مصاحبه‌ای با کریستین ون کونِگ‌زگ خالق خودروی یک:1

شرکت خودرویی کونِگ‌زگ اِی‌بی: که اداره مرکزی سوئدی آن در فرودگاه انگل هولم قرار دارد و دارای 62 کارمند و 43000 فوت مربع مساحت می‌باشد.

Koenigsegg One:1 Supercar
Koenigsegg One:1 Supercar

پروژه‌های گذشته: اولین خودروی CC8S در سال 2002 به دست مشتری‌ها رسید، پس از آن خودروی CCR با 806 اسب بخار قدرت به مدت ناچیزی عنوان پرسرعت‌ترین خودروی جهان را به خود اختصاص داد (تا زمانی که خودروی بوگاتی ویرون تولید شد). بعد از این خودروها ما شاهد تولید CCX و آگرا بوده‌ایم.

Koenigsegg One:1 Supercar
Koenigsegg One:1 Supercar

پروژه فعلی: آگرا یک:1 عدد یک در این خودرو نشان‌دهنده قدرت یک مگاواتی آن در سیستم متریک (1341 اسب بخار قدرت) و همچنین نسبت قدرت به وزن آن که یک اسب بخار بر کیلوگرم می‌باشد، است.

Christian von Koenigsegg
Christian von Koenigsegg

سؤال: آیا کماکان سرعت نهایی مسئله مهمی می‌باشد؟
جواب کریستین ون کونِگ‌زگ: هم بله هم خیر. به نظرم هر یک از جنبه‌های سرعت اعم از سرعت در پیچ، سرعت واکنش، سرعت واکنش موتور، و سرعت واکنش ترمزها به گروه‌بندی ماشین بستگی دارد. اگر سرعت نهایی خودرویی بسیار بالاست، استفاده از کارایی آن در زندگی روزمره آسان نخواهد بود.

Christian von Koenigsegg
Christian von Koenigsegg

سؤال: آیا به دنبال ثبت رکورد پرسرعت‌ترین خودرو در تولیداتتان هستید؟
جواب کریستین ون کونِگ‌زگ: خودروهای ما بسیار پرسرعت بوده و قابل مقایسه با ویرون هستند. ما خیلی خوش‌شانس هستیم که همواره به باندی طولانی دسترسی داریم که می‌توانیم همه‌روزه خودروهایمان را در سرعت‌های بالا امتحان کنیم. اما در کل ما سعی داریم تمامی عملکردها را توسعه دهیم.

Koenigsegg One:1 Supercar
Koenigsegg One:1 Supercar

سؤال: ماشین بعدی شما یعنی یک:1، با نسبت قدرت به وزن کم‌نظیر یک به یک خودنمایی می‌کند. آیا همچنان به دنبال اعداد و ارقام هستید؟
جواب کریستین ون کونِگ‌زگ: همچون تمامی خودروهای ما، خودروی یک:1 باید متعادل‌سازی شود. درک میزان قدرت موتور آسان است، اما آنچه که اهمیت دارد این است که سایر قسمت‌های خودرو نیز عملکردی با سطح یکسان داشته باشند. ما حتی بدون کاهش طول عمر خودرو، قادریم قدرت آن را افزایش دهیم، اما این خودرو قابل راندن نخواهد بود. میزان قدرت باید قابل اطمینان، کنترل شده و متناسب باشد.

Koenigsegg One:1 Supercar
Koenigsegg One:1 Supercar

سؤال: اگر یکی از مشتری‌ها قصد داشته باشد که با این خودرو رکورد بزند، واکنش شما چه خواهد بود؟
جواب کریستین ون کونِگ‌زگ: سؤال جالبی است. این موضوع، در اولویت‌های ما قرار ندارد. اما اگر شخصی برای انجام این کار علاقه‌مند باشد، ما از وی پشتیبانی خواهیم کرد. و من انتظار دارم که آن پرسرعت‌ترین آزمون با توجه به سرعت‌های مجاز در تأسیسات آزمایشی ما باشد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل ناصر امامی

ناصر امامی، لیسانس مکانیک خودرو، نویسنده و مترجم سایت پدال

64 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل vahid jinpachi
    vahid jinpachi
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    وای خدا ….

    این مطلب رو خوندم خیلی لذت بردم….

    زنده باد کوئینگ زگ…..

    امروز سکته نکنم خیلی کاره……….؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    پاسخ
    1. محمد 7
      سوابق: (95 دیدگاه) ,

      خدا نکنه سکته کنی وحید جان
      ولی اگه اینجوری هستی به زنت پیشنهاد میکنم اگه از دستت عصبانی شد, بره سه تا سوپر اسپورت بیاره که تو سه تا سکته رو با هم بزنی!!!!!!!!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل vahid jinpachi
        vahid jinpachi
        سوابق: (860 دیدگاه) ,

        محمد جان چی بگم….

        بعضی از اقایون هستند که دوست دارند من زود سکته کنم و از بین برم …..

        مثل اقای بوققققققققققققققققققققققققققققققق…..

        ضمنا اگه من زن داشتم که توو پدال نمی چرخیدم….. گلم

        پاسخ
    2. miladdd
      سوابق: (18 دیدگاه) ,

      کسی میدونه این ماشین چندتا تولید میشه و تا بحال فروش رفته

      پاسخ
    3. ahmad
      سوابق: (570 دیدگاه) ,

      قابل توجه اونایی که کونیگزگ رو با فراری یا لامبو مقایسه میکنن .کونیگزک یه خودرو که مثل پاگانیه که وابسته به شرکتای بزرگ اروپاییه .ولی فراری و لامبو تا حد زیادی خود کفا هستن.در مورد کونیگزگ باید بگم به خاطر قدرت زیادی و کنترل نشده ای که داره صدای موتور خیلی داخل کابین وارد میشه و صداشم شبیه تراکتوره و رانتدگی طولانی مدت باهاش امکان پذیر نیست

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      وحید جان طراحی کونیخ‌زگ از دماغه و کابین هواپیما الهام گرفته شده

      تو نمای نیم رخ مخصوصاً اگه دقت کنی به وضوح قابل مشاهده‌ست

      پاسخ
  2. خودروي ملي انحصار ملي
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    اين سوئدي هارو تو خودرو سازي اصلا نبايد دست كم كرفت

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      وحید جان کونیخ‌زگ وان:1 اسطوره‌ایه واسه خودش

      اینجاش هم جاب بود:

      “ما حتی بدون کاهش طول عمر خودرو، قادریم قدرت آن را افزایش دهیم، اما این خودرو قابل راندن نخواهد بود. میزان قدرت باید قابل اطمینان، کنترل شده و متناسب باشد.”

      قابل توجه بعضی ها که از اون گلف یا از اون کادیلاک که تیون شده بود و فقط اسب بخار اضافی داشت حمایت میکردن میگفتن خیلی هم خوبه…!!!!!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        آخه عزیز من کونیگزگ رو با p1 مقایسه می کنی؟؟؟؟؟
        گنده تر از مکی نبود؟؟؟؟؟
        فقط باید با هنسی مقایسه شه!!!!!!

        پاسخ
      2. mahdi
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        اسطوره است اما به اندازهی فراری ffزیبا نیست

        پاسخ
    2. احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      آقا وحید جسارتا اگه همین نجر سنجی رو زیر پست مکلارن بزاری بازم همین نتایج بدست میاد ولی به صورت برعکس یعنی مکلارن برنده میشه که این نشان دهنده اینه که مردم همیشه به حاضرین جواب مثبت رو میدن و وقتی مخاطب عوض بشه شخص دوم رو تایید میکنن

      پاسخ
  3. شاهین
    سوابق: (3139 دیدگاه) ,

    طراحیش خیلی زیباست.نامگذاریشم جالبه “1”

    پاسخ
    1. حمید
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      شاهین جون گفتم اگه اس کلاس میخوای بخری اگر دوسش داری با 200 تومن میتونی یه w220 بخری

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3139 دیدگاه) ,

        سلام حمید جان
        ممنون از لطفت دوست عزیز
        الان که متاسفانه نمیتونم بخرم! در آینده تلاش میکنم تا بخرم! نمیدونم این آینده چقدر طول میکشه! 20 سال؟! 30 سال؟!
        ولی به هر حال یه روزی میخرم!
        ارادتمندم

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          ممنون از دوستان عزیز
          یه جوری هم ایهام داره! هم یک اسب بخار به ازای یک کیلو و هم شماره یک دنیای سوپراسپرت ها.

