یاماها و تحقق رؤیای خودروی شهری گوردون موری

طراح شهیر خودروی مک لارن F1 یعنی گوردون موری، این بار به سراغ یک خودروی بسیار کوچک شهری رفته که می‌تواند رقیب بزرگی برای مرسدس اسمارت باشد.

2019 YAMAHA MOTIVE
2019 YAMAHA MOTIVE

یاماها قصد دارد این خودرو را که موتیو نامیده می‌شود تا سال 2019 وارد بازار کند. این یعنی ورود ملایم یاماها به دنیای خودروها. به همین منظور یاماها اعلام کرده که آماده است تا سرمایه‌گذاری معادل ده‌ها میلیارد ین را برای ایجاد تأسیساتی در اروپا صرف نماید. از سویی بازار چنین خودرویی در ژاپن و بازارهای درحال ظهور آسیا هم نیاز به توجه ویژه ای دارد.

2019 YAMAHA MOTIVE
2019 YAMAHA MOTIVE

2019 YAMAHA MOTIVE
2019 YAMAHA MOTIVE

گوردون موری، این خودروی جمع‌وجور را در دو نسخه بنزینی و الکتریکی پیشنهاد کرده است. نسخه کانسپت و اولیه این خودرو در نمایشگاه توکیو در سال 2013 رونمایی شد که از یک موتور الکتریکی 33 اسبی سود می‌برد و برد مسافت آن به 161 کیلومتر می‌رسید.

2019 YAMAHA MOTIVE Interior
2019 YAMAHA MOTIVE Interior

به گفته یاماها، شارژ باتری‌های این خودرو از طریق یک سوکت معمولی سه ساعت و از طریق یک شارژر سریع، یک ساعت طول می‌کشد. نسخه بنزینی این خودرو هم 1.0 لیتر حجم و سه سیلندر داشته و قدرتی بین 70 تا 80 اسب بخار خواهد داشت. انتقال نیرو از این موتور که به صورت انحصاری توسط یاماها برای این خودرو ساخته می‌شود، توسط یک گیربکس شش سرعته و دوکلاچه به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد.

2019 YAMAHA MOTIVE
2019 YAMAHA MOTIVE

یاماها Motiv طولی کمتر از 2.7 متر داشته و تنها برای دو سرنشین، جا دارد. وزن این خودرو در نسخه الکتریکی 730 کیلوگرم است. با وجود شتاب صفر تا صد 15 ثانیه ای و بیشینه سرعت 105 کیلومتر بر ساعت برای نسخه الکتریکی، شاید مقایسه آن با خودرویی چون اسمارت، چندان عادلانه نباشد. در هر صورت این خودرو می‌تواند پای یاماها را به دنیای خودرو نیز باز کند. شاید در آینده خودروهای قدرتمندتری نیز از یاماها ببینیم.

16 دیدگاه

    1. tadano
      سوابق: (159 دیدگاه) ,

      تهران شهری کوهپایه ایه اختلاف ارتفاع میدان راه آهن تا تجریش 500 متره و شمال تهران هم که شیب بسیار زیادی داره این مدل ماشینها با این قدرت وبرد باتوجه به گستردگی تهران اصلا به درد این کلانشهر نمیخوره.

      پاسخ
      1. asa
        سوابق: (55 دیدگاه) ,

        حالا درسته قدرتش کمه اما حداقل سراشیبی های تهرانو که میتونه بی دردسر رد کنه!
        ***

        پاسخ
  1. NA-NikandreosApotheon-NA
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    مناسب برا خانمها من خجالت می کشم تو این بشینم.البته با 95 کیلو وزن فکر نکنم منسب من باشه

    پاسخ
    1. یه پسر
      سوابق: (1125 دیدگاه) ,

      بخدا راحتی که تو این ماشین های کوچیک هست تو بقیه ماشین ها غیر قابل دسترسی ، من که بشخصه این تصوری که این تیپ ماشین ها مال خانم هاس رو قبول ندارم
      توی شهر این ماشین ها گزینه مناسبی واسه یه سواری کم سرنشین کم دردسر و کم مصرفه

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل ALL CARS
    ALL CARS
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    وای وای وای
    دیشب تونستم برا اولین بار پشت اونتادور بشینم.تو اوج حیجان ولذت انگشتمو گذاشتم رو استارت که استارت خوردنش وصدای اگزوزش لرزه به تنم انداخت. شروع کردم به حرکت که فرمونش تو دستام مثل گرفتن هیچ فرمون دیگه ی نبود.وقتی دورموتور بالا میرفت نور صفحه کیلومتر منو محو خودش کرده بود.تو خیابونا دور میزدم با کلی آهنگ توپ شاد(مجاز وطنی) تااینکه رسیدم اول آزادراه تهرا ن ساوه.باخودم گفتم اینجا دیگه باید پدالو گازو تا میتونم فشار بدمو ببیبنم حداکثر قدرت وشتابش که تو کلیپ ها دیده بودمو خودم حس کنم.اما اما اما هرچی پدالو بیشتر فشار میدادم پام بیشتر از زیر پتو بیرون میزد
    این شد که پامو محکم کوبیدم تو دیوارو گفتم اگه درست رانندگی میکردم وبه قوانین احترام میزاشتم شاید هیچ وقت فکر تست کردنش به سرم نمیزد واحتمالا تا این لحظه تو سواحل خلیج همیشه فارس داشتم قدم میزدم
    کاش هیچوقت بیدار نمیشدمـــــــــــــــــــــــــــــــــ

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل ALL CARS
      ALL CARS
      سوابق: (467 دیدگاه) ,

      فکر میکنم خیلی بیشتر از 2019 که قرار این خودرو وارد بازار بشه طول میکشه تا مردم بخوان استفاده از این خودرو های کم مصرف والکتریکی وامثال اینها را انتخاب کنن.شاید بیشتر بدرد دانشجوها وافرادمجرد بخوره که بخوان برای کارهای روزمره ازشون استفاده کنن
      وتابخواد توکشور ما جا بیفته که احتمالا ده پانزده سال دیگه طول خواهدکشید
      اما اگر بخوام به فکر طبیعت ومحیط زیست باشیم بسیارعالیست که ازاین خودرو هااستفاده بشه
      واگه مهندسین خودروساز دنیا بتونن خودرویی بسازن باسوختی که آلایندگی نداشته باشه ویااونقدر کم باشه که بشه با توان بالای سه چهار هزار هم در هر کشوری با هرقانونی ازشون استفاده کنیم .عالیمیشه .واینو هم فقط بخاطر شنیدن صدای اگزوز میگم.که برای بعضی وشاید درصد قابل توجهی صدای دلنواز وگاهاگوش خراش اما لذت بخش اگزوزهاهستند که در انتخابشون تاثیربسیاری دارند.چرا که اگر هم خودرویی بدون اگزوز خوش صدابگیرن.حتمافکری بحالش میکنن تاصدای ماشینشون اون چیزی بشخ که دوس دارن

      پاسخ
    2. hero
      سوابق: (593 دیدگاه) ,

      سلام
      دست عربها درد نکنه که باعث شدن بعد از حدود 2500 سال نام خلیج فارس به خلیج همیشه فارس!!!!!!!!
      تغییر پیدا کنه!!!!!!!
      لابد چند وقت دیگه :تخت همیشه جمشید!!!!!!! ارگ همیشه بم!!!!!!!!
      ما ایرانی ها را چه میشود؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ALL CARS
        ALL CARS
        سوابق: (467 دیدگاه) ,

        جناب hero نام خلیج فارس خلیج فارس وهیچکس نمیتونه نامشو عوض کنه.
        این که بنده گفتم خلیج همیشه فارس بخاطر تاکید بر خلیج فارس بودن وماندن خلیج فارس تا نکنه کشورهای حاشیه خلیج فارس که اندازه ی شهرهای ایران هم نمیشن بیان واسم خلیج فارسو به نام خلیج عرب تو نقشه ها تغییر بدن وازاینم پاشونو فراتر بزارن و بگن بعضی از جزایر ایران را نیز مالکن وبا وجود کلی سند ومدرک منجمله قدیمی ترین نقشه های جهان بازهم دارن بر این امر پافشاری میکن
        وجالب بدونینیهمین اسبی که بنام اسب عرب شهرت داره اصالت کاملا ایرانی دارد که خود پرورش دهندگان بزرگ اسب جهان اسب عرب را به دوشاخه ی اصلی تقسیم میکنند.1=اسب عرب با خون ایرانی 2=اسب عرب پرورشی اروپایی
        پس خوبه روی یکسری چیزا پافشاری کرد تا نکنه عده ی باز بخوان به خودشون اجازه بدن به تمدن چندین هزار ساله ی ایران ختشه ی وارد کنن و بدونین همین عربستان که مشتاق وحامی تتغییر نام خلیج فارس به نام خلیج عربست به اسرائیل اجازه داده برای حمله ی احتمالی به ایران میتونن از پایگاه های نظامی و حریم هوایی این کشور استفاده کنندوهمزمان قراردادهای خرید موشک های کروز و… وهواپیماهای جنگنده با فرانسه وامریکابسته که احتمالا میخوادنشون بده همه جوره مخالف ایران ووایرانیست
        جاومکان مناسبی برای گذاشتن وگفتن اسنا ددیگه نیست. اگربود حتما کلی سند تاریخی و سند بروز دیگه براتون بیان میکردم
        خلیـــــــج خلیج فارس
        پدالی ها ببخشید همچین بحثی شکل گرفت

        پاسخ
    3. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
      سوابق: (570 دیدگاه) ,

      خیر باشه.منم تا به حال 3 بار خواب ماشینای مورد علاقه مو دیدم 2 بار آوانتادور یه بار فراری 458 .واقعا کاشکی بیدار نمیشدم
      خوابش اینقدر حال میده بیداریش چجوریه .

      پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    این مدلای خودرو های شهری کی قرار هس وارد ایران شه؟

    پاسخ
  4. حامد
    سوابق: (216 دیدگاه) ,

    ظاهرش که خیلی خوبه شتاب هم که چندان برای این مدل ها مهم نیست اما خوب 15 ثانیه که نیسان گاوی هم از آدم سبقت می گیره یکم رو اعصابه!!!

    پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    خوبه
    ىلماها در اىنده مىتونه باخودرو سازاى بزرگ رقابت کنه.

    پاسخ
  6. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    قیافش خوبه ولی طراحی داخلش خیلی فضاییه .ولی خب شرکتای ژاپنی اونم شرکت موفقی مثل یاماها هر وقت بخواد میتونه رقیبی واسه خودروهای روز دنیا باشه

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    چه کوچولو و نازه،من که عاشقش شدم،کلا از ماشینای کوچولو خیلی خوشم میاد البته نه برا رانندگی خودم،بیشتر ترجیح میدم با یه شاسی بلند فول سایز مثل اسکالید یا GL رانندگی کنم 😀

    پاسخ
  8. miladlion
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    درود
    درسته ربطی به ماشین نداره ولی اون دریای پارس هست عربا چون پ ندارن میگن فارس
    prsian gulf

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.