بررسی سوبارو لگاسی ۲۰۱۵، میراثی ناب

با اتکا به مدل‌هایی مانند اوت‌بک و فارستر، سوبارو اخیراً در بازار امریکا حتی از برند فولکس‌واگن نیز پیشی گرفته است. اکنون نیز این خودروساز ژاپنی امیدوار است تا با مدل لگاسی جدید خود، بالاخره جایگاهی در بین سدان‌های خانوادگی پیدا کند. سوبارو در آخرین مدل لگاسی در کنار استفاده از دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، سطح راحتی را ارتقا داده و بهینه‌سازی‌های زیادی انجام داده است.

2015 Subaru Legacy 2.5i
2015 Subaru Legacy 2.5i

تنها خودروهای سدان متوسط دیگری که استفاده از دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک را ارائه می‌دهند، فورد فیوژن و کرایسلر 200 هستند که آن هم به صورت اختصاصی برای تریم‌های سطح بالاست. برای اینکه تصور بهتری از شرایط ایجاد شود، قیمت‌های ۳۳۴۲۵ دلاری مدل فورد و ۲۹۶۹۰ دلاری کرایسلر را درنظر بگیرید. در همین حال، اگر تعداد چرخ‌های متحرک در خودروی سدان خانوادگی محصول صنایع سنگین فوجی ۴ عدد باشد، قیمت از ۲۲ هزار ۴۹۰ دلار آغاز می‌شود.

2015 Subaru Legacy 2.5i
2015 Subaru Legacy 2.5i

برای بررسی سوبارو لگاسی ۲۰۱۵ از تریم متوسط «پرمیوم» استفاده شده است. امکاناتی چون پوشش چرمی فرمان، چرخ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، صندلی هوشمند راننده و یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی در این مدل ارائه شده‌اند. همچنین خودروی تست از یک پکیچ آپشن شامل سقف آفتاب‌گیر، سیستم راهبری، ابزارهای مختلف دستیار راننده و تکنولوژی جلوگیری از برخورد سوبارو با عنوان «آی‌سایت» استفاده کرده است. قیمت مدل تست شده در مجموع به رقم ۲۷۴۸۰ دلار رسیده است.

2015 Subaru Legacy 2.5i
2015 Subaru Legacy 2.5i

موتور پایه ۲/۵ لیتری چهار سیلندر تخت برای پیشرانه لگاسی تدارک دیده شده است. البته اگر سیستم گیربکس با انتقال متغیر پیوسته (CVT) به کار نمی‌رفت، شاید شرایط بهتری داشت. این پیشرانه در حالت گیربکس دستی کیفت مناسب‌تری نشان می‌دهد؛ ولی در هنگام استفاده از CVT نمی‌تواند چندان راضی‌کننده باشد. در این کلاس خودرویی، می‌توانید خودروهایی را پیدا کنید که پدال کلاچ داشته باشند و یا خودروهایی که دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک داشته باشند؛ ولی در همین حال نمی‌توانید خودرویی پیدا کنید که هر دو را همزمان داشته باشند! در لگاسی کنونی می‌توان دنده‌ها را در حالت دستی شیفت داد و در همین حال، احتمال می‌رود که مدل لگاسی 2.5i اسپورت چنین شرایطی داشته باشد.

با توجه به توسعه سیستم AWD، لگاسی وزنی به اندازه ۱۵۷۸ کیلوگرم دارد که هنوز هم از مدل‌هایی مانند شورولت مالیبو و هیوندای سوناتای جدید کمتر است. این عدد، لگاسی را در کنار فورد فیوژن با موتور ۱/۵ لیتری اکوبوست قرار می‌دهد. لگاسی از دیگر سدان‌های خانوادگی چهار سیلندر با تنفس طبیعی سنگین‌تر است. ولی در همین حال، از بسیاری از آن‌ها چابک‌تر عمل می‌کند.

2015 Subaru Legacy Interior
2015 Subaru Legacy Interior

بسیاری از سدان‌های خانوادگی شرایط خاصی در بازار دارند. به عنوان نمونه، تویوتا کمری یک مدل محبوب و فراگیر است. فولکس‌واگن پاسات نیز که اخیراً از موتور توربوی ۱/۸ لیتری استفاده کرده و بهینه‌سازی‌هایی انجام داده، خصوصیات ویژه یک خودروی آلمانی را دارد. ولی سوبارو لگاسی شرایط متفاوتی دارد؛ در حالی که پلتفرم آن چندان راضی‌کننده نیست، ولی تجربه داخل کابین آن شبیه به خودروهای شهری لینکلن است. لینکلن در طول دو دهه که از عمرش گذشته، دارای کابین‌های متوسط ولی بسیار راحت و دلپذیری بوده است. درنتیجه، سوبارو نیز در داخل کابین شرایط مشابهی دارد. جنس پلاستیکی داشبورد را که کنار بگذاریم، کابین کنونی، گام بزرگی نسبت به لگاسی قبلی محسوب می‌شود. در همین حال، فراموش نکنیم که این خودرو با موتور تخت و دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، دارای قیمت اولیه ۲۲۴۹۰ دلار است. همین ترکیب را اگر بخواهید در یک پورشه داشته باشید، ۹۲۰۲۵ دلار برایتان آب می‌خورد.

در همین حال، باید قبول کرد که لگاسی هیجان 911 را در جاده‌ها ندارد. به‌علاوه، بر روی سطح جاده و هنگام پیچیدن‌ها اندکی کم‌فرمانی دیده می‌شود، ولی به اندازه‌ای نیست که اطمینان شما را نسبت به سیستم فرمان سلب کند. همچنین تایرها، چسبندگی مناسبی را برای این خودرو ایجاد کرده‌اند.

2015 Subaru Legacy Engine
2015 Subaru Legacy Engine

واکنش سیستم ترمز مناسب بوده و کاملاً نسبت به پدال ترمز حساس است؛ ولی این سیستم لگاسی را از سرعت ۱۱۲/۵۶ کیلومتر بر ثانیه در فاصله ۵۲/۷۳ متری متوقف می‌کند که باعث می‌شود از این لحاظ در رده یکی مانده به آخر در کلاس خود قرار گیرد. در همین حال وضعیت مصرف سوخت، به‌ویژه در شرایط تست متفاوت است. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا مصرف سوخت لگاسی 2.5i را در شهر ۹/۰۵ لیتر و در جاده ۶/۵۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده است. لگاسی در تست نیز مصرف سوخت قابل‌احترام ۸/۴ لیتر را نشان داد.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۲۷۴۸۰ دلار (قیمت پایه: ۲۲۴۹۰ دلار)
  • نوع موتور: DOHC 16-valve flat-4، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۲۴۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۷۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۳۵/۹ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: CVT با حالت شیفت دستی

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۷۵ متر.
  • طول ماشین: ۴/۷۹ متر.
  • عرض: ۱/۸۴ متر.
  • ارتفاع: ۱/۵ متر.
  • وزن کلی: ۱۵۷۸ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۴۷/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۶/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۶/۸ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۲/۷۳ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹ لیتر در شهر و ۶/۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

60 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل M Power///
      M Power///
      سوابق: (416 دیدگاه) ,

      وحید جان شما کار خاصی ندارید که انجام بدی, آخه تو همه مطالب شما اولین کسی هستید که کامنت می زاره؟

      و یه سوال دیگه از شاهین و کسانی که تو پدال مطلب می زارن دارم شما به کدوم کلاس زبان می رید که می تونید اینقدر راحت مطالب رو ترجمه کنید؟

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3141 دیدگاه) ,

        سلام دوستان
        ferrari جان جالبه بدونی که من اصلا کلاس زبان نمیرم! عوضش از اول ابتدایی زبان میخوندم تو مدرسه.اینم بگم بیشتر یادگیری زبان تجربی هستش و کلاس های زبان اکثرا قواعد رو یاد میدن که خیلی کاربردی نیست.
        توصیه ی من اینه که فیلم زبان اصلی ببینید.خیلی کمک میکنه.
        ارادتمندم

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل vahid jinpachi
          vahid jinpachi
          سوابق: (860 دیدگاه) ,

          اقای فراری می خوای بدونی …باشه…

          بنده هیچ کاری توو خونه ندارم ….بی کارم …

          فقط همیشه توو پدال هستم ..اونم چون حوصله ام سر نره…گلم

        2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3638 دیدگاه) ,

          زبان انگلیسی اش مهم نیست!
          اونو گوگل برات انجام میده!
          مهم اینه که نگارش فرسی بلد باشی که بتونی جمله هایی که به فارسی ترجمه شده رو نگارشش رو درست کنی!!!!!!!!

        3. شاهین
          سوابق: (3141 دیدگاه) ,

          گوگل؟! از رو گوگل بخوای بنویسی هیجی نمیشه ازش فهمید.
          واسه خیلی از کلمه ها معنی نداره گوگل! باید دایره لغاتتو گسترش بدی.کتاب 504 رو بخون.کتاب خوبیه.واسه تافل هم به درد میخوره.

        4. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3638 دیدگاه) ,

          یکی از راه ها اونه!!!!
          درسته منم بعضی وقتا مجبورم از دیشکنری استفاده کنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. تصویر پروفایل huayra
      huayra
      سوابق: (242 دیدگاه) ,

      محشره ولی ب من چ؟تو ایران ک نمیاد.ب امید اومدن پاسات و فیوژن…

      پاسخ
    3. میثم "سوبارو"
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      عاشق سوبارو بودم، هستم و خواهم بود. نه اینکه با خوندن این مقاله عاشقش شده باشم. تو مقاله (سریال برترینها) تو چند پست قبل هم انتخابم رو نوشتم که سوبارو بود. همچنین تو سایر مقالات قبل. واقعا ماشینه. یه بار تو تبریز تو برف گیر کردم. دو تا ماشین بودیم تویوتا کرولا 2006 و 206 . حتی پاترول هم بسختی راه میرفت. اما یه سر برین یوتیوب کلیپهای تست سوبارو تو برف رو ببینین. هامر . تریلی 18چرخ رو تو برف بکسل کرد بدون هیچ مشکلی. به احترام عشقم اسممو گذاشتم” میثم سوبارو”

      پاسخ
    4. mory
      سوابق: (403 دیدگاه) ,

      خدا از کسانی که مانع ورود این ماشین به ایران با قیمت واقعی میشن نگذره
      حرف نداره ماشین همه چی تمومیه

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل huayra
      huayra
      سوابق: (242 دیدگاه) ,

      جون مادرتون بگین چرا فورد فیستا وارد ایران نمیشه؟

      پاسخ
  1. تصویر پروفایل MoahmmadTSR
    MoahmmadTSR
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    چرا اینا تو ایران نمیاد؟
    تا کی بدبختی تا کی پراید تا کی تاکی خــــــــــــــــدا…..

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      صبح بخیر!!!
      بیش از 6 ماه هست که اوومده!!
      192تومن هم هست

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل vahid jinpachi
        vahid jinpachi
        سوابق: (860 دیدگاه) ,

        البته فک کنم مدل 2011 توو ایران اومده نه 2015…

        به وقتش وارد ایران هم می شه…

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل sorena scirocco
          sorena scirocco
          سوابق: (691 دیدگاه) ,

          تا اونجایی که بنده اطلاع دارم 2009 اومده که فک کنم 6 ماه پیش همشون ترخیص شدن قیمت هم100-120 بود

        2. تصویر پروفایل MoahmmadTSR
          MoahmmadTSR
          سوابق: (324 دیدگاه) ,

          من روزی 10 بار میام اینجا چیزی درمورد واردات این ننوشته بودن….

        1. تصویر پروفایل sorena scirocco
          sorena scirocco
          سوابق: (691 دیدگاه) ,

          خب شما که درست گفتی محمد جان 2009 کجا 2015 کجا…6سال با هم فرق دارن بعدش هم بیاد یا نیاد برای ما که فرقی نداره

  2. سام
    سوابق: (778 دیدگاه) ,

    با سلام مجدد

    سوبارو لگاسی در حال پوست اندازیه و انصافا مدل جدیدش زیباست.همینطور پیش بره کم کم یه رقیب قدر واسه تویوتا کمری و هوندا آکورد می شه.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    نسبت به قیمت >>واقعیش<< ماشین خیلی خوبیه
    وزن نسبتا خوبی داره
    قدرت و گشتاورش هم براش مناسب و کافیه
    طراحی زیبایی هم داره

    ولی یه مشکل کوچیکی که داره اینه که گشتاورش توی دورِ نسبتا بالایی به دست میاد، اگه پایین تر بود، هم شتاب بهتر و هم مصرف نسبتا کمتری داشت

    در کل میتونم بگم ماشین خیلی خوبیه

    پاسخ
    1. پیترپن
      سوابق: (37 دیدگاه) ,

      صادق جان خوبی

      به نظرت با یکم خرج بیشتر cla 250 گزینه بهتری نیست

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل صادق
        صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        خب داداش، اگه من بخوام بخرم، مسلما CLA رو انتخاب میکنم

        در درجه ی اول نسبت به امکاناتشون، اختلاف قیمت زیادی ندارن، حدود 2-3 هزار دلار

        حدود 100 تا گشتاور cla بیشتره
        30 اسب هم بیشتر داره

        گشتاورش توی دور 1250 به دست میاد، یعنی ماشین توی سلو قدرت داره!!

        مصرف خیلی خیلی بهتری نسبت به این داره

        کیفیت هم که به احتمال زیاد، بنز بهتره

        البته با در نظر گرفتن همه ی اینا، از این هم نباید گذشت، که CLA یه کوپه ی 4 دره
        ولی لگاسی یه سدان خانوادگیه!

        پاسخ
  4. تصویر پروفایل حمیدرضا بهرامی
    حمیدرضا بهرامی
    سوابق: (186 دیدگاه) ,

    ماشین زیبایی هستش/
    دقت کردین کشور ژاپن غول برند تو دنیا هستش
    خیلی به برند اهمیت میدن ، پلتفرم های مشترک با طراحی و سیستم محرکه اختصاصی ، همه نوع سلیقه رو جذب خودش میکنه ، برعکسش تو ایران اصلاٌ نمیدونیم برند چی هستش

    پاسخ
  5. saji
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    طراحی داخلش خیلی سادس ولی درکل مثل همه سوبارو ها عالیه

    پاسخ
  6. علی
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    واقعا دوست داشتنیه. آفرین سوبارو امیدوارم بیاد ایران با قیمت زیر ۶۰ میلیون فروش بره که همه بتونن بخرن.

    پاسخ
  7. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    این که همون جنسیس سدانه.
    آه
    چرا خودروسازان انقدر تنبل شدن؟؟؟!!!
    این نشون میده که دیگه چیزی واسه طراحی نمونده تو ماشین چهارچرخ
    باید به فکر ماشین پرنده باشن.
    همه خودروسازان جهانی به درجه نسبی از کمال رسیدن و حالا دارن کپی میکنن.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل sorena scirocco
      sorena scirocco
      سوابق: (691 دیدگاه) ,

      از بحث های فلسفی خوشم نمیاد ولی اینو بگم که خودرو آمیخته هنر و تکنولوژیه و این دو نه انتها ونه کمال مطلق،سوبارو الآن 6-7 ساله همین شکلی اینقد بدبخت نشده که از هیوندای کپی کنه

      پاسخ
  8. تصویر پروفایل Ehsan
    Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    فکر کنم سوبارو رو باید به عنوان خودرویی چهار چرخ متحرک شناخت

    پاسخ
  9. مجتبی (ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    سوبارو کارخونه ای که با قیمت مناسب ماشینای کاربردی ارایه می دهد خدا امواتش رو هیمن العان باچند تا انگور بهشتی و حوری تغذیه نماید

    پاسخ
  10. ASTON MARTin
    سوابق: (828 دیدگاه) ,

    مثل همیشه افتضاح و ضعیف ! موتورشو میگم! 0 تا صد هشت ثانیه اون وقت 0 تا 194 48 ؟؟؟
    قبل این که حتی پیج رو باز کنم حس میکردم یه جای این موتور میلنگه!
    عملکرد ترمز هم که از پرایدم افتضاح تره! فقط یه آدم نا آگاه پول به این ماشین میده! وگرنه زیر 20 تا می ارزه

    پاسخ
    1. datsun
      سوابق: (593 دیدگاه) ,

      Astonجان یه طوری از شتاب صحبت میکنی انگار این ماشینه اسپرته برا یه سدان خانوادگی شتاب مهم نیست مصرفش که خوبه امکانات و قیمتش هم عالی

      پاسخ
      1. ASTON MARTin
        سوابق: (828 دیدگاه) ,

        من حتی با شتاب اولیش هم مشکلی ندارم!مشکل من بعد از 100 تا شروع میشه که واقعا ضعیفه به نظرم! حتی برای سدان های نامدار امروزی هم این میزان شتاب ضعیف محسوم میشه به نظرم!

        پاسخ
  11. Alpha
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه واسه خانواده ! امیدوارم تو ایران ببینیمش

    پاسخ
  12. reza
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    22 هزارتا با دلار آزاد 3 هزار تومنی حساب کنیم (به خودرو سازها دلار مبادله ای میدن) میشه 66 میلیون هزینه انتقال و سود وارد کننده هم بزاریم روش فوقش میگیم 80 تا 85 میلیون! (اگه هزینه گمرکی رو حذف بشه)

    اونوقت مدل 2009 شو بالای 150 دارن میفروشن تو ایران!!!!

    البته وضع همه ماشین های خارجی همینه! تا ملت فقط بتونن لگن های ایران خودرو و سایپا رو سوار شن.

    پاسخ
  13. ادریس( ♪♫Edi سابق)
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    چقده خوبه .
    از نظر اقتصادیش هم ببینیم عالیه این سوبارو .

    پاسخ
  14. فرشاد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    حال می کنم با این عکسها که حال ژاپنی بازها رو می گیره ..اون از آکورد که پشتش کپی نسل قبل جنسیس بود . این از لگاسی که جلوش سوناتا 2015 و عقبش کادنزا 2013 شده خخخخخخخخخ

    پاسخ
    1. datsun
      سوابق: (593 دیدگاه) ,

      جک میگی ماشین های کره در حدی نیست که ژاپن بخواد از روشون کپی کنه

      پاسخ
      1. فرشاد
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        فعلا که کپی کرده در حد بوندس لیگا
        خخخخخخخخخخخ

        پاسخ
    2. فرهاد
      سوابق: (359 دیدگاه) ,

      این قبل از سونوتا رونمایی شده بود

      پاسخ
  15. علیرضا
    سوابق: (164 دیدگاه) ,

    همیشه از برند سوبارو خوشم میومده. ماشیناش یه جورایی باکلاسن. ضمنا طراحیاشم جدا رو اصوله. این مدل نسبت به قیمتش محشره

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل Desmond
    Desmond
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    سوبارو خودروسازیه که تو ۴۰ سال گذشته با تکنولوژی بروز و منحصر بفرد خودش احترام زیادی رو بدست آورده و به دور از انصافه که بخوایم با تازه واردهایی مثل هیوندایی مقایسش کنیم..

    پاسخ
  17. تصویر پروفایل Desmond
    Desmond
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    حدودا ۲۰ سال پیش یه سوباره موتور خورجینی ۱۶۰۰ سی سی دو دیفرانسیل داشتیم که واقعآ فوقالعاده بود..یادمه هیچکدوم از تویوتاها و مزداهای اون موقع به گرد پاشم نمیرسید..ولی واقعا تو شیراز مشکل قطعه داشت واسه همینم مجبور شدیم بفروشیمش

    پاسخ
  18. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    کلا سوبارو به اقتصادی بودن و پربازده بودن معروفه.به طور خوبی ساده و جذابه این لگاسی

    پاسخ
  19. YaShaR
    سوابق: (295 دیدگاه) ,

    بنظر من سوبارو جزو معدود شرکتهایی بی سروصداست که سرش تو لاک خودشه و فقط داره ماشین با کیفیت میسازه

    پاسخ
  20. ali
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    یه کم شبیه کادنزاست البته از لحاظ کیفیت تفاوتشون زمین تا اسمونه .

    پاسخ
  21. vahid
    سوابق: (107 دیدگاه) ,

    چقدر از نظر پلت فرم ظاهری شبیه سونتای 2015 میمونه…!

    پاسخ
  22. تصویر پروفایل mohamadreza
    mohamadreza
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    دوستان اولن سوباروتوایران چندوقته نمایندگی زده.دوم اینکه این ماشین توایران مدل2010و2014موجودونمایندگی مدل2014رودرحال حاضرمیفروشه واحتمالاتاچندوقت دیگه این مدل هم واردمیشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.