فرانسوی تازه وارد: پاریس الکتریک رودستر [ویدئو]

اختصاصی ژنو 2014:  کمپانی پاریس الکتریک نخستین محصولش را با شعار ” الکتریکی لوکس” ساخته است؛ اما هرچه نگاه می کنیم به جز چرم های آلکانترا یا نمایشگر لمسی کنسول چیزی از لوکس بودن نمی یابیم؛ آیا واقعا این خودرو پتانسیل رقابت با تسلاهای آمریکایی را دارد . بعیدست . . . !

[jwplayer mediaid=”65346″]

قبل از آنکه به سراغ مشخصات فنی این خودرو برویم اجازه دهید اندکی در مورد کلیات آن صحبت کنیم. این خودرو بدست Damien Biro (مدیر کمپانی) و با الهام از اسپرت های 2 نفره بریتانیایی سالهای 1960 میلادی طراحی شده. این رودستر که بر روی شاسی مونوکوکی فیبرکربنی ساخته شده، هرچند هنوز در فاز تحقیقاتی است اما طبق ادعای سازنده اش ورود آن به خط تولید حتمی خواهد بود. همچنین پیش بینی می شود قیمتی کمتر از 100 هزار دلار برای مشتریان اروپایی داشته باشد.

  • طول: 3.6 متر.
  • عرض: 1.8 متر.
  • فاصه محوری: 2.3 متر.
  • وزن: 800 کیلوگرم.
  • سایز رینگ ها: 18 اینچی.
  • دارای دو موتور الکتریکی برای هر دو محور جلو و عقب.
  • مجموع قدرتی معادل 240 اسب بخار.
  • شتاب 3.7 ثانیه ای.
  • مسافت قابل پیمایش: 200 کیلومتر. (امکان سفارش پکیج Range Extender که هم وزن خودرو را 100 کیلوگرم اضافه می کند و هم مسافت قابل پیمایش را از 200 به حدود 700 کیلومتر می رساند).
  • زمان لازم برای شارژ: 5 ساعت با ولتاژ استاندارد 240.

19 دیدگاه

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    چه داشبورد مسخره ایی !!!!!!!!!!!!!!!!

    قیافشم قشنگ نیست .

    این لوکسشونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    به گفته ی 95 درصد نشریات خاجی و ایرانی :

    فرانسوی ها از ساختن خودروی لوکس عاجز هستند .

    پاسخ
    1. آرش
      سوابق: (106 دیدگاه) ,

      به تازگی زیر برند DS متعلق به سیتروءن شروع به فعالیت در سگمنت لوکس کرده است که به نظر بنده حقیر حتی دارای نام زیبایی نیز نیست.
      هرچند که بسیاری از کالاهای لوکس ، ماننذ لویی ویتون ، شانل، هرمس و …
      فرانسوی می باشد چرا به یکباره تولید خودروهای لوکس فرانسوی که در قدیم تولید میشدند، کنار گذاشته شد؟
      به قول یک منتقد وقتی ویکتوریا بکام می تواند طراحی داخلی رنج رور ایوک را انجام دهد آیا فرانسوی ها نمی توانند آنرا به نحو بهتری انجام دهند؟!

      Where has French luxury gone?

      While Louis Vuitton bags, Moët & Chandon champagne, Hermès scarves and Louboutin heels continue to rack up stratospheric sales and churn billions of dollars, keeping the French economy afloat in the
      process, in the automobile world French luxury has gone missing.

      Renault Vel Satis anyone? Surely if Victoria Beckham can design the
      interior of a Range Rover Evoque, the French should be able to do wonders. Bonus points to Citroen for its DS range, but please, someone bring back Panhard already!

      پاسخ
    2. meysam
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      ای بابا این چه داشبوردیه، من یه زمانی تو نجاری کار میکردم، باور کنین خودم با ورق 3 میل بهتر از اینو میتونم بسازم. مثل نقاشی بچه های زیر 4 سال میمونه. هر چند از این فرانسویهای چپاولگر بیش از این انتظار بی معنیه .من که تو کف فولکس گلف پلاگین که 1.5 لیتر مصرف میکنه موندم. عالی بود، عالیتر شده. قبلا شعارم این بود: (ماشین خوب زیاده ولی آلمانی یه چیز دیگس)، ولی برای اینکه به دوستان ژاپنی و آمریکایی بر نخوره یه کم تغییرش دادم: (ماشین خوب زیاده ولی من آلمانی رو دوست دارم)فکر کنم این دوستانه تره.

      پاسخ
  2. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    فرانسویا تجربه خوبی تو ساخت خودروایلوکس ندارن… رنو ولساتیس رو ساخت نشد… سیتروئن هم و ایضا پژو بارها سعی کردن اما نتونستن
    عوضش فرانسویا استاد ساخت هاچ بک و ون های شهری و باربرین

    پاسخ
  3. mory
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    خیلی بده واسه فرانسه
    صنعت خودروسازیه کره داره از فرانسه میزنه جلو اگه نزده باشه
    فرانسه ماشینای دموده ولی کره مخصوصا با هیونداش هر روز داره بهتر میشه
    باریکلا کره فرانسه بیدار شو پسر

    پاسخ
  4. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    دوستان میشه اینقدر به فکر ملیت یک خودرو نباشید؟ یک خودرو رو به خاطر خودش دوست داشته باشین نه به خاطر ملیتش!
    اگر هم نقدی دارید، بر خود خودرو باشه نه کل اقتصاد یک کشور! عادت بد ما ایرانی هاست همه چیزو به ملیت ربط می دیم…..
    منم قبلا تا حدودی این رفتار رو داشتم ولی الان سعی میکنم این طور به موضوعات نگاه نکنم…..
    این ماشین هم اصلا لوکس نیست از نظر من! شعارشون به درد خودشون میخوره!

    پاسخ
  5. مسلم
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    یه تحقیق نشون داده که خودروهای الکتریکی تا ثیر زیادی بر مبزان آلودگی هوا ندارند چون تولید برق و انتقال اون یه فراینده که راندمانش حدود 20 درصده یعنی برای مصرف یک واحد برق باید حدود 5 واحد سوخت در نیروگاه سوزانده بشه( من سه سال در نیروگاه منتظر قائم کرج کار کردم و سه سال هم در شرکت توزیع)
    چیزی که برای کاهش آلودگی هوا مفیدتره استفاده از تکنولوژی هیبریدیه که با افزایش راندمان باعث کاهش مصرف سوخت و تولید آلایندگی کمتر میشه و بهتر از اون استفاده از سوخت هیدروژنه که تولید آلایندگی نداره

    پاسخ
    1. مسلم
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      البته اگه یه زمانی تولید برق از روشهای پاک مثل انرژی اتمی و باد و خورشید و غیره به درصد قابل توجهی از میزان تولید برق برسه و استفاده از سوخت فسیلی برای تولید برق کنار گذاشته شه اونوقت خودروهای الکتریکی بهترین گزینه خواهند بود

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        انرژی اتمی پاکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــه؟!!!!!!!؟؟
        بیا یه سر ببرمت قزاقستان تا بهت نشون بدم چقدر پاکه!
        بیا یه سر بریم ژاپن….شوروی سابق…..

        پاسخ
        1. xsajad
          سوابق: (100 دیدگاه) ,

          زیگما جان واقعا به نظرت انرژی هسته بده درسته یک اشتباهاتی شده ولی باز هم به صرفه هست مثلا هواپیماها روند پیشرفتشو ببین چقد ادم مردند تا به امنیت امروزشون رسیدند یا دیگر مسائل انرژی هستهای هم مستثنی نیست اما از لحاظ مالی بسیار به صرفه هست انرژِی هست که از لحاظ قیمت تمام شده به نسبت سرمایهگذاری همین طور زباله های نه چندان زیاد تولید میکنه همیشه در دسترسه مثل خورشیدی باد و.. نیست که مشکلاتی داشته باشه تازه اگر بتوانند راکتور های هیدروژنی رو به کار بندازند تولید برق چندین برابر میشه که اینم نشون از به صرفه بودند دارد در ضمن یادت نره که امریکا وانگلیس در حال برنامهریزی برای نسل جدید راکتور هاشون میکنند که اگر به صرفه نبود هرگز همیچین سرمایه گذاری عظیمی نمیکردند هر چند که نمیشه از اهداف نظامی اش گذشت

        2. مسلم
          سوابق: (32 دیدگاه) ,

          دوست عزیز تو اگه بدونی یه نیروگاه 1000 مگاواتی که نیاز یه شهر متوسط مایل به بزرگ ایران رو تامین می کنه دارای 10 استک (دودکش) هست که قطر هرکدوم 4 متره و با سرعت حدود 9 متر بر ثانیه ازشون دود و محصولات احتراق با دمای بیشتر از 500 درجه خارج میشه و در حالت گازسوز در شبانه روز حدود 6 میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف میکنه متوجه میشی انرژی هسته ای خیلی پاکه
          البته اگه ازش درست استفاده کنی
          اگه قانع نشدی میتونم میزان مصرف اورانیم یه نیروگاه باهمین توان رو برات بگم تا متوجه تفاوتش بشی

        3. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          من هنوز هم فکر میکنم انرژی هسته ای و تاثیرش نسبت به سوخت های فسیلی بیشتره. آثار زیست محیطی انرژی هسته ای(زباله هسته ای) شاید تا صد ها سال به جا بمونه در صورتی که سوخت های فسیلی اینطور نیستند ….
          راستی یه سوال از شما. اگه بتونن از هیدروژن در نیروگاه های هسته ای استفاده کنن، در این صورت زباله چه ماده ای هست؟این ماده باز هم خطرناک هست؟

    2. عینک
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      سلام دوست عزیز.درسته ولی این راندمان در کشور ما اینطور هست.

      تنها عیب خودروهای برقی قیمت بیشتر و محدودیت مسافت هست.و در کل بسیار برای کاهش الودگی تاثیر گذار هست.از اون مهمتر برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی تاثیر گذار هست.

      افزایش راندمان پنل های خورشیدی تاسیس نیروگاه های خورشیدی حرارتی نیروگاه های بادی و در اینده ای نزدیک ورود پیزو الکتریک ها به تمام مکان های عمومی و کم مصرف تر شدن دستگاه های الکتریکی باعث میشهاستفاده از خودروهای الکتریکی بسیار در کاهش الودگی موثر باشه.
      و در کل اینکه بشر هیچ راهی جز هوشمند کردن و الکتریکی کردن نداره.

      پاسخ
      1. مسلم
        سوابق: (32 دیدگاه) ,

        سلام
        قطعا این راندمان تو کشور ما از اروپا و امریکا پائین تره ولی تفاوت کمتر از 10 درصده چون تولید برق از گرما ذاتا و حتی در حالت تئوری هم راندمانی زیر 60 درصد داره و انتقال و توزیع برقم تلفات خودشون رو دارن
        در ضمن اون تحقیقی که گفتم تو امریکا انجام شده و اونجا محاسبه شده بود که خودروهای تمام الکتریکی تاثیر زیادی در میزان آلودگی نخواهند داشت
        این مطلب رو تو یه سایت خودرویی خوندم که الان یادم نیست ولی اگه نیاز شد میگردم منبعشو پیدا می کنم

        پاسخ
        1. meysam
          سوابق: (52 دیدگاه) ,

          من با مسلم موافقم. هرچند خودم به شدت طرفدار خودروهای کم مصرف و پاک هستم اما فکر میکنم ماشینای الکتریکی هم چندان جالب نباشن. اول اینکه برای ساخت باتری این ماشینا انرژی زیادی مصرف میشه، دوم اینکه این باتریها معمولا بعد از مدتی راندمانشون افت میکنه و سوم اینکه معمولا بعد از اینکه عمرشون تموم شد با وجود اینکه جدیدا بازیافت میشن ولی باز هم به شدت محیط زیست رو آلوده میکنن. به نظر من فعلا هیبریدیها بهترین گزینه هستند ولی در آینده خودروها باید هیدروژنی باشن چون از اگزوزشون فقط بخار آب بیرون میاد که اینطوری با یه تیر چند نشون میزنن.هم هوا و مچیط زیست آلوده نمیشه و هم به مرور زمان مشکل کم آبی که جدیدا ایران هم بد جور گرفتارش شده حل میشه. (ماشین خوب زیاده ولی من آلمانی رو دوست دارم)

  6. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    راستی
    پدال وقتی با ف ي لطر شکن میام لایک ها و دیسلایک ها دیده نمیشه.همین طور وقتی روی پاسخ کلیک میکنم باید منتظر بمونم تا در صفحه جدیدی که باز میشه، پاسخم رو بدم(زیر کامنت شخص نیست). در صورتی که در حالت عادی لایک ها و دیسلایک ها بلافاصله با باز شدن صفحه، نمایش داده میشن و وقتی روی پاسخ کلیک میکنم، بلافاصله زیر کامنت شخص، دستگاه نظر دهی باز میشه.
    گفتم که نگی نگفتم….
    😀

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.