معرفی کونیگ‌زگ رِگرا، سلطان مگا اسپرت

برای تولیدکننده کوچکی مانند شرکت کونیگ‌زگ که از ابتدای فعالیت خود که با تولید کونیگ‌زگ CC8S 2002 شروع شده است تا اکنون فقط حدود 150 هایپراسپورت فروخته است، وجود تعداد زیادی مدل اتفاقی معمول در این صنعت نیست. برای مثال مدل‌های در حال تولید این شرکت شامل سه مدل آگرا S، آگرا R و کونیگ‌زگ One:1 است و پس از نمایشگاه ژنو دو مدل جدید نیز به آن اضافه خواهد شد.

2016 Koenigsegg Regera
2016 Koenigsegg Regera

این دو مدل جدید کونیگ‌زگ آگرا RS و رِگرا هستند. بر طبق ادعای کونیگ‌زگ معنی لغوی Regera در زبان سوئدی حکومت و سلطنت است. اگر معنی این کلمه به اندازه کافی شما را مجذوب نکرده است، جالب است بدانید که سازنده این خودرو آن را نه سوپراسپورت و نه هایپراسپورت، بلکه مگااسپورت نامیده است. در هنگام معرفی کونیگ‌زگ One:1 ابن خودرو نیز به علت قدرت 1 مگاواتی مگااسپرت خوانده می‌شد، در مقابل رِگرا با تولید 1.1 مگاوات قدرت پیشرانه در مدل هایبریدی بدون گیربکس خود این مقدار را پشت سر گذاشته است.

2016 Koenigsegg Regera
2016 Koenigsegg Regera

رِگرا نیز طراحی مانند مدل‌های قبلی کونیگ‌زگ دارد و به‌مانند مدل دوباره طراحی شده آگرا به نظر می‌رسد که خود آگرا نیز مدل دوباره طراحی شده‌ی CC8S/CCR/ CCX و CCXR بوده است. علی‌رغم این‌ها تفاوت‌های ظاهری نسبتاً زیادی در مدل رِگرا ایجاد شده است، هرچند که جزئیات فراوانی را نیز از گذشتگان خود به ارث برده است.

2016 Koenigsegg Regera
2016 Koenigsegg Regera

در قسمت جلو، طراحی جدید چراغ‌ها و جداکننده‌ی آئرودینامیکی جدید آن که باعث افزایش نیروی چسبندگی و کاهش نیروی درگ می‌شود، جلب نظر می‌کند. سه مجرای هوا نیز بر روی کاپوت و دقیقاً زیر شیشه‌ی جلو تعبیه شده است.

2016 Koenigsegg Regera
2016 Koenigsegg Regera

طراحی جانبی خودرو نیز تقریباً با مدل‌های گذشته یکسان است، حتی درهای معروف dihedral synchro-helix actuation نیز در این مدل بکار گرفته شده‌اند. در مقابل طراحی عقب خودرو تغییرات زیادی کرده است. دو چراغ LED که از نو طراحی شده و همراه با بال عقب جدید هیدرولیکی این مدل تعبیه شده‌اند، تغییرات عمده رِگرا نسبت به مدل‌های قبلی هستند. مورد دیگری که در تمامی خودروهای کونیگ‌زگ وجود داشته‌اند اما در این مدل دیده نمی‌شود سیستم تک اگزوز بزرگ آن است که در مرکز قسمت عقب خودرو تعبیه می‌شد که به نظر می‌رسد در رِگرا با دو اگزوز جایگزین شده است.

2016 Koenigsegg Regera
2016 Koenigsegg Regera

تعدادی بال جانبی و مجرای هوا که در مدل One:1 آزمایش شده‌اند در رِگرا نیز دیده می‌شوند. هم‌چنین چرخ‌های فیبرکربنی از نو طراحی شده مخصوص کونیگ‌زگ نیز در این مدل بکار گرفته شده‌اند. در کنار درِ باک بنزین نیز سوکت الکتریکی برای شارژ برقی در نظر گرفته شده است و مجراهای هوای جانبی نیز از نو طراحی شده‌اند. طراحی جانبی خودرو با آینه‌های بغل جدید و چند مجرای هوای اضافه برای خنک کردن باطری و موتور الکتریکی تکمیل شده است.

2016 Koenigsegg Regera
2016 Koenigsegg Regera

طراحی داخلی

به‌ مانند برخی از جزئیات بیرون خودرو در ابتدای بررسی انتظار تغییر زیادی در طراحی داخلی خودرو نیز نداشتیم، اما کونیگ‌زگ با پنل مرکزی جدید و از نو طراحی شده‌اش همه را غافلگیر کرده است. ورود به خودرو کماکان به‌وسیله درهای جالبی که سازنده سوئدی همواره بر نامیدن آن‌ها با اسم رسمی تأکید می‌کند، انجام می‌شود و صندلی‌ها و در واقع هر سطح قابل‌لمسی با چرم، آلکانترا و فیبر کربنی پوشیده شده‌اند.

2016 Koenigsegg Regera
2016 Koenigsegg Regera

مقدار اندکی آلومینیوم در پنل مرکزی و مجاری تهویه هوا بکار گرفته شده‌اند که زیبایی بیشتری را نسبت به مدل‌های قبلی کونیگ‌زگ ایجاد کرده‌اند. هرچند فرمان آن که با دکمه‌های مسطح طراحی شده و صفحه تجهیزات خودرو که به‌صورت LCD در مقابل راننده قرار داده شده است دقیقاً مانند مدل آگرا ولی با کمی طراحی بهتر و زیباتر است.

2016 Koenigsegg Regera
2016 Koenigsegg Regera

پیشرانه

با اعلام این که رِگرا با موتور الکتریکی 700 اسب بخاری و باطری مایع 9 کیلو وات-ساعت نیز همراه خواهد شد، کونیگ‌زگ همه را شگفت‌زده کرده است. به زبانی ساده و با دانش قبلی از قدرت One:1، اندازه‌ی باطری و قدرت موتور الکتریکی به ما می‌گوید که مدل جدید کونیگ‌زگ هایپراسپورت هیبریدی با توان تولید 1341 اسب بخار خواهد بود. به عبارتی دیگر کونیگ‌زگ توانسته است بوگاتی را در تولید قدرتمندترین هایپراسپرت دنیا شکست دهد.

2016 Koenigsegg Regera
2016 Koenigsegg Regera

کونیگ‌زگ که با موتور سوپرشارژ فورد Modular V-8 کار خود را آغاز کرده بود، موتور احتراق داخلی مدل جدید خود را توسط مهندسان بومی و سوئدی به موتور توربوشارژ دوقلوی 8 سیلندر با 5 لیتر حجم تبدیل کرده است. تمامی مدل‌های پیشین این سازنده‌ی سوئدی از همین موتور بهره برده‌اند و رِگرا نیز از این قاعده مستثنا نیست با این تفاوت که این موتور این بار با سه موتور الکتریکی قوی تقویت شده است. به‌مانند پورشه 911 توربو و تعدادی از توربودیزل‌های جدید، رِگرا نیز از توربوشارژ با قابلیت تغییر پره‌ها بهره خواهد برد (این توربوها برای بهینه کردن نسبت ابعادی در سرعت‌های مختلف استفاده می‌شوند). این موتور باعث تولید گشتاور بیشتر، پاشش بهتر بنزین در دور موتورهای کم و به طبع آن اقتصادی شدن استفاده از این موتور می‌شود. چون این موتور با موتور الکتریکی 700 اسب بخار نیز همراه شده است، نیازی برای تولید بیشتر قدرت به‌مانند مدل‌های پیشین احساس نشده است و این موتور 1100 اسب بخار توان و 1250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که فقط اندکی از مدل E85 بیشتر است.

2016 Koenigsegg Regera
2016 Koenigsegg Regera

از نظر نیروی محرکه‌ی الکتریکی رِگرا به‌وسیله‌ی 3 موتور الکتریکی 700 اسب بخار توان و 900 نیوتون متر گشتاور ایجاد می‌کند. در مجموع قدرت تولیدی این خودرو به 1500 اسب بخار توان و 2000 نیوتون متر گشتاور می‌رسد که با تکنولوژی کونیگ‌زگ Direct Drive که مراحل ثبت اختراع به اسم شرکت را پشت سر می‌گذارد و جایگزین سیستم گیربکس سنتی خواهد شد، تماماً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. تقریباً به‌مانند تکنولوژی تویوتا پریوس هیبریدی.

2016 Koenigsegg Regera
2016 Koenigsegg Regera

برخلاف پریوس، این مدل از دو موتور الکتریکی بیشتر بهره می‌جوید که هر دوی آن‌ها قدرت خود را از باطری 9.27 کیلو وات-ساعت که به‌وسیله‌ی کابل از بیرون نیز قابل شارژ است، می‌گیرند. این سیستم هایبریدی عملکردی باورنکردنی رقم می‌زند. طبق ادعای کونیگ‌زگ افزایش سرعت از 150 کیلومتر بر ساعت به 250 کیلومتر بر ساعت 3.2 ثانیه زمان می‌برد. همچنین شتاب گرفتن خودرو از صفر تا 400 کیلومتر بر ساعت کمتر از 20 ثانیه طول می‌کشد که در تاریخ خودروهای هایپراسپرت بی‌سابقه است.

2016 Koenigsegg Regera
2016 Koenigsegg Regera

قیمت

کونیگ‌زگ فعلاً به طور رسمی قیمت خودرو را اعلام نکرده است اما طبق اعلام نمایندگی این خودروساز در انگلیس این مدل در اروپا حدود 2.1 میلیون یورو قیمت خواهد داشت.

2016 Koenigsegg Regera
2016 Koenigsegg Regera

رقبا

پاگانی هوایرا
هر چند هوراچیو پاگانی، کونیگ‌زگ را رقیب خود نمی‌بیند اما واقعیت این است که مشتری هر دو خودروساز، افرادی با علاقه‌های یکسان هستند. با آئرودینامیک اسپرت، درهای سنتی‌تری که رو به بالا باز می‌شوند و بدنه‌ای که با فیبرکربن و تیتانیوم مخصوص بدنه‌ی هواپیما ساخته شده است، این خودرو جانشینی مناسب برای زوندا است. این خودرو که نامش از خدای باد امپراتوری اینکا گرفته شده، از اکثر لحاظ شاهکاری تمام‌عیار با آمیزه‌ای از اصالت و تکنولوژی است.

هوایرا، توان خود را از موتور توربوشارژ دوقلوی Mercedes-AMG V-12 که توسط مهندسی در آفلاترباخ و به‌وسیله‌ی دست ساخته شده است، می‌گیرد. با قدرت 720 اسب بخاری و توان تولید 1000 نیوتن متر گشتاور، موتور 6 لیتری این خودرو زمان اندکی بالاتر از 3 ثانیه را برای شتاب صفر تا صد ثبت کرده است که از تمامی مدل‌های کونیگ‌زگ ازجمله مدل قدرتمندتر رِگرا بیشتر است.

Pagani Huayra
Pagani Huayra

هنسی ونوم GT
این خودرو که بر پایه‌ی لوتوس اگزیج تولید شده، قدرتمندترین سوپراسپورت تولید آمریکاست. موتور 7 لیتری LSX V-8 توربوشارژ دوقلوی این خودرو 1244 اسب بخار توان و 1566 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که با گیربکس 6 سرعته دستی آن به چرخهای عقب منتقل می‌شود.

هنسی ونوم GT رکورد گینس را برای سریع‌ترین خودرو از نظر شتاب گرفتن از صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت در سال 2013 از آن خود کرده بود. همچنین رکورد شتاب صفر تا 322 کیلومتر بر ساعت نیز به طور غیررسمی توسط این خودرو شکسته شده بود. رکوردی که قبلاً توسط کونیگ‌زگ Agera R ثبت شده بود.

Hennessey Venom GT
Hennessey Venom GT

به دلیل عملکرد خارق‌العاده‌ی موتور رِگرا، این خودرو توانایی شکستن تمامی این رکوردها را داراست، اما باید به یاد داشته باشیم که در حال حاضر هنسی بر روی مدل قدرتمند و جدید خود یعنی ونوم F5 کار می‌کند.

جمع بندی
هر قدر این مدل زیبا و قدرتمند باشد، به علت بازار بسیار رقابتی هایپراسپرت‌ها کار سختی را پیش‌رو خواهد داشت. چراکه کونیگ‌زگ دیگر فقط با بوگاتی برای عنوان سریع‌ترین خودروی جهان رقابت نمی‌کند، بلکه باید سلیقه‌ی مشتریانی را که هاپیراسپرت‌های سازگار با محیط زیست پورشه 918 اسپایدر، فراری لافراری و مک‌لارن P1 را انتخاب می‌کنند، به خود جلب کند. قدم اول خوب این شرکت انتخاب نام مناسب آن است که نامی جالب و برازنده است، که این جذابیت در صورت آشنایی با زبان سوئدی دو چندان می‌شود.

2016 Koenigsegg Regera
2016 Koenigsegg Regera

در اتفاقی شگفت‌انگیز شاهد آن بودیم که رِگرا نه تنها از پیشرانه‌ی هایبریدی بهره می‌جوید، بلکه قدرت آن از سه خودروی مذکور حداقل 50 درصد نیز بالاتر است. هرچند بوگاتی اعلام کرده است که جایگزین مدل ویرون آن از موتور هایبریدی بهره خواهد جست، اما به نظر می‌رسد که کونیگ‌زگ اولین خودروسازی است که این موتور قدرتمند را به بازار معرفی می‌کند.


منبع: Topspeed

درباره نویسنده

تصویر پروفایل میلاد بافراست

لیسانس مهندس شیمی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشجوی کارشناسی ارشد MBA دانشگاه صنعتی شریف

30 دیدگاه

  1. Alizeus
    سوابق: (418 دیدگاه) ,

    یا خدا…
    عجب چیزیه…طراحی داخلیش معرکس…مدل باز شدن درهاش خفن…سقفش هم خیلی زیباست..کلا حرف نداره این ماشین

    پاسخ
    1. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      کونیخ زگ رو واقعا قبول دارم،از بالا شبیه خفاشه،دیوونه ی گشتاورشم

      پاسخ
  2. حسام
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    فکرشو کنین، 20 ثانیه 400 کیلومتر سرعت، آدمو تو صندلی فرو میبره.
    منم یه 405 دوگانه دارم حداقل 12 ثانیه طول میکشه سرعتش به 100 تا برسه،کلی هم حال میکنم????????

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
    Carbonado Aventador
    سوابق: (3637 دیدگاه) ,

    کونیگزگ رو از سالهای اولیه میشناختم…
    لامصب با سیاست گذاری های درست . الان به جرئت میتونم بگم برترین ماشین جهانو ساخته!!!!
    تو یکی از مستند ها تو شبکه منوتو دیده بودم کونیگزگ آگرا رو جز 10 ابر سازه قرار داده بودن!
    دیگه رگرا که جای خود دارد!!!!
    درکل همیشه کونیگزگو بیشتر از بوگاتی دوست داشتم.
    و من الله توفیق

    پاسخ
  4. مهزیار
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    پره های توی اگزوزشو باخ… خیلی باحاله

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل ALL CARS
      ALL CARS
      سوابق: (467 دیدگاه) ,

      تصویر ششم از بالا نشون دهندهء اینه که اگزوزش محصول akrapovic که علاقمندان به موتورسیکلت کاملا میشناسنش
      والبته کسانی همکه توکار تیونینگ خودرو هستن گاها از محصولات akrapovic دیدم استفده میکنن

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ALL CARS
        ALL CARS
        سوابق: (467 دیدگاه) ,

        پره ها فقط یک طراحی هستن ودر همون حد رندر
        باتوجه به متن مقاله : (مورد دیگری که در تمامی خودروهای کونیگ‌زگ وجود داشته‌اند اما در این مدل دیده نمی‌شود سیستم تک اگزوز بزرگ آن است که در مرکز قسمت عقب خودرو تعبیه می‌شد که به نظر می‌رسد در رِگرا با دو اگزوز جایگزین شده است.)
        اگه به تصویر ششم ازبالا ونهم دقت کنین متوجه میشین خروجی اگزوز ها از دوقسمت تشکیل شده وچیزی شبیه دم ماهی ویا سکان قایق
        منکه واقعا منتظرم هرچه سریعتر به تولید برسه و تیزری ازش ببینم تا صدای این اگزوز های عجیبو بشنوم

        پاسخ
  5. فرهاد کرمستجی
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    پاگانی و کونیگ زگ هر دو عالی هستند،آگرا ایکس و ccx هردو مدل هایی از کونیگ زگ هستن که فوق العاده بودن. پاگانی هم زوندا یک مدل واقعا دوست داشتنی هستش، چیزی که همیشه تو فکر هر ماشین دوستی می تونه بمونه! امیدوارم از این دست ماشین هایی که همیشه اسطوره می مونن بازهم آفریده بشن.

    پاسخ
  6. حامد MASERATI GT
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    هرچه جلوش قشنگه پشتش زشته

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1466 دیدگاه) ,

    اینو کجا میرونن
    فکنم المان یا امریکا بهترین مکان برا رانندگی باهاشونه
    ولی بیشترشو شیخ های عرب میخرند

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل ALiHidden
      ALiHidden
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      اون که 100% تو آخرین شماره مجله ماشین یه گزارش بود از ماشین شیخ ابوظبی(اگه اشتباه نکنم)لامصب عجب چیزایی داشت از گاری تا رولزروییس و فراری بنز و…. داشت

      😐

      پاسخ
  8. bab
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    مالی نیست
    به سلامتی کسایی که پرایدو دوس دارن وگرنه بهتر از پرایدو که همه دوس دارن

    پاسخ
  9. فرهاد کرمستجی
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    من تو کف اونیم که الان اومده دیس لایک زده:))) یعنی من اصلا به خودم مثبت نمی دم ولی مثلا این پست من خیلی دوست دارم بدونم چرا منفی زدن:))))))))

    پاسخ
  10. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    بیصبرانه منتظر تست شتابش و احتمالا جابجایی رکوردها هستم
    150 تا 250 تو 3.2 ثانیه وحشتناکه…..

    پاسخ
  11. لانتا
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    رِگرا احتمال بهترین هایپر کار دنىاست با این شتاب 0-400 بىست ثانىه تو درگ همه هایپر کارا مىبره.

    پاسخ
  12. sina458
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    مگه میشه؟؟ مگه داریم؟؟؟؟؟
    آقا میام پدال این ماشینا و امثالهم رو میبینم بعدش ماشین خودمم رو هم میبینم…..

    پاسخ
  13. amir.z
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    اقا یه سوال…..هوایرا سریعتره یا لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه…..اخه اونتادور هم از نظر قدرت بیشتره…..هم شتاب بهتری داره….پس اگه هوایرا هست….چرا لامبو نیست؟البته جفتشون به این هیولا نمیرسن

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      هوایرا ماسبقه ای تره و 300 کیلو هم سبکتره!!!!!
      تازه گشتاور 1000 نیوتون متری هوایرا قابل مقایسه با 690 نیوتون متر آونتادور سوپر ولوچه نیست!!1!

      پاسخ
  14. علامت سوال
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دنده عقبش کجاست؟؟؟ شیطونه میگه پرایدمو بفروشم اینو بخرم ولی میترسم پول برق خونمون زیاد بیاد !!!

    پاسخ
  15. شنتیا فراریه
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    عجب غولیه این ماشین از تمام ماشین های ایرانیم بهتر و قوی تره .

    پاسخ
  16. شنتیا فراریه
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    من صدای این ماشینارو خیلی دوست دارم چون روح منو تغذیه میکنه…

    پاسخ
  17. تصویر پروفایل rapbaz
    rapbaz
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه!
    کلا کونیگ زگ رو دوست دارم
    از وقتی مطلب منتشر شده 4 بار دیدمش!!

    پاسخ
  18. تصویر پروفایل حسین
    حسین
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    این ماشین حرف نداره
    من عاشق آگرا هستم ولی این توش خیلی خفن تره
    این ماشین واقعا سلطانه
    هنسی و پاگانی اصلا قابل مقایسه نیستن

    فقظ koenigsegg
    فقط Ager

    پاسخ
  19. soheib17.sa
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لامصب با این شتابی که داره فقط دوبال واسه پرواز کردن لازم داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.