تجربه و آزمایشچشم اندازسایپا

سه ساعت و چهل دقیقه با تیبا (مینیاتور)

تیبا خودرویی است که در سال ۱۳۸۸ معرفی و حدود ۱۹ ماه بعد نیز اولین نمونه‌های آن وارد بازار شد. داستان نام این خودرو را دیگر همه می‌دانند. به قول یکی از نویسندگان « سایپایی‌ها حتی در نام آن هم مشکل داشتند چه رسد به مراحل ساخت»

تیبا اندازه‌ای مابین پراید و ریو داشته و در حقیقت بر روی پلت‌فرم ارتقا یافته پراید تولید شده است. ظاهرا تیبا در چهار تیپ مخلف قابل سفارش خواهد بود. البته همانگونه که انتظار می‌رفت همه این تیپ‌ها در مشخصات فنی خود یکسان‌اند و صرفا در تجهیزات با یکدیگر تمایز دارند.

تفاوت‌های اصلی در مدل‌های چهارگانه تیبا

المان‌های طراحی تیبا چندان چشم‌نواز نیستند و می‌گویند که بیشتر به سمت خودروهای عجیب و غریب آسیای شرقی شباهت دارد اما به هرحال مسئولان سایپا همه توان خود را بکار گرفته‌اند تا خودروی مشتری پسندی به بازار عرضه شود! طبق یک فلسفه قدیمی « زیبایی، امری نسبی است » بدین معنی که از یک فرد به فرد دیگر کاملا متغیر است اما در مورد تیبا باید گفت که قریب به اتفاق مردم با نگاهی غیرمعتمدانه به آن نگاه می کنند؛ بدین معنی که گویا بهتر از این‌ها هم می‌شد آن را طراحی کرد اما …

ورود به کابین . . .

حتما همه مالکان به محض ورود به کابین تیبا، صندلی‌های ریو را دیده‌اند! رودری‌ها نیز شباهت زیادی به پرایدهای جدید دارد. هرچند صفحه کیلومترشمار و دورسنج خودرو تفاوت چندانی با پراید ندارد ولی با این حال طراحی درونی تیبا را نمی‌توان امری کاملا جدید یا کاملا تکراری دانست.

جنس کنسول میانی در حد و اندازه خودرویی با این قیمت نبوده و به سروصدا افتادن آن در طول زمان محتمل است. وضعیت قرارگرفتن کلیدهای روی کنسول وسط نیز رضایت بخش نیست ( البته در مقایسه، اگر بهتر از تندر ۹۰ نباشد قطعا بدتر از آن هم نخواهد بود)

نمای ۳۶۰ درجه‌ای کابین تیبا

برای دیدن نمای داخلی تیبا ابتدا بر روی تصویر فوق کلیک کرده و سپس نشانگر موس را روی آن بکشید

شروع حرکت . . .

با اینکه خیلی‌ها معتقدند پیشرانه‌های ۱/۵ لیتری تیبا و ریو یکسان است اما سایپایی‌ها به شدت با این موضوع مخالفند! آن‌ها می‌گویند موتور تیبا هشت سوپاپه است درحالیکه موتورهای ریو ۱۶ سوپاپ دارند. از طرف دیگر تیبا با حداکثر قدرت ۸۰ اسب‌بخاری خود در حدود ۱۸ اسب‌بخار کمتر از ریو قدرت دارد.

با روشن نمودن خودرو و شنیدن صدای کم موتور و آرام کار کردن آن، حتما احساس رضایت اولیه‌ای خواهید داشت. هنگام گذاشتن اهرم دنده در دنده یک خواهید دید که این عمل با کمی دشواری روبروست.

وقتی خودرو شروع به حرکت می‌کند و دور می‌گیرد فرمان هیدرولیکی آن از سفتی خود در درحالت سکون خارج شده و ناگهان تند و تیز می‌شود بگونه‌ای که تغییر لاین‌های سریع را امکان‌پذیر می‌کند؛ در مورد این ویژگی باید بسیار مراقب بود چرا که هنگام این تغییر جهت‌ها در سرعت‌های بالا، قسمت انتهایی خودرو تمایل چندانی برای پیروی دستورات راننده ندارد.

برای شتابگیری‌های ناگهانی تنها می‌توان در همان دنده اول، روی تیبا حساب کرد؛ داشتن شتاب ۱۲ تا ۱۳ ثانیه‌ای نیز دلیلی بر این امر است. اما اگر به صفحه کیلومترشمار نگاه کنید خواهید دید که دور موتور تا ۸۰۰۰ درجه‌بندی شده و ردلاین آن نیز از ۶۰۰۰ آغاز می‌شود. اما درعمل خواهید دید که موتور بیشتر از ۵۰۰۰ تا ۵۲۰۰ گاز نمی‌خورد و بعد از آن به قولی « کات‌آف » می‌کند.

جزئیات دیگر . . .

تیبا با وزن ۱۰۲۷ کیلوگرمی خود، از فنربندی قابل قبولی برخوردار است. عکس‌العمل ترمزهای آن در مواقع ناگهانی به شما یادآوری می‌کند که باید بیشتر از این‌ها مراقب باشید. البته به نظر می‌رسد اگر ترمزهای عقب آن از کاسه‌ای به دیسکی تغییر می‌کردند، عملکرد سیستم ABS آن بسیار بهتر می‌شد.

آنگونه که سایپایی‌ها می‌گویند تیبا در سیکل ترکیبی مصرفی در حد ۷/۱ لیتر دارد که باک ۴۰ لیتری آن جوابگوست. در مورد وجود فضای پای کافی برای سرنشینان عقب نیز اصلا جای نگرانی نیست و باید در این مورد خاطر جمع بود. کولر خودرو نیز کابین را بخوبی خنک می‌کند(ظاهرا این امر تنها در چند ساعت اولیه تست این خودرو بوده و در مدت‌ زمان‌های طولانی را دیگر باید از خریداران آن جویا شد)

صندوق بار تیبا با توقعات خانواده‌های ایرانی کاملا سازگاری داشته و مناسب است. برای دنده‌ عقب رفتن نیز دید عقب – به خودی خود – کافی است؛ البته اگر از آینه‌های کوچک جانبی بهره بگیرید اندکی با مشکل روبرو خواهید شد چرا که اندازه آن مشابه آینه‌های پراید بوده و دید مناسبی را فراهم نمی‌کند.

جمع بندی . . .

تیبا خودرویی خانوادگی است که اگر قیمت ۱۲ میلیونی آن نبود قطعا در بازار زیر ۹ میلیون تومانی که برای آن پیش‌بینی می‌شد، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت ولی متاسفانه این امر محقق نشد. البته هنوز هم امید می‌رود که مسولان مربوطه با ارائه خدمات مناسب پس از فروش، زمینه را برای جلب بیشتر مشتریان فراهم کنند. و بازهم امیدواریم که طرح جدید گرانی‌ خودروها، شامل حال تیبا نباشد وگرنه دیگر نمی‌توان به آینده آن مطمئن بود. به هرحال تیبا که لقب « دومین خودروی ملی » را با خود یدک می‌کشد (البته با کمی اغراق!) هنوز هم پتانسیل‌های کافی را برای یک رقابت منطقی در بازار دارد.

یادآوری می‌کنیم که تیبا گزینه مناسبی برای تجربه کردن یک رانندگی هیجان‌انگیز با مانورهای عالی نیست (البته می‌دانید که سایر رقبای این خودرو هم چنگی به دل نمی‌زنند) فنربندی نرم آن – همانگونه که گفته شد – در تغییر جهت‌های ناگهانی باعث انحراف قسمت عقب خودرو می‌شود و اگر در سرعت‌های بالاتر، پافشاری بیشتری در این امر داشته باشید « احساس واژگونی خودرو » چندان دور از انتظار نخواهد بود!

سایر امکانات تیبا را می‌توان در تصویر زیر – که توسط گروه سایپا منتشر شده – مشاهده کرد.

سایر امکانات تیبا

# در این متن به نکات منفی تیبا بیش از نکات مثبت آن اشاره شده؛ اما این موضوع را نمی‌بایست به حساب اینکه « این خودرو به هیچ‌وجه مناسب خانواده‌های ایرانی نیست » قلمداد نمود چرا که « گروه پدال » صرفا به آن دسته از نکات حاشیه‌ای این خودرو پرداخته که تاکنون کمتر از آن‌ها صحبت ‌می‌شد.

# بسیاری از گفته‌ها و اطلاعات موجود در این مقاله، از هفته‌نامه « دنیای خودرو » گردآوری شده‌است.

# عکس ۳۶۰ درجه‌ای کابین خودرو از وب سایت « گروه سایپا » گرفته شده است.

# برخی مسائلی که در این مقاله بدان اشاره شد مربوط به تست یک خودروی خاص توسط خبرنگاران در کارخانه « سایپای کاشان » بوده؛ بنابراین همه این مشکلات را نمی‌توان –  به صورت قطعی – به همه خودروهای تولیدی تیبا عمومیت داد.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

# تجربیات دارندگان تیبا و بحث و گفتگو درباره این خودرو را در انجمن تیبا نیز پیگیری نمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۶۹۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان عسکری

    ۱۱ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من تیبا دارم .ماشین خیلی خوبیه واز از 206 شتاب بهتری داره . بدون سرو صدا وبسیار نرمه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. پریسا

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام.اقای عسکری کاملابانظرشماموافقم.خیلی ماشین خوبیه اونایی هم که میگن خوب نیست تانداشته باشن متوجه اشتباهشون نمیشن.ماخودمون تیباداریم که اینارومیگم.ممنونم.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. محمد

    ۱۳ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام منم از این ماشین دارم اولش خیلی نرم بود اما رورز به روز زیر بندیش دار هی به صدا میفته به نظرم کمکاش خراب شدهالبته اینم بگم که شتابش خوبه ولی صدای موتورش داخل اتاق خیلی زیاده!!!!!!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. hgf

    ۱۳ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دوست عزیز اون 206 ای که شما میگید تیپ 2 هست با 75 اسب بخار. 206 هر نوعش ، ماشینی نیست که مردم به خودشان اجازه دهند تا ان را با سایپا مقایسه کنند
    ابراز تاسف

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. ولی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تیبا دارم .دیروزمورخه 1390/8/12 بر اثر سدمعبرناگهانی توسط یک وانت سایپامدل 90 تصادف کردم.خودروی من از قسمت جلو راست به قسمت عقب چپ وانت با سرعت 115 کیلومتر اصابت کرد آنقدراز تیبا راضی هستم که دوباره یک تیبای صفر کیلومتر خریدم اگرسایت امکان آپلودعکس داشت حرفامو مستند می گفتم واقعا ماشین جالبیه.البته قبلا ال 90 داشتم ولی از تیبا خیلی بیشتر راضیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. پریسا

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دقیقا.بدنه ی خیلی محکم ومقاومی داره.ماخودمون هم بایه سمندتصادف کردیم ماشین ما ازپشت اندازه کف دست بچه رفت تو،نه رنگش رفت نه چیزیش شد.ولی سمنده کاپوتش ازجادراومده بودوروشن نمیشد.همه حتی پلیس هم تعجب کرده بودن.
      راستی اقاولی ماشین شماهم هیچیش نشد.؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. میثم

    ۱۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کاملا درسته به طور کلی اکثر ماشینهای سایپا با 206 قابل قیاس نیستند حتی ریو چه برسه به این گاری که مایه ننگه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. سیاوش

    ۱۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من 206 تیپ 2هم از تیبا زیبا تر هم پر شتابتر و هم فرمان پزیرتراست.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. juve

    ۱۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (57 ديدگاه)

    تعداد خودرو در خیابان های کشور روز به روز در حال افزایش است و خیابان ها شلوغ و شلوغتر از روز قبل و تعداد رانندگان ناشی هم روز به روز زیادتر…

    کاش سیاست های خودروسازان داخلی تغییر میکرد و به فکر سود خود نبودن و یک ذره به فکر مردم و آینده بودن!!. در حال حاضر در هر خانواده ای حداقل یک پراید پیدا میشه. و تو بعضی خانواده ها که به عنوان مثال 4 تا پسر دارند 2تاشون ماشین زیر پاشون..

    یک راه حل برای تصادف کمتر و شلوغی کمتر:::

    شرکت ها خودروهایی بسازند با کیفیت بالا و قیمت خودروهای داخل کشور حداقل 15 میلیون بشه..

    این کار دو فایده برای کشور داره :
    1- کم شدن خودروها در سطح کشور
    2- کیفیت بالا در ساخت خودروهای داخلی
    3- کم شدن رانندگان ناشی ( امروزه طوری شده که هرکسی همینجوری، هر جوری شده میره یک مدرکی میگیره که بره ماشین بخره و کلاس بزاره یا واسه راحتی در رفت آمدش و غیره و راحت با 3میلیون و قسط ماشین میخره..

    و در آخر : کاش میشد رانندگی با موتور فقط برای افرادی باشه که کارشون با موتوره و اونایی که قوانین رو رعایت میکنن. نه الان که هرکسی پشت موتور میشینه و هرجور که عشقش میکشه رانندگی میکنه و هم سر خودش بلا میاره هم سر دیگران.

    وووووووووووووو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. poorya

    ۱۵ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    افتضاحی از سایپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    نمی دونم چرا بعضی ها الکی حرف می زنند اگه سوار تیبا شده باشید می فهمید که چقدر با ماشینهای همرده خودش فرق داره اگه با یه 206 هم کورس بذارید می فهمید چقدر شتابش از 206 سرتره واقعا موتورش وحشیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. شهاب

    ۱۷ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    واقعا برایه سایپا متاسفم فکر نمیکردم ادایه ایران خودرو بیرون بیاره یه تغییرات کوچک تو اتاق پراید دادن موتور ریو رو هم گذاشتن روش شده خودرو ملی برایه این گاری چقدر پول خرج کردین حیف اون پول که هزینه تولید این گاری شد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. علی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظراتی که در مورد خودرو تیبا دادند باحال بود یعنی یه جورایی کارشناسی شده البته ما وقتی یک ماشین رو تست میکنیم به اصطلاح خودمونی میگیم زیرپای خودر خوبه یا بد که فکر کنم تیبا هم فعلاٌ زیرپای خوبی داشته باشه به شرط اینکه تولید کنندگان این خودرو خرابش نکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علي

    ۱۸ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز:

    بظرم ماشینه خوبیه، یکی از آشنایانم در سایپا فعلیت فنی داره و دوره تیبا رو دیده و طبق گفته او ماشین خوبیه و قابل اطمینان. دارای آهن کشی درون دربها و موتورمگا موتور و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علیرضا

    ۱۸ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آقا شهاب کاش موتورش موتور ریو بود با 16 سوپاپ و پر قدرت.
    موتور این چهار چرخه، موتور پراید ارتقاء یافته هست.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. amir

    ۱۸ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خواهشا” اگه خودتون تیبا دارید بدیش رو بگید و اونایی که 206 یا چیز دیگه ای دارن خوبیش رو بگن!!!

    بنظر من اگه بخای با همون ریو و پراید و ماشین های مشابه مقایسش کنی از همشون سر تره وگر نه به 206 تیپ 2 هم نمیرسه.
    قبلا میشد مقایسش کرد ولی الان همه مدل های 206 دو ایربک دارن و ای بی اس “حداقل”

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. احسان

    ۱۹ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پژو206 هیچی نباشه ، طراحی و تولید کشور فرانسه هستش و تو خیلی از کشور های دنیا داره تولید می شه . ماشینی رو باید با 206 مقایسه کرد که حداقل یه اصالتی داشته باشه . تیبا نه طراحی زیبایی داره نه قطعاً کیفیت .ایرانی ها مونتاژ نمی تونن بکنن ، چه برسه به طراحی و تولید .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. shima

    ۲۰ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میخوام برم بمیرم . تمام پولامو یه عمر جمع کردم که یه گاری گرفتمو هر روز تعمیرگاه هستم. خدااااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. پدرام

    ۲۰ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دقت کردید اونایی که تیبا ندارند میان چرت و پرت مینوسند؟؟ من از چندین نفر که این ماشینو داشتند پرسیدم همشون راضین.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    قابل توجه اونایی که میگن طراحی تیبا اصالت نداره طراحی این ماشین توسط آقای هارادا طراح مشهور ژاپنی زده شده واون خط های روگلگیر ودربها هم امضای ایشون در تموم طراحیهاش هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. مهدی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    محض اطلاعتون باید بگم که طراح تیبا یک فرد ژاپنی به نام هارادا بوده .
    نمی خوام بیخودی دفاع کنم ولی نمیدونم چرا دوستان نسبت خودرو های داخلی اینقدر نظر منفی دارند
    ماکه نمیتونیم یک شبه ره صد ساله بریم باید پله به پله رشد کنیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. 30@

    ۲۲ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقا خواهشن کسی که تیبا داره نظر بده تا دیگران استفاده ببرنداز لحاظ راحتی کیفیت شتاب فرمان پذیری ترمز شمای که تیبا داری نظر بده اما انصافا در ست بگو با تشکر30@

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. حسن

    ۲۲ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تیبا رو بخاطر شرایط فروشی لیزینگی رایان سایپا گرفتم و اینکه خیلی زود تقریبا دو هفته ای خودرو رو تحویلم دادند. ایرادات ماشین بنطرم بیشتر صدای زیاد موتور داخل کابین، آینه بغل های کوچک و مشکل جا خوردن دنده هاش بخصوص دنده 1 است ولی در کل نسبت به پراید فکر کنم که میارزه چون با سوار تیبا شدن احساس میکنی بیشتر رو جاده سواری فرمان هیدرولیک و قدرت موتورش هم مناسبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. MKH

    ۲۳ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من از لحاظ ظاهری از 206زشت تره ،ولی از لحاظ موتوری از 206 تیپ 2سرتره چون تقریبا با وزن برابر قدرتش 7 اسب بخار بیشتره.اگه تست کنی متوجه میشی که شتاب بالاتری داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. رضا از اهواز

    ۲۳ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (13 ديدگاه)

    باید خدمت دوستان عرض کنم که ما با جی پی اس ، شتاب صفر تا صد تیبا را محاسبه کردیم. چند بار هم محاسبه کردیم. بهترین عددی که به دست اومد 15.6 ثانیه بود که خیلی با ادعای مقاله بالا اختلاف داره. ضمنا باید توجهتون رو به این نکته معطوف کنم که آزمایش مذکور در شهر اهواز که تقریبا هم سطح دریاست انجام شده و فشار هوا تقریبا یک اتمسفر هستش. در شهرهای با ارتفاع بالاتر مطمئنا همین عدد 15.6 هم به دست نمیاد و احتمالا به بالای 16 ثانیه برسه. در مورد صدای موتور، هندلینگ و همچنین جلوبندی هم باید بگم افتضاحه. ولی وقتی جلوبندیش سالمه ماشین نرمیه. در کل اگه 2-3 میلیون ارزونتر بود گزینه خوبی بود توی رنج خودش.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. مسعود از اصفهان

    ۲۵ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من میخوام تیبا بخرم لطفا یکی که تیبا داره راهنماییم کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. علی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام آقا مسعود
    من 3 روزه که خریدم باور کن همه کسایی که میگن برد نمیخوره دارن زود قضاوت میکنن یا براساس حرفای دیگران نظر میدن ولی من گرفتم ازش فوق العاده راضیم باورکن لذت رانندگیش حرف نداره داخل کابین که هستی از جلوپای بازش راضی هستی در کل نظرم توی این قیمتا ماشین خوبیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. مملی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قصه ی تولد تیبا

    یکی بود یکی نبود غیراز ایران فرقون وسایپا تو ایران خودرو ساز داخلی دیگه ای نبود این شرکت سایپا تو شهر کاشان یه سایت تولیدی داشت یه شب که کارکنان از کار فارق شده بودن یادشون رفت اون دوتا ماشین آخری که تولید کرده بودن رو از هم جدا کنن
    اون دوتا ماشین کسی نبودن جز ریو و پراید
    بلخره این دوتا ماشین جوون بودن و صفر کیلومتر
    وخدا هیچ دوتا جوونی رو یه جا تنها نذاره!!!!!!!!!
    بگذریم صبح که کارکنان برگشتن اون وسط یه موجود عجیب قریب دیدن و بعد از کمی فکر فهمیدن چه غفلتی کردن و چه بی غیرتی برای شرکتشون اتفاق افتاده خلاصه برای اینکه آبرو ریزی نشه مجبور شدن واسه اون بیچاره یه اسم بزارن یه کم فکرکردن گفتنش:مینیاتور بعد دیدن زشته ماشین تو ایران متولد سده باشه اسمش خارجی باشه واسه همینم اسمشو عوض کردن گذاشتن تیبا(غزال ایرانی)بعد از اون بود که داد همه دراومد که یه همچین غزالی با یه همچین اسمی هرگز بوجود نیامده
    بالب رفتیم دوغ بود قصهی بیبیم دروغ بود پایین اومدیم ماست بود غمه ی ما راست بود هاچینو واچین کتابو!!!! ورچین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مرتضی از قم

    ۲۵ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان عزیز می خواهم پرایدم را عوض کنم فکر می کنید باده یازده تومان چه ماشینی باید بخرم؟ لطفا کمکم کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مسعود از اصفهان

    ۲۹ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقا علی ممنون از راهنماییت اما نکته منفی تو ماشین ندیدی؟مخصوصا تو سرعت بالا؟آخه یه چیزایی شنیده بودم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. 30@

    ۲۹ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستانی که تیبا دارن می خواستم لطف کنند مرا راهنمایی کنند 1- آیا حداکثر سرعت آن 200 است واقعی است 2- آیا شتاب آن از پراید بهتر است و با جه ماشینی می توان آن را مقایسه کرد 3- سیستم کمکهای ان چگونه است نرم هستش 4- فرمان پذیری آن چگونه است وبا چه سرعتی می توان سر پیچ بشکل L پیچید5- داخل ان راحت می باشدو اینک مصرف سوخت ان چگونه میباشدخواهشن واقعیت را بگویید با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Ali

    ۲۹ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    موتورش همان موتور پراید است که حجم موتورش افزایش پیدا کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا