انتقال نیرو به چهار چرخ داج چلنجر

شاید داج چلنجر با موتور ۵/۷ لیتری همی واقعاً یک خودروی دوست‌داشتنی باشد، ولی رانندگی با آن در زمستان، چیزی شبیه به هدایت یک بالون در آب و هوای طوفانی است. امّا جای نگرانی نیست؛ چرا که داج در کانسپت چلنجر GT AWD چیزی دارد که می‌توان نیاز شما را در این شرایط برطرف کند.

2015 Mopar AWD Challenger GT
2015 Mopar AWD Challenger GT

کانسپت چلنجر GT AWD که برای ارائه در نمایشگاه SEMA 2015 برنامه‌ریزی شده، بر اساس استخوان‌بندی چلنجر با موتور ۵/۷ لیتری همی V-8 ساخته شده از پکیج جدید عملکردی «اسکت پک 3» بهره می‌برد. در این پکیج، سرسیلندر‌های با پورت CNC پرفورمنس و مانیفولد‌ها و کاتالیست‌های با جریان بالای موپار، یک مجموعه درزگیر، مانیفولدهای اگزوز، آداپتور اگزوز و البته، دو نشان “Scat Pack” به چلنجر اضافه می‌شود. با استفاده از کیت اسکت‌پک 3، موتور ۵/۷ لیتری می‌تواند خروجی خود را به میزان ۷۵ اسب‌بخار و ۶۰ نیوتن‌متر افزایش دهد و قدرت کلی ۴۴۷ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۶۱۵/۵ نیوتن‌متر داشته باشد. این در حالی است که گارانتی کارخانه، هنوز هم در جای خود برقرار خواهد بود.

2015 Mopar AWD Challenger GT
2015 Mopar AWD Challenger GT

هرچند داج چیز زیادی راجع به سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نگفته است. با این حال، به احتمال زیاد از نسخه‌ای مشابه از سیستم‌های به کار رفته در مدل‌های پلتفرم مشترکی مانند کرایسلر AWD و کرایسلر 300 AWD استفاده خواهد شد. علاوه بر فرستاده شدن قدرت به چرخ‌های جلو در چلنجر GT AWD، این کانسپت از یک نمونه اولیه سیستم تعلیق موپار نیز بهره‌مند شده که ارتقاع خودرو را پایین می‌آورد و گفته می‌شود که با استفاده از مهاربندی استرات-تاور ساخت موپار، هندلینگ بهتری را فراهم می‌کند.

2015 Mopar AWD Challenger GT
2015 Mopar AWD Challenger GT

2015 Mopar AWD Challenger GT
2015 Mopar AWD Challenger GT

در زمینه تزئینات، موپات با یک طرح سه‌رنگ خاکستری (Destroyer Grey) و مشکی در بدنه همراه با الگوهای نارنجی (Header Orange) برای قاب آینه‌ها، جلوپنجره و چراغ‌های، به سراغ ظاهر چلنجر رفته است. یک نوار خاکستری با حاشیه‌های نارنجی نیز به صورت سرتاسری بر روی بدنه خودنمایی می‌کند. همچنین کیت بدنه مفهومی عریض موپار با گل‌گیرهای قابل‌توجه بروی چرخ‌های ۲۰ اینچی، در جلو به اندازه ۲۵۴ میلی‌متر و در عقب به میزان ۲۷۹ میلی‌متر بر عرض چلنجر افزوده است. کاپ وسط رینگ‌ها، قطعاتی متعلق به موپار هستند برای هماهنگی با بدنه و چرخ‌ها رنگ‌آمیزی شده‌اند. اسپلتر چانه‌ای و اسپویلر عقب نیز جزئی از کیت بدنه مفهومی هستند. در همین حال، لوله‌های خروجی اگزوز، درپوش باک و نشان درب صندوق عقب، از مواردی هستند که در کاتالوگ موپار دیده می‌شوند.


رنگ نارنجی (Header Orange) در داخل کابین نیز با دوخت صندلی‌های چرمی، کنسول وسط، روکش دسته دنده و پنل درها، خود را نشان می‌دهد. یک غربیک فرمان با قسمت پایین نسبتاً تخت و یک کف‌پوش صندوق عقب، از دیگر مواردی هستند که در کانسپت چلنجر GT AWD استفاده شده‌اند.


با اینکه هنوز خبر خاصی مبنی بر راهیابی این چلنجر AWD به مرحله تولید نیست، ولی به نظر می‌رسد که بازار زیادی برای چنین نسخه‌ای از چلنجر وجود داشته باشد. می‌توان تصور کرد که رانندگی با صدای موتور همی V-8 و با چرخ‌های زمستانی بر روی کناره‌های یک دریاچه یخ‌زده، چه شرایطی خواهد داشت.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

27 دیدگاه

  1. امید
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    حیف که در سطح استاندارهای ملی ایران نیست ……….

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (180 دیدگاه) ,

      از این مصاحبه ها زیاد میشنوین من بعد…رمز نفوذ

      پاسخ
  2. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    واقعاً این جمله که استاندارد ماشین های آمریکایی قابل اعتماد نیست رو تو تاریخ ثبت کرد و همینطور جمله “پراید استاندارد است”
    چلنجر زیبایی و جذابیت خاص خودش رو داره،شاید قابلیت های فنی ماستنگ یا کامارو بالاتر باشه ولی چلنجر زیباتره

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    اقا چلنجر ول کن اوضاع سایپا از نظر مالی خیلی بهم ریخته شده مردم همین فرمون برن جلو اولین فرغون ساز منهدم شده احتمالا همین سایپا هستش

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (180 دیدگاه) ,

      دوستان سایپا حقوق کارگراشو نداده یه پارکینگ تو فرودگاه‌ کرایه کرده اشغالاشو بریزه توش انبار کنه.پیروزی نزدیک است .ایشالله زیره برف و بارون از بین میرن امسال تا عید

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    نه دیگه این نشد دوج باید دود کنه دود دوج باید غیر استاندارد باشه دود کنه

    پاسخ
  5. ارباب امیر پاشا خان تبریز
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    سلام. دوستان شرمنده که این کامنتو اینجا میزارم، چون به شما اعتماد دارم خواستم یه مشورت یگیرم.
    با قیمت کمتر از 140 میلیون چه شاسی بلندی بهتره؟؟ صفر یا کم کارکرد.
    ترجیحا ژاپنی باشه و اصلا کره ای نمی خوام. شتاب خوب،، مصرف پایین،اصحلاک کم و خدمات پس از فروش بالا از اولویت هامه.
    یه سوزوکی گرند ویتارا کلاس 8 کم کارکرد با قیمت 130 هست. نظرتون؟؟
    در ضمن یه کمری se+ مدل 2013 هم دارم که تنها دلیل تاکیدم روی شاسی بلنده. چون کمری ارتفاع کمی داره و مخصوصا توی مسافرت ها علل خصوص به کردستان و ارومیه زیر ماشین گیر میکنه.
    ممنون

    پاسخ
    1. محمد امین
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      دوست عزیز سوزوکی تو سربالایی تا فشار بیاد روش صفحه کلاج میسوزونه من داشتم ماشین خوبی بود تنها مشکلش همین صفحه کلاجش هست البته اتومات نبود دستی بود مال من یکم تحقیق کن به نظر من برا کوردستان اینا هس اعصابتو خراب میکنه من تو یک سال 2بار صفحه کلاج عوض کردم. موفق باشی

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ali ayat
        ali ayat
        سوابق: (719 دیدگاه) ,

        اولا ام جی بخر اگه نظر منو میخوای هیچ مشکلی هم نداره خب کره هم نمیخوای میتسوبیشی asxبردار که عالیه ولی ام جی چیز دیگه ای هست نسبت به قیمتش حالا سلیقس دیگه
        آهان راستی نیسان مورانو هم هست ولی پر کارکرد اما اونم ماشین خوبیه و قشقایی مدل هایش هم هست ولی همون دوتا اولی که بهت گفتم بهترین انتخابته

        پاسخ
    2. كاپيتاليسم
      سوابق: (114 دیدگاه) ,

      سلام ، ببخشید طولانیه
      تویوتا راو ۴ دسته دوم (حدود ۵٠-۶٠ کارکرد) : کیفیت خوب، پشتیبانی معمولی ، ایمنی خوب ،فقر اپشن(نسبت به کره ای ها)، تو این قیمت دو دیفرانسل هم میتونه باشه که ارزش خرید رو بالا میبره
      سوزوکی ویتارا صفر یا خیلی کم کارکرد: به علت وجود نسبتا زیاد و طولانی مدت تامین قطعات خوب ، کیفیت معمولی ، خارج از جاده خوب عمل میکنه ، ایمنی معمولی ،کارکرد طولانی مدت خوب، اینده نامعلوم!
      میتسوبیشی ای اس ایکس: ظاهر جذاب، صدای داخل کابین بیشتر از راو ۴، در جبران سیستم راکفورد رو داره، موتور ضعیف تر در این گروه (باقی ٢۴٠٠ هستند) ، مدل دو دیفرانسل ش خارج از جاده خوب کارایی داره، لوازمش به راحتی سایرین در دسترس نیست ، کیفیت پایدار در طولانی مدت
      کیا اسپورتیج: قطعات و خدمات نسبتا راحت گیر میاد ، ظاهر زیباتر نسبت به سایرین(سلیقه فردی) ، کیفیت خوب ، ایمنی خوب ، کارکرد طولانی مدت معمولی ، کارکرد خارج ازجاده ضعیف ، اپشن فراوون !
      هیوندای ای ایکس٣۵: به علت زیاد تر بودن نسبت به باقی خودروهای این رده تعمیر کار و قطعاتش اکثرجاها هست ، باقی مشخصات مثل اسپورتیج ، داخل کابین زیبا(نظرشخصی)
      البته ژاپنی ها خوب هستند اما کره ای ها هم زیاد دست و پا بسته نیستند ، من اگر قصد خرید تو این محدوده رو داشتم انتخاب اولم راو۴ بود ، بعد هم اسپورتیج
      امیدوارم هرچی انتخاب میکنید چرخش براتون بچرخه

      پاسخ
    3. DAIMLER
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      1- تویوتا پرادو 2007 تا 2008 مدل GX
      2- سانتافه 2010 تا 2012
      3- سورنتو 2010 تا 2011
      4- موهاوی 2010 مدل V6
      5- هر چی دوست داری

      پاسخ
    4. سعید
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      دوست عزیز میتونی رنو کپچر صفر بگیری اگه هم دوس نداشتی تویوتا پرادو و نیسان مورانو دست دوم هم حدود ۸۵ میلیون میتونن انتخاب خوبی باشن

      پاسخ
    5. امیر پاشا خان تبریز
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      مرسی از همگی ????????

      پاسخ
    6. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1456 دیدگاه) ,

      سوزوکی یکی از مشکلاتش اینه ک خشکه. برای سفر ب نظرم گزینه مناسبی نیست.
      اگر با قیافه مشکلی نداری و میخوای گاهی گداری بیرون جاده هم بری رنوداستر گزینه خوبیه.
      اگر دنبال گزینه پرکشش و جذابی هستی برای رانندگی ام جی جی اس از گزینه های روزه. البته خدمات پس از فروش و استهلاکش رو پس نداده.
      پیشنهاد شخصیم هم میتسوبیشی ای اس ایکس هس. از جمله کراس اورهای کم استهلاک و کم مصرفه. با وجودی که موتورش نسبت ب همکلاساش ضعیف تره اما کشش و شتاب خوبی داره. آپشناش هم دست کمی از کره ای ها نداره. اما متأسفانه خدمات پس از فروشش تو شهرستانا ضعیفه.
      در بین گزینه های کارکرده پاچرو شش سلندر و یا پرادو ب نظرم میاد. که مصرفشون زیاده اما قطعات و خدمات پرادو خیلی فراوون تره.

      پاسخ
  6. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    خب اینو میگم چون دوستان از موضوع خارج شدن …..بابا چه عظمتیه این ماشین ………
    برگردیم به بحث………..

    پاسخ
  7. ali a.j
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    داج چلنجر ۴ چرخ متحرک ؟؟
    طرفداران خودروهای آمریکایی چلنجر رو محور عقب میشناسن
    ولی این مدل جدید هم زیبا و هم موتور تقویت شده و سیستم انتقال قدرت به ۴ چرخ داره
    و از همه مهمتر لذت رانندگی با این چلنجر موپار هست که قطعا تجربه فراموش نشدنی هستش
    جای آقا شروین واقعا خالیه

    پاسخ
  8. man
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    به زودی ان شا الله ….
    تا حدودا 20 یا 25 روز دیگه سایپا به زور سرپاست
    اخبار موثق دارم که اگر تا 20 یا 25 روز دیگه اوضاع عوض شد که شد نشد سایپا اعلام ورشکستگی میکنه
    عزیزان اندکی صبر سحر نزدیک است.

    پاسخ
    1. محمد امین
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      >>>مطمعن باش باز دولت نجاتش میده نمیذارن که ورشکست شه سود خودشون توشه<<<

      پاسخ
  9. حالا یکی
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    دوست عزیز
    برو ام.جی.جی.اس بگیر محشره محشر
    قیمت جهانیش از توسان و اسپورتیج بالاتره اما تو ایران بخاطر بده بستونهای فراوان ایران با کشور دوست و برادر چین ارزونتر در میاد
    یک ماشین انگلیسی که در چین مونتاژ میشه
    تمام افرادی که ام جی داشتن رضایت دارن
    بازم خودت تحقیق کن
    مبارکه هرچی میگیری

    پاسخ
  10. milad
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    ربطی به موضوع مطلب نداره، اما تو رو خدا برید به نگاه بندازین ببینید در مورد همکاری ایرانخودرو و پژو چی نوشته، ما از پژو درخواست محصولات جدید میکردیم اما اونها اصلا اهمیت نمیدادن.
    یعنی کلاشی و رذالتو به حد اعلای خودش رسوندن.
    http://www.iranjib.ir/shownews/16902/3-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D9%BE%DA%98%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%87/

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1456 دیدگاه) ,

    تابوی فقط دیفرانسیل عقب بودن پدرانش رو شکست. باید گزینه هیجان انگیزی باشه . اگر چلنجر هلکت رو چهارچرخ متحرک کنن خیلی حرف برای گفتن داره .
    با اصالت ترین ماسل کار الان چلنجره. همیشه پشت سر ماستانگ و کامارو بوده و ب نظرم خاص تره.

    پاسخ
  12. american and japan
    سوابق: (200 دیدگاه) ,

    آخخخخخخخ…چی میشد این سیستم چهارچرخ محرک روی پیشرانه ی هلکت بزارن…وووواااااییییی.700 اسب چهار چرخ محرک.روی دوج چارجر هلکت هم خیلی باید جواب بده.کرایسلر باید بره تو نخش

    پاسخ
  13. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    در صورت چهار چرخ متحرک شدن، خیلی عالی میشه، همینجوری عالی هست، بهتر هم میشه، البته هر جوری باشه، به نظرم من ابهت فورد موستانگ رو نداره.

    پاسخ
  14. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    دیگه شرکتهای سوء استفاده گری مثل پژو هم شرکتهای خودروسازی ایرانی رو شناختن، میدونن که هر جنس بنجلی هم عرضه کنن و هیچ اهمیتی هم به تقضاها ندن، باز هم یه عده سودجو طرحهای بی کیفیت و بنجلشون رو می خرن و به خورد مردم میدن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.