رکورد خارق‌العاده 0-300-0 برای کونیگ‌زگ وان:1

کونیگ‌زگ وان:1 در یک رکوردگیری غیررسمی توانست رکورد جهانی شتاب‌گیری تا سرعت 300 کیلومتر بر ساعت و سپس ترمز تا سکون کامل موسوم به 0-300-0 را از آن خود نماید.

Koenigsegg One:1 breaking 0-300-0 record
Koenigsegg One:1 breaking 0-300-0 record

راننده تست شرکت کونیگ‌زگ، آقای رابرت سروانسکی در مسیر تست شرکت در Angelholm سوئد، برای این رکوردگیری انتخاب شد. زمان شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت توسط وی 11.922 ثانیه ثبت شد و سپس برای توقف تا سکون کامل 6.03 ثانیه دیگر نیز زمان صرف گردید. وی حتی در طول تست، فرمان خودرو را نیز رها نمود. بدین ترتیب این عملیات دیوانه‌وار و پرفشار تنها 17.95 ثانیه زمان برد.

Koenigsegg One:1 breaking 0-300-0 record
Koenigsegg One:1 breaking 0-300-0 record

نکته جالب اینکه خودروی 1341 اسبی مورد آزمون حدود 50 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه تولیدی کونیگ‌زگ وان:1 می‌باشد و این رکورد غیررسمی همچنان جای بهبود دارد.

Koenigsegg One:1
Koenigsegg One:1

رکورد قبلی 0-300-0 دنیا هم در اختیار کونیگ‌زگ آگرا R با زمان 21.19 ثانیه بود که در سال 2011 ثبت شده بود و با رکورد فعلی، تفاوتی فاحش دارد.

39 دیدگاه

    1. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      خداییش بهترین سوپراسپرت دنیاست چه از لحاظ زیبایی و چه از لحاظ عملکرد
      یاد جنون سرعت افتادم…

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل PETROLHEAD
      PETROLHEAD
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      اگه به آخر ویدئو توجه کنید 0تا 100( 3.32 ثانیه) هم هست، که به نظر من اصن جالب نیس و می تونست خیلی بهتر از اینا باشه.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ALL CARS
        ALL CARS
        سوابق: (467 دیدگاه) ,

        درست میگی PETROLHEAD عزیز اما من خیلی به سفرتاصد دقت نمیکنم( البته نه اینکه هیچ اهمیتی نداشته باشه )چراکه قرار نیست دائم درحال صفرتاصد زدن باشیم بلکه شتاب ، بیشتر در حال حرکت بدرد میخوره ونه از سکون چون هرلحظه که وسط خیابون واتوبان نمیزنیم رو ترمز وبخوایم سفرتاصد بزنیم
        ناگفته نمونه صفرتاصد : سه ثانیه وکمتر ویا صفر تاسیصد و… کلا خیلی مورد استفاده قرار نمیگیرن مگر توپیست و این ارقام برای صاحبان بیشتر جنبه ی داشتن برترین ها و زندگی لوکس و روئیاییست که دارن
        خدا به همششون بیشتر بده ماپدالی ها رو هم ثروتمند کنه، هم ثروت مال وهم دانشی که بدرد دنیا وآخرتمون بخوره
        آمین

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل PETROLHEAD
          PETROLHEAD
          سوابق: (70 دیدگاه) ,

          حق با شماس دوست عزیز، ولی این رقابت علم و تکنولوژی خودروسازهاست که دارن به رخ هم میکشن و از سر و کول هم بالا میرن و همین حس رقابته که باعث پیشرفتشون شده و این تز شما برخلاف این مساله س که بنده فکر میکنم خودروسازان داخلی بیشتر از گفته شما استفاده می کنند. با آرزوی موفقیت

        2. تصویر پروفایل ALL CARS
          ALL CARS
          سوابق: (467 دیدگاه) ,

          ای بابا چرا بد برداشت کردین
          دراین که تو رقابت تکنولوژی وعلم بین خودروسازان رقابت هست که حرفی نیست وبه گفته ی خود شما تااین رقابت نباشه که پیشرفتی صورت نمیگیره
          منظورم این بود که فقط نباید به سفرتاصد یک خودرو تامام امتیازهارو داد. بلکه کلی چیز دیگه هم هست.ویکی ازاون موارد اینه که ببینیند کدوم کاربرد بیشتری داره. برای مثال گفتم سفرتاصد خیلی بکارنمیاد.چون شما تو طول روز که پشت هرچراغ منتظر نمیمونین که کی سبز میشه وبعد برا کل کل بخواین سفرتاصد بزنینو هنوز شمارش چراغ سبز شروع نشده به چراغ قرمز دیگه برسین. چون شتاب تو دنده های بالا کاربرد بیشتری داره
          بعدشم اگه قرار بود خودروسازان مثل من فکرکنن که مطمئن باش پرایدمون باید 0تا300 تو 10 ثانیه میزد
          یکمی عجولانه پاسخ دادین اما ایرادی نداره
          واینکه گفتین شتاب سفر تاصدش 3.32 و اصن جالب نیس هم میشه توجه داشت.چون تو خودروهای سوپراسپرت سفرتاصد اهمیت زیادی داره که باید بارقباش جدال سختی داشته باشه
          ونظر من این بود که سفرتا صد برای مصرف روزانه و خارج از پیست خیلی کاربردنداره.اما شتاب در سرعت های بالای سد کیلومتر خیلی کاربردی تره
          تنت سالم دلت شاد آرزوهایت روا باد(تقدیم به شما وهمه پدالی های عزیز)

        3. تصویر پروفایل PETROLHEAD
          PETROLHEAD
          سوابق: (70 دیدگاه) ,

          جناب ALL CARS سوئ تفاهم نشه، ببینید این ویدئو یک تست کاملا کنترل شده از طرف خود کمپانی و با رانندگی راننده حرفه ای تست ماشین های خود شرکت کوئینیخ زگ هست که به نظر بنده حقیر این شتاب گیری میتونست بهتر از این ارقام باشه، چون همانطور که میبینیم شرکت کوئینیخ زگ آن را یک رکورشکنی اعلام کرده است پس اینجا صفر تا صد یک ماشین (هایپرکار) مهمه و نمیشه کتمانش کرد و اینکه صفر تا صد تنها مساله مهم برای یک خودرو نیست صد در صد موافقم ولی برای چه خودرویی؟ برای خودرویی که شاید مالک آن در طول یک ماه حتی یک روز هم با آن بیرون نرود این مساله علاوه براینکه مهم هست بلکه حیاتیه، و مطمئن باشین که مالک همچین ماشینی از خودروی خود برای کاربری شخصی و روزانه داخل شهر استفاده نخواهد کرد و این خودروها برای صاحبانشان صرفا جنبه پز دادن و کری خوندن های طبقه سوپرپولدار ( دنیا) هستند، پس اینجاس که نباید با دید یک مصرف کننده عادی به قضیه نگاه کرد. موید باشید

        4. تصویر پروفایل ALL CARS
          ALL CARS
          سوابق: (467 دیدگاه) ,

          نه دوست عزیز چه سوتفاهمی
          کلا کونیگزگ شتاب صفرتاصدش اگه دیده باشین در مقابل سوپر کارهای دیگه خیلی بالانیست وبیشتر توانش بعد شصت مایل نشون داده میشه که کلی کلیپ درهمین مورد تو یوتیوب هست پس دست هر راننده ی هم که باشه نمیتونه شتاب صفرتاصد بالایی داشته باشه اما بعد شصت مایل چنان شتابی میگیره که جبران اون چندصدم ویا یک ثانیه را میکنه برای مثال کلیپ درگ با پورشه 918 کم میاره اما تو پیست وقتی توسرعت شصت مایل به بالا رقابت صورت میدن براحتی پورشهو جا میزاره و…
          بعدشم از اسم کلیپ و موضوع مشخصه شتاب سفرتاسیصد ملاکه ونه شتاب صفرتاصد که بازهم یادآوری میکنم که این بدلیل اینه که شتاب سفرتاصد بالایی نداره درمقابل رقباش اما با شتابی که در سرعت های بالای شصت مایل میگیره براحتی جبران چندصدم ثانیه ویا حتی یک ثانیه را میکنه
          واینکه گفتین : این خودروها برای صاحبانشان صرفا جنبه پز دادن و کری خوندن های طبقه سوپرپولدار ( دنیا) هستند، پس اینجاس که نباید با دید یک مصرف کننده عادی به قضیه نگاه کرد
          که منم اینو تو نظر اولم گفتم پس کاملادرسته
          واینکه گفتین تو خیابوناسوار نمیشن را منم تا حدی قبول دارم، اما چرا تاحدی؟ چون بادیدن کلیپ خودروها توخیابونای موناکو و امارات و لندن که از بوگاتی ها تا پاگانیها و لافراری ها گرفته تا … در حال دور دور هستن پس خیلی هم شتاب براشون مهم نیست وطبق گفته ی خودتون وخودم فقط برای کری خونیست که میخوان نشون بدن برترین هارو دارن وحالا شاید در مواردی هم مثل شتاب صفرتا صد نتونه با سوپرکارهای دیگه رقابت داشته باشه اما چون صرفا یک خودرو وکالای لوکس محسوب میشه میخوان اونو داشته باشن
          پیروز باشید
          خوبه بیشتر از این کشش ندیم
          ممنونم از نظراتتون من که بشخصه استفاده کردم امیدوارم باعث ناراحتی پدالی ها نشده باشیم

      2. mehrzad
        سوابق: (13 دیدگاه) ,

        آره از اونجایی که پراید 0-100 رو زیر 2 ثانیه میره این شتاب برای کانسگ واقعا افتضاحه
        خوب آخه مومن تو اول فکر کن بعد بگو بده این ماشین که مثل بوگاتی سنگین و 4WD نیست.
        کل فشار رو محور عقبه تو با یه پیکان هم که دیفرانسیل عقبه بخوای شتاب بگیری عقبش میسره چه برسه به این که اون همه نیرو رو داره منتقل میکنه حالا راننده بازم لاستیک هارو گرم کرد بهتر شد و در ضمن هر کاریش کنی ماشین های دیفرانسیل عقب مخصوصا سوپر اسپرت ها که خیلی وحشی هستن اولش یکم میسورن و همین امر باعث میشه یه کوچولو دیر به 0-100 یا 0-300 برسن شما به بزرگواری خودت ببخش
        PETROLHEAD

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      ولی خیلی جالبه 0-300 اش از 0-100 ماشینای ما کمتر
      البته بیشتر که دقت میکنم میبینم خیلی هم جالب نیست
      یک چیز روتین و عادیه

      پاسخ
  1. wolf man
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    اینکه با این شتاب رفته یه طرف اینکه فرمون رو ول کرده رو . . . . !!!

    پاسخ
  2. آرمان
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    آیا کسی از دوستان میدونه که موتورهای کونیگ زگ رو خودش میزنه یا کمپانی دیگه ای؟؟؟؟ اگر کسی میدونه لطف کنه بگه ما هم مطلع شویم……
    راستی پدال عزیز خبر رونمایی از نوزاد جدید مرسدس رو نمیذاری؟؟؟ ولی عجب چیزی شده این GLC

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل PETROLHEAD
      PETROLHEAD
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      کوئنیخ زگ از معدود شرکتهای تولید محدودی هست که طراحی و ساخت موتورهاش رو خودش انجام میده.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      فکر اینکه پشت فرمون یه ماشین بشینی و اون ماشین 0-300 رو در 11 ثانیه بره . مو به تن آدم سیخ میکنه…
      الکی نیست که بهش میگن mega car…

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل فردین
    فردین
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    واقعا شرکت کوئنیگ زگ رو دوست دارم خیلی داره پیشرفت میکنه حتما رگرا رکوردی بهتر از One:1 ثبت میکنه .
    اگر اشتباه نکنم فقط موتور مدلهای CC8S و CCR برای شرکت فورد بود . و موتور دیگر مدل ها ساخت خود Koenigsegg هست.

    پاسخ
  4. امین
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    هدفش از اینکه نوشته بود در خانه امتحان نکنید چی بود؟
    منظورش این بوده که با پراید تو جاده های استاندارد ایران امتحان نکنیم
    ????????????

    پاسخ
  5. فرید
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    عجب هیولایی شده ولی رگ مشکیش با دوتا خط زرد رو ماشین عالی میشه

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    فوق العادس این ماشین!
    ظاهرا هنگام شتابگیری چرخهاش هرزگردی داشت وگرنه 0 تا 100 رو به راحتی کمتر از 3 ثانیه میزد!!
    شیشه ماشین هم خیلی کثیف بود!!!

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1467 دیدگاه) ,

    من با طراحی های کوئنیخزگ کنار نمیومدم تا این که وان وان نظرمو عوض کرد.
    هر چند هنوزم ب نظرم پاگانی نسبت ب این یه چیز دیگس

    پاسخ
  8. amir
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    تو فیلم که 300 رو بالا می زنه بعد ترمز میگیره

    پاسخ
  9. kurdishlambo
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    از وقتی که اگرار ار رو دیدم عاشقش شدم.کلا من ایتالیا و سوئد رو خیلی دوس دارم.فقط یه چیز برام هضم نمیشه چ جوری کونگسگ با یه موتورv8 توربو 1341 اسب کشیده ولی بوگاتی با W16چهارتوربو 1200تا

    پاسخ
    1. مهزیار
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      همینجاست که تفاوت ها احساس میشه دیگه

      پاسخ
      1. احمد باقری
        سوابق: (4370 دیدگاه) ,

        اگر فقط تعداد سیلندرها مهم بود که الان خیلی چیزها روی هوا بود. هم تعداد سیلندرها، هم حجم هر سیلندر، هم فرم سوپاپها و … همه نقش دارن. اینکه بگی چون این یکی 8 و اون یکی، 16 است پس آفرین به 8، حرف خنداره ری است.

        پاسخ
        1. kurdishlambo
          سوابق: (41 دیدگاه) ,

          خب اگه حجم هم در نظر بگیریم ویرون 8 لیتری و وان 5.1لیتری بازم هضم نمیشه.یعنی اگه تعداد سیلندر هردو هم یکی بود بازم وان با 3لیتر کمتر 140اسبی بیشتر میده و این یعنی تکنولوژی کونگسگی پس آفرین به 8. کلا من بازده موتوری کونگسگ و فراری رو دوس دارم.
          با این که رو لامبو تعصب دارم ولی وقتی میبینم فراری از موتورv8 تنفس طبیعی 600 اسب میکشه(458اسپشاله)لامبو از وی تن 600 اسب میکم آفرین به فراری!!(حالا با آفرین های من فردا کونگسگ و فراری برام لوح تقدیر میفرستن!ارزش نداره بابا وقت بذاریم واسه این چیزا)

  10. agera R
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    تنها هایپر کار دنیا که هیچ هایپر کاری نتونسته باهاش رقابت کنه agera r هست حالا one که دیگه وزن کمتر و قدرت بالاتری داره، اگه کسی از دوستان هایپر کاری میشناسه که بتونه agera r رو بزنه بگه! سایت gtboard لینک درگهای کونیگ زگ رو داره لطفا ببینین و لذت ببرین

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    در هــــــــــــاش فقط در هــــــــــــــــاش خودش یــــــــــــــه دنیاست لعنتی در نیست که لامصب خودش به اندازه یه کمپانی ارزش داره همه چیش تکه لعنتـــــــــی….

    پاسخ
  12. msn
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    یاد جنون سرعت افتادم چطور تصادف کرد ولی هیچ قطعه ای ازش جدا نمیشد

    پاسخ
    1. kurdishlambo
      سوابق: (41 دیدگاه) ,

      اون واقعیش نبود ماکت بود!بنظت میشه یه همچین ماشینی رو از بین ببرن با این قیمت؟؟

      پاسخ
  13. ارمان
    سوابق: (1000 دیدگاه) ,

    یعنی چی اخه من نمیتونم رندر کنم این رکورد رو.!. . . .
    یعنی امکان نداره ماشینی تو دراگ 400 متر و 1 مایل بتونه ببرتش . همین میشه دیگه؟ :دی

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل فردین
    فردین
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    در کلیپ های GTBOARD کوئنیگ زگ با Porsche 918 – Ferrari 458 – Ferrari 599 GTB و Bugatti Veyron Vitesse درگ داشت که همگی هم نتیجه رو میدونیم ولی تا زمانی که Agera R یا One:1 با Venom GT و Bugatti Veyron Super Sport درگ نداشته باشه نمیشه گفت که هیچ هایپر کاری توانایی این رو نداره که Koenigsegg رو شکست بده !

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل BMW4ever
    BMW4ever
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    یه دوربین با کیفیت تر نداشتند این چی بود من هیچی رو خوب ندیدم

    پاسخ
  16. Nissan GT-R LOVER
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باید منتظر بوگاتی شیرون موند و دید اون چیکار میکنه تا اوایل 2016 یهنی برای موتور شوی ژنو2016 میاد…فک کنم اون بترکونه…

    پاسخ
  17. Aprtech
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    کسی میتونه تصور کنه 0 تا 300 رو ؟؟؟ اونم تو 11 ثانیه؟
    واقعا مغز من داغ شد.
    در ضمن من طرفدار پرو پا قرص لامبورگینی هستم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.