و سرانجام نسل جدید سیتروئن C4 گراند پیکاسو

سیتروئن سی فور گراند پیکاسو، جدیدترین خودروی هفت صندلی سیتروئن است که از همان پلتفرم سایز متوسط آخرین نسل از خودروهای پنج صندلی خودش استفاده کرده است. هرچند سیتروئن اظهار داشته فاصله بین محور جلو و محور عقب این اتومبیل را با 11 سانتی متر افزایش به 2.82 متر گسترش داده است، اما طول کلی این اتومبیل تفاوت زیادی با نسل قبلی اش ندارد.

Citroen C4 Grand Picasso 2013
Citroen Grand C4 Picasso 2013

مهندسین سیتروئن، پلتفرم این اتومبیل را به گونه ای طراحی کرده اند که با کاهش حجم اشغالی بدنه و کف آن، فضای داخلی بیشتری را به نسبت نسل قبلی اش به کاربرانش ارائه می دهد. کمک فنرهای نسل جدید این اتومبیل برخلاف نسل پیشین که به صورت عمودی قرارگرفته بودند، به حالت معلق به آن اضافه شده اند. همچنین طراحی این اتومبیل به نحوی است که برای بهبود وضعیت تعادل در جاده وزن آن 110 کیلوگرم از نسل قبلی اش کمتر است که عمده دلیل آن استفاده از مواد کامپوزیت و استیل در ساخت کف و بدنه می باشد.

Citroen Grand C4 Picasso
Citroen Grand C4 Picasso

در حال حاضر سیتروئن تنها جزئیات سه پیشرانه دیزلی برای استفاده در سیتروئن سی فور گراند پیکاسو را منتشر کرده است و به طور حتم حداقل یک گزینه بنزینی برای استفاده در قوای محرکه آن وجود خواهد داشت.

Citroen C4 Grand Picasso 2013
Citroen C4 Grand Picasso 2013

مدل پایه با پیشرانه e-HDi 90 عرضه می شود که باصرفه ترین موتور دیزلی با میزان آلایندگی 98 گرم در هر کیلومتر و مصرف سوخت بسیار عالی 3.8 لیتر در صد کیلومتر است. پرفروش ترین مدل با پیشرانه e-HDi 115 ارائه می شود که مصرف سوخت آن 4 لیتر است. مدل BlueHDi 150 با استاندارد یورو 6 و کاتالیستهای جدید که میزان آلایندگی NOx را تا 90 درصد کاهش می دهند، به بازار می آید. تمامی پیشرانه ها با یکی از گیربکس های شش سرعته دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب می باشند.

Citroen C4 Grand Picasso 2013
Citroen C4 Grand Picasso 2013

از نظر طراحی خارجی به نظر می رسد سیتروئن با طراحی بدنه این خودرو وارد دنیایی تازه برای خودروهای آینده خود شده است. همچنین سیتروئن بخش جلویی این اتومبیل را به نحوی کاملاً جدید طراحی کرده است که تا به اکنون در مدل ها و نسل های پیشینش سابقه نداشته است. استفاده از افکت های سه بعدی همراه با چراغ های LED برای ایجاد یک فضای خارجی کاملاً متمایز یکی از همین طراحی ها بوده است. سیتروئن اظهار کرده طراحی داخلی نسل جدید سیتروئن سی فور گراند پیکاسو در کنار ارائه فضای بیشتر رویکرد منظم تری نیز نسبت به نسل قبلی.
داشته است. همچنین شیشه جلوی این اتومبیل از یک پانورامیک استانداردتری برخوردار است که علاوه بر سطوح بالایی تمیزتر، وضعیت سانروف بهتری نیز ایجاد می کند. علاوه بر اینها سیتروئن در معرفی این اتومبیل از آپشن صندلیهای راحتی سخن به میان آورده است، که تنها برای سرنشینان جلو و در سفرهای طولانی کاربرد دارد.


طراحی جدید داشبورد این اتومبیل آخرین نکته ای است که سیتروئن به آن اشاره کرده است. در این طراحی از دو نمایشگر کاملاً دیجیتال، یک صفحه لمسی هفت اینچ با همان عملکرد کنترلی سابق، یک صفحه نمایشی 12 اینچی کاملا اچ دی با پیکر بندی نمایش اطلاعات رانندگی و همچنین کمک های مورد نیاز در سفر استفاده شده است. یک سیستم ایمنی مجهز به رادار برای جلوگیری از برخورد در سرعتهای بالا نیز از جمله امکانات ایمنی در نظر گرفته شده برای پیکاسو است.

[jwplayer player=”1″ mediaid=”40046″]
انتظار می رود این خودرو در انگلستان با قیمت 19 هزار پوند و در اوایل سال آینده عرضه شود. [دانلود ویدئو]

مترجم: علی لیواری

23 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    سیتروئن کمپانی خوبیه اما ماشینای پر استحلاکی داره. من NEW C5 داشتم به نظرم زود افت قدرت پیدا کرد از طرفی هم خرجش خیلی بالا بود . در کل زیبایی و کیفیتش نسبت به قیمتش خوبه.

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      افت قدرت؟ داداش دمت گرم با این حرفت شرکت سیتروئن زیر سوال بردی. یاد ماشین کنترلی افتادم که وقتی باتریاش ضعیف میشد ، قدرتش کم میشد.

      پاسخ
  2. ناصر الاول
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لامذهب جون میده واسه مسافرت

    پاسخ
  3. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    بازار ایران فقط به نفع ماشینهای کره ایه.
    البته غیراز ماشینهای بدرد نخور داخلی!!!!!!!

    پاسخ
  4. ماهان
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    چه طراحی زمختی از این بدتر نمیشه

    پاسخ
  5. سهراب
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    مصرفو نگاه کن.3.5 لیتر !!! ما این هیکلش خوب مصرفی براش درآوردن. خوبه

    پاسخ
  6. mahsa-alman
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    پدال میشه یه مقایسه بین ماشینای آلمانی و امریکایی بذاری و نقاط قوت و ضعف هرکدومو و برتری هاشونو از جهات مختلف نسبت بهم بگی؟ خیلی ممنون

    پاسخ
    1. BmB
      سوابق: (139 دیدگاه) ,

      در یک کلام …
      آلمانی : لوکس , قیمت بالا , کیفیت “داخل” ماشین عالیه عالی .
      آمریکایی : قدرت بالا , قیمت مناسب , کیفیت “داخل” ماشین متوسط .

      من خودم آمریکایی رو خیلی دوست دارم … واقعا ابهّت داره … ولی تو ماشینای آلمانی آسایش بیشتری داری … بخاطر لوکس بودنشه بخاطر همین قیمتش گرونه 😉

      پاسخ
      1. نیما
        سوابق: (793 دیدگاه) ,

        لوکس همیشه و همیشه مال انگلیس بوده
        لطفا کلمه لوکس رو برای ماشنهای کشور دیگه استفاده نکنید
        استون مارتین و پورشه
        مقایسه کنید
        پورشه عال هستش
        با نصف قیمت استون مارتین قدرت بیشتری رو بهتون میده
        اما لامصب اگه میخوای خاص باش و لوکس استون کاملا برتریشو تو این گزینه به رخ میکشه
        نه تنها استون مارتین
        بلکه حتی مینی ماینر هم هم ین خصویتو تو هم ردهاش داره
        ماشینهای امریکایی پر قدرت ..خوش قیمت اما پر مصرف بخاطر همین عرب پسنده بیشتر چون عربه عاشق سرعت و بزرگی ماشین هستن و مصرف براشون مهم نیست
        اما المانی ها به روز با بهترین امکانات جانی و رفاهی
        کم مصرف اما نسبت به ماشینهای مریکایی گرونتر و با ظرافت هستن
        برند یک ماشین سازی دنیا بنز دیگه حرفی واسه گفتن نمیزاره با جمله خاص خودش که بنز همیشه بنزه
        اما دوستمون گفتن لوکس
        لوکس مختص انگلیسی ها هست با غول بزرگشون تو صنعت ماشین لوکس رویز رویس دیگه حرفی واسه گفتن باقی نمیزاره

        پاسخ
      2. kayhan
        سوابق: (84 دیدگاه) ,

        آمریکایی ها فکر می کنن می تونن با طرز فکر 30 سال پیش ماشین بسازن و همین باعث شکست خودروسازی آمریکا شده. هنوز میخوان موتورای بزرگ و پرمصرف و بدردنخور بذارن روی ماشینای بزرگ غیر شهری. همون کاری که کره ای ها می کنن (با تقلید مستقیم از آمریکا) اما مثلا بی ام و ماشینی می سازه که 350 اسب بخار قدرت داشته باشه ولی در هر 100 کیلومتر 7 لیتر بسوزونه ولی اگه آمریکا همون ماشینو بسازه صدی 15 لیتر مصرف خواهد کرد. در مورد انگلیس هم من خودروسازای انگلیسی زیادی نمی شناسم؛ جگوار که هندیه، بنتلی و رولزرویس و مینی که آلمانین، ام جی چینیه و…

        پاسخ
  7. مرتضی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    عجب ماشینی هستا به قول دوستمون واقعا جون می ده برای مسافرت!!!!!!!

    پاسخ
  8. x-master
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    این خیلی خوشکله و میشه باهاش یه بازارو تصاحب کرد.
    این اولین سیتروئنی هست که کاملن به دلم میشینه.عاشق رینگاشم با اون طراحی

    پاسخ
  9. محمد........
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    وایییییییی عاشق رینگاش شدم

    پاسخ
  10. ضد عرب"x-master"
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    کم کم سیتروئن داره از رقبای دیگر فرانسویش جلو میزنه

    پاسخ
  11. AMIR*
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    نگران نباشید از رده خارج شد صد سال بعدش بدست ما میرسه

    پاسخ
  12. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چرا یه عکس از داشبرد عجیب غریبش نذاشتید؟!

    واقعا طراحی فوق العاده ای توی قسمت داشبرد داشته

    پاسخ
  13. Farshid
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام

    من در سوئد زندگی‌ می‌کنم و تصمیم داشتم مدل گرند پیکاسو عده‌ی ۱۱۵ بخرم ولی‌ از یک تعمیرکار پرسیدم چطور ماشینیه گفت خوب ولی‌ سیبک جلوش به علت وزنه زیادش زود ایراد پیدا می‌کنه و کمی‌ مشکله برقی‌ دارن البته مدل جدیدشو ندیدم مشکله برقی‌ داشته باشن می‌خواستم بدونم این واقعیت داره و دیگه چه ایرادهای داره. ممنون

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      من تو استرالیا زندگی می کنم آقا فرشید نمی دو نی تو استرالیا این ماشین داره چیکار می کنه همه عاسقش شدن . به تو هم پیشنهاد خرید می کنم

      پاسخ
  14. مهدي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    يعني خودشونو بكشن نمي تونن به پرايد مابرسن
    امكانات داخل عالي اگه كيسه هوا فعال بشه اتاقو پرت مي كنه بيرون
    قدرت از اين بيشتر

    پاسخ
  15. پژو
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    پژو 908 یا 4008 خیلی از این بهترن این هم عالیه ولی به پای اونا نمیرسه دوستان خواهشمندم مشخصان پژو رو نگاه کنید بعد نظر بدید

    پاسخ
  16. پژو
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    رنو خیلی اشغاله از ال نود خشک و زشتش معلومه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.