داج SRT چلنجر: سوپرشارژر آمریکایی

داج چلنجر جدید یک به‌روزرسانی به موقع را برای سال 2015، پس از 6 سال حضور در بازار دریافت کرده است. داج با ترفندهای جذابی این مدل را از سایر مدل‌های معمولی متمایز کرده است و کارایی آن را به سطوحی رسانده است که فقط خودروهای عضلانی پرقدرتی مانند فورد موستانگ شلبی GT500 و شورلت کامارو ZL1 حضور دارند.

2015 Dodge Challenger SRT
2015 Dodge Challenger SRT

SRT از طریق شکاف دهنده‌ی عمیق جلوی خودرو، هواکش موجود بر روی درپوش آلومینیومی خودرو که مختص جذب هوا است و با رینگ‌های 20 اینچی منحصر به فرد خود قابل تشخیص است. در داخل خودرو، تریم آلومینیومی “Dark engine turn” و صندلی‌های اسپرت با نشان SRT دیده می‌شود.

2015 Dodge Challenger SRT
2015 Dodge Challenger SRT

اما تغییرات چیزی بیشتر از نمای ظاهری خودرو است. مدل استاندارد SRT دارای یک موتور اصلاح شده می‌باشد که دارای 8 سیلندر و تنفس طبیعی با 6.4 لیتر حجم بوده که 485 اسب بخار و 644 نیوتون نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند یعنی 15 اسب بخار و 7 نیوتون متر گشتاور بیشتر از قبل.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat
2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

اما خبر مهم‌تر، مدل موسوم به Hellcat است که دارای موتور HEMI 6.2 لیتری 8 سیلندر مجهز به سوپرشارژ می‌باشد. داج ادعا می‌کند که توان تولیدی این موتور 707 اسب بخار است که آن را به قدرتمندترین موتور 8 سیلندر تولیدی گروه کرایسلر که تا کنون تولید شده است تبدیل می‌نماید. هر دو موتور می‌توانند با گیربکس 6 سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک سفارش داده شوند.


به علاوه، مدل Hellcat دارای لاستیک‌های 40/275 پیرلی P Zero و کیت ترمز برمبو با دیسک‌های 390 میلی متری می‌باشد.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat Interior
2015 Dodge Challenger SRT Hellcat Interior

مدل‌های Hellcat همچنین از طریق علامت سوپرشارژ روی گلگیر، اسپویلر عقب بلندتر، رینگ 20 اینچی فورج کاری شده و تریم آلومینیومی Hetic Mesh از سایر مدل‌ها متمایز می‌شوند.

[jwplayer mediaid=”74292″]
همه تنظیمات خروجی قدرت موتور، تعویض دنده گیربکس اتوماتیک، فرمان، کنترل کشش و سیستم تعلیق در هر دو مدل می‌توانند از طریق سیستم Uconnect خودرو انجام شوند. [دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

55 دیدگاه

  1. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    این تیپ ماشین های امریکایی هیچ وقت قدیمی نمی شن

    این یکی چه طراحی داخلی دیوونه ای داره

    پاسخ
  2. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    بی نظیره
    ماسل کار ها از نظر من به درجه ی شگفت انگیزی از تکامل رسیدن.

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      زیگما اگه اینجا سر زدی یه توضیح در مورد ماسل کارها بده.کلا به چه ماشینی میگن ماسل کار؟ فقط کامارو و ماستانگ و چلنجر ماسل کارن یا مثلا پورشه هم میتونه ماسل کار داشته باشه؟

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        تا شنبه به کامپیوتر دسترسی ندارم و نمیتونم زیاد بنویسم. شنبه اگه یادم موند توضیح میدم عزیزم

        پاسخ
  3. فورد
    سوابق: (287 دیدگاه) ,

    واقعا ادم ازش خسته نمیشه مثل موستانگ و کامارو

    پاسخ
    1. sorena330
      سوابق: (691 دیدگاه) ,

      حیف از کامارو،تنها ماسلی که برای 2014 خیلی خیلی بد عمل کرد همین کامارو بود،هرچند چوی برای کروت سنگ تموم گذاشت و عالی شد اما کامارو واقعا پس رفت داشت،
      با این حال به عنوان طرفدار کامارو باید اعتراف کنم ماستانگ و چلنجر جدید عالین.

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        کاذب یا واقعی بودنش رو تو تعیین نمیکنی
        🙂
        در ضمن
        برو یاد بگیر پاسخ کی رو بدی! جواب منو زیر نظر سورنا دادی…

        پاسخ
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    چقدر قشنگه .

    هنوز اصالت امریکاییشو حفظ کرده . نه مثل وایپر که چراغای جلوش شبیه

    تیبا میمونه .

    ماشین امریکایی یعنی یوقور .

    عقبش هم خیلی زیبا تر کوروته .

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      تو اینجور ماشینای امریکایی فقط :

      کامارو .

      چلنجر .

      چارجر .

      موستانگ .

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (1690 دیدگاه) ,

        میلاد یادت باشه که عقب کوروت خیلی خیلی خوشکله!

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          رضا جان بی انصافی نکن .

          نمای عقب نسل فبلی کوروت خیلی قشنگ تر بود .

          نسل جدید عقبش خیلی بده .

      2. fleetwood
        سوابق: (278 دیدگاه) ,

        میلاد جان توی یکی از مناطق آزاد با کسی آشنا شدم که ماشین کرایه میداد و هر چهار ماسل معرف کامارو-چلنجر-چارجر و موستانگ را واسه کرایه داشت ، گفتم خودت کدومشون را واسش میمیری کفت فقط چلنجر
        دیگه هالا بعدش کامارو بعد موستانگ بعدشم چارجر

        پاسخ
      3. محمدرضا
        سوابق: (206 دیدگاه) ,

        میلاد جان ماسل کار به مــعنای خــاص کــلمه . همین 4 تاس دیگه!
        از کـــدوم مـــاسل کار خوشت نمیاد ؟!

        پاسخ
    2. sorena330
      سوابق: (691 دیدگاه) ,

      راجع ب وایپر بی انصافی نکنید آخه این چه شباهتی به تیبا داره؟!
      هرچند دیزان خارجی به اندازه رقبا خوب نیست ولی طراحی داخلی و کیفیت ادوات داخلی کاملا از رقبا(مث کوروت)برتره…

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        سورنا گفتم فقط چراغای جلو ، حالتش شبیه چراغای تیبا میمونه .

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود . تو پستهای قبلی یکی از بچه ها همینو نوشته بود ،

          همه هم لایک کردن .

        2. sorena330
          سوابق: (691 دیدگاه) ,

          میدونم منظورت چی بود،شوخی کردم از علامت سوال تعجبم معلومه

        3. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          طبق گفته میلاد
          لایک و دیسلایک نشانه درست بودن نیست ولی اینجا که به نفعشه، حرفشو کاملا عوض میکنه!

    3. P.G
      سوابق: (485 دیدگاه) ,

      اقا ميلاد شما در مورد كوروت واقعاً بى انصافى ميكنى،يكى از شاهكارهاى شورولت تو كوروت جديد طراحى عقب اين ماشينه كه با حفظ اصالت جراغ هاى دوقلوى عقب اين ماشين، طراحى مدرنترى براش كردن و من عقب مدل جديد رو بيشتر از سرى هاى قبلى كوروت دوست دارم؛)))

      پاسخ
  5. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    اسطوره ماشین آمریکایی…

    پاسخ
  6. ali97
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    مرسی شاهین
    این مطلبت دیگه عالی بود.عالی.
    من سالهاست بین ماسل ها طرفدار ین ماشینم
    وقتی تو همه ی مقایسه هایی که بین جلنجر و موستانگ و کامارو انجام میشد همیشه اخر بود بازم از همه بیشتر دوستش داشتم
    و حالا دیگه مطمئنم در اینده ای نزدیک تو این مقایسه ها اول میشه و من جواب صبوری هام رو میگیرم.
    خدایا شکرت.

    پاسخ
  7. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    شاهین داداش فقط میگم دمت گرم برای این نوشته و حسن انتخابت..درود مرد

    پاسخ
  8. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    درود

    دوستان 19م رفته بودم میتینگ ماشین آمریکایی

    یه چلنجر هست که فکر میکنم تو ایران نمونه نداشته باشه چون از سری ـه SpecialEdition هست . صدایی داشت در حد خون دماغ شدن عابرین!

    عکسش

    http://up.delkash.net/images/2eng7s6aatkgy2xwce.jpg

    http://up.delkash.net/images/ulfeqo9ihp1uf14qsbg.jpg

    http://up.delkash.net/images/gr9m0ig18qr1s4gdv5nb.jpg

    http://up.delkash.net/images/5ans5aev9p9q7judkn.jpg

    ————————————————-

    اینم یه نمونه از خلاقیت های داج در دهه 40 میلادی !

    http://up.delkash.net/images/i6k5s5t6ykxw4f04vk68.jpg

    http://up.delkash.net/images/lw70l2ufk4tim6ql6qri.jpg

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      کافر خیلی عالی بود .

      دمت گرم .

      پاسخ
    2. P.G
      سوابق: (485 دیدگاه) ,

      اين ماشين طبق نوشته ى بشتش chargerهست نه challenger,ولى در كل زيباست!

      پاسخ
  9. امین
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    عالی و با ابحت.
    اما با ظاهر کامارو بیشتر حال میکنم

    پاسخ
  10. غفاری
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    اقا شاهین بسیار عالی بود دوست عزیز البته می شد بیترم بشه !
    ولی یادت باشه همه میدون ماستنگ (شلبی) یه چیز دیگست داداش !

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      اقای غفاری عزیز،خاوری عزیز،علی جان و دیگر دوستان ممنون از توجه شما به این مطلب.
      من درباره ی خودروها اصلا تعصبی ندارم! البته یه ذره BMW و لامبورگینی رو دوست دارم!

      پاسخ
      1. خاوری مزراتی
        سوابق: (1104 دیدگاه) ,

        شاهین میگم یه کاری کن

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          چیکار کنم خاوری جان؟ شما امر بفرما داداش.

        2. خاوری مزراتی
          سوابق: (1104 دیدگاه) ,

          میگم اگه وقت داری برو سراغ تاریخ صنعت خودروسازی.. مثلا چگونگی شکل گیری کمپانی ها.. شرایط تاریخیشون..چه جور آدمهایی این برندهارو ساختن…اگه بتونی اینکارو انجام بدی و روش استمرار داشته باشی میتونی یه تاریخ شکل گیری صنعت خودروسازی ترجمه کنی یا بنویسی..خیلی کارمفیدیه و علاوه بر اینکه بچه ها با چندوچون شکل گیری یه برند در طول تاریخ، مشکلات و سختی های زندگی و کار این افراد و کارخانه ها و روند صعود و نزولشون آشنا میشن فرهنگ خلاقیت و تولیدکنندگی رو در بین علاقه مندان خودروسازی جابندازی..عزیزم مهم نیست رشته ت چیه..خیلی ترجمه ت خوبه و ادبیات مناسبی هم داری.. امیدوارم روش فکرکنی..ما همه دارای مسئولیت تاریخی هستیم..
          بازم از زحماتت ممنونم شاهین عزیزم

        3. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          خاوری عزیز خیلی خیلی ازت ممنونم که این همه بهم محبت و لطف داری.بسیار ایده ی خوبیه خاوری جان.من شمارو به عنوان یه برادر بزرگ برای خودم میدونم و صد در صد به گفته های شما عمل میکنم.البته الان یه کم درگیرم و همونطور که خودت میبینی کمتر میام پدال.
          اگه خدا بخواد و کارهام درست بشه،تابستون خوبی رو توی پدال خواهیم داشت.
          حتما روی تاریخ صنعت خودروسازی تحقیق خواهم کرد.ارادتمندم.

  11. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    بر خلاف بیرونش که ظاهری قدیمی داره داخلش بسیار قشنگ و لوکسه
    البته تغییر نیافتن طراحی خارجی ماشین به دلیل اصالت و آمریکایی بودن ماشینه که من خیلی از این قضیه خوشحالم
    موتورشم یه هیولای به تمام معناست
    ولی ای کاش پدال مصرفشم میزاشتی ببینیم با این موتور چقدر می سوزونه!!!!

    پاسخ
  12. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    ممنون شاهین، مطلب خیلی خیلی زیبایی بود.

    همیشه بین ماسل کارای آمریکایی از دوج خیلی خوشم میومد، مخصوصا از همین چلنجر SRT، انصافا خیلی ماشین با ابهتیه، با این سریه جدیدش هم که دیگه خیلی داره برای رقباش خط و نشون میکشه، ایشاا… که موفق بشه

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      اقا صادق منتظر مطالب شما و دیگر دوستان هم هستیم .

      پاسخ
      1. sadegh
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        چشم میلاد جان، یه سری مطالب هستن، آمادشون که کردم، حتما میزارم

        پاسخ
  13. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    واقعا عالی ، انگار یک ماشین سی چهل سال پیش رو سوار میشی با تکنولوژی امروز ، یک اصیل واقعی
    هم طراحی بیرونیش اصیل و دست نخوردست و هم اینکه طراحی داخلیش بینظیره خیلی از چلنجر خوشم میاد

    ممنون شاهین جان خیلی خوب بود

    پاسخ
  14. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    مشخصات فنيش عاليه يه ماسل كار فوق العاده

    پاسخ
  15. Ghost
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    مصرف سوختش فککنم از 405 ما کمتر باشه ! |:

    پاسخ
  16. reza
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    قدرت ماشين هاي ماسل امريكايي رو ميشه از ظاهرشون تشخيص داد

    چلنجر هم معركس

    پاسخ
  17. P.G
    سوابق: (485 دیدگاه) ,

    اسم جالبى براش كَذاشتن،hellcat يعنى عفريته،ساحره!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.