سانگ یانگ رودیوس 2014

تصاویر غیررسمی از نسل جدید رودیوس برخلاف آنچه که از تیزرهایش مشخص بود، با کمترین تغییرات ظاهری منتشر شده؛ تصاویر لو رفته از رودیوس 2014 نشان می دهند که طراحان آن هنوز هم علاقه ای به ایجاد یک تحول اساسی ندارند . . .

2014 SsangYong Rodius

اما رودیوس 2014 به لطف چراغ های جدید جلو که از پیکاپ کوراندو اسپرت گرفته شده و همچنین چراغ های جدید عقبش هرچه باشد بازهم بهتر از نسل قبلی آن است. البته این دور از انتظار نبود که طراحان سانگ یانگ یک خودروی فوق العاده جدید را معرفی نمی کنند اما وقتیکه همین مدل را با مفهومی های دیگر سانگ یانگ مانند XIV مقایسه می کنیم پی می بریم که سانگ یانگ پتانسیل کافی برای ایجاد یک تغییر و تحول اساسی در خودروهایش را دارد اما ظاهرا هنوز هم زمان اجرای آن فرا نرسیده است.

سانگ یانگ قرارست فروش این مدل را ابتدا از بازار کره جنوبی آغاز کند. هنوز از پیشرانه رودیوس 2014 خبر موثقی در دسترس نیست اما گفته می شود برای این ون بزرگ از پیشرانه های 2.0 لیتری دیزلی و همچنین 3.2 لیتری بنزینی استفاده می شود. اطلاعات کامل رودیوس 2014 همزمان با رونمایی رسمی آن در نمایشگاه ژنو 2013 منتشر خواهند شد.

***********************************************

بروز رسانی – نمایشگاه ژنو 2013: به فاصله یکماه از انتشار اولین تصاویر رودیوس 2014، سانگ یانگ برای نخستین بار آنرا در ژنو رونمایی کرد؛ خودرویی که در برخی بازارهای آسیایی با نام های کوراندو توریزمو (فقط در هنگ کنگ) و Stavic (روسیه، استرالیا، شیلی و …) شناخته می شود اما در اکثر بازارهای اروپایی آنرا با نام رودیوس توریزمو می شناسند . . .

2013 SsangYong Rodius Turismo
2013 SsangYong Rodius Turismo

رودیوس که در کلاس ون های فول سایز بازار قرار گرفته، برای اولین بار در سال 2004 میلادی راهی خیابان ها شد. اولین فیس لیفت آن نیز در سال 2007 معرفی شد ولی آنقدر طراحان آن بی انگیزه کارشان را انجام داده بودند که عرضه این فیس لیفت هیچ کمکی به افزایش محبوبیت جهانی اش نداشت تا سرانجام در پاییز 2011 کمپانی خط تولید آنرا متوقف کرد. البته این موضوع به معنی بد بودن اوضاع مالی سانگ یانگ نیست چراکه بعدها مشخص شد آنها حداقل 165 میلیون دلار در همین سه سال فروش رودیوس به جیب زده اند!

به هرحال رودیوس هرچه بوده و هست حالا به نسل دوم خود رسیده؛ در نسل جدید رودیوس فاصله محوری همچنان 3000 میلیمتر باقیمانده تا جای کافی برای قرارگیری حداقل هفت سرنشین در آن باشد. البته چیدمان صندلی های آن تا 9، 10 و 11 نفر نیز قابل افزایش است. رودیوسی که به ژنو آمده بود، سه ردیف صندلی داشت که صندلی های ردیف دوم آنرا می توان جداگانه خواباند، اگرهم بدنبال حداکثر فضای بار هستید می توانید صندلی های ردیف سوم را از درون کابین جدا کنید که در اینصورت حداکثر فضای بار 3,240 لیتری در اختیار دارید.

سانگ یانگ برای پیشرانه رودیوس جدید از موتور توربو دیزلی e-XDi200 بهره گرفته که 155 اسب بخار قدرت در دور 4,000 به همراه 360 نیوتن متر گشتاور در فاصله دورهای 1,500 تا 2,800 تولید می کند. گیربکس استاندارد این مدل شش سرعته دستی بوده اما سفارش پنج سرعته T-Tronic مرسدس بنز نیز امکان پذیر است.

صندلی های برقی با سیستم گرمایشی برای سرنشینان جلو، سیستم پخش MP3 با پورت USB/AUX و بلوتوث، سیستم کمکی ترمز یا BAS، کنترل پایداری، کروز کنترل، سیستم ضد واژگونی یا ARP، ایربگ های اصلی جلو به همراه ایربگ های جانبی، سنسور عقب، سیستم گرمایشی برای جلوگیری از یخ زدن برف پاک کن ها و سیستم جدید Air Quality برای تصفیه هوای درون کابین از گازهای خطرناک مانند مونو اکسید کربن ازجمله مشخصه های استاندارد رودیوس 2013 خواهند بود.

26 دیدگاه

  1. slr722
    سوابق: (1351 دیدگاه) ,

    سانگ یانگ هیچ وقت نتونست به هیوندای و کیا برسه…

    پاسخ
    1. حميد
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      از اين به بعدشم نميتونه برسه.ماشينش علاوه بر طراحي افتضاح،آشغال هم هستن.

      پاسخ
    2. hesan
      سوابق: (485 دیدگاه) ,

      سانگ یانگ هیچی نداشته باشه عوضش یه صندلیای توپی داره که نگوونپرس.

      پاسخ
      1. YAS
        سوابق: (10 دیدگاه) ,

        يه سؤال؟سانگ يانگ روديوس رو در خيابون رونمايي كرده؟؟؟؟

        پاسخ
    3. amir
      سوابق: (66 دیدگاه) ,

      هیوندای و کیا و …. هم هیچ کسی فکر نمیکرد یک روزی به اینجا برسند با برنامه ریزی صحیح همین سانگ یانگ میتونه تا 5 سال دیگه خودش رو به یک برند معتبر و مردم پسند و جهانی تبدیل کنه

      پاسخ
    1. Amin
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      عرفان جون تو برو با پرایدت حال کن تو هم که با همه چی حال می کنی هر خبری در باره ماشین میاد تو باش حال میکنی یا می خوایش مسخرگی هم حدی داره …

      پاسخ
  2. عرفان
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    ماشین حاج آقا پسندیه …
    جوون پسند نیس

    پاسخ
  3. JINPACHI
    سوابق: (212 دیدگاه) ,

    ای کاش ایران فرغون و سایپا یک هم چین چیزی می ساختند. هر چی هست از سال ها کپی کردن بهتره.

    پاسخ
  4. حسین
    سوابق: (1165 دیدگاه) ,

    اولین خودرو ساز کره است!
    ولی …

    پاسخ
  5. تامكت
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    تو تبليغاته روزنامه ايش بزرگ زده اولين خودروساز كره و ركورد دار گينس!!!!
    خيلي دوس دارم بدونم چه ركوردي تو گينس ثبت كردن؟؟

    پاسخ
  6. Infinite
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    سانگ یانگ به یک تغییر و نحول اساسی درون خودش احتیاج داره. کاری که رقبای هموطنش سال ها پیش درون خودشون ایجاد کردند…

    پاسخ
  7. بهزاد
    سوابق: (761 دیدگاه) ,

    این شرکت در حال حاشر در تملک تاتا موتورز هند هست.

    پاسخ
  8. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    آخه سانگ یانگ ماشینه فقط دو سه تا ماشین زشت و بی کیفیت ساخته از خودش در رفته به خدا ماشین های کیا و هیوندا و سوبارو صد برابر این شرکت ماشین های زیباتری تولید می کنه.

    پاسخ
  9. علیرضا
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    این شرکت هر چی باشه بالاخره یه برنامه کاری و یه هدف مشخص داره . بهتر از ایران خودرو و سایپا هست که فقط هدفشون گرون کردن آشغالاشونه.

    پاسخ
  10. حمادی
    سوابق: (304 دیدگاه) ,

    من حاضرم این جور ماشینا سوار بشم سایپاو………………..(شرکت های ایرانی) سوار نشم.

    پاسخ
  11. امير
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان روديوس يا كلا سانگ يانگ شايد از نظر قيافه ظاهر حرفي براي گفتن نداشته باشند ولي از نظر قدرت و امكانات داخلي خيلي خوبه مخصوصا از نظر قدرت من خودم يه روديوس و اكتيون دارم كاملا راضي هستم برادم لند كروز داره كه در برف بسيار شديد تست كع گرفتيم روديوس يه سر گردن از لند كروز بالا تر بود

    پاسخ
    1. فرزاد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      هیچ ماشینی به راحتیه رودیوس نمیرسه

      پاسخ
  12. احسان
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    اولا تاسوارنشدید حرف نزنید خواهشا…
    دوما این ماشین فوقالادس باتوجه به حجم موتورش…
    راحت،بی صدا،قوی،امکانات کامل رفاهی و…
    قبل از گفتن چیزی در موردش تحقیق کنید…
    توصیه می کنم یه سر برید آپارات و اسم سانگ یانگ و سرچ کنید…
    لطفا بدونه اطلاعات و روهوا هم نظر ندید عزیزانم
    یاحق

    پاسخ
  13. محسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خودروهاي سانگ يانگ موتورش بنزه كه ارم بنز هم روش حكه.خيلي محكم و خوبه و بيشتر واسه افرود خوبه. در مقايسه امكانات و كيفيتش با قيمت خودرو از بقيه حتي كيا و هيوندا هم بهتره. با ١٠٨ ميليون تومان كه البته اگه گرون نشده باشه، كدوم شاسي بلند كيا يا هيوندا رو با اون شرايط و موتور بنز ميشه خريد؟؟؟؟

    پاسخ
  14. مصطفی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام
    اگر این نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فکر مردم هستند طرحی تصویب کنند که هر خانواده ایرانی که پولدار نیست بتونن یه ماشین بدون تعرفه وارد کنن…که هم نیاز مالی اونا براورده بشود هم عقده سوار شدن بر ماشین لوکس به دلشون نشینه…چطوری تشخیص بدن چه خانواده ی پول داره کی نداره؟؟؟
    راحت از روی اطلاعات خانوار این کار انجام پذیر است ..
    باتشکر

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      اونوقت پولشو ازکجا بيارند ؟ پول مردم عادي فقط به ماشين هاي ايراني ميرسه . اگه يه روز ايران بتونه ماشيني در حد هيوندا توليد کنه حتمآ قيمتش هم در حد هيوندائي است . اون وقت ما که با وضعيت مالي وبا کلي قرض و بدهي يه پرايد ميخريم چطوري ماشين خدات توماني بخريم الکي شعار ندهيد مگر اينکه خودتان از طبقه ازما بهترون باشيد

      پاسخ
  15. HAMIDREZA
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان سانگ یانگ از هیوندای و کیا بهتره،من کسی هستم که عشقه ماشینه و از روی هوا حرف نمیزنم،چرا راه دور بریم همین آپارات خودمون،شما برید توش تمام فیلم های مرتبط به:هیوندای و کیا و سانگ یانگ رو نگاه کنید،بعد به حرف من پی میبرید؛من همشو دیدم.

    پاسخ
  16. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باشه که باشه /باز نسبت به قیمتش خیلی خوبه.ولی کی به بازار ایران میاد?

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.