سدان پرقدرت سیتروئن DS 5LS R

احیای برند DS توسط سیتروئن با یک سدان غافلگیرکننده ادامه می‌یابد. یک سدان پرقدرت که بیشتر ویژه چین و بازار گسترده آن طراحی شده است و بدیهی است که برای رونمایی در نمایشگاه پکن نیز ثانیه شماری می‌کند.

Citroën DS 5LS-R Concept
Citroën DS 5LS-R Concept

سدان DS 5LS R با نیرویی که از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو می‌گیرد، به حرکت در می‌آید. این نیروی 300 اسب بخار در کنار گشتاور 400 نیوتن متری می‌تواند ظرفیت‌های خارق‌العاده ای به این سدان کوچک ببخشد. سیتروئن ارتفاع خودرو را 15 میلی متر کاهش داده و برای انتقال نیرو نیز از یک گیربکس با تعویض متوالی (sequential) استفاده کرده است. شاسی، ترمزها و تعلیق برای این مدل اسپرت به دقت توسعه یافته‌اند. استفاده گسترده از فیبرکربن در این مدل هم بسیار جالب توجه است.

Citroën DS 5LS-R Concept
Citroën DS 5LS-R Concept

طراحی بیرونی DS 5LS R با استفاده از کیت آئرودینامیکی، چرخ‌های 20 اینچی، آلومینیوم جلا خورده، تزئینات کرومی و باله عقب به همراه رنگ آمیزی خاص و یک نوار به رنگ خاکستری کربنی مات روی درب‌ها و همچنین نشان R متمایز و جالب از آب درآمده است.

Citroën DS 5LS-R Concept Interior
Citroën DS 5LS-R Concept Interior

با ورود به کابین با محیطی اسپرت پوشیده با چرم و آلکانترا همراه با دوخت متمایز روبرو می‌شوید. در داخل اتاق هم از فیبر کربن واقعی دریغ نشده است که زیبایی این محیط را دو چندان کرده است.

هنوز از توانایی‌ها و سایر ویژگی‌های این مدل، اطلاعاتی منتشر نشده است.

34 دیدگاه

    1. saeid
      سوابق: (41 دیدگاه) ,

      خدایی خیلی توپه به خصوص رینگ 20 اینچی و از بغل یکم شبیه ائودی تی تی هستش ولی تو کتم نمیره با یه موتور 1.6 خروجیش 300 اسب بخار ؟!؟!؟!

      پاسخ
      1. یارو . فقط المان . فقط فولوکس
        سوابق: (290 دیدگاه) ,

        ای خدا اخه چرا انقدر ملت عقلشون به چشونه . همه می گن عالیه . همه تو کفن که از یه موتور 1.6لیتری 300 اسب کشیدن .

        قبلا هم گفتم که این کاری نداره و تکنولوزی زیادی لازم نداره . شما با توربو شارجر داری هوای متراکم تر و زیاد تری وارد می کنی پس صد در صد باید سوخت زیادی وارد کنی پس می شه گفت مصرف سوخت کمی کم میشه و مصرفش کمی کم تر از موتور 3.8لیتری 300 اسبی است اگرم کم تر باشه به خاظر وزن ماشینه که کم تره .

        همیشه وقتی طراحی ماشین به مهندسا راه نده مثل الان از یه موتور کوچک قدرت زادی می گیرن . چون این یه ماشین نسبتا کوچیکه و نمی تونن روش یه موتور 2800و 3000 بندازن مجبورن این کار رو بکنن

        وگرنه اگر طراحی راه بده متور بزرگ تر بهتره درسته که متور بزرگ تر اصطکاک بیشتری داره و مصرفش از این بیشتره و همچنین سنگین تره که این در شتاب ماشین تاثیر منفی میزاره ولی در عوض طول عمرش بیشتره و می تونی فشار بیشتری روش بیاری .

        بعدم این ماشین فعلا رو کاغذه باید در عمل شتاب و هندینگش رو ببینیم چقدره. قیمتش هم معلوم بشه بعد نظر بدیم

        مطمعنم وقتی رقباش معلوم بشه زیر دست و پای رقباش له خواهد شد

        (پرچم بالاست)

        پاسخ
        1. ارمااان
          سوابق: (335 دیدگاه) ,

          عمو ربطی نداره که موتور ی که ۳۰۰۰ یا ۵۰۰۰ سی سی هست حتما حجمش خیلی زیاده،شما تصورت از موتورهای با حجم بالا لابد ماسل کارای ۱۹۸۰هست،تا حالا آستون مارتین ونکوئیش رو دیدی؟موتورش رو چی؟؟

        2. رامتین
          سوابق: (734 دیدگاه) ,

          معلوم هست چی داری میگی؟؟ واحد گشتاور چیه؟ بلدی؟ جالبه از فیزیک هیچی نمیدونند در مورد توربوشارژ حرف میزنند….

    2. محمد حسین
      سوابق: (184 دیدگاه) ,

      خیلی خوبه و همین طور طراحیش ولی یه خورده طراحی داخلش آدمو افسرده می کنه

      پاسخ
  1. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    این که همش تصاویر گرافیکی ـــــــــه

    پاسخ
  2. چاپلو
    سوابق: (486 دیدگاه) ,

    من فک میکنم اینا فقط در حد حرف باشه موتور 1.6 لیتری و اینهمه قدرت اخه ساخت کجاست؟
    تصاویر کاملا گویاست که فقط رندر ماشینه نه خودش به محل قرارگیری چرخ های جلو توجه کنید. فاصله ی دو محور کمتر از حد استاندارد برای ماشین های سدان هستش.
    مرکز چرخ های جلو باید در امتداد ستون A ماشین باشه نه اینکه از روی چرخ ها عبور کنه
    اما در کل اگه قراره با همین شکل و شمایل بسازنش واقعا باید به سیتروئن افرین گفت.

    پاسخ
    1. فواد
      سوابق: (272 دیدگاه) ,

      دوست عزیز این مدل مفهومی هست میتونی تو netcarshow جستجو کنی. ولی سیتروئن کارش درسته هر کی هرچقدر میخواد دیس کنه!!!

      پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    سیترون اگر خودرو ساز بود خودرویی مثل زانتیا که می تونست رقیبی جدی بی ام و سری3 باشه رو از خط تولید خارج نمی کرد

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (95 دیدگاه) ,

      شوخی میکنید دیگه؟
      زانتیا با اون ایمنیش با سری 3 ؟!؟!

      بالاخره مدیران کمپانی به این بزرگی هم اینو میفهمن اگه خودرویی استاندارد باشه و سود داشته باشه بیخودی از رده خارج نمیشه.

      پاسخ
      1. Zonda R
        سوابق: (1591 دیدگاه) ,

        @.F
        طراحیه سیتروین
        اکثر اوقات خوب از اب در میاد
        حتی تو ماشینایه خاصش
        از فرانسویا بعید سدان 300 اسبی …….

        پاسخ
  4. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    از نمای کناری یکم شبیه ائودی tt هست طراحی بیرونشو دوس دارم اما داخلش دل نشین نیست

    پاسخ
  5. arya
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    میگن اینجا مردم همه تو خونشون چاه نفت شخصی دارن چرا واسه ما نمیزنن اخه ما اینقدر فهم داریم اگه وسیله 20تومنی 200 بدن ما صدامون در نمیاد حالم میکنیم واسه لیتری 70تومن کارت سوختمونو میفروشیم
    اخه این کارا مثل خودفروشی نمیفهمیم که…………..

    پاسخ
  6. خاوری مزراتی
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    خیلی زیباست … گویا انتقادات ما در پدال از سیتروئن جواب داده و یه تکونی به بدن داده

    سدان جذاب و دلنشینیه ولی موتورش نگران کننده س!!!

    پاسخ
  7. فرهاد
    سوابق: (359 دیدگاه) ,

    توش چقدر داغونه
    ولی اگه واقعاً این جوری باشه باید آفرین گفت

    پاسخ
  8. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    ماشین قشنگی به نظر میاد
    قدرت موتور خوبی داره
    کلا سیتروین ماشینای خوبی داره

    پاسخ
  9. امیر
    سوابق: (332 دیدگاه) ,

    اگه از مشخصات فنیش بگذریم exterior design حرف نداره

    پاسخ
  10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    خیلی قشنگه .

    فقط ای کاش طول ماشین بیشتر بود و سقف کوتاه تر . اینجوری لوکس تر هم به

    نظر میرسید .

    ولی در هر حال بهتر از پژو داره کار میکنه .

    پاسخ
  11. علی
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    خیلی قشنگه موتورشم که ۳۰۰ اسبه عالیه
    پدال بهتر نبود یه عکسم از پشتش بزاری

    پاسخ
  12. علی
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    ولی با وجود ضعف پژو رنو
    سیتروئن هنوزهم یکی از به ترینای اروپا است
    اگر سیترئن نبود صنعت خودرو فرانسه چیمیشد?

    پاسخ
    1. ارمااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      پژو همچین خودروی بی کیفیتی نیست الان داره تو خیلی از کشورا خودرو هاش مونتاژ میشه درسته خودروهای خانوادگی بیشتر تولید میکنه،ولی تو بعضی از مسابقات خودروای کوچیکش حرف واسه گفتن دارن،همچنین اون خودرویی که واسه داکار اماده کرده که متاسفانه اسمش رو یادم نیست

      پاسخ
  13. امیر حسین
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    با سلام و با تشکر از نویسنده محترم سایت پدال. دوستانی که میگن چون توربو داره جای تعجب نداره خوب حرف شما تا حدودی درسته اما به یاد داشته باشید ما داریم توربو با توربو رو مقایسه میکنیم نه توربو با استوک واقعآ شاهکاره از 1600 سی سی و توربو بتونی 300 اسب بخار بگیری الان مزدا3 ام پی اس با یه موتور2.3 لیتری توربو تونسته263 اسب بخار بگیره یعنی به ازای هر لیتر 114 اسب بخار گرفته اما سیتروئن دی اس 5 ال اس ار از یه موتور1.6 لیتری توربو300 اسب بخار گرفته یعنی به اعزای هر لیتر 187 اسب بخار گرفته یعنی با600 سی سی حجم کمتر 37 اسب بخار بیشتر گرفته خودتون قضاوت کنید

    پاسخ
  14. وحید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    برای عید منتظر حضورش توی خیابونای تهران باشید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.