قهرمان اسکاندیناوی ؛ زنوو ST1 [ویدئو]

اختصاصی ژنو 2014 : سرانجام پس از گذشت نزدیک به 6 سال شاهد حضور نسخه نهایی زنوو ST1 در ژنو بودیم .

[jwplayer mediaid=”64739″]

این خودرو که برای اولین بار در سال 2008 رونمایی شد ، در طی این سال ها به صورت تدریجی تکمیل یافت تا سرانجام از نسخه نهایی آن در ژنو 2014 رونمایی شد . دانمارکی ها البته توجهی که به محصولشان در ژنو شد را تا حدودی مدیون برنامه تاپ گیر هستند . موتور 6.8 لیتری V8 این جنگجو ، به یک توربوشارژر و یک سوپرشارژر مجهز شده است . این ترکیب قدرت 1104 اسب بخار و گشتاور 1430 نیوتن متر را برای زنوو ST1 به ارمغان آورده است . جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ های عقب را بر عهده دارد .

2014 Zenvo ST1
2014 Zenvo ST1

این پیشرانه قدرتمند شتاب صفر تا صد 2.69 ثانیه ای و حداکثر سرعت محدود شده 375 کیلومتر بر ساعت را در اختیار راننده قرار می دهد . بنا به گفته مسئولین شرکت ، 3 نسخه ویژه از زنوو ST1 با قدرت 1250 اسب بخار روانه بازار آمریکا خواهد شد .

Christian Brandt و Jesper Hermann به طور مشترک مسئولیت طراحی این سوپراسپرت دانمارکی را بر عهده داشته اند . از نظر طول هم اندازه کونیگ زگ آگرا R و عرض آن مشابه پاگانی هوآیرا می باشد اما ارتفاعش از هردوی آن ها بلند تر است . همچنین نسبت به دو رقیب جدی اش وزن بیش تری دارد . مهمترین نقطه ضعف زنوو در مقایسه با رقبای اصلی اش کابین آن بود ، به همین علت از سال 2008 تا کنون تزیینات و طراحی کابین بارها مورد بازبینی قرار گرفت تا اینکه سرانجام ترکیبی از آلکانترا و چرم برای پوشش قسمت های مختلف برگزیده شد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

22 دیدگاه

  1. محسن
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    آدم اینا رو می بینه داغ دلش تازه می شه…
    تو روحت ایران خودرو!

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      ساختنه
      سوپر اسپرت واقعا مشکله
      و به تحقیقات زیادی نیاز داره
      جرمی حرفش درست بوده
      ولی دانمارکی ها اوله راهن
      و
      قابل تحسینه

      پاسخ
  2. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    هرکاریش کنن فایده نداره
    جرمی بدجور تو تاپ گیر آبروشو برد
    واقعا از چشم افتاد(هرچند که اغراق میکرد!)

    پاسخ
    1. SALAR
      سوابق: (378 دیدگاه) ,

      1104 یا 1250 اسب بخار کم چیزی نیست خیلی از خودرو سازان تو کف این اعداد ارقامن . . . . . . . . . . . . . همین که وجود داشتن یه همچین شاهکاری درست کردن خودش خیلی .

      پاسخ
  3. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    به همه دوستان خواننده پدال
    به نظرتون تو قالب یه درخواست از پدال نخوایم که یه گیراساسی بده به مدیران خودرسازای داخلی یا وزیر صنعت که تو یه تایم مشخص بیان و پاسخگوی سوالات باشن؟ این ایده میتونه بهتربشه اگه باهم همکاری کنیم و هم پدال کمک کنه

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      اونوقت دیگه پدالی وجود نخواهد داشت

      پاسخ
  4. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    دوستان به این خبرخوب دنیای اقتصاد توجه کنید … اگه بشه چی میشه

    براساس طرح کارگروه بررسي تعرفه واردات خودرو، تعرفه واردات براي خودروهاي با حجم موتور هزار سي سي 40 درصد تعيين شده و به ازاي هر 500 سي سي افزايش حجم موتور خودرو، تعرفه واردات 10 درصد افزايش مي يابد. بنابراين تعرفه واردات خودرو با تصويب پيشنهادهاي اين كارگروه براي خودروهاي با حجم موتور هزار سي سي 40 درصد، 1000 تا 1500 سي سي 50 درصد، 1500 تا 2000 سي سي 60 درصد، 2000 تا 2500 سي سي 70 درصد، 2500 تا 3000 سي سي 80 درصد و 3000 سي سي به بالا90 درصد خواهد بود.

    پاسخ
    1. Mohammad XX
      سوابق: (202 دیدگاه) ,

      همیشه برام سوال بوده چرا اینا ماشینا رو بر اساس حجم موتور طبقه بندی می کنن؟!
      اگه بر اساس مصرف سوخت یا کربن دی اکسید تولیدی طبقه بندی کنن خیلی منطقی تره.
      راستی یادمه گفته بودن تعرفه ماشینای هیبریدی هم نصف میشه یعنی ۲۰٪ .
      ولی بازم تعرفه ها بالا هستن. تازه دلال های همیشه در صحنه رو هم در نظر بگیرید. 🙁

      پاسخ
    2. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      چرا فکر میکنی این خبر خوبیه ؟ واقعا فک میکنی مثلا وقتی ماشین 100هزار دلاری میاد ایران میشه 1.3 میلیارد تعرفه ها این شکلی شه چیزی عوض میشه ؟ قدرتمندها حاضرن به قیمت واقعی بفروشن؟؟ اصلا همین الان بگو تعرفه صفر درصد ، حاضرن به قیمت واقعی عرضه کنن ؟ ده تا بهونه میارن که بتونن به پر کردن جیب خودشون ادامه بدن ، نهایتا اون 100 هزار دلاری که 1 میلیارده میشه 1.25 میلیارد ، این خیلی خبر خوبیه از دید شما ؟؟؟ ماشین های پایین تر هم همینه داستانشون.

      پاسخ
  5. Reza CR7
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    البته قهرمان اصلی اسکاندیناوی گونیخزگه.خصوصا مدل وان که همه رو له میکنه حتی بوگاتی و هنسی ونوم.

    پاسخ
  6. محمودرضا
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    طرح فرمانشو از پراید خودمون برداشتن””!!
    خخخخخخخ

    پاسخ
  7. km
    سوابق: (681 دیدگاه) ,

    این ماشین فقط برای اون عربهاییه که میخوان به کلکسیون ماشینای خاصشون یه چیزی اضافه کنن، وگرنه هیج آدم عاقلی نمیره با 1 میلیون دلار یه محصول شرکت ناشناخته رو بخره و اونو به خیلی از هایپرکار های هم قیمتش ترجیح بده

    پاسخ
  8. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    هنوز اوله راهه باید جا بیفته این سوپر اسپرت خوبه طراحیشو دوست دارم شتاب و سرعتشم که خوبه بازم جا داره بهتر بشه که میشه
    خدارو شکر مدیرانشون مثل مدیران سایپا و ایرانخودرو بی مصرف نیستن
    که حتی روز به روز کیفیت مونتاژ خودشونو میارن پایین تر خاک بر سر سایپا و ایرانخودرو و مدیراش

    پاسخ
  9. آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    عشقشم هر چی که باشه سلطان هایرکار های خاص زتوو

    پاسخ
  10. رامتین
    سوابق: (733 دیدگاه) ,

    والا من نمیدونم چرا ما همش محصولات تاپی مثه این اتومبیل یا سوپراسپورتهای برتر را با ایران خودرو و … مقایسه میکنیم. بابا شرایط اقتصادی، فرهنگی و همه چیز اونها فرق داره. بعد چرا متوجه نیستید که دغدغه کشور، خودرو نیست و تا آخر عمرتون همینه.. ضمنا دیدن این سوپرکارها چرا باید داغ دلتون را تازه کنه؟ فرضا هم داخل بازار ایران باشه، شما مگه پولشو داری که بخری؟

    پاسخ
    1. علیرضا
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      داداش من!حالا با سوپر اسپورتای شاخ هم مقایسه نکنیم فرض کن
      ما اینقدر بدبختیم که نمیتونیم یه چیزی مث ماشینای هیوندای یا کیا موتورز تولید کنیم!
      اینو کجای دلم بذارم که داریم پراید سی سال پیش کره ایا رو سوار میشیم؟!

      پاسخ
  11. مصطفی
    سوابق: (296 دیدگاه) ,

    اگه یکی از اینا تو ایران بیاد،اسممو میزام خرسو.

    پاسخ
  12. parham
    سوابق: (123 دیدگاه) ,

    رنگش زیاد به دل ادم نمی چسبه ولی شتاب و سرعتش عالیه.مخصوصا انکه دانمارکی هم هست!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.