مشخصات فنی زانتیا

سیتروئن زانتیا Xantia خودرویی محبوب است که سالها در سایپا مونتاژ می شود و بعلت خصوصیات اسپرت ، چابکی، راحتی، سیستم تعلیق منحصر به فرد و کیفیت آن  مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. با این حال این خودرو سالهاست که در کمپانی سیتروئن از رده خارج شده است.

سیتروئن زانتیا

مشخصات فنی و لیست تجهیزات زانتیا مدل SX۲۰۰۰

1. ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ، مجهز به تهویه در چرخ‌های جلو
2. قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو در جاده‌های هموار و ناهموار و تعویض آسان چرخها
3. تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو بر اساس توزیع بار و وزن سر نشین
4. سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام حادثه
5. سوئیچ مجهز به کنترل از راه دور همراه با سیستم کد خوان الکترونیکی (سیستم ضد سرقت خودرو)
6. قفل ایمنی مخصوص کودک
7. فرمان هیدرولیکی با امکان تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان در چهار نقطه
8. کیسه هوای ایمنی راننده
9. کیسه هوای ایمنی سرنشین جلویی
10. سوئیچ کنترل کیسه هوای سر نشین
11. تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک برای دمای داخل خودرو (سرما و گرما) هوشمند
12. مجهز به سیستم آئینه‌های جانبی برقی، تاشو و گرمکن آینه
13. ضربه گیرهای جانبی دربهای جلو و عقب برای ایمنی سرنشینان در تصادفات جانبی
14. کمربندهای ایمنی سرنشین مجهز به سیستم هوشمند در مقابل ضربات دارای سیستم جمع‌کننده انفجاری
15. زیر آرنجی مرکزی و بالشتک تاشو صندلی عقب برای قرار دادن چوب اسکی و دسترسی سرنشینان به صندوق عقب
16. نمایشگر دیجیتالی دمای خارج خودرو ساعت، کیلومتر شمار
17. با شش بلندگو با امکان کنترل از روی فرمان RDS مجهز به رادیو با امکان سی دی رادیو
18. صندلی‌های ارگونومیکی قابل تنظیم مکانیکی در جلو خودرو (ارتفاع، شیب پشتی، قوس داخل کمر و… )
19. قفل مرکزی دربهای جلو، عقب و درب صندوق عقب
20. قابلیت تخت خواب شدن و تا شدن صندلی‌های عقب خودرو
21. گرمکن شیشه عقب و برف پاک کن عقب
22. برف پاک کن شیشه جلو با دو سرعت و کنترل اتوماتیک سرعت برف پاک کن و حساس به شدت ریزش باران (هوشمند)
23. آفتابگیرهای مجهز به آینه
24. سیستم ترمز ضد قفل ABS
25. شیشه بالابر برقی شیشه‌های جلو و عقب خودرو (شیشه راننده با سیستم متوقف کننده هوشمند و امکان کار با یکبار فشردن کلید)
26. پرده آفتاگیر شیشه عقب
27. دو چراغ مطالعه برای راننده و سرنشین جلو
28. چراغ مه شکن در جلوی خودرو
29. مبدل کاتالیست با استاندارد اروپایی EURO II
30. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
31. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتل
32. سیستم عیب یاب EORD
33. دو عدد چراغ داخل اتاق روی ستونها با سیستم خاموش شدن هوشمند
34. نمایشگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
35. نشانگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
36. نشانگر دیجیتالی مسافت طی شده و هشدار دهنده مراجعات ادواری به تعمیرگاه
37. سیستم تعلیق هیدرولیک جهت تامین تعادل منحصر بفرد خودرو در صورت بروز حوادثی همچون ترکیدگی لاستیک

مشخصات فنی زانتیا

نوع: زانتیا SX مدل:۲٫۰۱ ۱۶v تعداد سیلندر:۴ تعداد سوپاپ:۱۶ حجم موتور:۱۹۹۸cc حداکثر قدرت:۱۳۵hp/۵۵۰۰rpm حداکثر گشتاور:۱۸٫۷kgm/۴۲۰۰rpm وزن خالص:۱۳۲۰kg وزن بار مجاز:۵۲۰kg تعداد سرنشین:۳+۱ ضریب آیرودینامیک بدنه:۰٫۳۴ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در۱۰٫۳ ثانیه
سوخت رسانی

