تسلا

نمایشگر 17 اینچی برای خودروهای تسلا مدل S

تسلا با قرار دادن یک صفحه نمایش ۱۷ اینچی لمسی با وضوح بالا، روی مدل اس خود یک ترکیب جالب و مدرن را بجای انبوهی از کلیدها و دکمه های کنترلی داشبورد خلق کرده است. چیزی که از یک خودروی الکتریکی گران قیمت هم انتظار می رفت.

17-inch touchscreen display Tesla Model S
۱۷inch touchscreen display Tesla Model S

نمایشگر تسلا می تواند دکمه ها و کنترل های معمول را به همان شکل معمول و در همان مکان مورد انتظار نشان دهد. با این وجود در این صفحه می توان انبوهی از اطلاعات نظیر وضعیت باتری ها، شارژ، نور چراغها، انرژی بازیافتی از ترمزها، ارتفاع خودرو و نقشه ناوبری و سیستم سرگرمی را در یک رابط کاربری سریع و جالب تماشا کرد. استفاده از تراشه Tegra محصول انویدیا نیز برای سرعت عملکرد نرم افزارها کافیست. تنها دو دکمه در این خودرو وجود دارد که یکی برای فلاشر اضطراری و دیگری برای باز کردن محفظه دستکش است.

tesla model-s touchscreen
tesla model-s touchscreen

شاید این سنت شکنی تسلا همه گیر شود و خودروهایی مثلاً با سیستم عامل آندروید یا ویندوز هم روانه بازار شوند. شاید نسل آینده داشبوردها در راه باشد. آینده ای که دور نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. vahid

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    من کلا چیزی رو غیر از پورشه دوست ندارم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. feri

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      دیگه هرچیزی بزرگش خوب نیست…
      مخصوصا برای این تسلای کوچیک اروپایی…
      این نمایشگر رو باید روی وانت های غول پیکر آمریکایی استفاده کرد!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. زیگما

        ۲۱ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        بیسواد این خودرو امریکاییه.شرکت تسلا امریکاییه و تمام خودروهاش تو کالیفرنیا ساخته میشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. بی نام

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ما مردم از خودروسازان عذر خواهی می کنیم !
    خودروسازهای عزیز

    سلام

    اینجانبان مردم شریف ایران، بعد از چند روز به این نتیجه رسیدیم که باید طی نامه ای رسمی از شما پوزش بطلبیم. هرچند که توقع پذیرش این پوزش خود گناهی دیگر است!وقتی به رفتار این چند سال خود با شما نگاه می کنیم عرق شرم بر پیشانی ما نشسته و آه حسرت از نهادمان (نهاد که می دانید کجاست؟ یکجایی نزدیکی های گذاره!) بلند می شود. ما در برابر همه خوبی ها و خدمات بی مثال شما هیچ کاری نکردیم جز پررویی، ناشکری و تهمت زدن.

    این شما بودید که به ما فرصت پراید سواری را ارزانی داشتید؛ آنهم پرایدی که بوق داشت، درهایش از دو طرف باز می شد، لاستیکهای امکان باد شدن مجدد داشتند، چند مدل تنوع قالپاق داشت، شیشه هایش بالا و پایین می رفتند، ضبطش نوار می خورد، سپرش مشکی بود و کلی مزایای دیگر!این شما بودید که خودروهایی با قابلیت آتش گرفتن در اختیار ما گذاشتید؛ واقعا کدام یک از ملتها این امکان را داشته اند که سوار فندک شوند؟! چه کسی را سراغ دارید که بتواند خود و خانواده اش را سوار فندکش کند و برود سیزده بدر؟!این شما بودید که در نمایندگی های مجازتان ما را راه دادید؛ به ما فرصت ثبت نام اینترنتی دادید، از شش صبح در سرما و گرما ما را به صف کردید و پذیرای حضور سبزمان شدید! بیشتر از تعمیرگاههای متفرقه از ما پول گرفتید و آنقدر دوستمان داشتید و مشتاق زیارت دوباره ما بودید که چند بار برای یک عیب ثابت ما را به حضور پذیرفتید!

    این شما بودید که بعد از فروش ماشین هایتان بی خیال ما نشدید و نگذاشتید برای ده پانزده سال به امان خدا در جاده ها رها شویم. این شما بودید که با تعبیه کردن نواقصی در ماشین ها از همان بدو خروج از نمایندگی، دوباره ما را به سمت خودتان کشیدید. خدا را شکر میکنیم که ما را گیر خودروسازی های بی معرفت و نارفیق خارجی نینداخت !دیگر بس است. هرچقدر از کمالات شما می گوییم بیشتر شرمنده می شویم. پس بگذارید از خودمان هم بگوییم.

    و اما ما!

    ما ملتی بودیم با پاچه هایی تنگ که دیگر نمی شد پراید را بیشتر از هفده میلیون در پاچه اش کرد! ما حتی عرضه نداشتیم فیل باشیم که اگر یک وقتی شلوار پایمان کردیم کلی پاچه گشادتری داشته باشیم!ما مردمی بودیم که نتوانستیم دست به دست هم دهیم به مهر و با فقط ده میلیون بیشتر هزینه کردن، پول عیدی های چند ده میلیونی مدیران شما را فراهم کنیم. ما ملتی بودیم که به این فکر نکردیم که شما و خانواده هایتان بدون این عیدی ها در این شرایط تحریم چگونه تعطیلات نوروز را سپری خواهید کرد!ما مشتری های خوبی نبودیم. ما بجای اینکه از عیدی شخص معاون اول رئییس جمهور و کاهش چهار دهم درصدی قیمت تیانا (که از ۱۳۴۸۰۰۰۰۰ تومان به ۱۳۴۳۰۰۰۰۰ رسیده است) در پوست خودمان نگنجیم، به این فکر کردیم که اصلا چه کسی خودروها را گران کرد؟!

    ما آنقدر منحرف بودیم که متوجه نشدیم آقای معاون اول می تواند بجای عیدی دادن به ما در جشن نوروز شرکت کند و به صورت زنده و مستقیم و با چه کیفیتی انواع رقص های سنتی را ببیند!ما انقدر بی حیا بودیم که در قبال کاهش پانصد ششصد هزار تومانی قیمت پراید بجای اینکه سجده شکر بجا آوریم شروع کردیم به جمع و تفریق کردن قیمت کل قطعات پراید! حال آنکه با این پانصد هزار تومان میشود شش هفت کیلو پسته اعلا خرید و کل عید را مشغول بود. دم شما گرم و ننگ بر ما!ما بجای اینکه از شما بخاطر آسان کردن عروج الی الله و رسیدن به قرب الهی متشکر باشیم هی دم از ترمز ای بی اس، کیسه هوا و… زدیم؛ انقدر که جون دوست بودیم و دو دستی چسبیده بودیم به این زندگی فانی!و حال ما چه داریم بگوییم؟ چه داریم بگوییم به شما که در افتخاری دیگر وانت پراید هم برای ما به ارمغان آورده اید؟! فکرش را بکن! اهل و عیال را می ریزیم پشت وانت پراید و درحالی که خواننده دارد چه چه می زند در جاده چالوس می گازیم. یا اینکه چهارصد کیلو پسته را بار می زنیم و گاز می دهیم؛ فقط حواسمان هست که صدای ضبط را زیاد بالا نبریم که یک وقت از خواب بلند نشویم!

    آری خودروسازان عزیز! ما بد مردمی بودیم برای شما. اُف بر ما!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجيد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (124 ديدگاه)

      سلام
      من نیز چون شما مدیون این خودرو سازان داخلی هستم.
      جند بار موفق به دیدن ملک الموت شدم و مزایای دیگر که فرمودید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. دانیال

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (594 ديدگاه)

      حدس میزنم شما شما آقای ( ا . و ) باشین . خیلی قشنگ نوشتی داداش . دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. م

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    عاشق صفحه نمایش بزرگم این ماشینارو همون جا باید سوار شد و لذتشو برد چون همه چیز از سوخت تا اتوبان بدون محدودیت سرعت وجود داره جیگرم داره کباب میشه تا کی با رویا سپری کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ضعیف قلب

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خیلی مرتب و جالب
    خیلی خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. nima

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فکرشو بکن داشبورد باسیستم عامل اندروید یا ویندوز…میشه باهاشangrybirds بازی کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بانک عکس خودرو (carimage.ir)

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (98 ديدگاه)

      خیلی حال میده!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Infinite

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    در حین رانندگی؟ :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (219 ديدگاه)

      این رو به آقا نیما گفتم که گفت میشه باهاش Angry Birds بازی کرد… :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. تامكت

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    با اینکه تکنولوژی تاچ اسکرین روز به روز گسترده تر میشه و جاشو تو تمام وسایل الکترونیکی باز میکنه ولی به نظر من خز و یکنواخت خواهد شد( از هر 10 امریکایی3 نفرشون این عقیده رو دارن…البته این نظر سنجی در مورد گوشی موبایل گرفته شده بود)
    هیچی جای کیبورد و دکمه رو نمیتونه بگیره…….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا