشتند. این هم خود یک گواهی است بر اینکه مدیران قبلی راین عمدا تاخیرات رو پاسخگو نبودندچراکه در حال مثل خیلی های دیگه بدنبال سودجوئی و پرکردن جیب خود از فضای غبارآلود اقتصاد به گل نشسته این مملکت داشتند! البته از جیب حقیر من و شما !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد ع - تهران

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (841 ديدگاه)

          سلام ایوان جان خدا را شکر . مگه جدیدا چک میدن برای جریمه دیرکرد؟ زمان من واریز کردند به حساب . به هر حال خوشحالم چون اینطوری خدمات و گارانتی بهتر میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شایان

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (103 ديدگاه)

          ایوان جان سلام اگه چک دیرکردراگرفتی ازمقدارش هم مارادرجریان بگذار.ممنون دادا

          موافقم 0
          مخالفم 0
  29. ivan

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (230 ديدگاه)

    سلام دوستان
    بله چک تاخیر دادند و به مبلغ 1754000تومان بابت 5 ماه تاخیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (48 ديدگاه)

      سلام ایوان جان دقیق میگی کی تکمیل وجه کردی و کی ماشینو تحویل گرفتی؟ ملاک پرداخت جریمه تاخیر تا تاریخ تحویل مدارک بوده. واسه شما تا تاریخ تحویل خودرو محاسبه کردن یا تاریخ تحویل مدارک؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ivan

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (230 ديدگاه)

        سلام
        من 8/4/92 تککیل وجه کردمو 7/9/92 ماشین رو بدون پلاک تحویل گرفتم.یک ماه اول که جریمه تعلق نگرفت.بعد از یک ماه هم هفته ایی 5 روز کاری سود تعلق گرفت و تعطیل رسمی هم ازش کم شد
        البته امروز رفتم چک رو بگیرم بانک گفت حسابشون مسدوده!
        در ضمن شایان جان تاخیر از یک ماه بعد از تکمیل وجه حساب کردند!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شایان

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (103 ديدگاه)

      ایوان جان مگه شما تحویل اسفندنبودی ؟اذرهم تحویل گرفتی میشه 9 ماه !برای جی 5ماه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. مهران

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (76 ديدگاه)

    سلام دوباره ، من هم بابت 210 روز تاخیر که روی چک درج شده بود مبلغ 2.240.000 تومن دادند . راستی آقا محمد ع معروف به محمد شتاب ! که از اولین روزهای تشکیل این پروفایل با حس نوع دوستی و متعد خودتون همیشه بودید و هستید یه سوال دارم . من متوجه شدم در اتوبان وقتی سرعت درست بالای 120 کیلومتر میره یعنی حدود 130 به بعد ، اگر برای کم کردن سرعت کاملا فشار را از روی پدال گاز بردارم ، (یعنی هیچ سوختی به سیلندر تزریق نشه ) یخصوص در سربالائی ، صدائی شبیه صدائی که وقتی شیشه های ماشین رو در سرعت بالا پائین میدی ، از زیر موتور شایدم از سمت گیربکس شنیده میشه . مثل زوزه هوا !و به محض فشار دویاره روی پدال گاز این جریان هوا یا زوزه هوا قطع میشه . نمیدونم این طبیعیه یا من حساسم و مربوط به طراحی این ماشینه ؟؟؟
    ممنون از همفکریتون …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (841 ديدگاه)

      تیکه و طعنه برای چی هست؟ نمی دونم دوست عزیز من صدایی متوجه نشدم در این سرعت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهران

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (76 ديدگاه)

        آقا محمد ناراحت نشو ! طعنه نبود ، بلکه یاداوری سال گذشته را کردم ! اگه یادتون باشه پارسال که من هنوز ماشینمو تحویل نگرفته بودم شما تنهاکسی بودید که امیدواری میدادید و مشاوره درست میدادید. ولی چون بیشتر سوالها در اون زمان بیشتر در مورد شتاب ماشین بود شما هم بیشتر در مورد شتاب تحلیل میکردید تا جائیکه اگه کامنتهای پارسال رو مرور بفرمائید من فقط به شما این لقب رو دادم ! که البته اون موقع هم توضیح دادم که این کنایه به موضوع بیشتر کامنتها بود نه خدای نکرده طعنه ! و دیروز هم برای یاداوری اون روزها در ذهن شما بود که اینطور صداتون زدم ! . چون تقریبا 4 ماه بود که به این پروفایل سر نزده بودم . خواستم منو یادتون بیاد !!!! ممنون که پاسخ دادید و عزت زیاد محمد ع از تهران ! …..از طرف
        مهران از تهران

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ع - تهران

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (841 ديدگاه)

          فدای تو مهران جان . میدونی اگر تعداد کامنت های من رو ببینید می تونم بگم که من سابقه ترین و وفادار ترین عضو این سایت در بخش ولیکس هستم . چون شغلم اینترنتی هست و همیشه تو اینترنت هستم هر روز به این قسمت سر می زنم و کامنت ها رو می خونم و سعی می کنم در بحث ها شرکت کنم ولی نمی دونم چرا یکی از دوستان هست گاهی میاد من رو متهم می کنه که از طرف شرکت راین حقوق می گیرم که برای این ماشین تبلیغ کنم !!! برای همین شاید یکمی حساس شدم . من فقط نظر واقعی خودم رو نسبت به ماشینی که دارم میگم و اگر اکثرا تعریف میکنم چون خدا وکیلیش همینه و وقتی آدم از ماشینش راضی باشه که نمی تونه الکی بگه بده که خداشاهده اگر روزی به نکته منفی ای بر بخورم حتما اینجا مطرح می کنم همانطور که قبلا بوده . به هر حال خوشحالم که شما عضو قدیمی هم دوباره به اینجا سر زدید و در بحث ها شرکت می کنید

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا