کانسپت Varsovia، سدان لوکس ساخت لهستان

شرکت Varsovia Motor (Varsovia یا ورشو پایتخت لهستان است) شرکتی لهستانی است که قصد دارد با کانسپت هیبریدی Varsovia به روند روبه رشد سدان‌های لوکس با آلایندگی کم بپیوندد. این خودروساز فعلاً رندرهایی از کانسپت هیبریدی ورشو را منتشر کرده و وعده داده است که در طول یکی از نمایشگاه‌های خودرو آینده برای اولین بار از نمونهٔ واقعی این خودرو پرده‌برداری خواهد کرد.

varsovia-concept

بااین‌حال این سدان لوکس جعبه‌ای شکل هنوز آیندهٔ معلومی ندارد چراکه این شرکت خودروسازی کوچک اذعان کرده است که به یک پذیرش مثبت و استقبال مناسب خریداران بالقوه از ورشو نیاز دارد تا بتواند تولید آن‌را آغاز کند. با فرض اینکه همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی پیش رود، سازنده قصد دارد تعداد 50 دستگاه از این خودرویِ با تکنولوژی بالا را در سال 2018 تولید نماید.

varsovia-concept2

ورشو موتورز جزئیاتی از قوای محرکهٔ این سدان کانسپت را نیز ارائه کرده است. این خودرو در اصل با برق کار می‌کند اما یک موتور درون‌سوز نیز در آن نصب شده است که به‌عنوان یک ژنراتور برای شارژ باطری‌ها عمل می‌کند. این شرکت ادعا کرده است که سدان کانسپت ورشو می‌تواند به‌صورت تمام برقی تا 350 کیلومتر را طی نماید درحالی‌که با کمک یک مخزن سوخت پُر این رقم به 850 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند. شتاب صفرتاصد آن نیز کمتر از 5 ثانیه اعلام شده است.

varsovia-concept7

طراحی سنتی و جعبه‌ای شکل کانسپت هیبریدی ورشو توسط استودیوی طراحی Kadler که در نزدیکی پایتخت لهستان قرار دارد انجام گرفته است. در طراحی این خودرو از پری دریایی الهام گرفته شده است که این تأثیرپذیری در بخش‌هایی از گلگیرهای جلو و درها دیده می‌شود. همچنین الهام از این موجود افسانه‌ای زینت‌بخش کاپوت خودرو نیز شده است.

varsovia-concept6

در داخل، طراحی این کانسپت کاملاً با توجه و اهمیت فراوان به سرنشینان عقبی صورت گرفته است به‌گونه‌ای که بجای صندلی سرنشین جلو یک زیر پایی و دو صفحه‌نمایش 19 اینچی تعبیه شده است که از سقف خودرو آویزان می‌شوند. همچنین این خودرو مجهز به یک کامپیوتر با اینترنت ماهواره‌ای است که کار با آن‌را در جاده‌های گوناگون راحت می‌کند. یک صفحه‌کلید و ماوس نیز در عقب خودرو تعبیه شده است.

صندلی‌های عقبی ورشو نهایت آرامش و راحتی را برای سرنشینان ارائه می‌کنند. هرکدام از آن‌ها تنظیمات مجزایی برای گرم‌کن، سردکن، استحکام و ماساژور دارند. حتی سازنده ادعا کرده است که صندلی‌های عقبی کانسپت ورشو به تکنولوژی خاصی مجهز خواهند بود که به‌طور خودکار وزن و اندازهٔ سرنشینان را تشخیص داده و خود را با آن سازگار می‌کنند.

اگر کانسپت ورشو درنهایت رنگ خط تولید را به خود ببیند طیف وسیعی از انتخاب‌ها جهت سفارشی‌سازی را به خریداران ارائه می‌کند به‌گونه‌ای که خریداران می‌توانند هرگونه تجهیزات غیراستاندارد را سفارش داده، طراحی منحصربه‌فردی را برای رینگ‌ها درخواست نموده و طرح دقیقی از سیستم چندرسانه‌ای را انتخاب کنند. البته تمامی این موارد در صورتی است که این سدان کانسپت جعبه‌ای شکل به‌اندازهٔ کافی مورد استقبال قرار گیرد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

16 دیدگاه

  1. REVENTоN 👍
    سوابق: (134 دیدگاه) ,

    از ته دل امیدوارم که این شرکت موفق بشه،
    خیلی خوشم اومد وقتی دیدم این شرکت کوچک قصد داره جا پای بزرگان بزاره و یه همچین ماشینی بسازه
    دحالی که شرکتای بزرگ و پر قدمتی مثل ایرانخودرو و سایپا ته آینده نگریشون آینه آینه که پرایدو وانت کنن و…
    دست تمام کسایی رو دارن برای پیشرفت و آسایش دنیا تلاش میکنن باید به گرمی بفشاریم.

    پاسخ
  2. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1297 دیدگاه) ,

    یه سری از جاهاش رو از عزیز دل کادیلاک کپی کرده که خب طبیعیه چون کادیلاک به عنوان یه مرجع با 104 سال قدمت و خیلی نواوری یه مرجع تقلید خوبه برا لوکس سازان
    داخلشم قشنگه و شیک و از لهستان همچین ماشینی واقعا بعیده چون تجربه اولش تو ماشین لوکس و این خیلی خوبه
    افرین

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل O /\/\ I D
    O /\/\ I D
    سوابق: (164 دیدگاه) ,

    لهستانم خودروی لوکس و زیبا ساخت
    ما هم چنان در اندرخم مونتاژ و قوطی حلبی هستیم
    :/

    پاسخ
  4. soroush
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    این ماشین موفق نخواهد بود
    چون متاسفانه دنیا داره به سمت کالا های ارزون قیمت بی کیفیت پیش میره
    و شرکتایی که کیفیت بالا ملاکشون هست رو به نابودی میرن

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (65 دیدگاه) ,

      نه داداش ملاک مد و به روز بودنه شما تویوتا رو نگاه کن در طول مدت داشتن لذت عجیبی میبری ولی وقته نسل جدید میاد برات زننده میشه در صورتی اون ماشین تا سال های سال میتونه برات بدون خرج اضافی کار کنه البته این مثال من تو ایرانی که هر ماشین نیم قرن تولید میشه کاربردی نداره ولی سلیقه جهانی اینطوریه

      پاسخ
    2. h112
      سوابق: (302 دیدگاه) ,

      سوروش چپکی میگی…اگه میبینی تو ایران اینجوریه به خاطر مسایل دیگه است….وَاِلا بنز بی ام و ..آیودی…لکسس همچنان رو به پیشرفت دارن حرکت میکنن…
      منم دوست داشتم ماشینم سری 7 باشه و یه هواپیما فوق سبک میداشتم …با یه موتور گرون….

      پاسخ
  5. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1297 دیدگاه) ,

    سروش جان داداش اگه این حرف شما درست باشه مردم تو دنیا بایدبه جا خرید رولزرویس پراید سوار شن که ارزونه در اینده و شرکتهای بزرگ و معروف درشون رو گل بگیرند
    البته اون زمان به نفع ما هست چون سمند بی کیفیت تو همه جای دنیا میره و مشتری داره و باعث افتخار ماس این بدقواره ی تولید ملی

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    به هر حال داره تلاش خودشو میکنه، البته طراحیش هنوز کار داره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.