نگاهی به نسخه‌های وارداتی سئات به ایران
نگاهی به نسخه‌های وارداتی سئات به ایران

نگاهی به نسخه‌های وارداتی سئات به ایران

سام کاویانی: گویا همین چند سال پیش بود که چند دستگاهی از سئات لئون راهی دیارمان شد و تنی چند از مشتریان به‌واقع علاقه‌مند را هم به خود جذب نمود. با آنکه نسخه‌های وارده از رنگ‌های روشن و زیبایی برخوردار و به لحاظ تکنیکی نیز سخت مجهز بودند ولی حضورشان سخت کمرنگ بود و نبود نمایندگی و پاره‌ای دیگر از معضلات خیلی زود آنان را از صحنه بازار حذف نمود. البته ناشناخته بودن نام این برند اسپانیایی‌تبار هم مزید بر علت بود. حال پس از گذر چند سال، بازرگانان دیگری عزم آن نمودند که دگرباره این برند را به ایران‌زمین برگردانند و فعلاً نیز، قصد ورود دو مدل از آن را دارند که یکی تولدو نام دارد و آن دیگری هم لئون. طبق آخرین اخبار، تولدو توانسته مجوز ورود را به کشور دریافت نماید.

seat-leon-white-006
از آنجایی که نام برندی همچون «سئات» برای آحاد هم‌وطنان عزیزمان ناشناخته و مجهول است، لذا پیشاپیش توضیحاتی را درباره سوابق و پیشینه این برند ارائه می‌دهیم.

dsc8103
سئات نام برندی از اسپانیاست که در سال 1950 میلادی بنیان نهاده شد. نخستین محصول تولیدی آن، مدل 1400 بود که در 13 ماه نوامبر سال 1953 میلادی دیده به جهان گشود، این خودرو بر مبنای فیات 1400 تکوین و توسعه یافته بود. سئات به مدت سی سال یار و همکار فیات ایتالیا بود و از کمک‌های فنی آن به‌کرات بهره می‌برد و حتی به مدت 16 سال پیاپی نیز – سال‌های 1957 الی 1973 میلادی – مدل 600 از فیات را با نام سئات 600 و به عنوان خودرویی ارزان و مردمی عرضه می‌کرد؛ اما سال 1982 میلادی، سال جدایی قطعی بین این دو رفیق بود؛ و دلیل این امر هم به فیات برمی‌گشت که به سبب بحران‌های مالی و افزایش قیمت جهانی بهای نفت به محافظه‌کاری روی آورده و حاضر به سرمایه‌گذاری بیشتر در سئات نبود.

seat 124 sport coupe
seat 124 sport coupe

پس از جدایی از فیات، متصدیان سئات در پی شریکی قوی‌پنجه بودند و ازاین‌رو به مکاتباتی چند با تویوتا، میتسوبیشی و نیسان مبادرت نمودند اما از بخت خوش، در این زمان، شخصی به نام دکتر کارل هورست هان (D.R CARL HORST HONE) ریاست فولکس‌واگن را بر عهده داشت و او نیز سخت در پی گسترش عملیات تولیدی فولکس‌واگن در ماورای مرزهای آلمان بود و این‌گونه بود که این دو به هم رسیدند و شراکت قطعی‌شان از تاریخ 30 سپتامبر سال 1982 میلادی آغاز شد، تاریخی که می‌توان آن را شروعی دگرباره برای سئات در دوران مدرن دانست. نخستین مدل‌هایی هم که از فولکس در سئات به تولید رسیدند، پاسات و پولو بودند. در این میان، رفته‌رفته میزان سهام فولکس‌واگن در شرکت سئات رو به فزونی نهاد و از 51 درصد در سال 1986 میلادی به 99.99 درصد در 18 ماه دسامبر سال 1990 میلادی افزایش یافت و بدین ترتیب سئات توانست به نخستین شعبه فرامرزی فولکس‌واگن در خارج از مام میهن بدل گردد.

seat ibiza 1990
seat ibiza 1990

با ذکر این مقدمه، اینک مختصات و ویژگی‌ها دو مدل تولدو و لئون را از نظر می‌گذرانیم.

سئات تولدو

تولدو، مدلی پنج درب و لیفت بک است که تاکنون چهار نسل از آن راهی بازارهای جهانی شده است. نخستین سری از این خودرو، در سال 1991 میلادی پا به میدان رقابت نهاد. این سری که اتفاقاً در قیاس با خودروهای زمانه خود، از طرح زیبا و آئرودینامیکی بهره می‌برد، توسط طراح به نام ایتالیایی، جیورجتو جیوجیارو (GIORGETO GIUGIARO)، خلق و توسعه یافته بود. در سال 1993 میلادی، امتیاز پلت‌فرم این خودرو توسط شرکت چری چین خریداری شد، آن‌هم به‌واسطه یک دلال مکزیکی؛ عملی که پس از کسب اجازه از شرکت سئات صورت پذیرفته بود. پیامد این عمل، تولید دو مدل از چری با نشان‌های A11 و A15 بود. ناگفته نماند که چری A15 مدت‌زمان اندکی مهمان شرکت ایران‌خودرو بود و توسط نمایندگی‌های آن در سرتاسر کشور عرضه می‌شد.

seat-toledo-2016-mascoche-125
اما نسل چهارم و یا آخرین سری از تولدو که موضوع متن ماست، برای نخستین بار در سال 2011 میلادی به نمایش در آمد. این خودرو بر مبنای پلت‌فرم A05+ (PQ25) گروه فولکس‌واگن تکوین و توسعه یافته است، پلت‌فرمی که در دیگر خودروهای آن گروه از جمله اشکودا رپید، فولکس‌واگن سانتانا و جتا نیز به کار می‌رود.

seat-toledo-2016-01
طیف متنوعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی برای تحرک بخشی به این خودرو به کار می‌روند. نسخه‌های بنزینی عبارتند از یک نسخه 3 سیلندر 1.2 لیتری با توان 75 اسب بخار،4 سیلندر 1.2 لیتری 8 سوپاپ با توانی معادل 85 اسب بخار،4 سیلندر 1.2 لیتری ECOMOTIVE با توان خروجی معادل 105 اسب بخار و در نهایت،4 سیلندر 1.4 لیتری 16 سوپاپ با توانی معادل 125 اسب بخار. نسخه‌های دیزلی هم در دو نسخه 4 سیلندر 1.4 لیتری ECOMOTIVE با توانی معادل 90 اسب بخار و 4 سیلندر 1.6 لیتری ECOMOTIVE با توانی معادل 115 اسب بخار عرضه می‌شوند. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکس‌های 6 سرعته خودکار و 7 سرعته دوکلاچه (DCT) عرضه می‌شود.

seat-toledo-2016-04
بر مبنای برخی از مندرجات، قوی‌ترین نسخه از تولدو یعنی همان پیشرانه 1.4 لیتری آن وارد کشورمان خواهد شد. این نسخه با توان 122 اسب بخاری، از ماکزیمم سرعتی معادل 206 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صدی برابر با 9.5 ثانیه بهره می‌برد. میانگین مصرف سوخت ترکیبی آن نیز معادل 5.8 لیتر و وزن آن برابر با 1230 کیلوگرم است. یکی از تجهیزات قابل‌ملاحظه در این مدل، سیستم START/STOP آن است که در هنگام توقف در ترافیک و یا مواردی از این دست، اقدام به خاموشی پیشرانه نموده و پس از فشردن پدال گاز دوباره پیشرانه را فعال می‌نماید. همین خود به تنهایی، کمک شایان توجهی به کاهش مصرف سوخت می‌نماید.

seat-toledo
طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل 1481/1706/4482 میلی‌متر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن برابر با 2602 میلی‌متر است. گنجایش محل بار آن معادل 550 لیتر و حجم مخزن سوخت آن برابر با 55 لیتر می‌باشد.

seat-toledo-05
سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا نکات مثبت این خودرو را در مواردی همچون صندوق عقب بزرگ، فضای جادار صندلی‌های عقب و بهای مقرون به صرفه و نکات منفی آن در طراحی کسل‌کننده، رانندگی بی حس و حال و سواری متلاطم و عصبی برشمرده است.

seat-toledo-04
به لحاظ ایمنی، سئات لئون خودرویی سخت مستحکم و مطمئن است. این خودرو توانسته در آزمون ایمنی موسسه یوروانکاپ،5 ستاره ایمنی را از آن خود ساخته و درجه ایمنی معادل 94 درصد را برای سرنشینان بزرگسال خود فراهم نماید.

seat-toledo-06
در حال حاضر، سئات تولدو در جمهوری چک به تولید می‌رسد و بهای نسخه 1.4 لیتری ECOMOTIVE دیزلی آن در بازار بریتانیا معادل 17,195 پوند است.

سئات لئون

برخلاف تولدو که تنها در یک گونه از بدنه به تولید می‌رسد، لئون خودرویی در کلاس C است که در سه گونه سه درب، پنج درب و استیشن تولید می‌شود. نخستین سری از آن، در سال 1999 میلادی وارد بازارهای جهانی شد، ولی نسل سوم و یا فعلی آن برای نخستین بار، ماه سپتامبر سال 2012 میلادی و در نمایشگاه خودروی پاریس به جهانیان معرفی شد.

79431sea_2
نسل فعلی لئون بر مبنای پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن تکوین و توسعه یافته است. پلت‌فرمی که در نسل سوم آئودی A3، نسل هفتم فولکس‌واگن گلف و نسل سوم اشکودا اکتاویا نیز به کار می‌رود. به لحاظ ابعادی، نسخه فعلی لئون نسبت به نسل پیشین آن، به میزان 5 سانتی‌متر کاهش طول داشته و از وزن آن نیز به میزان 90 کیلوگرم کاسته شده است اما در مقابل، به فاصله بین دو محور آن معادل 5.8 سانتی‌متر اضافه شده است.

seat-leon-12
طیف بسیار متنوعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی در قلب این زیباروی اسپانیایی به کار رفته‌اند. نسخه‌های بنزینی در انواع 1.2 لیتری با توانی بین 86 تا 110 اسب بخار،1.4 لیتری با توانی بین 125 تا 150 اسب بخار،1.8 لیتری با توانی برابر با 177 اسب بخار و بالاخره نسخه 2 لیتری با نام 2.0 TSI CUPRA با توانی بین 265 الی 290 اسب بخار. این اعداد و ارقام در جای خود نویدگر خودرویی سخت توانمند و مدعی هستند. پیشرانه‌های دیزلی لئون هم شامل نسخه‌های 1.6 لیتری که در دو نسخه 90 و 105 اسب بخاری و نیز، نسخه‌ای 2 لیتری که در دو گونه 150 و 184 اسب بخاری عرضه می‌شوند، می‌گردد. نیروی حاصل از پیشرانه به‌واسطه گیربکس‌های 5 و 6 سرعته دستی،6 و 7 سرعته خودکار به چرخ‌های جلو و یا تمامی چرخ‌های آن منتقل می‌گردد.


به لحاظ ایمنی، سئات لئون نیز همچون برادرش تولدو، خودرویی فوق‌العاده صلب و مستحکم است و توانسته در آزمون ایمنی موسسه یوروانکاپ،5 ستاره ایمنی را کسب نماید. ضمن اینکه، درجه ایمنی سرنشینان بزرگسال در آن معادل 94 درصد است که از این لحاظ شبیه تولدو است اما رقم محافظت از کودکان در آن معادل 92 درصد است، در حالی که این عدد در تولدو معادل 80 درصد است.

seat-leon-01


در حال حاضر، سئات لئون در اسپانیا به تولید می‌رسد و بهای نسخه بنزینی 1.4 لیتری (125 اسب بخاری) آن در بازار بریتانیا معادل 18,300 پوند است.
سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا، نکات مثبت این خودرو در موارد ذیل دسته‌بندی نموده است:
طراحی شیک و پیشرفته
گزینه‌ای بسیار خوب برای رانندگی
بهای بسیار خوب در ازای مبلغ پرداختی
و نکات منفی را در موارد ذیل:
سواری آن می‌توانست کمی محکم‌تر باشد
تعداد کمی از عیوب کیفی در آن گزارش شده است
بالا بودن پایه ورودی صندوق بار


منابع:
WIKIPEDIA.ORG
AUTOEXPRESS.CO.UK
و…

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

35 دیدگاه

  1. كاپيتاليسم
    سوابق: (118 دیدگاه) ,

    در خوب بودن سئات شکی نیست اما
    مطمعنم باز قیمت گذاری اشتباه و باز شکست…

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل علی
    علی
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    اگر برچسب قیمت نود تا صد ملیونی رو بخوره بهترین گزینه میشه.ولی بیشتر از صد میلیون تومن دیگه پول مفته

    پاسخ
    1. دانیال
      سوابق: (51 دیدگاه) ,

      پولمون به ماشینای اقتصادی اونها هم نمیرسه!
      بابا خوب این ایران خودرو چرا نمیاد یه ماشین در حد این بسازه که مردم بتونن با قیمت پایین تر بخرن؟ دوتا سدان معمولی با کیفیت و کاربردی توی ایران ساخته نمیشه.

      پاسخ
      1. سعید
        سوابق: (202 دیدگاه) ,

        یه سوال ازت میکنم اگه جوابمو دادی جواب خودت هم گرفتی:
        داداش وقتی دولت تعرفه کذایی بسته به این ماشین های وارداتی و دست من و تویی که هشتاد درصد جمعیت ایران هستیم رو به سادگی کوتاه کرده و پول به جیب میزنه و از طرفی با ماشین های اشغال ارزون که قالب ها و خط تولیدش رو سی ساله راه انداخته و داره تکرار مکررات میکنه و خودرو میده دست من و تو و پول به جیب میزنه
        به نظرت چه دلیلی داره هزینه خودشو کم کنه که بخواد1) تعرفه خارجی ها رو کم کنه و 2) با صرف هزینه و زحمت زیاد خط تولید و قالب جدید راه بندازه
        ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        تموم شد رفت یه حساب دو دو تای ساده اونم تو این دوره ارزونی نفت و کمبود بودجه

        پاسخ
      2. حسین
        سوابق: (20 دیدگاه) ,

        در مورد قیمت ،بجز بحث گمرک عزیزمون که در جهت حمایت از تولید داخلی افزایش قیمت داریم . سطح درآمد اکثریت مردم (طبقه متوسط) نسبت به سایر دنیا پایینتره ، درآمد یک فرد متوسط حداکثر 3.000.000 تومان در ماه میشه 833 دلار که این در اتحادیه اروپا و برای حداقل درآمد (منبع ویکیپدیا) بین 1800 تا 3000 دلار هست.

        پاسخ
        1. مسعود
          سوابق: (95 دیدگاه) ,

          منی که تازه متوسط خوب و یکم رو به بالا حساب میشم ماهی یه تومن میگیرم. سه تومن درآمد داشتم که پادشاهی میکردم. ملت از بیکاری و گشنگی تلف میشن. بیست سال درس بخون، آخرشم واسه کار قراردادی توو شرکت کلاتو بنداز هوا. مگه داریم بهتر از این

        2. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1485 دیدگاه) ,

          مسعود جان
          من جوشکار آرگون بودم
          هم رشتم جوش ارگون بود هم شغل پدرم جوشکار بود از بچگی با جوشکاری بزرگ شده بودم خودمم مدرک بین المللی. درجه یک جوشکاری ارگون دارم
          بعد یارو مرتیکه بهم گفت از صبح ساعت 8 تا ساعت 5 عصر بکوب جوش آرگون بزن
          رفت امد و صبحانه و ناهار پای خودت
          حقوق طبق قانون کار (اون موقع فکنم 210 تومن بود یا 300 تومن)😔😐
          سرطان پوست سرطان ریه ضعیف شدن چشم و نازایی عوارض کار با جوش آرگونه
          حقوق طیق قانون کار
          بیمه هم.نمیکنه
          بهش گفتم مدرکمو تیکه تیکه میکنم میرم پیش یه بنا کارگری میکنم
          گوشت اونجامو میخورم منت قصاب رو نمیکشم
          شرمنده بی ادبانه حرف زدم
          حالا کسایی هم هستند که با 800 تومن زندگی میچرخونند اجاره هم هستند
          خدا به دادشون برسه
          زنده هستند ولی زندگی نمیکنند

        3. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          مثال گوشت…
          زدی خیلی مردی سامان جان
          دمت گرم

      3. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        افرین دانیال عزیز

        پاسخ
    2. reza
      سوابق: (34 دیدگاه) ,

      خدا وکیلی mg 6 فیس لیفت یا لنسر تو این رنج قیمتی بهترین نیستن؟

      پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (333 دیدگاه) ,

    نسل قبلیش به معنای واقعی زشت بود ولی این نسل مخصوصا در لئون بسیار زیبا هست و کاملا نشانی از طراحی فولکس درش دیده میشه به هر حال امیدوارم با قیمت معقولی وارد بشه که دوست داران این برند بتونن از سواریش لذت ببرن

    پاسخ
  4. حميد
    سوابق: (872 دیدگاه) ,

    اینقدر ماشینهای گرون گرون البته ارزونند با هزینه های ورودی گرون میشه
    مگه چقدر بچه پول دار داریم

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3813 دیدگاه) ,

      .
      واقعا الان Volvo ، Jaguar ، Infiniti ، مرسدس بنز ، رنو تالیسمان، و … میخوان وارد بشن.
      مگه ولوو سواران چند درصد جمعیت ایرانن ؟؟
      باید خودروهایی برای عامه ی مردم مثل محصولات فولکس واگن ، فیات ، مزدا، نیسان، رنو ، میتوبیشی ، هیوندای ، هوندا ، کیا وارد کنن. اما نه با این قیمت های بالا. الان هم هیوندای وارد میشه اما قیمتش خیلی بالاست.

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        برای عامه خودروهای ژاپنی خوبه

        پاسخ
  5. کامبیز
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    من هم فولکس میبینم هم ولوو !! وقتی نگاهش میکنی این ماشینها در ذهن تداعی میشه به دیدگاه بنده
    ماشینهای خوشگلی هستن ! حس اروپایی داره کاملا !

    اما واسه کی وارد میکنن ؟! با این اوضاع قمر در عقرب اقتصادی !! بیشتر مردم قدرت خردی بسیار پایینی دارند …
    اینها هم که قیمتهاشون نجومی هست …

    پاسخ
  6. hamid
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    حیف که براند های خوبی مثل سئات ،اشکودا،سوبارو،اپل و بعضی دیگر را شرکتهای ضعیفی وارد میکنند که فقط فکر دلالی هستند و(شاید هم کلاهبرداری) چیزی از قوانین تجارت نمی دانند و اینطوری فقط بازار را خراب می کنند .درسته اکثر شرکت ها نمایندگی واقعی نیستند ولی حداقل بلدند حرفه ای کار کنند.مثل ایرتویا آسان موتور پرشیاخودرو و ..

    پاسخ
  7. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (560 دیدگاه) ,

    برای ما که شاید 20 سال بعد دست چندمش رو هم به زور بخریم ورودش خبر خوبی نیست، مبارک صاحب های ثروتمندش.

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    در هر صورت که به ما نمیرسه.

    پاسخ
  9. سامی
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    اینا که گرونه.به نظر من سایپا و ایران خودرو که در عوض کردن و گذاشتن موتورای ماشینای مختلف تبحر دارند.باید با هم همکاری کنن موتور تیبا رو بزارن رو فیس لیف پارس یه ماشین زیر 25 میلیون کم مصرف معقول بدن دست ملت

    پاسخ
  10. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    من نمیدونم بعضی ها برای اکسنت که زار میزنه راه میره،تو جاده چالوس هم که پرشیا در برابرش سلطان هندلینگ هست و گیربکس 4 سرعته داغون و خنگ 110 میلیون پول میدن و صداشون در نمیاد ولی سئات لئون که سرآمدهاست باید 90 میلیون باشه؟؟؟؟النترا قزمیت چه حسنی نسبت به سئات داره که 126 میلیون قیمت خورده؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3813 دیدگاه) ,

      دوست عزیز حالا کی گفت قیمت الانترا خوبه ؟
      بعدشم مقایسه ی الانترا با پرشیا اشتباهه. همه چیز که گرفتن نیست.
      من تو جاده با النترا 160 تا میرم. از بابت کیفیت مونتاژ و اینا خیالم راحت.
      اما وقتی با پرشیا 140 تا میرم هی با خودم میگم نکنه چرخش در بره یا لاستیک های بی کیفیتش بترکن یا هزار مشکل دیگه.
      .
      ولی قیمت الانترا خیلی بالاست. اونم باید 75 میلیون میبود.

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        همین النترا در ایران به نظرم قیمتش بالا

        پاسخ
  11. ارمان
    سوابق: (1000 دیدگاه) ,

    150 میندازن به ملت بینوا

    پاسخ
  12. حامد ف
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    آقای امیر حسین ( 23 مهر ) ، هرگز به النترا توهین نکن ، چون من تعصب خاصی به النترا دارم … در ضمن محض اطلاع جنابعالی النترا اتوموبیل 2012 آمریکا ؛ و امسال هم جزء 10 اتوموبیل پر فروش در کل دنیا ( فکر کنم مقام 6 یا 7 ) رو داشت.
    در ایران هم یکی از پرطرفدارترین و جذاب ترین ماشینهای وارداتیست .

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      تعصب چیز خوبی نیست که بهش افتخار کنیم
      غیرت با تعصب خیلی فرق داره

      پاسخ
  13. Hami
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    audi که نمیاد ایران حداقل میشه شبهی ازشو دید شما قیمت ماشین بگیر ضربدر ده هزار کن مثلا دلار قیمت تقریبی در میاد تازه اونم به تومن حالا به ریال حساب کنی باید ضربدر صد هزار کنی اینجاس که عمق فاجعه و تورم قدرت خرید پایین سطح کیفیت زندگی زیر صفر می فهمی اینجا مفهموم کشوری ثروتمند اما مردمی*** اینجاس که سانسور چی وارد کار میشه 🙂 سانسور کن عزیزم عیب نداره خودت که خوندی حداقل

    پاسخ
  14. رضا
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    ببیخشید که سوالم به این پست ربطی نداره

    چند تا سایت میخوام برای دانلود تخت گازبا دوبله فارسی

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  15. sunmartin
    سوابق: (1430 دیدگاه) ,

    کیا هیوندا که دیگه کیفیتشون جهانی و ثابت شده با این حال سئات را هم میپسندم و حاضرم برای تنوع سراتو بفروشم و لئون بخرم چون میدونم واقعا خودروی خوبی است البته این صحبت من دلیل بر برتری سئات نیست درضمن اگه بجای رنو میومدن با کیا هیوندا قرار داد میبستند و طیف وسیعی از محصولات این دوبرند در داخل مونتاژ میکردند از آی 10و پیکانتو و سید و پروسید و النترا گرفته تا توسان و اسپرتیج و سورنتو وووو.. شاید قدری از قیمت ها کاسته میشد اما تا چینی های بی کیفیت در این مملکت تولبد و مونتاژ میشوند روی مونتاژ خودروهای با کیفیت و با برند معتبر بصورت وسیع حساب باز نکنید بحث فرانسوی ها جداست چون فرانسوی ها اصلا جزو خودروهای خوب و با مشخصات کیفی و کمی محسوب نمیشن نمونه اش گزارش 10 برند برتر خودرو که در همین سایت منتشر شد هیچ فرانسوی در اون لیست نبود

    پاسخ
  16. سعید ازتبریز
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باسلام -مابخاطرنزدیکی بامنطقه آزادارس خودروهای زیادی باقیمت جهانی می بینیم -باورکنیدوقتی آدم میبینه محصولات متنوع فولکس واگن مانندپولو – گلف و…درمحدوده قیمت 45تا55 عرضه میشه یاریوی جدید 48- الانترا نسبت به مدل وآپشن 48تا60 و… دلش بدرد میاد – واقعا این تعرفه ها اجحاف هست

    پاسخ
  17. ارش
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    ای کاش زمان برمیگشت عقب پارس خودرو همون بیوک و کادیلاک و مونتاژ میکرد ایران خودرو همون هیلمن رو مونتاژ میکرد اسم وارداتی که میاد یعنی 80 درصد مردم که خودمم یکیش هستم نمیتونم نگاهش کنم چه برسه که بخوام بخرمش

    پاسخ
  18. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    بابا دقیقا همینکارو باید بکنن بر ندهایی مثل این اشکودا سوبارو واسه بازار ما خوبن رقابتو بهتر میکنن وقتی نمیتونن برندهای خوبو بیارن حداقل نوچه هاشونو بیارن
    فقط اگه شعورشون برسه درست قیمت گذاری کنن همین

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.