      1. mahdi
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        من خودم جسیس دارم وقتی اینو میخونم تصمیم میگیریم جنسیسم رو اتیش بزنم

        پاسخ
  4. رامتین
    سوابق: (734 دیدگاه) ,

    بهرحال اینکه ایشون گفتند از جنبه های غیر سرعت نهایی، مد نظرشونه جالبه اما بدیهیه در اون زمینه ها به پای محصولات آلمانی و یا فراری نمیرسه. بنابراین تابلوست هدف از خلق چنین اتومبیل باابهتی، ثبت بیشترین سرعت است که در این زمینه باز هم بدیهه به پای هنسی ونوم نخواهد رشید. بنابراین این اتومبیل سوئدی گرچه بسیار زیبا و با شکوهه، اما از هیچ نظری نمیتونه برترین باشه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      نظرت قابل احترام ولی کاملاً مخالفم رامتین جان
      کونیخ‌زگ تو چندسال آینده خودشو نشون میده

      اینو در نظر داشته باش که دسترسی به همه‌ی این پیشرفت ها فقط طی 20 سال صورت گرفته!!
      این طراحی، این قدرت، این وزن، این هماهنگی و تعادل، همه و همه توی 20 سال

      با اینکه تجربه فراری و لامبو خییییلی بالاتر از کونیخ‌زگه

      پاسخ
        1. Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          کربو جان چطور؟؟

        2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          اگه اسپانیایی بودی G رو خ می خوندی می گفتم زبانشون اینجوریه!!!!
          KOENIGSEGG
          شما تو کونیگزگ خ می بینی؟؟؟؟؟

        3. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          کربوجان مگه همیشه همون چیزی که میبینی رو باید تلفظ کرد!!!!!!!

          کونیگزگ نوشته شده ولی تو اروپا “خ” خونده میشه از جمله آلمان سوئد و فرانسه

  5. فواد
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    دوستان من عشق لامبو دارم. ولي از وقتي كونيگ زگ وان رو ديدم دلم قنج ميره خيلي ازش خوشم مياد. نكنه عاشق شدم؟؟!!

    پاسخ
  6. مجتبی
    سوابق: (137 دیدگاه) ,

    دوستان آیا دقت کردید در این خودروهای جدید چیزی به نام اهرم دسته دنده وجود ندارد؟

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (570 دیدگاه) ,

      دسته دننده واسه چی. اون شیفترهای پشت فرمون کاره دنده رو انجام میده

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل vahid jinpachi
    vahid jinpachi
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    هنوز اطلاعاتی از شتاب و سرعت این خودرو مشخص نیست پس کسی نظر بی فایده نده…

    طراحی اش از بوگاتی ویرون جذاب تر و شکیل تره…..

    قول می دم این ماشین از تمام جوانب هم رقیباش رو زمین بزنه……

    پاسخ
  8. عسگری
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    یه جا خوندم که یکی از این ماشینا رو قراره برای مورینیو بسازن؟؟
    آقای خاص با ماشین خاص

    پاسخ
  9. javid
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    باسلام
    یه سوال بی ربط
    دوستان من هرچی سعی میکنم نمیدونم چرا نمیتونم حساب کاربری ایجاد کنم؟
    اگه میتونید لطفا راهنمایی فرمایید

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل vahid jinpachi
    vahid jinpachi
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    ما که نفهمیدیم اسم این خودروساز رو
    کونینگ زگ درسته یا کونیخ زک یا کوئینگ زگ یا کونیگ زگ…..

    اگه کسی مظمئنه بی زحمت زودتر جواب درست رو بگه………..

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        وحید جان برنامه تلفظ داری؟؟؟؟؟
        دقت کن!
        KOENIGSEGG
        عزیز من G رو که خ نمی خونند!!!
        تو برنامه تلفظ کنیگزگ می خونه!!!!!
        حالا ما می گیم کونیگزگ!!!!!

        پاسخ
    1. Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      کونیگ‌زگ لغویه
      ولی کونیخ‌زگ در آلمان و سوئد خونده و تلفظ میشه وحیدجان

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        احمد جان آلمانی ها G رو گ می خونند!!!!
        هیچ وقت نمی گن ای ام جی!
        همیشه می گن آ ام گ!!!!!

        پاسخ
    2. Nissan GTR
      سوابق: (141 دیدگاه) ,

      اگه اشتباه نکنم کنیخ زگ باید باشه

      پاسخ
  11. بنده خدا
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    تو فیلم نید فور اسپید ازش استفاده کردن چیز خوفیه

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل vahid jinpachi
    vahid jinpachi
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    اگه اشتباه نکرده باشم اونی که توو فیلم نید فور اسپید استفاده کردن مدل اگرا بوده …….

    پاسخ
  13. رامتین
    سوابق: (734 دیدگاه) ,

    Ahmad..F12 پس صبر خواهیم کرد که ببینیم چی میشه ولی واقعا از نظر من خنده داره شرکت فراری را با یک شرکت سوئدی مقایسه کرد. شرکتی که در فرمول1 هم شاید تا 20 سال دیگه هم وارد نتونه بشه. واقعا دوستان فکر میکنید برای فراری کاری داره که یک اتومبیلی بسازه با توربوشارژهای 4 گانه و سرعت بالای 430 را نیاره؟؟ اصلا این کارها براش ارزشی نداره وگرنه براحتی این توانیی را داره. شرکتی که شوماخر 6 بار باهاش قهرمان فرمول1 شد و آلونسو هم 2 بار.

    پاسخ
    1. Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      رامتین جان من هیچوقت نگفتم این از فراری یا لامبو بهتره!!!!!
      گفتم پیشرفتشون قابل تحسینه
      شرکتی که در کمتر از 20 سال به این حد از توانایی تولید برسه
      وگرنه خودم تاکید کردم تجربه فراری و لامبو خیلی بیشتره

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل vahid jinpachi
        vahid jinpachi
        سوابق: (860 دیدگاه) ,

        من نمی دونم که این لامبو و فراری چی دارن که این قدر طرفدار پیدا کردند فقط یه اسمی از خودشون در کردند ……
        و در برابر کونیگزک هیچ حرفی برای گفتن ندارند…..و نخواهند داشت….

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          وحید جان اینطوری نیست که شما میگی
          درسته کونیخ‌زگ غولی شده واسه خودش
          ولی لامبو و فراری ارزششون خیلی بالاتر از این حرفاست
          از هر جنبه‌ای…

        2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          توربو که این حرفا رو نداره!!!!!
          دوست دارم ببینم اگه توربو های وان رو بردارند می تونه مثل سستو شتاب 2.5 بزنه یا نه!!!!!!!
          توربو گذاشتن راحته مثل کاری که منصوری با کربنادو کرد!!!!
          1600 اسب بخار برای لامبورگینی هیچی نیست!!!!!
          برای ما جز بهترین بودن همه چی هست!!!!!!!
          در مورد فراری هم همین شرایط صدق می کنه!!!!
          رو 458 توربو گذاشتند!داشت بوگاتی رو مثل هلو می خورد!!!!!!!

    1. تصویر پروفایل vahid jinpachi
      vahid jinpachi
      سوابق: (860 دیدگاه) ,

      ببخشید کسی که به فراری گفته بود توربو نذار؟؟؟؟؟

      خودش نگذاشته….

      اگه 1600 اسب بخار چیزی نیست پس چرا لامبو یه ماشین 1600 اسبی نمی سازه…

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        به خاطر اینکه نیازی نداره!!!
        اطمینان داشته باش که اگز ذره ای به توربو علاقه داشت دریق نمی کرد!!!!!

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل vahid jinpachi
          vahid jinpachi
          سوابق: (860 دیدگاه) ,

          به هر حال من کونیگزگ رو بیش تر از فراری و به قول خودت بیش تر مکی قبول دارم…..

  14. مجتبی (ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    عزیزان به نظر من یک شرکت ماشین سازی که میخواد برند جهانی باشه باید اسمش هم جهانی باشه یعنی تو زبان های دیگه هم بشه راحت تلفظ کرد و تو ذهن بمونه مثال رنو بنز مزدا پژو فورد و….
    حالا بخونید کونگ زگ ای بی خداییش میشه با این اسم جهانی شد
    این نظر شخصی منه

    پاسخ
  15. h112
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    این شرکت اعداد و ارقامی از این خودرو میده که آدم مشتاق این خودرو میشه ولی هنوز نتونسته خودشو به صورت علمی و عملی ثابت کنه،،،من همچنان مشتاق دیدن فیلم های رکورد زنی این خودرو هستم….
    یه سوال اگر کسی میدونه….آیا خودرویی هست که با دنده یک، 0 تا 100 رو پر کنه؟؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      من خودم می شناسم ماشینی رو که با دنده یک تا 80-90 تا رو پر می کنه!! ولی صد تارو تا حالا ندیدم!!!!!!!

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      h112 جان
      سیتروئن survolt با یه دنده، یا بهتره بگم بدون دنده تا 260 تا سرعت میگیره و صفر تا 100 رو تو 5 ثانیه مبزنه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.