سایر خودروهای اروپایی

شکارچی از راه رسید[ویدئو]

نمایشگاه ژنو۲۰۱۳: خودروساز هلندی اسپایکر،خودروی جدید خود را با نام Venator B6 در نمایشگاه ژنو به طور رسمی رونمایی کرد.هدف اصلی این خودرو شکست پورشه ۹۱۱ است.

Spyker B6 Venator
Spyker B6 Venator

اگر چه وناتور هم اکنون یک خودروی مفهومی است اما این خودرو ساز می‌گوید در اوایل سال ۲۰۱۴ این خودرو را به تولید انبوه خواهیم رساند.اسپایکر بازار های مهم جهانی را از جمله اروپا مورد هدف قرار داده است.پیش بینی می‌شود قیمت این خودرو حدود ۱۰۰ هزار پوند باشد.

Spyker B6 Venator
Spyker B6 Venator

وناتور بی ۶ یک خودروی موتور عقب با دو درب و دو صندلی می‌باشد.نیرو این خودرو از یک قلب تپنده V6 بدست می‌آید که توان آن بیش از ۳۷۵ اسب بخار است،این قدرت از طریق جعبه دنده شش سرعته خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

Spyker B6 Venator
Spyker B6 Venator

شاسی monocoque این خودرو از آلومینیم ساخته شده است و بدنه به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است.وزن این خودرو کمتر از ۱۴۰۰ کیلوگرم است و این در حالی است که ۹۱۱ کاررا S مجهز به PDK 1415 کیلوگرم وزن دارد.

Spyker B6 Venator
Spyker B6 Venator

طول،عرض و فاصلهٔ بین دو محور این خودرو به ترتیب ۴۳۴۷،۱۸۸۲ و ۲۵۰۰ میلی متر می‌باشد که ۱۴۴ میلی متر کوتاه تر از ۹۱۱ است اما ۷۴ میلی متر عریض‌تر است،در حالی که فاصلهٔ بین دو محور اسپایکر ۵۰ میلی متر بیشتر از ۹۱۱ است.

Spyker B6 Venator
Spyker B6 Venator

طراحی این خودرو از خودرو های قرن ۲۰ الهام گرفته شده است به خصوص مسابقات آن دوره که این موضوع را می‌توانیم از جلو پنجره بزرگ مشبک این خودرو هم بفهمیم.اسپایکر در گذشته یک شرکت هواپیما سازی بود .در این خودرو سقف شیشه ای و طراحی داشبورد از هواپیما الهام گرفته شده است.همچنین چراغ‌های LED 3d که واقعاً زیبا هستند انسان را یاد هواپیماهای جنگنده می‌اندازد.یکی از ویژگی‌های سقف شیشه ای کاهش ضریب آیرودینامیک است.

Spyker B6 Venator
Spyker B6 Venator

زیبایی چرخ‌های ۱۹ اینچی براق که مانند توربو فن هواپیما هستند هم جای خود دارد.یک طراحی خاص قدیمی با ظرافت تمام با چاشنی هواپیما!

[jwplayer config=”video Player” mediaid=”35594″] این خودرو می‌تواند سرنوشت اساسی این خودروساز را رقم بزند. به نظر شما این خودرو توان مقابله با پورشه ۹۱۱ را دارد؟

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. slr722

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    هدف این شرکت اگه شکست 911 هم باشه…بازم نمیتونه…

    این چیه…

    طراحیش هم اصلا قشنگ نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. JINPACHI

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (251 ديدگاه)

      اقا سهراب تنهایی به این نتیجه رسیدی که سوپر اسپرت های ایتالیایی ها بهترن ؟؟؟؟.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Infinite

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    اتفاقا به نظر من طراحی زیبا و ظریفی داره…
    به طراحی چراغ ها دقت کنید. واقعا زیبا هستند.
    همچنین کابین… واقعا انسان رو به یاد هواپیما میاندازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. N.I.M.A

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان.دوستان اسپایکر کم شرکتی نیست حالا شاید اسمش کمی برای بعضیها نا اشنا باشه ولی این شرکت از سال 2005 فعالیت حرفه ایش رو شروع کرده و انصافا هم ماشینهاش خوب از اب دراومده ولی به نظر من زیباترین محصول این شرکت Spyker C8 Aileron Spyder مدل 2010 هستش.یه سرچ کنید تو اینترنت پی میبرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Infinite

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    از مسئولین پدال تقاضا دارم درباره تویوتا i-Road و هوندا سیویک Tourer هم مطلب بگذارید. ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید علیرضا سیادتی

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (29 ديدگاه)

      حتما،در اولین فرصت انجام خواهد شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حسین

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    چه فناوری خاصی باعث شده این ماشین تاسال ۲۰۱۴تولید نشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      اگر یک ماشین چند وقت بعد از معرفی تولید بشه فکر نمیکنم به فناوری بکار رفته در اون ماشین ربطی داشته باشه. همین خودروهایی که داخل ایران هم تولید میشن بعد از چند سال از معرفی شون تولید میشن (مثل رانا). ماشین هایی که از هر گونه فناوری به دور هستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amir

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (66 ديدگاه)

      دلایل زیادی میتونه داشته باشه تا حدودی به معرفی و بازاریابی و گرفتن نظرات مردم و منتقدان و کارشناسان خودرو و جذب مشتری و سرمایه و پیش فروش و تست خودرو و تبلیغات و معرفی وشرکت در برنامه های تلویزیونی یا مجلات و ….. مربوط با خودرو و ….. و اعمال تغییرات در صورت نیاز بر روی محصول نهایی مربوط میشه در خارج از ایران بازار بشدت رقابتی هست و پامترهای زیادی قبل از تولید یک خودرو باید در نظر گرفت بشه تا محصول در بازار رقابتی شکست نخوره و شرکت تولید کننده ورشکست نشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. 3200 v6 24v

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    طراحیش خاص هست … همه کسی نمیپسنده … بعید هست که مثل پورشه ازش استقبال بشه … تازه با توجه به این که تیراژ پایینی داره و مواد گرون قیمتی هم در این خودرو استفاده شده احتمالآ قیمتش هم از پورشه بیشتر هست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. amir

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    تولید هر خودرو جدید و بازار رقابتی جهانی باعث افزایش کیفیت و کاهش قمیت و رقابت و ….. میشه و همیشه به نفع مصرف کننده هست و هر خودرو جدیدی در صورت با کیفیت بودن و …. مشتریان و طرفدارهای خودش رو پیدا میکنه مشکل ما مردم ایران این هست که تا زمانی که محصولی وارد کشور ایران نشده فکر میکنیم محصول کارای نداره و بنجول هست از طرف دیگه زمانی که یک محصول وارد ایران میشه حتی اگر خودمون اون محصول رو استفاده نکرده باشیم دیگه برای ما مردمی ایران تبدیل به بهترین شرکت و محصول میشه و تمام محصولات دیگه که وارد بازار نشدند رو بنجل میدونیم این مسله از زمانی که کالاهای ژاپنی وارد ایران شد شروع شد و بعد هم خودروهای فرانسوی بعد هم شرکت ها و کالاهای کره ای و الان هم خودروهای چینی و …. شرایط مشابهی دارند و این روند و تعصب های بدون دلیل و افراطی و …. ادامه داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا