کانسپت سوزوکی ایر تریزر، مینی‌ون کامپکت

سوزوکی کانسپتی جالب از یک مینی‌ون کامپکت برای نمایشگاه اتومبیل پیش‌رو در توکیو آماده کرده است. شاید تنها این خودروساز ژاپنی باشد که بتواند چنین تفسیری را از خطوط ساده خودروهای کلاسیک اروپایی ارائه دهد. ظاهر منحصر به فرد و نشانه‌هایی از مدل‌های گذشته، بخش بزرگی از فرهنگ «نیپون» در دنیای اتومبیل‌ها را تشکیل می‌دهند و این کانسپت نیز، تعداد زیادی از این عناصر را در خود دارد.

Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept

این مینی‌ون با سه ردیف صندلی که «ایر تریزر» نامیده می‌شود، یک کابین سفارشی در اختیار می‌دهد که تأکید زیادی بر جادار بودن فضای داخلی دارد. در این کابین، تنظیمات هوشمندانه و جالبی برای صندلی‌ها درنظر گرفته شده که می‌توان آن را به راحتی به یک استراحتگاه اختصاصی تبدیل کرد.

Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept

Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept

وقتی این کانسپت در جای خود پارک شده باشد، حالت‌های مختلفی می‌توان برای صندلی‌ها درنظر گرفت؛ از جمله حالت «آرامش» که در آن صندلی‌ها به طرف یکدیگر قرار می‌گیرند و حالت «استراحت» که در آن صندلی‌ها یک کاناپه U شکل را تشکیل می‌دهند. به علاوه برای راحت‌تر کردن شرایط، یک نمایشگر که از ستون دوم تا سقف خودرو ادامه می‌یابد، می‌تواند از طریق هر گونه وسیله هوشمند، محتواهای چندرسانه‌ای را نمایش دهد.

Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept

از نظر طراحی، این کانسپت به نوعی یادآور فولکس‌واگن T1 باس اولیه، با فرم نسبتاً متقارن، طرح رنگ‌آمیزی دوگانه و قابلیت‌تنظیم فضای داخلی است. در واقع، این مینی‌ون، با زنده کردن مفهوم به کار رفته در مدل قدیمی آلمانی، آن با فرهنگ پایه «کِی» ژاپنی ترکیب کرده و سعی کرده تا در یک فضای نسبتاً کوچک، بیشترین کارآیی را برای این نوع وسیله نقلیه ایجاد کند.

Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept

Suzuki Air Triser Minivan Concept
Suzuki Air Triser Minivan Concept

طول کانسپت ایر تریزر تنها ۴۲۰۰ میلی‌متر است، عرضی برابر ۱۹۵۶ میلی‌متر دارد و ارتقاع آن نیز ۱۸۱۵ میلی‌متر است. برای پیشرانه این مینی‌ون نیز از یک موتور ۱۳۷۲ سی‌سی چهار سیلندر «دوال-جت» با همراهی یک سیستم هیبرید استفاده شده است. همچنین برای انتقال قدرت، یک سیستم گیربکس ۵ سرعته «آل‌گریپ» به کار برده شده که قدرت را به تمام چهار چرخ ارسال می‌کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

13 دیدگاه

  1. ali
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    این یعنی کانسپته؟طراحی مینی بوس های 40 سال پیش بنز قشنگتر از اینه که هنوز هم تو ایران خدمت می کنند.
    خخخ

    پاسخ
    1. M.R.K
      سوابق: (34 دیدگاه) ,

      مکعبی سرو تهش معلوم نیست !!!!!

      پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4345 دیدگاه) ,

    باالاخره این هم یه طرحی هست، همه طرحها که دیگه عالی و بسیار جذاب نیستند.

    پاسخ
  3. سیاوش
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    این داره میاد یا داره میره 😀

    پاسخ
  4. رهگذر
    سوابق: (343 دیدگاه) ,

    بیرونش شباهت عجیبی به مدل مفهومی ده دوازده سال پیش فولکس داره!! ولی داخل مدل فولکس به شدت زیبا تر بود با صندلی هایی که راحتی درش موج میزد!

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
    (پهلوان مک لارن)new great britain
    سوابق: (850 دیدگاه) ,

    سلام من اومدم توی این بخش یه معذرت خواهی بابت حرفی که زدم در مورد ژاپنی ها بگم گفته بودم( بمباران اتمی ژاپن کار چرچیل بود که باعثه افتخاره)!!!!!!!!!!!!!! من نمی دونم چرا این حرفو زدم واقعا معذزت میخوام امیدوارم دوست داران ژاپن منو ببخشن هم از طرف خودم معذرت میخوام هم از طرف مرحوم چرچیل!!!!!!!!!! البته این به خاطر این نیست که طرفدار پیدا کنم یه موقع بد برداشت نکنین. بازم معذرت.

    پاسخ
  6. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    کلا با سوزوکی حال نمیکنم …
    اصلا دوستان صاحب نظر ، به نظرشون ضعیف ترین برند ژاپن کدومِ ؟؟!!!

    پاسخ
  7. سینا5445
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    به نظر من جالبه و باحال
    وقتی ادم میبینتش خندش میگیره خخخخخ

    پاسخ
  8. mehdi
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    من که هر کانسپکتی میبینم عاشقش میشم اینم روش

    ولی به پدال هاش نگاه کنید چرا اینطورا

    چه جوری باید فشارشون داد؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.