نسخه ویژه ای از DS3 به یاد قهرمانی در رالی جهانی

چیزی مانند قهرمانی‌های یک خودروساز یا راننده‌ی آن‌ها در مسابقات رالی جهانی نمی‌تواند بهانه‌ی خوبی برای تولید نسخه‌ی ویژه‌ای از یک خودرو باشد، و سیتروئن بسیاری از این قهرمانی‌ها را در کارنامه‌ی خود دارد. اگر چه، در سال 2013 تیم فولکس واگن و راننده‌ی فرانسوی آن‌ها سباستین اوژیه توانستند به مقام قهرمانی مسابقات برسند، بنابراین چه چیزی باعث تولید نسخه‌ی ویژه‌ی سیتروئن DS3 Racing در ژاپن شده است؟

Citroen DS3 Racing Japan
DS3 Racing Mat Gold

خوب، این خودروساز فرانسوی می‌گوید که آن‌ها با عرضه‌ی DS3 Racing Mat Gold قصد دارند تا قهرمانی‌های گذشته‌ی خود در مسابقات رالی جهانی را جشن بگیرند. از این مدل فقط 20 دستگاه تولید خواهد شد و هر کدام از آن‌ها قیمتی معادل 3.8 میلیون ین (برابر با 37 هزار دلار) خواهند داشت.

Citroen DS3 Racing Japan
Citroen DS3 Racing Japan

بدون در نظر گرفتن 10 میلی متر کاهش ارتفاع سیستم تعلیق خودرو، این پکیج فقط شامل تغییرات ظاهری و تزئینی خودرو می‌باشد. این خودرو به رنگ خاکستری مات بوده و تزئینات طلایی رنگی در بخش‌هایی از بدنه، سقف، و چرخ‌ها داشته و علاوه بر آن محافظ گلگیر و باله‌هایی از جنس فیبر کربن نیز دارد. دقیقاً همین رنگ‌ها در طراحی داخلی خودرو نیز به کار رفته است.


همانند مدل معمولی این خودرو، نسخه‌ی Mat Gold مجهز به یک موتور 1.6 لیتری توربو شارژردار با 204 اسب بخار نیرو می‌باشد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

17 دیدگاه

  1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    ظاهرش که خوبه! عجیبه با اینکه تعدادش خیلی محدوده، قیمتش پایینه !!!

    پاسخ
    1. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      دلیلش ساده است اینکه خارجی ها انصاف دارن همون چیزی که کارخانجات ما ندارن

      پاسخ
      1. sahand
        سوابق: (139 دیدگاه) ,

        آخه الان واقعاً چه ربطی داشت!؟!؟؟!؟
        میخواستی یه چیزی بگیا!

        پاسخ
        1. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          شما فکر کنم تو باغ نیستی 😀 کامنت من در جواب قسمت دوم جمله محسن بود

    2. محمد
      سوابق: (37 دیدگاه) ,

      ظاهر اين ماشين واقعا خوبه (حتى بدون طلا) اگر سايپا مى تونست بياره صد سال ماشين بود براش

      پاسخ
  2. MBS
    سوابق: (201 دیدگاه) ,

    ضبطش خیلی جای بیخودیه مثل رنو pk

    پاسخ
  3. محمد44
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    سلام دوستان ماشین چینی بخرید ولی ایرانی نخرید چون ماشین های ایرانی طراحی شون برای 20 30 سال پیشه نه سواری خوبی دارم نه خوشگلی دارن نه کیفیت با 30 40 45 ملیون میتونید لیفان 620 1800 سی سی جی 5 . ام وی ام 315 گیریت وال سی 30 سارینا دیار خودرو بخرید از محصولات ایران خوره و سایپا بهتره ؟

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      من هیچ کدوم ازونهایی که گفتی رو با ال ممد عوض نمیکنم .

      اگرم قرار به ماشین چینی باشه فقط جیلی و ام جی .

      ایران و المان

      پاسخ
  4. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    ایرانخودرو که حالا یادش افتاده داشبورد 405 رو جدید کنه!!!!
    فک کنم واسه تولیدش حداقل تا 20 سال دیگه دورخیز کردن بی لیاقت های عقب مانده

    پاسخ
  5. فقط BMW
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    سیتروئن یکی از برندهای خوبه دنیاست

    پاسخ
  6. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    این خبر رو تو سایت ارانیکو دیدم امیدوارم راست باشه و امیدوارم به صفر برسه تعرفه واردات خودروهای کم مصرف که الایندگی این خودرو ها منظورم خودروهای روز و استاندارد اروپا هست یک سوم ماشین های مثلا تولید داخل هست با این کار درامد دولت تو این بخش شاید به ظاهر پایین بیاد اما امار تصادفات دیه بیمه مصرف سوخت و خیلی چیزای دیگه خیلی خیلی پایین میاد که به نفع دولت هست اونم خیلی اینم متن خبر با لینکش

    یکصد و هشتادمین جلسه شورای رقابت در مورد بررسی تعرفه قیمت گذاری خودرو تشکیل و تصمیمات مهم خودرویی اتخاذ شد.

    شورای رقابت در جهت تنظیم و بهبود بازار رقابت مربوط به صنعت خودروی کشور به نحوی که موجب افزایش کیفیت و تعدیل قیمتها شود، تصویب کرد که تعدیل نرخ تعرفه خودروهای وارداتی را به شرح زیر به هیأت وزیران به همراه گزارش توجیهی پیشنهاد دهد:

    -خودروهای وارداتی تا 1500 سی سی ظرفیت موتور 30 درصد
    -خودروهای وارداتی بیش از 1500 تا 2000 سی سی ظرفیت موتور 35 درصد
    -خودروهای وارداتی بیش از 2000 تا 2500 سی سی ظرفیت موتور 40 درصد
    -خودروهای وارداتی بیش از 2500 تا 3000 سی سی ظرفیت موتور 70 درصد
    -خودروهای وارداتی بیش از 3000 سی سی ظرفیت موتور 100 درصد

    (در صورت وضع عوارضی علاوه بر تعرفه گمرکی، عوارض مزبور از نرخ های فوق کسر خواهد گردید.)
    – حذف موانع غیرتعرفه ای
    – در انحصار نبودن واردات
    – تعرفه واردات قطعات خودرو تغییر نمی کند.
    – کاهش پلکانى تعرفه ها.
    http://www.eranico.com/fa/content/20436/%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D8%AF

    پاسخ
  7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    این ماشین واقعا زیباست .

    منهای رنگش طراحیش خیلی خوبه . مخصوصا اون ستونی که پشت در همینطور رها

    شده . چه جوری اونو دراورده؟؟؟؟

    محشره .

    ایران و المان

    پاسخ
  8. مهسا فقط آلمان و ایتالیا
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    نه به این طراحی قشنگ خارجیش نه به این طراحی داشبوردش که آدمو یاد دهه 90 میندازه

    پاسخ
  9. saied
    سوابق: (829 دیدگاه) ,

    زیبا شده 🙂 ولی از سیترون خوشم نمیاد

    پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    خوبه ولی دیگه نه اینقدر….. داخلش هم از بیرونش خیلی بهتره. اما در کل ماشین قابل قبولیه…..

    پاسخ
  11. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    تا حدی خوبه ولی دیگه نه اینقدر….. داخلش هم از بیرونش خیلی بهتره. اما در کل ماشین قابل قبولیه…..

    پاسخ
  12. احمد.ف
    سوابق: (463 دیدگاه) ,

    نمیدونم هر کار میکنم از ماشینای سیتروئن خوشم نمیاد. همش قیافه است عملکرد و استهلاک ضعیف!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.