درگ با بلیزر 8 ثانیه ای [ویدئو]

در سری مسابقات Truck Madness که در شهر هوستون در ایالت تگزاس (چه جایی بهتر از آنجا ؟!) برگزار می شود، آقای Daniel Burk با یکی از سریع ترین پیکاپ های جهان آمده بود که ظاهرا بدون جفت چرخ زدن نمی توان آنرا حرکت داد . . . !

[jwplayer mediaid=”61146″]

 

بر روی این بیلزر K5 یک پیشرانه 6.8 لیتری نصب شده که قادر به تولید 900 اسب بخار است اما وقتی نیتروژن به درون سیلندرهای هشت تایی آن اسپری می شود بازهم قدرت 400 اسب بخار دیگر افزایش یافته تا بدین ترتیب فقط رنجرر 1600 اسبی از پس این هیولای آمریکایی برآید. دیگر رقبای بلیزر در این ویدئو، دو سیلورادویی هستند که یکی 1300 اسبی و دیگری 1700 اسبی است.

48 دیدگاه

  1. carbonado aventador
    سوابق: (3637 دیدگاه) ,

    اين هم جواب دوستي كه هي شتاب شتاب مي كنه!!!!!

    پاسخ
    1. 50-GTR
      سوابق: (473 دیدگاه) ,

      چه ربطی داره قضیه شتاب و تیونینگه برو درگ nissan juke& bugatti veyron-رو ببین– اینم در جوابه شتابت

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود.

        خودت انصاف داشته باش .

        این درگی که میگی منصفانه است؟؟؟

        ایران و المان

        پاسخ
  2. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    لامصب چه شتابی داره

    معلوم نیست مصرفش چقدره!!!!

    پاسخ
  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.

    چه خبره 1600 اسب بخار؟؟؟؟

    مگه جنگه؟؟؟

    ایران و المان

    پاسخ
    1. BMW
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      برو 114اسب بخار بیشتر نداریم تو دنیا

      پاسخ
  4. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    اینا باید با اون وانت که با موستانگ درگ گذاشت، مقایسه میشدن!

    درکل این جور ماشینها واقعا بد صدا هستند، منکه اصلا خوشم نمیاد!

    پاسخ
    1. carbonado aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      من موندم جطور آسفالت آتيش نكرفت . 1600اسب كم نيست . يه جا خوندم كه وقتي راه مي افتن زمين به قدرت3.8در مقياس ريشتر مي لرزه !!!!!محمد حسين

      پاسخ
  5. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    میگن قدرت بوگاتی با یه جت متوسط برابری میکنه.
    پس این چیکار میکنه؟؟

    پاسخ
  6. ALi.sd
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    با این خریت ها ها حال نمیکنم ،

    شما اگه میخواین قدرتتون رو نشون بدین تو بخش تکنولوژی ساخت نشون بدین ،

    نه این کارا ، یکم منطقی بودن هم بد نیست ،اهداف ژاپن رو ببین ، اهداف

    اینارو ببین . ژاپن موتور 3 سیلندر میزنه که قابل حمل هم هست ، 400 اسبم

    قدرت داره و اعلام میکنه تکنولوژی ساختش از فرمول یک هم بیشتره اونوخ اینا …

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      جایزه موتور سال 2013 = انجین 1 لیتری فورد!
      در ضمن عقل کل.دانشمند.استاد.همه چیز دان.ویکی پدیا. اینا اومدن واسه تفریح دارن اینکارارو میکنن!چه ربطی به هدف و برنامه داره؟یارو پولش رسیده این کارو کرده!
      بعضی وقتا آدم از بعضی از کامنت ها آنچنان لجش میگیره که دوست داره ….

      پاسخ
      1. ALi.sd
        سوابق: (51 دیدگاه) ,

        آخه … چرا ژاپن از این کارا نمیکنه ؟

        چرا آلمان برا تفریح نمیاد رو بی ام دبلیوش نیتروژن 400 اسبی

        بذاره، بعدشم من نظرمو کاملا منطقی گفتم ، شما زر زر مفت نکن .

        پاسخ
        1. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          بی ادب نشو.در همه جای دنیا این کارا رو میکنن!والا من دیدم توآلمان ماشین های تقویت شده مثل همون c کلاس 900 اسبی یا یه آئودی آ4 800 (یا بیشتر ،درست یادم نیست).این کار ها در تمام دنیا انجام میشه! یکی از آلمان باز ها بیاد اینو توجیح کنه آلمانی ها هم ماشین هاشونو تقویت میکنن! تازه آلمان ها خیلی هم بهتر تقویت می کنن…..

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          توجیه منظورم بود ببخشید.

        3. ALi.sd
          سوابق: (51 دیدگاه) ,

          خب اعصاب آدمو خورد میکنن دیگه ، یه طراحی درست و درمون ماشیناشون نداره ، فقط میان horse power رو میبرن بالا ، دیگه به هیچیشم کاری ندارن .
          خودم توجیهم فقط خواستم اعصابمو با این حرف آروم کنم!

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود.

        البته زیگما جان ، فورد هم موتورهای اکو بوست را با کمک زیر

        مجموعه ی دانشگاه اخن المان ((( شرکت AVL ))) ساخته است .

        ((( ایران و المان )))

        پاسخ
        1. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          اگه بنا بر همکاری باشه که روابط بنز و ب ام و و …. با دانشگاه میشیگان و تاسیسات عظیم تست و طراحی خودرو این دانشگاه از تمامی این روابط(!)بیشتره…..

    2. میلاد
      سوابق: (208 دیدگاه) ,

      شما ژاپنی باز ها هم که همیشه با همه ی عالم و آدم جنگ و دعوا دارین.
      اصن ژاپنیا خدا و آمریکایا خر و اهل خریت.راضی شدی؟
      ولی من ذره ای از علاقه م به آمریکایی کم نشده و نخواهد شد 😀

      پاسخ
  7. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    یه سوال.با گیربکس اینا چیکار میکنند که تحمل این همه نیرو رو داره؟

    پاسخ
    1. carbonado aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      جعبه دنده هاش خيلي خاصه، من ديدم جعبه دنده هايي كه 1600Neرو تحمل مي كنه بغير از ويرون . ولي قيمتش اندازه ي آونتادوره!!!!!!!!

      پاسخ
      1. هادی
        سوابق: (170 دیدگاه) ,

        تو ایران هم جونا دور هم جمع میشن شمع ایریدیوم رو پراید نصب میکنن 😀
        نه شوخی کردم تو تهران دیدم از این کارا میکنن نه به این وسعت طرف با پراید پنامرا رو خار خفیف میکرد

        پاسخ
  8. saied
    سوابق: (818 دیدگاه) ,

    خش به حالشون که همه جور سرگرمی در اختیار دارن .

    پاسخ
  9. 50-GTR
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    اون همه هم زیاد نیست نسبت به ماشینای دیگه که تیون میشن با حجم موتور کمتری همین اسب بخارو میدن

    پاسخ
  10. Kurosh
    سوابق: (311 دیدگاه) ,

    دیوونه کننده بود…
    دمتون گرم…
    خیلی حال دادین…

    پاسخ
    1. 50-GTR
      سوابق: (473 دیدگاه) ,

      بری کوه اونجارو کلا شخم میزنه میشه راهه صاف

      پاسخ
  11. hosseindark
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    هههههه
    به قول مازندرانی ها (((عموووو هوای سررررررررررر)))

    پاسخ
  12. SAEED
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    سلام.
    پسر حتی خوندن ی مقاله ک این اسب بخارا توش نوشته شده باشه ب آدم هیجان میده!!!

    پاسخ
  13. داریوش . فقط آمریکا . فقط شورولت
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    تنها ماشین هایی که تو دنیا تک چرخ ( بلند شدن چرخ های جلو ) میزنن آمریکایی هستند چون شاسی هاشون حسابی قدرتمند هستند و تنها ماشین هایی هم که از این سیستم های هایدرولیک میبندن و چرخ ها رو بالا پایین میکنن هم آمریکایی هستند لاصمب چه هیولایی هست این خوراکه باهاش بری جاده چالوس 😀
    عزیزی که میگی ژاپن زاپن زاپن . زاپن صنعت خودرو سازیش قوی هست و کسی هم نمیگه نیست ولی اینجا بحث سر ماسل کارهای آمریکایی هست نه اسپرت های ژاپنی یه مقدار عقل و منطق هم خوبه خداوکیلی

    پاسخ
    1. شروین
      سوابق: (517 دیدگاه) ,

      سلام جناب داریوش فقط امریکا فقط شورولت. غرض از مزاحمت عرض ارادت به شما و همه ی امریکایی باز هاست. هر چند من زیاد کامنت نمیذارم تو این سایت اما هستم باهات…

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        اگه میگی فقط آمریکا بگو ولی نه شورلت. فقط دوج و پونتیاک خدابیامرز.

        پاسخ
  14. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    این کلیپ ذهن منو مشغول کرده.
    دوستان با سواد بگن ما که بلد نیستیم!(خیر سرمون باسوادیم یعنی!) برای بدست آوردن نیروی g وارده بر بدن باید از فرمول خاصی استفاده کرد یا اینکه باید با دستگاه اندازه گرفته بشه؟ بعد اینا این فشار بهشون وارد میشه کمرشون دردی چیزی نمیگیره؟

    پاسخ
    1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
      سوابق: (1422 دیدگاه) ,

      البته که ماهم اگه باسواد بودیم،الان اینجا نبودیم 🙂
      ببخشید دوستان میدونم که خیلی از شما هم این هارو میدونید ولی خب دوست داشتم کامل بگم.

      طبق قانون دوم نیوتن: نیرو یعنی جرم ضرب در شتاب. که اگر واحد جرم کیلوگرم باشه و واحد شتاب متر بر مجذور ثانیه،این فرمول نیرو رو برحسب نیوتن میده.منظور از نیروی وارد به راننده یعنی جرم راننده(یا بخش خاصی مثل گردن یا ستون فقرات) ضرب در شتاب که میزان نیروی وارد به بدن بدست میاد.
      برای اندازه گیری شتاب، دستگاه شتاب سنج وجود داره که شتاب لحظه ای رو نشون میده، ولی خب اگه بخوایم بدون دستگاه هم میشه تخمین زد.شتاب متوسط یعنی نسبت تغییرات سرعت به تغییرات زمان،فرض میکنیم یک ماشین درعرض 2.5 ثانیه از سکون به 100km/hبرسه در این صورت شتاب متوسط میشه 100تقسیم بر 2.5 یعنی 40 متربرمجذورثانیه. ازون جایی که شتاب گرانش زمین حدود 9.81 متر بر مجذورثانیه هست،شتاب ماشین حدودا معادل 4 جی میشه! این شتاب افقی هست که میزان تحمل کردنش برای انسان خیلی بیشتر از شتاب عمودیه! درمورد شتاب عمودی مثل شتابی که به خلبان ها وارد میشه یا افراد داخل ترن هوایی، بدن انسان معمولی میتونه تا4-5 جی رو تحمل کنه البته به شرطی که زیر 10 ثانیه باشه! اما در مورد اینکه ستون فقرات و گردن تا چه شتاب افقی رو میتونن تحمل کنن من اطلاعی ندارم باید از یک بیومکانیک بپرسی! (اما مطمئنا به طرز قرارگرفتن کمر و گردن هم خیلی ربط داره!)

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        آفرین به این همه هوش و ذکاوت .
        تشکر به خاطر پاسخ

        پاسخ
    2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
      سوابق: (1422 دیدگاه) ,

      بیشترین شتاب افقی رو هم رانندگان فرمول یک تحمل میکنند که بعضی وقتها تا 4.5 الی 5 جی میرسه! تو این شتاب، داد هر طور آدمی درمیاد 🙂

      پاسخ
      1. carbonado aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        محسن جان اينى كه مي فرماييد شتاب عمودي أي كه إنسان تحمل مي كنه 4-5جي هست درسته،در اين حرفي نيست.من تو برنامه كه به سقوط هوابيما مي برداخت،سرنشينانش شتاب 7-8جي رو تحمل كردند و تا موقع تصادف زنده ماندند كه خود دانشمندان هم تعجب كرده بودند!!!!!محمد حسين

        پاسخ
        1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
          سوابق: (1422 دیدگاه) ,

          بله محمدحسین جان، بنده هم عرض کردم انسان معمولی میتونه تا 4-5 جی رو تحمل کنه!(تحمل و نه زنده ماندن!) وگرنه خلبانهایی هستند که میتونند تو شتاب 9جی! مکعب روبیک رو حل کنند! و خلبانهایی هم بودند که برای لحظاتی شتاب 12جی! به اونها وارد شده و بیهوش شدند اما زنده موندند!

  15. امید
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    دوست عزیز شما چرا فکر می کنی این ماشین ها تکنولوژی ندارند؟
    مگر تکنولوژی فقط در کوچک ساختن تعریف می شود؟
    لطفا به نکات زیر دقت کنید، حنما نظرتون تغییر می کند:
    به سیستم خنک کنندگی این غول فکر کن
    چرا لاستیک ها آتش نمی گیرد
    چه فشاری روی پیستون و شاتون وارد میشه اونم تو حالت مسابقه
    و خیلی پارامترهای دیگه باعث رقابت در ساخت قطعات با تکنولوژی قوی تر می شه.
    اتفاقا این مسابقات و به قول شما خریت ها خوب قطعات و ماشین ها رو به چالش می کشه.

    پاسخ
  16. sorena330
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    توایران فقط یک درصد غنی بی غم با ماشین های گذر میرن اسلالوم ولی تو ایالات متحده این مسابقه های تیونینگ و درگ حتی برای دبیرستانی ها هم برگزار میشه و در نهایت صلح اتفاقا پلیس هم در این رقابت ها شرکت میکنه،
    ما دبیرستانی بودیم از استرس کنکور و نهایی شب و روز نداشتیم،اینا چی…
    –جبر جغرافیایی–

    پاسخ
  17. شروین
    سوابق: (517 دیدگاه) ,

    متاسفانه ما ایرانیا یاد گرفتیم همه چیز رو فقط با ذهن خودمون می سنجیم. برا همین بعضیا میان میگن اینا تکنولوژی نیست و خریته و معنا نداره و هرچی. در حالی که هر کشوری فرهنگ و علایق خاص خودش رو داره. تو امریکا نسکار از فرمول یک بیشتر طرفدار داره. این به معنای بهتر یا بدتر بودن سطح کیفی خود ماشینا یا مسابقه یا تکنولوژی هرکدوم نسبت به اون یکی نیست. هرچیزی جای خودش رو داره. مسابقات درگ هم تو امریکا طرفدارای خودش رو داره و به اندازه کافی هم جذابیت داره.

    پاسخ
  18. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    بازهم یک آلمانی دیگر در بَک گراند پدال!

    عکسـه هم خیلی بی کیفیت ـه! پیکسلاش از مانیتور هم میزنه بیرون!

    پدال اگه منو + زیگمارو دوست داری عکس بک کراند رو از LowRider های آمریکایی بذار. . . . .

    پاسخ
  19. وحید
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    ای بابا این حرفا چیه!!!به جای اینکه ببینین و لذت ببرید، دارید واسه هم تند و تند کلاس میذارید.خوب بابا اینا چه ربطی بوگاتی و نیسان و کوفت و زهر مار داره؟ عزیز من اصلا شتاب صفر تا صد اینا حدود 1 ثانیه هست.همین که 4 تا بازی نید فور اسپید بازی میکنن(بعضیها البته)جو میگیرتشونو میخوان یه دستو پنجه ای هم با ماشینای اون بازی نرم کنن.این ماشینا(هیولاها)اصلا قابل رقابت با هیچی نیستن.من خودم به شخصه ویدیو کونیگسگ با یکی از همین هیولاها رو دیدم، اصلا وقتی درگ شروع میشد اون هیولا رسیده بود آخر خط.از این ویدیوها فراوون.ببینین و لذت ببرید.این ماشینارو خیلی تیون میکنن.ضمنا باید به اطلاع بعضی ها برسونم که ماشینهای سوپر اسپرت رو تو هر جای دنیا اگه سوار شی بهت چپ چپ نیگاه میکنن.مثلا فکر کردین اگه اینجا هم همه چی آزاد بشه هر کی میره یه بوگاتی میخره؟؟؟ اینقدر سادگی و نداشتن آگاهی هم دیگه خیلی بده. بای بای

    پاسخ
    1. 50-GTR
      سوابق: (473 دیدگاه) ,

      همه که مثل شما نیستن تو خونشون 100 تا سوپر اسپرت داشته باشن هر روز با یکیشون برن بیرون………………………..

      پاسخ
      1. وحید
        سوابق: (84 دیدگاه) ,

        عزیزم خوب عکسی گذاشتی.منم میدونستم سنی نداری،ولی نه تا این حد.

        پاسخ
  20. ESI
    سوابق: (389 دیدگاه) ,

    این امریکای ها کارائی میکنند که مغزمون هنگ کرد

    پاسخ
    1. سعید_131
      سوابق: (175 دیدگاه) ,

      خوب ایرانیام کاری میکنن که مغز ادم هنگ میکنه! 🙂

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.