ظرفیت باک:۶۵lit نوع پمپ بنزین:برقی نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای نوع بنزین:بدون سرب مصرف سوخت با سرعت ثابت ۱۲۰km/hr خارج از شهر :9.5lit/۱۰۰km

امکانات ویژه XU7 (زانتیا سوپر لوکس)

1. سیستم ضد قفل ترمز (ABS)
2. مبدل کاتالیست برای کاهش آلودگی در حد استاندارد EURO۳
3. شیشه جلو ضد تشعشع حرارتی
4. Air bag راننده
5.
Air bag سرنشین جلو 6.
Air bag جانبی دو طرف در داخل پشتی صندلی‌های جلو (استفاده از روکش اضافه برای صندلی‌های جلو، در مواقع خطر از باز شدن ۲ عدد Air bag جانبی که در پشتی صندلی‌های جلو تعبیه گردیده‌است، جلوگیری می‌نمایند)
7. سوئیچ کنترل Air bag سمت سرنشین
8. طرح چوب (داشبورد، رودریها و دسته دنده)
9 . دارای سیستم عیب یاب (OBD)
10. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتر
11. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
12. برف پاک کن مجهز به سیستم هوشمند
13. سوییچ با کنترل از راه دور و قفل مرکزی
14. سیستم هوشمند تهویه مطبوع (A/C)
15. کلید ضد سرقت با سیستم الکترونیکی (Transponder)
16. سیستم صوتی RB۱ (رادیو پخش با صفحه نمایش) با قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان
17. پرده ضد نور عقب
18. چراغ مطالعه سرنشینان جلو ۲عدد
19. نشان دهنده دمای بیرون و تاریخ
20. شیشه بالا بر با سیستم Anti-Pinch سمت راننده
21. کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با قد سرنشینان جلو و مجهز به چاشنی انفجاری

مشخصات فنی موتور XU7 JP4

* مدل:۱٫۸i ۱۶v
* تعداد سیلندر: ۴
* تعداد سوپاپ: ۱۶
* قطر سیلندر:۸۳mm
* کورس سیلندر:۸۱٫۴ mm
* حداقل قدرت ۱۱۲hp/۵۵۰۰rpm
* حداکثر گشتاور:۱۶٫۱kqm/۴۲۵۰rpm
* سیستم فرمان:هیدرولیک
* ضریب آیرودینامیک بدنه (cx):۰٫۳۴
* شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت:۱۱٫۹s

* سرعت خودرو ( km/h) در دور ۱۰۰۰ rpm موتور
* دنده یک:۷٫۹۱
* دنده دو:۱۴٫۹۲
* دنده سه:۲۰٫۱
* دنده چهار:۲۶
* دنده پنج:۳۴٫۳۶
* دنده عقب:۸٫۲

سیستم تعلیق سیستم هیدرولیک تحت فشار بالا

اکسل جلو: سیستم مک فرسون کاذب، طبق پایین دارای میل پیچشی با قابلیت تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو اکسل عقب: دارای بازوهایی با قابلیت خود فرمانی چرخ‌های عقب و میل پیچشی با امکان تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو

سوخت

* ظرفیت باک:۶۵ لیتر
* نوع پمپ بنزین:برقی
* نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای
* محل درب باک بنزین:سمت راست
* مصرف سوخت در۱۰۰km:داخل شهر:۱۱٫۲ لیتر خارج شهر:۶٫۵لیتر سیکل تلفیقی:۸٫۲ لیتر

سیستم ترمز ABS

* نوع ترمز: هیدرولیک بدون بوستر
* ترمز چرخ‌های جلو: دیسکی تهویه شونده
* ترمز چرخ‌های عقب: دیسکی
* ترمز دستی: روی چرخ‌های جلو

اوزان

* وزن خالص ( طبق استاندارد CEE) :۱۲۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای جلو:۷۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای عقب:۵۰۰ kg
* حداکثر وزن :۱۷۷۰ kg
* میزان بار مجاز:۵۰۶ kg
* حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی با ۱۶ سوپاپ
* ماکزیمم سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت
* مصرف سوخت ( داخل شهر ۱۲٫۹ لیتر ) ( بین شهر ۶٫۹ لیتر) ( میانگین ۹٫۱ لیتر ) در ۱۰۰km
* شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۱۰٫۳ ثانیه

642 دیدگاه

  1. ابی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باسلام خدمت همه دوستان.یه زانتیا 88 تازه خریدم قبلشم پارسtu5 داشتم.خداشاهده زانتیا فوقلادست.از همه نظر.فقط چیزی که هست باید سالمشو خرید و حداقل 45 تومن هزینه کرد.شتاب و سیستم تعلیق زانتیا حرف نداره.موفق باشید.

    پاسخ
  2. بهتاش
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من مدل 84 خریدم خیلی خوبه شتایش حرف نداره .دیشب بخاطر سرعت زیاد بردنش پارکینگ طفلکی بنزینم نداشت الان شیکم درد میگیره

    پاسخ
  3. جمشید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    زانتیا دیگه دورش گذشته، الان برید ببینید پارس 2000چیه، من هرزانتیا صفر داشتم ولی پارس 2000یه چیزه دیگس، حتی بر تر از زانتیاس.

    پاسخ
    1. مهران عشق زانتیا
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      آخه مشتی اولا پارسی که شما میگید یعنی2000موتورzumفقط گیربکسش زانتیا دوما زانتیا دوبرابر پارس قیمتشه سوما اگه زانتیا صفرداشتی این حرفت نبود.متاسفم برات

      پاسخ
    2. سینا۱۴.
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      من خودم تو ایران خودرو کار میکنم هرنوع پژو پارسی هم که میگی سوار شدم از معمولی تا ۲۰۰۰.این ۲۰۰۰ خودش از رو زانتیا ساخته شده و در برابر زانتیا هیچی نیست.درباره زانتیا بخون که چرا دیگه تولید نشد؟

      پاسخ
  4. 09154126037
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا زانتیا برترین ماشینی که از فرانسه اومده خدایی سیسستم تعلیق وهیدرلیکش عالیه منیک زانتیای87خریدم

    پاسخ
  5. ارسلان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ارسلان.
    زانتیای سالم هم ازلحاظ فنی موتوری و هم از نظر جلوبندی اگه خوبم سرویسش کنی تو جاده حرف اول و میزنه.هم راحته هم جلو دار سربالایی براش معنا نداره

    پاسخ
  6. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    زانتیا خیلی توپه،لپازم داخل اطاق نوع صندلی داشبرد همه چیش تحسین برانگیزه،،موتور ۱۳۵ اسب بخار ۲۰۰۰ هزارش دیآونه کننده اس،،یه سالمش و پول داری بخر به نظر راحتیش از مگان هم بیشتره،،،اگه عشق سرعت و هندلینگ بالایی زانتیا سره اگه نه که اوانته و مگان و مزدا بهترن،،،به نظرم یه ۴۵ ۵۰ تمونیش و بگیری و سفیدم بآشه هم سواری عالی داره هم راحت میتونی بفروشیش،،ارزوناش خیلی هزینه داره خسته میشی،

    پاسخ
  7. mehdi
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    زانتیا ماشین مناسبیه..بحث هزینه هاشم یکم فنی باشی و بفهمی درد ماشین چیه.هزینه هاش هم منطقی میشه…فنی بودن در زانتیا سواری خیلی مهمه..چون مکانیکها اکثرا سردر نمیارن و خرج بیخود میتراشن..

    پاسخ
  8. مجيد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من زانتیا دارم خدا برکت اش بده ١٠٠ خواستم اونا بفروشم اما هر وقت مسافرت میریم دلم نمی اد اما واقعا به خرج به افته بیچاره می کنه آدم

    پاسخ
  9. جاوید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام و عرض ادب
    بهم یه زانتیا مدل81 پیشنهاد شده به مبلغ 25 تومان
    از لحاظ فنی خوبه یه گلگیرش رنگه
    دورموتورش رو 5’2 پایین نمیاد
    اولا ایرادش از چی میتونه باشه ثانیا
    به نظرتون خوبه یا ….
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
    1. محمدعلی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      سلام. یکم بزار روی پولت یک کم کار تر و سالمشو بگیر. این احتمالا به خرج افتاده که اذیتت میکنه. ولی سالمشو بگیر که واقعا ماشین خوبیه، اما فکر هزینه هاش هم باش

      پاسخ
  10. الیاس
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    کسانی که میگن زانتیا خرجش بالاست دقیقا یعنی چقدر؟

    پاسخ
  11. آرمین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من یدونه مدل 84 سفید دارم که همون سال از سایپا خریدم.
    پژو پارس یا این جور ماشین ها اصلا در حد زانتیا نیستن.
    برتری همه جوره داره شتاب – سرعت – هندلینگ – تظیم ارتفاع – راه رفتن روی سه چرخ – استایل و آیرو دینامیک زیبا
    در رابطه با قیمت لوازم چون الان نمایندگی داخل نداره و تولید نمیشه ، قطعات اصلی کمی سخت گیر میاد و بخاطر همین گرونه.
    شک نکنید که قیمت قطعات یدکی سه تا چهار برابر پژو پارس هست.
    در مجموع به نظرم ماشین خوبی هست. با اینکه همیشه آروم میرم و فشاری به ماشین نمیارم اما در سال حدود 2.000.000 هزینه های تعمیری داره. و بیشتر بخاطر سیستم تعلیق و روغن هست.
    ضمنا هر کدوم از کمک های زانتیا قیمت اصلیش حدود 1000.000 تومنه
    دیگه بستگی به خودتون داره اگر هزینه نگهداریش مهم نیست و خرج کنی ماشین بی نظیری عه

    پاسخ
  12. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام زانتیا حرف نداره من یه 88 رو خریدم 45 رنگشم سفیده ، قیمت قطعاتش دو برابره پژو هست ولی به نظر من کیفیت قطعاتش عالیه ، قطعات اصلیشم میدون قزوین داره ولی اصلیاش یه مقدار قیمت های بالاتری داره ، مثلا دو تا فن جلو دونه ای 60 تومن داشت شرکتی 170 تومن ولی انصافا اصلی یه لذت دیگه ای داره ، در کل خوبه که خرجش بالاس چون باعث میشه هر کسی سوار نشه و کلاسشو حفظ کنه 😃😃😃

    پاسخ
  13. ایمان
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه،اما امنیتش،داغونه.میتونید تست تصادقش رو از آپارات دانلود کنید و با بقیه ماشین ها مقایسه کنید.امنیتش خیلی پایینه

    پاسخ
  14. simin
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان من میخوام زانتیا بگیرم.لطفا بهم بگید امنیتش چ جوره؟

    پاسخ
    1. مصطفی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      زانتیا از خیلی جهات ماشین خوبیه، ولی در تصادفات نسبتا شدید اصلا خوب که نیست، هیچ، بلکه فاجعه ست. از ۵ ستاره ایمنی موسسه یورو ان کپ، فقط ۱.۵ ستاره گرفت. به همین دلیل هم از سال ۲۰۰۰ به بعد تو هیچ کشوری جز ایران تولید نشد. مصرفشم بالاست.
      در مقابل تیپ پنج های فرانسوی حرفی واسه گفتن نداره و تنها مزیت قابل ذکرش فضای بیشترشه که خب طبیعیه.
      صفر تا صد تیپ ۵ های تا مدل ۸۴ رقم عالی ۹.۶ هستش. فکر میکردم زانتیا ۲۰۰۰ هم ۹.۴ یا این حدودا باشه. ناامیدم کرد.
      قیمتشون هم قابل مقایسه نیست. واقعا با ۵۰ تومن میشه ماشینای خیلی کم هزینه تر و ایمن تر و جدیدتر از زانتیا خرید.

      پاسخ
  15. armin
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    زیر پنجاه شصت تومن فقط زانتیا اونم فقط سفید خوش رخ نه که دربه داغون
    زانتیای سفید86 ،87 ،88، 89 خوش رخ بی رنگ سالم کم کارکرد قیمت نداره
    بعضا مدل 86 87 سفید و سالم و بی رنگ و کم کارکردش تا پنجاه تومنم معامله شده
    سالمشو گیر بیاری صد در صد ارزش داره که هیچ ، به هیچ وجه هم بیخودی خرج باز نمیکنه به شرط اینکه زانتیا کار خبره و حرفه ای سلامت و کارکردشو تایید کنه خیلیا میان کارکردشو دستکاری میکنن میارن پایین تا به قیمت بالاتری بتونن بفروشن که زانتیا کارهای حرفه ای مثل آب خوردن تشخیص میدن
    قبل از خرید حتما حتما ببرید یه کارشناس خبره و کار کشته واستون تاییدش کنه و ازش برگه ی تایید با مهر و امضا بگیرید و اونموقه با خیال راحت معاملش کنید و سوارشید و صفا کنید
    از نظر ایمنی هم صد در صد از خودروهای زیر شصت تومن بالاتره که پایین نیست
    آقایی که میای میگی از نظر ایمنی پایینه و فیلمش هست و این حرفا شما یه فیلم تست تصادف از جک یا جیلی یا لیفان یا ام وی ام یا دنا برای ما معرفی کن که موسسه اروپایی تستش کرده باشه اگه موسسه ی اروپایی اینایی که اسم بردمو تست کرده باشه صد در صد قول میدم که نتیجه تستشون نیم ستاره هم نباشه حالا زانتیا که سه ستاره گرفته حالا شنیده شده که آخر آخرا چهار ستاره هم گرفته
    با این تصادف هایی که تو جاده هامون میشه کاملا مشخصه که ایمنی کدوم ماشین چقدره دیگه نیاز به فیلمو مستند نداره که
    از اون گذشته شما با همون مگان یا جک یا جیلی یا لیفان یا دنایی که داری با سرعت بالای صدتا لاستیک بترکون ببینم از ماشینت چی میمونه بعدش بیا حرف از ایمنی بزن
    زانتیا که حرکت روی سه چرخ واسش تفریحه.

    پاسخ
  16. محسن
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    درود.بنده ماشینها زیادی داشتم .ازقبیل رنو .پیکان .پژو .پژو پرشیا.باردو .آریسان
    وحالا هم زانتیا .سورنتو2016. اپتیما 2015
    که زانتیا را از سال87 دارم به نظر من هیچ ماشینی زانتیا نمی شه .ارتفاعش زیاد میشه توی کوه.در آب .در بیابان .در جاده .همه جا عالیه .ولی عیبش روغن ریزی سیستم تعلیق آن است که هر سال 400.500 تومان باید خرجش کنی اگر پیش استادش ببری .واگر وارد نباشه هر روز گرفتاری.
    شاید اپتیما ماشین به روزی باشه ولی در سر پیچ تند و با سرعت زیاد .زانتیا حرف اول رو می زنه چون صندوق عقبش کوچکه و قسمت مو تورش بلنده
    شما فر مان و گازو داشته باشی جاده مال شماست
    دنده عقب گرفتنش هم سخته چون عقبش کمی بالاست و دید ندارید از لحاظ بدنه خیلی قوی است در مقابل پرشیا که اصلا قابل مقایسه نیست.
    سرعتش هم تا 215 کیلومتر میرود به شرطی که سیستم بک آپ را خاموش کنید و از سرعت 190 ماشین کمی در هوا است یعنی عاقلانه نیست تند تر بروید

    پاسخ
  17. حافظ
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دیدگاه…سلام دوستان من میخوام زانتیا بخرم مدل ۸۸. ۸۹ باید برای اینکه بدونم سالم هست کجا بایستی ببرمش و امتحانش کنم .خواهشا کمک کنید

    پاسخ
  18. رضا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    با سلام و وقت بخیر به همگی ….
    دوستان من 21سالمه و ما 7ساله زنتیا مدل 88داریم راستش خیلی حرف زانتیا رو شنیدم و بخاطر همینم مخ بابامو زدم گفتم زانتیا بگیره تا حالا پشت فرمونش ننشستم چون پدرم میگفت ماشین پرشتاب و فرمانش تیزه و بهم نمیداد و الانم یه 1 سالی خودمو پشت فرمون میشینم و قبل از همه چی پیشنهاد من به دوستان اینکه اول بشینو توشو حرکت کن بعد بخرش چون زانتیا بنظرم ماشینی نیس ماشینای دیگ بتونن به گرد لاستیکاش برسن…من بار اول تتها بودم تو یه جاده اتوبان و با خودم گفتم انقدری که تعریف میکنن از سرعت زانتیا بزار ببینم و امتحان کنم چجوره….بخدا باورتون نمیشه ماشین وقتی رسید به 100 کیلو متر یک لحظه فکر کردم کنتراش ازدستم خارج شده و خودش دیگ داره میره…بعد ترسیدم و اروم اروم سرعتو اوردم پایین ….
    بشین توش تغییرو احساس میکنی….این پیشنهاد من به همگی زانتیادوستا هس

    پاسخ
  19. رضا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ببر پیش مکانیک و کارشناس تخصصی مخصوص زانتیا

    پاسخ
  20. بهزاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از نظر من این قابلت تنظیم ارتفاع و کیسه هوا و کمر بند و ترمز بدون کوچک ترین گیر خیلی محبوبش کرده ولی بهترین حسنش اینه که میتونه رو سه چرخ هم راه بره اگه یه چرخشو در آرید😊😊😊😊

    پاسخ
  21. اکبر زاده
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    سلام به همگی
    من سال 90 یدونه 85 نقره ایشو گرفتم و سه سال سوارش بودم تا اینکه سال 93 یه تصادف سنگین کردم باهاش
    خدارو همیشه شاکرم هیچیم نشد چون بدجوری منحرف شدم و کوبیدم به درخت!
    از مزایای زانتیا سواری پرشتاب و نرمشه
    ولی معایبش خیلی زیاده مثل خرج در بیار بودن
    مثل قیمت فضایی لوازمش که از آزرا و ماکسیما خیلی خیلی گرونه(از زندگی میندازه آدمو)
    و بدلیل نرمی بیش از حد تو پیچ ها کار دست آدم میده و منحرف میشه
    و اینکه قیافش و داشبوردش خییییلی قدیمی و خسته کنندس هر وقت یادم میوفته چندشم میاد
    الان یه ماکسیمای 86 سفید دنده ای دارم کلی حال میکنم باهاش
    که هر چند تو سرعت های بالا تعادل زانتیارو نداره
    ولی شتاب و قدرت بسیار بالایی داره و میشه گفت شتابش وحشتناکه من که گاز میدم بهش کاملا میرم تو صندلی
    سواری ماکسیما خیلی بیصدا و راحت تر از زانتیاست
    و کلاس بسیار بالایی نسبت به زانتیا داره که الان معمولی شده و شایدم کلاسش از معمولی هم پایینتره
    و لوازمش خیلی ارزونتره و اصلا خرجی نداره چون ژاپنیه.
    ولی خاطرات سه ساله زانتیا رو هیچوقت فراموش نمیکنم چون وقتی گرفتمش دقیقا20ساله بودم کلی حال کردم باهاش چون 5سال پیش کلاسی داشت برا خودش مثل الان نبود.
    فقط یه توصیه بهتون بکنم اونایی که زانتیا دارن ماشین ایمنی خیلی پایینی داره و من شانس آوردم فقط
    تورو خدا یکم آروم برونید.یا علی

    پاسخ
  22. محسن
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    درود.اگر می خواهید زانتیا بخرید یا زانتیا دارید .حتما لاستیکی انتخاب کنید که تراندور آن 300 .ترکش A
    تمپرچر A
    باشد چون اتومبیل را در سرعت بالا و در داخل پیچ بهتر می توان کنترل کرد .در ضمن افتخار تند رفتن اتو مبیل متعلق به سازنده است ونه راننده.پس آهسته برانید

    پاسخ
  23. محسن
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    درود.اگر می خواهید زانتیا بخرید یا زانتیا دارید .حتما لاستیکی انتخاب کنید که تراندور آن 300 .ترکش A
    تمپرچر A
    باشد چون اتومبیل را در سرعت بالا و در داخل پیچ بهتر می توان کنترل کرد .در ضمن افتخار تند رفتن اتو مبیل متعلق به سازنده است ونه راننده.پس آهسته برانید.محسن

    پاسخ
  24. علي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خدایی رو دست نداره تو رنج خودش من پارس جدید داشتم اصلا قابل مقایسه نیست هزینه هاشم به جون می خرم ولله کمنر از ماشینای داخلیه

    پاسخ
    1. شهرام
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      من هم زانتیا داشتم هم پارس elx(زانتیا موتور)
      از همه لحاظ پارس بهتره
      هم شتاب اولیه(بخا طر سبک بودنش)
      هم مخارجش خیلی کمه(زانتیا میرونی خرج پژو میدی)
      هم ظاهر زیبای پارس خیلی بهتره
      هم داشبورد کرمی و زیبا
      صندلی های برقی سرد کن و گرم کن دار پارس
      و هم تعادلش خوبه
      آخه زانتیا چی داره با اون داشبورد مسخرش عین پیکانه!!!😄
      سرتاپاش خرج و مخارجه فقط
      زانتیا دیگه دورش تمومه.

      پاسخ
      1. ياشار
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        دوست عزیز معلومه ، شما زانتیا نداشتی ، الان یه پارس گرفتی داری ازش طرفداری می کنی، من ، خودم دارم ۵٣ تومن زانتیا می گیرم، ولی اصلا به پارس فکر نمی کنم، چون داشتمش و می دونم ، در مقابل زانیا چیزی نیست،

        پاسخ
  25. لاله
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من یه مدل ۲۰۰۶ دیدم با ۱۴۱ کارکرد و بدون رنگ و ۱۱ سال تخفیف بیمه بخرم یا نه میشه راهنمایی کنید؟؟

    پاسخ
  26. ياشار
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام ، دوستان من ١ زانتیا سفید دیدم ،مدل٨٨ ،کارکرد۶٨٠٠٠،بدون رنگ، قیمتشم ۵٣ تومن گفته و می خوام بخرمش، فقط یه چیزی و نمی تونم مطمعن شم، و اون اینه که نکنه کارکردشو دستکاری کرده باشن، لطفا اگه کسی چیزی می دونه بگه

    پاسخ
  27. مارال
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    زانتیا زمان خودش عالی بود
    ولی الان دیگه خیلی قدیمی شده
    اصلا ارزش خرید نداره
    ماشینای خیلی بهتری هستن با اون قیمت.یا علی

    پاسخ
  28. يحيي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام بچه ها من میخام یه زانتیا نقره ای بگیرم خیلی دوس دارم زانتیا مدل ٨۶ کارکرد ٧٠ دست یه خانمه بوده
    احساس میکنم خیلی سالمه
    ٣۵ تومن میده بگیرم یا نه ..
    اخه مگه چقد خرج داره مگه چی داره واقعا نمیشه تمیز رانندگی کرد تا خرج بر نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  29. سعید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اقایون فقط یه چیزو بگم و تموم زانتیا حرف ندارههههه عاشقشم دیشب با 180تا سرعت توی اتوبان ذوب اهن اصفهان لاستیک ماشینم ترکید اصلا من و خانمم متوجه هم نشدیم واقعا همینش به صد تا ماشین ایرانی و چینی میرزه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
جامع ترین برنامه خودرویی برای گوشی های هوشمند