رنو

نسل چهارم رنو کلیو از پرده برون شد

رنو از نسل جدید خودروی کامپکت شهری خود، کلیو پرده برداری کرد. این خودرو که قرار است از ماه سپتامبر و نمایشگاه پاریس، وارد بازار شود، فعلا به صورت پنج در و با دو گزینه در پیشرانه معرفی شده است.

Renault Clio fourth generation
Renault Clio fourth generation

طراحی کلیوی جدید بسیار زیباتر از نسلهای قبلی آن است و دیگر چراغهای بزرگ جلو مثل چشمان از حدقه درآمده نیست. سبک جدید جلوپنجره که شامل یک لوزی بزرگ است، با انحناهای بسیار جالبی به چراغها ختم می شود. سپر یک تکه نیز هماهنگی خوبی با جلوی خودرو دارد و یک طرح یکپارچه و آئرودینامیک را رقم زده است. در پهلوهای خودرو انتقال آئینه های جانبی بروی درها و دستگیره پنهان درهای عقب که تداعی کننده یک خودروی کوپه می باشند (این ایده اولین بار توسط آلفارومئو بکار گرفته شده است) باعث جلب توجه می شوند. رنو برای طراحی قسمت انتهایی خودرو هم جزئیات زیادی را بکار برده و گرچه ممکن است شباهتهای زیادی با آلفارومئو هم دیده شود، اما در نهایت طرحی زیبا و اسپرت خلق شده است.

Renault-Clio-and-alpine
Renault Clio
Renault Clio iv tce
Renault Clio
Renault-Clio-iv-tce
Renault Clio

موتور بنزینی TCe 90 اولین موتور جدید رنو از سری انرژی با سه سیلندر و توربوشارژر و حجم دقیق ۸۹۹ سی سی است که قادر است ۹۰ اسب بخار نیرو ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.جالب اینکه ۹۰ درصد گشتاور از دور موتور ۱۶۵۰ در دسترس است و در دور موتور ۲۰۰۰ به اوج می رسد. موتور دوم از سری انرژی dCi 90 نام دارد که همانگونه که از نام آن نیز معلوم است، دیزلی و دارای ۹۰ اسب بخار نیرو خواهد بود. گشتاور این موتور ۲۲۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه است. البته در آینده موتورهای چهار سیلندر ۱.۲ لیتری TCe 120 با ۱۲۰ اسب بخار نیرو و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور نیز به این خانواده افزوده خواهند شد. موتورهای چهار سیلندر TCe 120 با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک EDC با کلاچ دوبل بصورت استاندارد عرضه می شوند. این گیربکس برای سایر مدلها بعنوان یک آپشن ارائه خواهد شد.

Renault-Clio-fourth-generation-interior
Clio interior
Renault-Clio-door
Renault Clio
Renault_wheel
Renault Clio
Renault-Clio-panel
Clio panel
Renault-Clio-seat
Clio seat
Renault clio bass reflex
bass reflex
تجهیزات رنو کلیو نسل چهارم شامل ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سیستم R-Link با یک صفحه لمسی ۷ اینچی متصل به اینترنت و سیستم ناوبری TOMTOM و همچنین داشبورد مدرن با امکان تغییرات گسترده رنگ، سرعت سنج دیجیتال، تریم سیاه پیانویی همراه با تزئینات کروم و قابلیت انخاب مواد و لوازم و رنگهای متفاوت می باشد.

Renault_clio_rear
Renault clio
Renault-Clio-fourth-generation-rear
Renault Clio
Renault-Clio-iv-tce-side
Renault Clio

رنو کلیو از سال ۱۹۹۰ یکی از پرفروشترین و معروفترین خودروهای رنو در اروپا بوده و تنها خودرویی است که دو بار و در سالهای ۱۹۹۱ و ۲۰۰۶ بعنوان خودروی سال اروپا شناخته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    آفرین هزاران تبریک به رنو از ابتدا هم با دیدن برنامه “top Gear” در نسل قدیمی و تست اون و به گفته کارشناسان و خود “جیمز می” کلیو بهترین هاچ بک جهان بوده و هست ولی در نسل جدید که سایت خوب “پدال” به معرفی “رنو کلیو” پرداخته اگه امتیاز ها رو از 100 در نظر بگیریم من به اون 100 میدم ,نمای روبروی زیبا با اسپویلر های کلاسیک و دفیوز های زیبای عقب بهمراه دستگیره های مخفی که این روزها واقعا مد شده و یک حالت اسپرت بیشتری رو تداعی میکنه و داشبورد و نشانگرهای بسیار زیبا و کاملا تیونینگ شده دیگه جایی برای حرف باقی نمیذاره.این سیستم ;key less که مثل سراتو 2012 هست و مانیتور 7 اینچی منو خیلی زجر میده که چرا ما جوونهای ایرانی نمیتونیم به این خودرو دسترسی پیدا کنیم ممنون از سایت پدال برای این گزارش ویژه
    8-D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Farshid

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    واای که چه کرده….طراحی خارجی خیلی خوبه و طراحی داخلی محشره…
    ولی فکر کنم حالا حالا ها نیاد ایران اگرم بیاد قیمت وحشتناک باشه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    kheyli bahale

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    خیلی قشنگو رو فرمه.ولی مثه واکسهال کورسا طراحی شده تقزیبا تو 1فرما خودتونم میتونین قضاوت کنین.اکثر کمپانیا رو به این فرم طراحیاشونو ادامه میدن.فوق العادست ولی از هر زاویه ای نگا کنیم از قالب 206 الهام گرفتن.آدم تو نگاه اول 206 تداعی میشه تو ذهنش تا خود ماشین.در کل دمشون گرم طراحیاشون محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سیمون

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان.واقعا عالیه.مخصوصا رنگ زردش. راستی قیمتش چنده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمدعلی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    امروز 16/4/91 داشتم تو خیابون می رفتم خداشاهده یه پیکان صفر با شماره تهران دیدم بخدا دارن یواشکی تولید می کنن اون وقت می خواین ما پیشترفت کنیم آخه یکی نیست بگه احمق ها پیکان رو شما به موزه فرستادید
    خجالت بکشید
    فقط مگه خدا خودش این بازار انحصاری رو بشکنه و الا ما تا آخر عمر پژو و پیکان سوار می شیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۴ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      تو که راست می گی
      پیکان صفر!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مجید

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تندر 90 قشنگتره تازه پارس تندرشو که نگو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به تندر اهانت نکن که اصلا خوشم نمیاد چون یدونه مشکیشو دارم خیلی هم ازش راضی ام. خیلی هم قشنگه……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. siavash

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    ای بابا این شرکتها همشون بی معرفتن حالا که ما تحریم شدیم همشون مدلهای بالاتر و زیباتر شون رو دارن میسازن،واقعا زیباست یه طراحی اسپرت و یه چهره خشن داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. کامبیز

    ۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خداوکیلی به زیبایی جوانان گوجی اییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sunmartin

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    قرار بود نمایندگی رنو در ایران این خودرو رو عرضه کنه؟ حتی نسل قدیمی کلیو جزو برترین هاچ بک های جهان بود وقتی جیمز می پشت رول نشست گفت باور کردنی نیست..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیر

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    رنگش منو کشته!!!
    این رنگو میدین تا به سمند ملی مون بزنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ali

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من چند سال شده که من رنو می رانم خیلی ماشین خوبی است من ماشین رنو را دوست دارم i love you

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mahzyar

    ۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خدایی ارم رنو جلوش خیلی زایست لوزی هیچ شکل دیگه ای نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسین اسلایک

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همگی
    دنیا ابادان که منطقه ازاده و تا اومد من یکی میگیرم به نیابت از شما جوانان ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رضا روحی

    ۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ساخت تعدادی از قالبهای بدنه این خودرو در ایران و در شرکت قالبهای صنعتی IHDM سایپا تولید و به ترکیه شهر بورسا ارسال شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی

    ۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    رنو نامردی کرد چرا تو ال نود رو طراحیش دقت نکرد کم کاری کرد بعد اینو به خوبی درست کرد
    نامردا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا