اولین تجربه رانندگی با داج چارجر SXT بلک‌تاپ 2016
اولین تجربه رانندگی با داج چارجر SXT بلک‌تاپ 2016

اولین تجربه رانندگی با داج چارجر SXT بلک‌تاپ 2016

معمولاً وقتی نام داج چارجر به گوشمان می‌رسد، اولین چیزهایی که در ذهن ما مجسم می‌شود عبارت است از قدرت، پرفورمنس راضی‌کننده و موتوری با غرشی شنیدنی! اگرچه این تعاریف برای مدل V8 توصیفات به‌جایی به نظر می‌رسد؛ اما چندان برای شرح ویژگی‌های داج چارجر SXT بلک‌تاپ 2016 کلمات مناسبی نیستند. این مدل بیشتر ویژگی‌های یک سدان خانوادگی را به ارث برده تا خوی جنگجویی؛ اما به‌هرحال در موقعیت مناسب این توانایی را دارد که بارقه‌هایی از چارجر اصیلی که می‌شناسیم را به نمایش بگذارد. نمی‌خواهیم بگوییم که این خودرو، خودرو بدی است؛ بلکه در حقیقت این خودرو به دنبال قشر دیگری از مشتریان است. قشری که به دنبال یک چارجر اسکات پک یا هلکت نمی‌رود.

2016 Dodge Charger SXT
2016 Dodge Charger SXT

2016 Dodge Charger SXT
2016 Dodge Charger SXT

داج چارجر بلک‌تاپ از یک موتور 3.6 لیتری V6 با قدرت 300 اسب بخار و 358 نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند. اگرچه این ارقام رضایت‌بخش به نظر می‌رسد؛ اما جرم 1860 کیلوگرمی خودرو باعث می‌شود تا نتواند شتاب خوبی داشته باشد. بااین‌حال، صفرتاصد چارجر بلک‌تاپ 6.4 ثانیه است. این خودرو توانست مسیر 0.4 کیلومتری را در 14.8 ثانیه با سرعت 153 کیلومتر بر ساعت طی کند. همچنین در پیست موتورترند نیز توانست زمان 25.7 ثانیه را به ثبت برساند. وقتی در شهر رانندگی می‌کنید، کمبود قدرت نسبت به سایر چارجرها چندان حس نمی‌شود؛ اما در آزادراه‌ها این موضوع کاملاً قابل‌درک است. حتی وقتی‌که پدال گاز را تا انتها فشار می‌دهید، یک ثانیه طول می‌کشد تا چارجر راه بیفتد.

2016 Dodge Charger SXT

پدال‌های دستی تعویض دنده نیز که جهت یک رانندگی حرفه‌ای در پشت فرمان قرارگرفته است، چندان کارآمد به نظر نمی‌رسند. درواقع هنگام استفاده از این پدال‌ها حس رانندگی اسپرت به راننده القا نمی‌شود. دور موتور نیز رفتاری معمولی دارد و در ابتدای حرکت به‌خوبی بالا می‌رود و در سرعت‌های بالاتر کند می‌شود؛ اما به‌هرحال در دنده‌های بالاتر تعویض دنده در فواصل مناسب آسان‌تر است. ما انتظار داشتیم که هنگام استفاده از پدال‌های تعویض دنده غرش بیشتری از موتور بشنویم؛ اما موتور همچنان آرام و بی‌سروصدا بود. در حدی که ما برای شنیدن صدای آن مجبور شدیم شیشه‌ها را پایین بکشیم و رادیو را هم خاموش‌کنیم!


جدا از زمینه قدرت، داج چارجر SXT بلک‌تاپ در سایر زمینه‌ها درخشان ظاهرشده است. ترمزهای خودرو قوی و قابل‌اعتماد هستند. چه به‌صورت ناگهانی ترمز کنید و چه تدریجی و آرام. هندلینگ خودرو درجه‌یک است. چسبندگی عالی در پیچ‌های تند و فرمان سفت، هدایت‌پذیری ایده آلی به خودرو بخشیده است. خودرو رانندگی نرم و راحتی ارائه می‌دهد و ناهمواری‌های جاده به‌سختی در خودرو احساس می‌شود. باوجوداینکه چارجر بلک‌تاپ سدان بزرگ هیکلی به نظر می‌رسد؛ اما در پیچ‌های تنگ دچار مشکل نمی‌شود.

2016 Dodge Charger SXT
در داخل خودرو، اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند صندلی‌ها هستند. تکیه‌گاه‌های آن طوری قرارگرفته‌اند که باعث می‌شود همیشه به‌فرمان و پدال‌های پشت آن تسلط داشته باشید. به لطف موتور کم‌صدایی که چارجر بلک‌تاپ دارد، حتی در سرعت‌های بالا هم داخل کابین کاملاً آرام است. پلاستیکی که برای داشبورد، سطح داخلی‌ درب‌ها و سایر موارد موجود در خودرو استفاده‌شده است، چندان نرم و صیقلی نیستند و این برای ما خوشایند نبود. وسط سینه خودرو تقریباً ساده است و فقط یک سیستم اطلاعات و سرگرمی مشاهده می‌شود که استفاده از آن نیز بسیار راحت و آسان است. دکمه‌های کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی در پشت فرمان نیز تعبیه‌شده بودند و چون دقیقا زیر پدال‌های تعویض دنده قرار داشتند ما استفاده چندانی از آن‌ها نکردیم.


چیزی که داج چارجر SXT بلک‌تاپ را از نسخه استاندارد SXT متمایز می‌کند، پکیجی برای این خودرو است که شامل یک رنگ جدید برای بخش خارجی خودرو و یک رنگ مشکی برای بخش داخلی، رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی با رنگ مشکی، اسپویلر به رنگ مشکی براق، خطوط براق تیره در داخل خودرو، فرمان با دوخت چرم و کف‌پوش‌هایی مخصوص این نسخه است. هیچ تغییری در موتورهای این دو نسخه وجود ندارد؛ اما خروجی موتور نسخه بلک‌تاپ کمی بیشتر است.

2016 Dodge Charger SXT

2016 Dodge Charger SXT
داج چارجر SXT بلک‌تاپ برای مشتریانی که می‌خواهند کمی سرعت و هیجان به رانندگی معمول خود بیفزایند، خودروی ایده آلی است. این سدان بزرگ، می‌توان جایگزین بسیار خوبی برای سدان‌های معمولی این روزها باشد. چارجر SXT بلک‌تاپ هم فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، هم صندوق جاداری دارد و هم از تکنولوژِی‌های روز استفاده می‌کند. اگرچه عملکرد موتور خودرو شاید برای ما کمی ناامیدکننده باشد؛ اما این نمی‌توان مانعی بزرگ برای خرید این خودرو باشد.

منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

17 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3667 دیدگاه) ,

    ایول به داج و بقیه ی برند های امریکایی. خیلی عالی دارن جلو میرن. دوباره میخوان برگردن به اوج. این مدل هم عالیه. خیلی ها نمیخوان با هلکت و اون غرش زیباش جلب توجه کنن. از طرفی یک ماشین اسپورت میخوان و این ماشین کاملا براشون راضی کنندس. قیمتش هم از هلکت کمتره.
    ولی من که به شخصه تا وقتی وایپر ACR هست به هیچ ماشین امریکایی دیگه ای فکر نمیکنم. انشاالله Dodge یک جایگزین شایسته واسه Viper معرفی کنه
    ممنون از سایت پدال به خاطر مقاله های زیبا و فضای خوب سایت.

    پاسخ
  2. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    تو ماشینای آمریکایی بطور عجیبی به این خودرو اعتقاد دارم . نمیدونم بخاطر طراحی نوستالوژیه که داره یا چهار در بودنش یا قدرت موتورش و یا شاید همش با هم.

    پاسخ
  3. علی آهنگر
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    سیستم صوتی beats
    اونوقت پژو پارس گرفتم ماشین لوکس ایرانخوردرو در سمت راست رو بستم قاب باندش کنده شد باند رو نگاه کردم دیدم از آشغال ترین مقوای بازیافتی ساختنش که رنگ و تیکه تیکه های زباله های بازیافتی قشنگ توی کاغذ باند دیده میشه

    پاسخ
    1. REZA
      سوابق: (218 دیدگاه) ,

      دوست داشتی با 35 میلیون سیستم صوتی اینفینیتی با 15 باند و ساب عقب و جلو ببندند؟؟!

      پاسخ
  4. amir
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    اونجا شاید ضعیف باشه ولی تو ایران بهترینه

    پاسخ
  5. REZA
    سوابق: (218 دیدگاه) ,

    با این که شما نوشتید مدل 3600 ccصدا نداره ولی تو تبریز چند تا 3600 هست وقتی تو خیابون گاز میدن خیابون میلرزه.انگار زلزله اومده..

    پاسخ
  6. محمدرضا
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    چرا اخه با روح و روان ادم بازی می کنین 🙁

    پاسخ
  7. ali
    سوابق: (1267 دیدگاه) ,

    بزن زنگو
    فدای هرچی ماشین لات قلدر امریکایی
    نشون داره میده خون پدران پر افتخارش تو رگهاش جریان داره
    افرین دوج نشون میده دود از کندس دیگه چیزی نگم بهتره
    only american cars
    american cars for ever

    پاسخ
  8. ali
    سوابق: (1267 دیدگاه) ,

    دوستان یه سوال
    اصلا قصد کل کل ندارم میخوام بدونم رقیب چارجر هل کت با 707 اسب قدرت و این قیمت چه ماشینی هستش البته سدان باشه

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      شما رو ارجاع میدم به این لینک: http://www.pedal.ir/%D8%AF%D8%A7%D8%AC/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%AC-%DA%86%D9%84%D9%86%D8%AC%D8%B1-srt-%D9%87%D9%84%E2%80%8C%DA%A9%D8%AA-%D9%85%D8%AF%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B5/
      ولی خلاصه بگم هلکت یه تانکه نه یه ماشین، اینو به خاطر ابعداد و وزنش میگم برای همینم 707 اسب خیلی هم براش معجزه نمیکنه ولی در هر صورت فعلا یک ماسل کاراس

      پاسخ
    2. محمدرضا
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      میتونه رقیبش , برادرش چلنجر هل کت باشه

      پاسخ
  9. علیرضا
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    همچین یارو میگه قدرت نداره فقط300 اسب ناقابل شتابشم واسه یه سدان اسپرت خیلی خوبه وهمینطور قیمتش البته من نسل قبلیشو از لحاظ طراحی بیشتر دوست دارم

    پاسخ
  10. saeid
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    چقدر خوشگله مخصوصا با این رنگ .
    این ماشینهای آمریکایی یکی از یکی خوشگلتر و جذاب ترن و با قیمتهای واقعا مناسب نسبت به بقیه برندها
    707 اسب رو با حدودا 60 هزار دلار بهت میدن . هیچ جای دنیا همچین قیمتی پیدا نمیکنی

    پاسخ
  11. Mahbod
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من خودم این ماشین رو دارم تو امریکا لازم به ذکر است که ابن نسخه AWD خاص دوج است یعنى ٢ دیفرانسیل دیگه از ٢٠١۶ عرصه شده کنار دیف عقب . واقعا خوب همه مدلاش فروش داشته اند ، ولى تکنولوژى فورد از دوج خیلى بالاتره

    پاسخ
    1. Hj
      سوابق: (66 دیدگاه) ,

      موتور هلکت بالا ترین رتبه از نظر تکنولوژی رو در سال ٢٠١۵ کسب کرد مطلبش تو پدال هست صرفا جهت این گفتم تکنولوژی هاشون تقریبا در یک سطحه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.