»» رنو کپچر 2013

این روزها خبر از شاسی بلند جمع و جور شهری رنو به نام Captur به گوش می‌رسد! همه چیز درباره طراحی آن مشخص است:زیبا و جذاب . . .

2013 Renault Captur

2013 Renault Captur

از زمانی که پایه و اساس طراحی رنو بعد از کلیو عوض شد و رنو روی به جذاب کردن محصولات خود آورد، سرنوشت خود را روشن ساخت و حالا این خودرو که در سال 2011 مدل کانسپت آن رونمایی شد و حالا نسخه تولید نهایی آن نیز بر پلتفرم نسل چهارم کلیو ساخته شده، قرارست از تابستان 2013 تولید انبوه آن آغاز شود.

اگرچه این خودرو ظاهری تهاجمی و خشنی ندارد اما ظاهرش آن چنان بی نقص است که نمی‌توان از آن ایراد مهمی گرفت! اختلاف رنگ بدنه با سقف خودرو که بر زیبایی کپچر افزوده است حاصل خلاقیت گروه طراحی آن بوده که به سرپرستی لارنس وان دن آکر (Laurens van den Acker) مسئولیت جذاب‌تر کردن محصولات رنو را بر عهده گرفته اند.

طیف وسیعی از امکانات برای این خودرو به صورت استاندارد مورد نظر رنو است که طبق گفته های رنو با ماشین‌های گران‌تر و لوکس‌تر هم برابری می‌کند. ، اطلاعاتی از پیشرانه این خودرو منتشر نشده است اما پیشرانه های این خودرو بر دو نوع دیزلی و بنزینی عرضه خواهند شد. این خودرو برای رقابت با پژو 2008 وارد بازار می‌شود اما می‌تواند رقیب جدیدی برای نیسان جوک و نیسان قشقایی هم باشد.جاداری یک شاسی بلند-چابکی یک هاچ بک-سواری یک سدان از ویژگی‌هایی است که رنو آن را گفته است.

*********************************************

بروز رسانی – نمایشگاه ژنو 2013: در ژنو بالاخره جزئیات کامل این خودرو منتشر شد؛ حالا ببینیم کپچر چه مشخصه هایی دارد. کپچر که 16% از وزن آن از پلاستیک های قابل بازیافت ساخته شده، به عنوان نخستین کراس اور شهری رنو شناخته می شود و در حقیقت ترکیبی است از ویژگی ون ها، شاسی بلندها و هاچ بک ها.

2014 Renault Captur

2014 Renault Captur

از طول، عرض و ارتفاع آن شروع می کنیم که به ترتیب 4.12 ، 1.77 . 1.12 متر بوده؛ برای چنین خودرویی که کفی آن از سطح زمین تنها 20 سانتیمتر فاصله دارد، رینگ های 16 اینچی استاندارد یا 17 اینچ سفارشی استفاده شده؛ برای مشتریان رنگ های متنوعی برای رینگ ها، رنگ دوگانه بدنه درنظر گرفته شده است.

برای هرچه جذاب تر کردن فضای درونی خودرو نیز مشتریان می توانند از رنگ هایی مانند نارنجی، کرومی، سفید عاجی، سبز یا آبی برای حاشیه های اطراف کنسول مرکزی، دریچه های تهویه و اسپیکرهای سیستم صوتی نیز استفاده کنند. علاوه بر محفظه داشبورد 11 لیتری و همچنین محفظه کوچکی که درست در بالای کنسول جاسازی شده، مابین صندلی های جلو نیز یک فضای 1.6 لیتری تعبیه شده تا راننده آن از بابت جاسازی لوازم مختلفش هیچگونه نگرانی نداشته باشد! حجم محفظه بار عقب کپچر نیز از 377 تا حداکثر 455 لیتر متغیر خواهد بود.

ازجمله امکاناتی که رنو برای کپچر مهیا کرده عبارتند از: آینه های برقی با گرمکن، فرمان قابل تنظیم، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، کروز کنترل، پورت AUX و USB و بلوتوث، چندرسانه ای R-Link شامل سیستم راهیابی با نمایشگر لمسی و سنسور و دوربین عقب، کنترل پایداری، قابلیت چرخش چراغ های جلو در هنگام پیچ، HBA یا کمکی حرکت در سربالایی و یا سرازیری ها، ورود بدون کلید، شش اسپیکر و …

برای پیشرانه این خودرو دو موتور بنزینی آماده شده؛ یکی Energy TCe 90 با تولید 113 گرم CO2 و مصرف 4.9 لیتر در سیکل ترکیبی و دیگری TCe 120 EDC با تولید 125 گرم CO2 و مصرف 5.4 لیتر. همچنین رنو دو موتور دیزلی برای مشتریان اروپایی کپچر درنظر گرفته که شامل Energy dCi 90 با تولید 95 گرم CO2 و مصرف 3.7 لیتر و dCi 90 EDC2 با تولید 104 گرم CO2 و مصرف 4.1 لیتر که قرارست در آینده به سبد پیشرانه های کپچر افزوده شود.

23
اسفند
1391

2013 Renault Captur
سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

۲۶ دیدگاه

  1. داخلش که در مقابل ماشین های پیشرفته که داغونه فضای بیرونیش هم تعریفی نداره حالازده 2014 تا اون زمانم اتو مبیل های بهتر و خوشگل تری از این وارد بازار های جهانی میشه

    • احیانا منظورتون از اتومبیل های بهتر و خوشگل تر وانت سایپا 151 یا تیبا هاچ بک و یا پراید اتومات که نیست !!!

  2. خیلی معقول و جذابه ولی با طرح داخلش زیاد ارتباط برقرار نکردم

  3. اصلا با پژو و رنو حال نمیکنم…
    در صورتی که برند بدی نیستن…
    ولی خوب قشنگ طراحی کرده به خصوص نمای جلو ماشین…

  4. واقعا درسته بنز نیست یا بی ام و نیست! اما باور کنید این ماشین در ایران با قیمتی نجومی میاد! تصور کنید مردم حق انتخاب داشتند و یکی از انتخاب مردم در میون هزار ماشین در ایران میتونست این باشه.
    اما نمیدونم گناه ما چیه که فقط میایم و خبر ماشن ها رو میبینیم و نظر میدیم! باور کنید قیمت این ماشین هم اندازه سمند سورن هست

  5. اگر آنها بنز دارند خب ما لنز داریم !اگر آنها رنو دارند ما با هر بدبختی شده بهرحال ریو داریم! اگر آنها BMW دارند خب ما انواع sl/sx/lx/zx/fxداریم تنوعش هم بیشتره! اگر آنها بی معرفت هستن و 3-4ساله خط تولید یه نوع ماشین و متوقف میکنن واسه یه چی جدیدتر ما آخر معرفتیم و20 ساله به پراید خیانت نکردیم و هنوز سوارش میشیم.

    • از اون نظر های به یاد موندنی بود

  6. خیلی شبیه کیا اسپرتیج هست-در کل ماشین جذابو زیبایی هست-موفق باشند

  7. به نظر من یه شاسی بلند شهری قشنگه
    هم داخل هم بیرون
    البته این فقط میشه 20%
    بقیه میشه موتور و قیمت ($ )

  8. بد نیست چقدر ما انتخاب داریم حالا کدومو بخریم

  9. فرانسه تو صنعت خودروسازی حرفی واسه گفتن نداره نه تو اروپا نه امریکا نه شرق اسیا .. فقط خودشون سنگشو به سینه میزنن

    • همین بیاد ایران با قیمت اصلیش شما نمیری بخری؟

  10. درود به همگی.ماشین خوبی به نظر میاد.امیدوارم نسبت به اون 2 خودروساز فرانسوی بهتر عمل کنه.
    من رنو را نسبت به پژو و سیتروئن بیشتر دوست دارم.ولی در کل دوست دارم رنو نسبت به اون 2تا بالاتر باشه.خرج اتومبیل های رنو نسبت به پژو و سیتروئن کمتره.

  11. فقط اونهایی که محصولات رنو رو داشتن میدونن رنو چیه.نرمی و استحکام فوق العاده و کیفیت بالا

    • رنو ازبابت کوچکی خیلی جادار است وما باید ماشینهای راسوارشویم که بتونیم در خیابانها جای پارک بیشتری ایجاد کنیم
      یک ایراد در لوازم یدکی که دارد زاپاس مثل زاپاس مزدا می باشد

  12. یک مقدار شبیه مورانو شده مخصوصا از نمای بغل.

  13. بی شباهت به مورانو ix35 نیست طراحی خارجیش به روز و جدیده اما طراحی داخلیش همخونی نداره با کل ماجرا انگار مال یه ماشین دیگست …
    وای طراحی وشکل رینگاش بسیار زشته .خواسته شبیه رینگای اسپرتیج نباشه اما خراب کرده

  14. چاکر رنو پژو و سیتروئن هم هستیم-ماشین فقط فرانسه -ما بدبختیم-یک عمره داریم با عکسای ماشینا حال میکنیم-چیکار میتونیم بکنیم-باز خوبه همین عکسا هست-

  15. به نظر من از خودرو های چینی خیلی بهتره تو این شرایط اگه تولید انبوه محصولات رنو و تمایل اونها به همکاری با ایران جدی گرفته بشه مطمئناً بسیار بهتر از تولید خودروهای چینی هست در ضمن در تولید انبوه قیمت هم خیلی پائین تر میاد

  16. ماشین های چینی انصافأ از همه این ماشین ها خوشگل تر هستند

  17. زیاد سفر میکنم از 2 تا ماشین تو ماشینایی که داشتم واقعا لذت بردم یکی مگان یکی مورانو مصرف نرمی استحکام ایمنی کیفیت استحلاک پایین حالا که شنیدم نیسان و رنو با هم همکاری میکنن پس اینم بیاد قیمتش خوب باشه خودم پایشم.

    • با نرمی محصولات اصلا کاری ندارم
      اما تا اونجا که من یادمه و هست
      مورانو مصرفش کم نیست
      عقربه بنزینش مثل عقربه ساعت حرکت میکنه میاد پایین اما خدایی من بشخصه برند نیسان رو کاملا از بقیه برندهای زاپنی جلوتر میدونم
      تو هر پلتفورم یک حرف تازه دارن واسه گفتن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری