سیتروئن C4 کاکتوس 2015 [ویدئو]

خودروهای سیتروئن همواره کمی متفاوت از سایر خودروها بوده‌اند و شاید این مدل جدید حتی منحصر به فرد تر از سایر مدل‌های سیتروئن نیز باشد. اطلاعات رسمی و کامل سیتروئن C4 کاکتوس روز گذشته همراه با تصاویر آن منتشر شد، تا ما را با جزئیات بیشتر این خودروی کامپکت آشنا کند.

Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus

طبق اعلام سیتروئن، این مدل یک جایگزین واقعی برای هاچ بک‌های کامپکت می‌باشد. رویکرد آن مخصوصاً از نظر ظاهری رویکردی اورجینال می‌باشد. چراغ‌های جلو، سقف شناور، ستون عقب رو به بالا، رینگ‌های مسطح و افکت‌های سه بعدی چراغ‌های عقب مدل کانسپت کاکتوس همگی به نسخه‌ی تولید انبوه آن منتقل شده‌اند. حتی Airbump های مدل کانسپت نیز که به منظور محافظت از بدنه در برابر ضربات و خراش‌ها طراحی شده بودند نیز در این مدل لحاظ شده‌اند.

Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus

همین موضوع در مورد طراحی داخلی که چندین طراحی منحصر به فرد دارد نیز صدق می‌کند. کاکتوس مجهز به یک صفحه نمایش مولتی مدیای 7 اینچی لمسی، همراه با داشبورد دیجیتال که در پشت فرمان قرار گرفته است می‌باشد. داشتن دنده‌های دکمه‌ای شکل، به سیتروئن اجازه داده است تا صندلی جلوی خودرو را به صورت کامل نصب کند.

Citroen C4 Cactus Interior
Citroen C4 Cactus Interior

در همین حال، ایربگ های سرنشینان جلو به روی سقف منتقل شده‌اند (تکنولوژی ایربگ در سقف). این یک ویژگی منحصر به فرد می‌باشد که فضای داخلی بیشتری را برای خودرو ایجاد می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های خلاقانه‌ی این خودرو سقف پانورامیک لعاب دار پیشرفته‌ی آن می‌باشد که در برابر گرما مقاوم بوده و در حالی که نور خورشید را به داخل خودرو وارد می‌کند اجازه‌ی گرم شدن کابین را نمی‌دهد.


با استفاده از یک پلتفرم بهینه سازی شده (منظور EMP2 نیست) و موتورهای جدید، سیتروئن توانسته است وزن این خودرو را در مقایسه با C4 هاچ بک فعلی 200 کیلوگرم کاهش دهد. به همین دلیل، کم مصرف‌ترین مدل دیزلی آن، مصرفی معادل 3.1 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد داشت. [دانلود ویدئو]

[jwplayer mediaid=”62194″]

************************************************

بروز رسانی – ژنو 2014: بهترست که دیگر کاکتوس را یک خودروی مفهومی ندانیم چرا که بزودی با همین ظاهر عجیب و غریبش روی خط تولید سیتروئن قرار می گیرد . . .

Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus

پیشرانه های کاکتوس عبارتند از:

  • مدل VTi 75 با قدرت 75 اسب بخار و گشتاور 118 نیوتن متر.
  • مدل VTi 82 با قدرت 82 اسب بخار و گشتاور 118 نیوتن متر.
  • مدل e-THP 110 با قدرت 110 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر.
  • مدل e-HDi 92 با قدرت 92 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر.
  • مدل BlueHDi 100 با قدرت 100 اسب بخار و گشتاور 254 نیوتن متر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

35 دیدگاه

  1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    ایربگ روی بدنه ؟؟!!؟؟!!

    پاسخ
    1. سینا
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      این یرند و کلاً برندهای فرانسوی هیچ جذابیتی واسم نداره.
      پدال کمتر از اینا مطلب بذار

      پاسخ
      1. هادی
        سوابق: (170 دیدگاه) ,

        سیترون بهترین طراحی ها رو داره c5 هنوز که هنوزه زیباست
        اینم با ادم حرف میزنه سلام کن داشبوردش داره داره باس ادم شعر غزل میخونه

        پاسخ
    2. سینا
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      بله محسن جان ایربگ روی بدنه از خیلی وقت پیش توسط ولوو استفاده میشه!!!
      چیز جدیدی نیست

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        سینا فکر نکنم روی بدنه باشه برای ولوو .

        زیر کاپوت است . یا به نوعی زیر برف پاکن ها .

        پاسخ
        1. بی ام و سوار
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          جون ادمو نجات بده هرجا میخاد باشه.اصن تو اگزوز باشه

  2. آرش
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    شرکت فرانسوی saint gobain که متعلق به گروه سفران هست پیشروی صنعت ساخت شیشه های سرامیکی در دنیاست. حتی مرسدس نیز از تکنولوژی سنت گوبن در شیشه های خودروهای خود استفاده می کنه

    پاسخ
  3. فقط BMW
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    من به سیتروئن ایمان دارم مطمئن ام این هم مث بقیه پرفکته

    پاسخ
  4. محسن
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    جسارت طراحان سیتروئن رو تحسین می کنم…

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      بخصوص جسارتشون تو ساختن ژیان!!! ببین از کجا به کجا رسیدند که یه ایرانی که نمونه کاراشو حداقل اسمشو شنیده حالا تحسینش میکنه!! این یعنی پیشرفت منم پیشرفتشو قابل قبول میدونم

      پاسخ
  5. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    سیرتروءن و ولوو دارند بشدت پیشرفت می کنند ، البته تو تکنولوژی نه فروش

    پاسخ
  6. mory
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    چراغ جلوش خوشکله ولی ببینید طراحی داخلی چقد ضایس

    پاسخ
  7. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    خیلی هم خوب

    پاسخ
  8. سارا
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا ولی عاشق این ماشین شدم

    پاسخ
  9. آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    طراحی ناهماهنگی داره ولی ماشین جالبه.

    پاسخ
  10. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
    سوابق: (648 دیدگاه) ,

    یه جوریه … نمیتونم دوسش داشته باشم (نظر شخصی)

    پاسخ
  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    من که خوشم اومد ازش .

    اخرشم نفهمیدیم که مدلهای کاکتوس کی به بازار میایند !!!!!

    پاسخ
  12. ارمان
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    این چرا جلو پنجره نداره ؟ رادیاتش جوش نمیاره ؟ از کجا هوا می گیره ؟

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      یعنی چی که میگین جلو پنجره نداره؟؟

      پاسخ
    2. bache yazd
      سوابق: (89 دیدگاه) ,

      پس شما فک میکنی که همه دوو اسپیروها هم جوش میووردن دیگه!!!!!! برای اینکه بفهمی از کجا هوا میگیرن برو یه اسپیرو ۲۰۰۰ پیدا کن ببین!!!!! فقط حواست باشه که خودتو چرب و چیلی نکنی!!! آفرین پسر خوب!!!

      فقط یزد ماشین فقط رنو و سانگ یانگ اولویت ایمنی

      پاسخ
  13. امید
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    یک خورده قیافه جلوش شبیه ماشین های خنگ می مونه (از نظر شخصیتی)
    ولی ایده کلیش جالیه و نو.
    فقط از این AirBump هم با این نحوه استفاده خوشم نیومد. یعنی چی؟ یک چیزی بذاری کنار ماشین که وقتی به جایی زدی کمتر خراش و خسارت ببینه؟ مگر ماشین برای به در و دیوار زدن هست؟ احساس می کنم این طوری تصادف کردن بیشتر مورد تشویق قرار گرفته. دوستان نیسان آبی سوار هم تو ایران یک نبشی آهن به جای سپر نصب می کنند به هر جا هم بزنن هیچی نمیشه. این ایده AirBump خوبه ولی باید خیلی کامل تر بشه و زیبا تر تو ماشین استفاده بشه.

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    خب حالا چرا کاکتوس؟؟! این همه درخت و گیاه توی دنیا هست…

    پاسخ
  15. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    پدال چرا چند وقته که دیگه مطلب نمیزاری؟؟؟

    پاسخ
  16. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    پدال جان چیزی شده؟؟!!
    چرا بروز نمیشی مردیم بابا

    پاسخ
  17. محمد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    هر وقت سیتروئن میبینم یاد زانتیا میوفتم بعد اونو با ماشینای چینی امروز مقایسه میکنم کلی غصه دار میشم.ضمناً چرا بروز نمیشید الان بیشتر از یک هفته است هیچ خبری نیست.

    پاسخ
  18. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    این مطلبو دقیقا دوهفته پیش نت کار شاو زده بود… پدال اصلن به روز نیستی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سردبیر
      سردبیر
      سوابق: (354 دیدگاه) ,

      سلام. این مطلب در تاریخ 23 بهمن ماه منتشر شده بود و امروز به واسطه نمایشگاه ژنو بروزرسانی شده است. ممنون

      پاسخ
  19. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    دوستان من از جمله میلاد کاش بر سر یه مفهوم اول توافق میکردن بعد جدل مینمودن
    آخه میلادجان از اساس مقایسه مرسدس بنز با هیوندای اشتباهه
    چه بلحاظ بازار چه طراحی چه نحوه مصرف
    ببین عزیزدلم بنز رو نساختن کهفروشش زیادباشه اگه توجه کنی بنز به جز یه مقطع که با کریسلر شریک شد هیچگاه سودای بزرگترین خودروسازجهان رو نداشته اینم هزار و یه دلیل داره که اگه خواستی باهم سرش حرف می زنیم…
    هیوندای یه تازه وارده که سودای رقابت با تویوتا رو داره … از نحوه بازاریابی و نامگذاری تا کم و بیش طراحی همه در رقابت با تویوتاست
    بعدشم موسسه جی دی پاور هرساله که آمار رضایت مندی مشتریان از گروههای خودرسازی رو اعلام میکنه تو ده ساله گذشته از بالارفتن کیفیت هیوندای گفته
    این بدان معنا نیس که هیوندایاز بنز بی ام دبلیو یا وولکس کیفیت بهتری داره نه اکا هیوندا داره سخت تلاش میکنه … همون چیزی که خودتم میگی سختکوشن نه الزاما خلاق

    من آماده یه بحث خوب درباره هیوندای و وضعیت کنونیشم… البته بدون پیش زمینه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.