هیولای آمریکایی، اولین تجربهٔ رانندگی با شورولت کامارو ZL1 مدل 2017

سوار بر قدرتمندترین کاماروی تاریخ

سرانجام انتظارها به پایان رسید و توانستیم برای اولین بار رانندگی با نسل جدید شورولت کامارو ZL1 را تجربه کنیم. خودرویی فوق‌العاده سریع و وحشی که قدرتمندترین کاماروی تاریخ محسوب می‌شود. ZL1 جدید در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت عرضه می‌شود و از پیشرانهٔ بسیار نیرومند کوروت Z06 استفاده می‌کند؛ یعنی یک پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ با 650 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور. شورولت برای انتقال این نیروی عظیم دو گیربکس مختلف ارائه کرده است. گیربکس اول یک نسخهٔ گشتاور بالا از همان گیربکس شش سرعتهٔ دستی کامارو SS است. مجموعه‌ای از دنده‌های مناسب موجب شده تا ZL1 با این گیربکس دستی در دندهٔ یک به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که دنده‌های پنجم و ششم اووردرایو هستند.

2017-chevrolet-camaro-zl1-110-876x535

اما گیربکس دوم یک واحد 10 سرعتهٔ اتوماتیک است که به‌صورت مشترک توسط فورد و جنرال موتورز توسعه پیدا کرده است. در ساخت این گیربکس سرعت تعویض دنده در اولویت بوده است به همین دلیل مهندسین شورولت زمان تعویض دنده در این گیربکس 10 سرعته را با گیربکس‌های دوکلاچهٔ پورشه 911 کاررا S و مک‌لارن MP4-12C مقایسه می‌کنند. این گیربکس 10 سرعته با استفاده از یک مبدل گشتاور خاص ZL1، قطعات کلاچ، بلبرینگ‌ها و نرم‌افزارها توانایی دستیابی به چنین ادعایی را دارد. قابل‌توجه‌ترین ویژگی این گیربکس این است که می‌تواند همواره تقریباً موتور را در قوی‌ترین محدودهٔ خود نگه دارد. هنگامی‌که به نهایت توان موتور نیاز داریم، گیربکس 10 سرعته با حالتی عصبی، بی‌امان تمام نیرو را تحویل می‌دهد.

2017-chevrolet-camaro-zl1-125-876x535

چهار حالت رانندگی مختلف برای کامارو ZL1 جدید در نظر گرفته شده است که بر تمامی رفتارهای خودرو تأثیر دارند. این حالات عبارت‌اند از سِیر، اسپرت، پیست و برف/یخ. گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک هم تمامی وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهد و راننده را آزاد می‌گذارد تا با فرمان و ترمز بازی کند اما اگر بازهم می‌خواهید خودتان دنده‌ها را تعویض کرده و از آن لذت ببرید، باید گیربکس شش سرعتهٔ دستی را انتخاب کنید. کمک‌فنرها و دامپرهای الکترومغناطیسی به‌صورت استاندارد در ZL1 ارائه می‌شود. این سیستم با همکاری با سیستم کنترل کشش که گشتاور کاملاً دقیقی را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند، عملاً هرگونه انحرافی را از بین می‌برد.

2017-chevrolet-camaro-zl1-105-876x535

ZL1 جدید همچنین توانست در پیست نوربرگ‌رینگ هم رکوردشکنی کند به‌گونه‌ای که با ثبت زمان 07:29:60 ثانیه یک دور 20 کیلومتری جهنم سبز را طی کرد که 11 ثانیه بهتر از نسل قبلی است. ZL1 خودرویی چهارشانه، باابهت و شگفت‌آور است. گلگیرهای جلوی آن از هر طرف 1.5 سانتیمتر عریض‌تر از SS هستند تا رینگ و لاستیک‌های بزرگ‌تر را در زیر خود جای دهند. دماغه و کاپوت خودرو نیز با مدیریت آئرودینامیک و همین‌طور توجه به هوا رسانی به موتور و ترمزها طراحی شده است. ZL1 جدید حدود 2 درصد سطح جلویی کمتری نسبت به نسل قبلی دارد که در کنار 70 اسب بخار قدرت بیشتر در سرعت‌های بالا موجب بهبود عملکرد می‌شود.

2017-chevrolet-camaro-zl1-101-876x535

جنرال موتورز هنوز حداکثر سرعت نسل جدید کامارو ZL1 را اعلام نکرده است اما با توجه به اینکه نسل قبلی به حداکثر سرعت 296 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کرد انتظار داریم که این مدل توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت را داشته باشد. رینگ‌های این قلدر آمریکایی 20 اینچی هستند که در جلو با لاستیک‌های 285 و در عقب با لاستیک‌های 305 پوشیده شده‌اند. یک‌بار دیگر شرکت گودیر تأمین‌کنندهٔ لاستیک‌های ZL1 است و مهندسان این شرکت تایرهای ایگل F1 سوپراسپرت را اختصاصاً برای ZL1 طراحی کرده‌اند.

2017-chevrolet-camaro-zl1-109-876x535

دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی مشابه کامارو Z28 قبلی در ZL1 جدید ارائه نشده‌اند و جنرال موتورز در آن از همان ترمزهای آهنی استفاده کرده است. ترمزهایی که در جلو 15.4 اینچی با کالیپرهای شش پیسونهٔ برمبو هستند؛ اما حتی با وجود ترمزهای سنگین، استفاده از پلت‌فرم آلفا در ZL1 جدید کاهش وزن 100 کیلوگرمی را نسبت به قبل به دنبال داشته است به‌گونه‌ای که نسل جدید شورولت کامارو ZL1 در صورت استفاده از گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک 1791 کیلوگرم وزن دارد که هرچند چندان سبک نیست اما سریع‌تر شده است. شورولت می‌گوید نسخهٔ کوپهٔ این خودرو در 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند و مسافت 400 متر را هم در 11.4 طی می‌کند.

شورولت نمونهٔ کوپهٔ ZL1 جدید را با قیمت 62,135 دلار برای فروش عرضه کرده است درحالی‌که نسخهٔ کابریولت آن در بهار سال آینده عرضه می‌گردد؛ اما در مورد نتیجه‌گیری از اولین تجربهٔ رانندگی با کامارو ZL1 مدل 2017 باید گفت که باعث تعجب نیست که این خودرو تمامی درخواست‌های راننده را به‌خوبی انجام می‌دهد. خودرویی وحشی و سرکش و درعین‌حال قابل‌کنترل. ZL1 قطعاً یکی از شادی‌های بزرگ برای علاقه‌مندان به خودرو است؛ و درنهایت می‌توان گفت کاملاً عادلانه است که بگوییم شورولت کامارو ZL1 جدید یکی از باارزش‌ترین خودروهایی است که تاکنون ساخته شده است.

2017-chevrolet-camaro-zl1-111-876x535

مشخصات فنی

Chevrolet Camaro ZL1 2017
ترکیب موتور جلو/محور عقب/2 در کوپه
ظرفیت سرنشین 4 نفر
قیمت پایه 62,135 دلار
پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت 650 اسب بخار
گشتاور 880 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی/10 سرعته اتوماتیک
فاصلهٔ محوری 2.81 متر
طول/ عرض/ ارتفاع 4.83/1.90/1.34 متر
وزن خالص 1791 کیلوگرم
ظرفیت صندوق بار 255 لیتر
شتاب صفر تا 96 3.5 ثانیه
مسافت 400 متر 11.4 ثانیه
حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت (تقریبی)
مصرف سوخت 15.6 لیتر (ترکیبی)

 

منبع: Car&Driver

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

41 دیدگاه

  1. Bavaria
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    آنچه همه خوبان دارند ، تو یکجا داری
    .
    .
    .
    .
    فقط اینکه با قربیلک فرمونش حال نمیکنم☺

    پاسخ
    1. ونوم
      سوابق: (404 دیدگاه) ,

      عکس شماره ی 4 پیشرانش یه حس خوبی میده عجب حس خوبی

      پاسخ
      1. Daniel
        سوابق: (278 دیدگاه) ,

        در عجبم که داش علی (شوی نوا) خبری ازش نیست… .

        پاسخ
        1. madjid
          سوابق: (3753 دیدگاه) ,

          علی نوا طوفانی میاد.
          اگر بیاد 20 تا کامنت میذاره . ( ما لذت میبریم )
          اگر نیاد هیچ چی.

        2. تصویر پروفایل AMG GT
          AMG GT
          سوابق: (28 دیدگاه) ,

          این جمله عالی بود::: درنهایت می‌توان گفت کاملاً عادلانه است که بگوییم شورولت کامارو ZL1 جدید یکی از باارزش‌ترین خودروهایی است که تاکنون ساخته شده است.

        3. ASTON MARTIN
          سوابق: (12 دیدگاه) ,

          ولی مصرفش بالاس

    2. Daniel
      سوابق: (278 دیدگاه) ,

      ی جایی خوندم نوشته بود وقتی فورد اولین مدل موستانگ (به معنی اسب) رو زد چند سال بعدش شورولت اولین مدل کامارو برای رقابت تولید کرد که به فرانسوی معنیش میشه شکارچی موستانگ( منظورش نژادی از گرگ بوده که به اسب های وحشی و آزاد حمله ور میشدن).
      اگر حقیقت داشته باشه واقعا برازندس اسمش… .

      پاسخ
    3. مجید
      سوابق: (468 دیدگاه) ,

      من در عجبم که چرا GM برای این هیولا ترمز سرامیکی نگذاشت؟؟؟؟؟؟؟اما همه این ها به کنار گیربکس 10 سرعته منو به فکر برده!!!!!!!!!!فکرش رو بکن!!!!!!!!!خیلی دلم میخواست بدونم چجوریه تو عمل.

      پاسخ
      1. madjid
        سوابق: (3753 دیدگاه) ,

        .
        مجید (454 کامنت) = یکی از دوست داشتنی ترین و مثبت ترین کاربران پدال.
        میخوامت رفیق.

        پاسخ
        1. Daniel
          سوابق: (278 دیدگاه) ,

          مجید میگم داش مهران نیستش؟؟؟؟

        2. madjid
          سوابق: (3753 دیدگاه) ,

          هیچ کس نیست دانیال جان !
          مهران عزیز که جای خود داره.
          فقط چند نفر هستیم که کامنت میذاریم.
          پست سئات لئون رو ببین.
          یک زمانی سر کامنت اول دعوا بود.
          الان بعد از 8 ساعت هیچ کس هیچ کامنتی نذاشته بود.

        3. مجید
          سوابق: (468 دیدگاه) ,

          ارادت رفیق!
          لطف داری

    4. X FIVE M
      سوابق: (18 دیدگاه) ,

      قربیلکش خوبه به اتاقش میاد

      پاسخ
    5. ارش
      سوابق: (153 دیدگاه) ,

      حیف ورود خودرو امریکایی را به منطقه ازاد بسته اند😢😢

      پاسخ
  2. رضا
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    اندازه رینگ هارو درست نزدید

    پاسخ
  3. سامان اذری
    سوابق: (1474 دیدگاه) ,

    بازم پدال قاطی کرده
    امروز 5 تا نظر نوشتم هیچ کدوم ثبت نشدن انگار هیچ نظری ننوشتم حتی میرم پنل کاربری اونجا هم خبری نیست:(
    اح

    پاسخ
    1. SCUDERIA ITALIA
      سوابق: (3753 دیدگاه) ,

      سامان جان ممکنه وقت نشه بیام تو اون صفحه ی ناامن ترین خودروها کامنت های زیبا و خوبت رو بخونم.

      اول میخواستم برای فوت یکی از دوستات در حادثه ی قطار تسلیت بگم.

      ثانیا خواستم بگم در اون صفحه بیشتر قصدم شوخی بود. البته انکار نمیکنم دیدن رقبای ژاپنی و ندیدن آلمانی ها من رو خوشحال کرد.

      شاد باشی

      پاسخ
      1. madjid
        سوابق: (3753 دیدگاه) ,

        یک کامنت طولانی برات نوشتم نمیدونم چرا رفت واسه تایید
        تیکه تیکه اش میکنم تا حتما بخونی.

        پاسخ
    1. madjid
      سوابق: (3753 دیدگاه) ,

      .
      چشم حتما برات دعا میکنم.
      ان شا الله برنامه دارم هر چی زودتر برای زیارت ولی نعمتمون برم.
      این شب ها خیلی مقدس و ارزشمنده.
      حتما برات دعا میکنم.

      پاسخ
    2. madjid
      سوابق: (3753 دیدگاه) ,

      شما هم برای من دعا کن.
      مشخصه که دلت خیلی پاکه.

      پاسخ
        1. madjid
          سوابق: (3753 دیدگاه) ,

          نه خدا نکنه کینگ جان.
          میدونی پدال از معدود سایت هایی هست که کامنتها برای تایید نمیرن.
          برای اینکه یک وقت خدای نکرده کسی حرف نامربوطی نزنه و برای خودش و سایت مشکلی پیش نیاد بعضی لغت های خاص رو اگر در کامنتت به کار ببری میره واسه تایید. مثلا لغت ” ما در” . امکان نداره شما ازین لغت استفا ه کنی و کامنتت نیاز به تایید پیدا نکنه. به نظر من که خیلی خوبه. هر چند شعور کاربران ماشالله بالاست و خیلی کم پیش میاد کسی حرف نامربوط بزنه.
          ما هم از کلمات خاص استفاده کردیم. درسته حرفامون کاملا مثبت هست.

      1. رامکال
        سوابق: (195 دیدگاه) ,

        آقا مجید یک دعایی هم برای صاحب عکست بکن که خیلی دوستش دارم واقعا حقش نبود که این اتفاق واسش بیافته.

        پاسخ
        1. madjid
          سوابق: (3753 دیدگاه) ,

          .
          ان شالله مایکی جون به زودی خوب میشه.
          خیلی بدم میاد کسی دیگه سراغی ازش نمیگیره.
          قبلا ها تو گوگل تا michael میزدی پیشنهاد اولش همین شوماخر بود.
          الان بعد از michael تا sch هم تایپ میکنم بعد اسم مایکی میاد.

          خیلی شرم آوره…
          انگار قهرمانان هم فراموش میشن…

    3. Daniel
      سوابق: (278 دیدگاه) ,

      کینگ(محمدرضا) ی چند روزیه از دستت دلخورم!!!!!!!!!!!
      چرا 918 رو از کنار اسمت پاک کردی؟؟؟

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل ASA
    ASA
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    اولین جایی که از طراحی شورولت خوشم اومده. خیلی کامله واقعا

    پاسخ
  5. بنتلی
    سوابق: (1045 دیدگاه) ,

    چقد خوبه این…با اینکه از طراحی داخلی موستانگ بیشتر خوشم میاد مخصوصا نسبت ب قربیلک فرمان کامارو ولی ب نظرم طراحی خارجی بسیار خوبی داره…البته طراحی خارجی موستانگ هم عالیه…از نظر فنی هم دیگه بحثی باقی نمیمونه…قیمتش هم مثه همیشه نسبت ب مشخصات فنی اون خیلی مناسبه…درکل نمیشه این سه تا برادرو از هم جدا کرد…کسی ک یکی ازین سه تارو دوس داشته باشه ب احتمال زیاد نمیتونه اون دوتا رو نادیده بگیره…من ک ب شخصه از هر سه اینا خوشم میاد ولی علاقم نسبت ب موستانگ یکم بیشتره

    پاسخ
  6. sadegh
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    عکسا جون میده واسه بک گراند!!!

    پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (330 دیدگاه) ,

    دنده یک 96 کیلومتر خیلی خفنه بابا من همیشه کامارو رو دوست داشتم الان که دیگه دیوونش شدم ولی انصافا مصرف سوختش خیلی بالاست برای مصارف هر روزه خیلی مناسب نیست

    پاسخ
  8. Radison
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    ینی وجدانن دیوونه ام کردی!!!! از امشب هرشب خوابتو بینوم…

    پاسخ
  9. USA & JAPAN
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    چقدر جلو پنجرش خوشگلهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    اخرت ماشین

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    عالیه اما همچنان ماستنگ شلبی GT500 سوپراسنک نسل قبل، پرچمش بالاست؛ نسل جدیدش بیاد، غوغا میکنه 🚦

    پاسخ
  11. mori.ca
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    @ Daniel

    Chevy responded to these claims with their typical verve. They released a statement saying, “A Camaro is a small, vicious animal that eats Mustangs.” Years would pass before Chevy finally came clean about the origin of the name “Camaro”–they made it up, and they just thought it sounded cool.

    پاسخ
  12. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    عجب چیزیه. شاهکاریه واسه خودش.

    پاسخ
  13. TRX
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    دقت کردید چراغ های آمریکایی ها داره چشم بادومی میشه درست برعکس ژاپنیا جدید!
    اون از موستانگ این از کامارو
    خانواده ی جنرال موتور و فورد هم تقریبا همینطورین

    پاسخ
  14. Shahin uscars
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    سلطان 👑👑👑 واقعا لذت بردم معرکست.. ابهتو اخمشو خیلی دوست دارم .. مصرفشم نسبت به قدرت موتور قابل قبوله

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.