ام وی ام MVMایستگاه خبرچشم انداز

ماجرای اکسل ایکس 55 پرو به کجا رسید؟ مدیران خودرو توضیح داد

در پی بروز سانحه برای یک دستگاه خودروی ام وی ام X55 پرو در محور  قم-کاشان و جداشدن اکسل عقب، شرکت مدیران خودرو نیز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به پیگیری این مسئله تأکید کرد.

به گزارش پدال، با انتشار تصاویر واژگونی یک دستگاه ام وی ام X55، ایمنی این خودرو مورد تردید افکار عمومی قرار گرفت. طبق اخبار منتشر شده از جزئیات این تصادف، دلیل بروز سانحه اشکال فنی در خودرو بوده و شکستگی اکسل عقب موجب واژگونی خودرو شده است. این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.

بروزرسانی: اعلام فراخوان بزرگ برای کلیه خودروهای ام وی ام ایکس ۵۵ مدیران خودرو

شرکت مدیران خودرو در پیج اینستاگرام خود نسبت به این حادثه توضیحاتی ارائه داده است:

ایراد کیفی در اکسل‌های تولیدی یکی از قطعه‌سازان چری

طبق اطلاعات منتشر شده در بخشنامه مدیران خودرو خطاب به نمایندگی‌ها، مشخصا یک تیراژ معین از اکسل‌های عقب خودروهای ایکس ۵۵، متعلق به یکی از تأمین کنندگان چری دچار مشکل بوده و در هنگام تنش‌های شدید وارده به خودرو، این قطعه از محل جوشکاری شکسته و چرخ‌های خودرو از اتاق جدا می‌شوند.

این بخشنامه برای ۲۷ فروردین بوده و مشخص است که چری و نماینده ایرانی از این مشکل آگاه بوده‌اند و به نمایندگان خود نیز اطلاع داده‌اند اما رفع این ایراد را به مراجعه خود مالکین موکول کرده‌اند. در این مواقع، از آن جایی که رهگیری دستگاه به دستگاه خودروهای معیوب امکان پذیر است، شرکت‌های مختلف خودروسازی طی تماسی با مشتریان هدف در کمترین زمان آن‌ها را به نزدیکترین شعبه خدمات فرا می‌خوانند.

به نظر می‌رسد مالکین می‌بایست قبل از هرگونه سفر و تردد، با مراجعه به نزدیکترین نمایندگی خدمات پس از فروش مدیران خودرو خیالشان را از بابت سلامت خودرو راحت کنند.

همچنین بخوانید: اکسل یا محور خودرو چیست و خرابی آن چه نشانه‌هایی دارد؟

چری نیازمند فراخوان جهانی

این حادثه خطرناک، محدود به این مدل خودرو و ایران نبوده و در سایر کشورهای دنیا نیز سه مدل خودروی ایکس ۲۲، FX اکسلنت و X55 دچار سوانح مشابه شده‌اند؛ به طور مثال در کشور مالزی نیز این اتفاق منجر به اعلام فراخوان از سوی نماینده این شرکت شده است. با توجه به اینکه این ایراد کیفی در خودروهای چری ممکن است منجر به مرگ سرنشینان شود احتمالا این شرکت فراخوان‌های بزرگی برای مشتریان خود در نقاط مختلف دنیا صادر کند.

 

پدال در صورت کسب اخبار جدید از این ماجرا اطلاع‌رسانی می‌کند؛ در صورت ارائه توضیحات رسمی و ارائه جوابیه از سوی شرکت، این مورد نیز منتشر خواهد‌ شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۵ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه‌ها

  1. هادی رفیعی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولاً اگه این سانحه بخاطر سهل انگاری شرکت مدیران خودرو تلفات می داد چطوری می خواستن جبران مافات کنن یعنی طرف رو زنده می کردن و به خانواده ش برمیگردوندن.
    ثانیا اینجا معمولاً میان یقه کسی رو می گیرن که حقیقت رو آشکار می کنه بجای اینکه ازش قدردانی کنن واین رویه دیگه متأسفانه تو مملکت ما جا افتاده.

    موافقم 7
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا