رونمایی رسمی شورولت کامارو کانورتیبل

فرانکفورت 2013: تقریباً بعد از گذشت 20 روز از انتشار اولین تصاویر کامارو کروک، شورولت به طور رسمی این ماشین را در فرانکفورت رونمایی کرد.

2014 Chevrolet Camaro Convertible live in Frankfurt
2014 Chevrolet Camaro Convertible live in Frankfurt

این خودرو به صورت گسترده ای بروز شده است، نمای جلو کاملاً تغییر کرده که از موارد آن می‌توان به تعویض چراغ‌ها، سپر های جدید و طراحی مجدد جلو پنجره جهت بهبود گردش هوا اشاره کرد. همچنین این خودروی عضلانی با هود مناسب، اسپویلر جدید و دیفیوزر عقب آیرودینامیک خوبی برای خود مهیا کرده است. البته چراغ‌های باریک عقب هم یکی دیگر از تغییرات این خودرو است.


فضای داخلی نیز ارتقا یافته، و یک فرمان جدید، ابزارها تجدید نظر شده و سیستم سرگرمی MyLink با نمایشگر 7 اینچی لمسی به چشم می‌خورد.
در اروپا این خودرو با دو نوع موتور 6.2 لیتری V8 عرضه خواهد شد. مدل‌های دنده دستی با موتور V8 LS3 عرضه می‌شوند که این موتور قادر است 432 اسب بخار قدرت و 569 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در حالی که مدل اتوماتیک مجهز به موتور V8 L99 و می‌تواند 405 اسب بخار قدرت و 556 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. این خودرو با گیربکس شش سرعته دستی دارای شتاب 5.4 ثانیه و با گیربکس اتوماتیک دارای شتاب 5.6 ثانیه است.


این خودرو برای فروش اروپا در سال آینده عرضه خواهد شد که قیمت آلمانی آن حدود 44.990 یورو است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

29 دیدگاه

  1. HASSANBMW
    سوابق: (401 دیدگاه) ,

    شتابش نسبت به قدرتش خیلی خوبه!!!
    فقط من آرزو دارم یه بار سوار ماشین آمریکایی بشم مثل این ها!!!

    پاسخ
    1. km
      سوابق: (681 دیدگاه) ,

      دوستان بنظرتون مدل 2013 قشنگتر نبود؟؟ البته اینم باید از نزدیک دید

      پاسخ
    2. فرامرز
      سوابق: (743 دیدگاه) ,

      اتفاقاً شتابش نسبت به قدرتش معمولی هست. واسه مقایسه پورشه کایمن 3.4 لیتری که 321 اسب بخار قدرت داره شتاب 5.0 ثانیه داره. یه مشکل دیگه ای که ماشین های آمریکایی تو اروپا باهاش مواجه میشن مصرف بالا و استهلاک بیشتر نسبت به محصولات خودروسازی های تاپ اروپا هست. تو اروپا بنزین مثل آمریکا لیتری کمتر از 1 دلار نیست و تو آلمان به 1.8 یورو (2.4 دلار) هم میرسه. واسه همین به سختی میشه خودروهای آمریکایی (به جز فورد که اینجا هم تولید میشه) دید. برعکس خودروهای آسیایی از جمله نیسان و مزدا با کیفیت بالاشون دارن جای خودروهای فرانسوی رو تو آلمان میگیرن.

      پاسخ
      1. HASSANBMW
        سوابق: (401 دیدگاه) ,

        البته من در مقایسه با ماشینای آمریکایی گفتم!!!
        وگرنه اگه بحث پورشه بیاد وسط حساب فرق داره!!!

        پاسخ
      2. بی نام
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        بابا چی میگی؟ ماشینای آمریکایی کلا به دوام و کم استهلاکیشون معروفن. اینکه قیمتش ارزونه دلیل نمیشه بگیم پر استهلاکه.بلکه عمده دلایلی که قیمت ماشینای آمریکایی رو پایین میاره یکیش اینه که از یه تکنولوژی ساده تر استفاده میشه که خودش باعث کم کردن استهلاک ماشین میشه.یکی دیگش تکنولوژی بسیار پیشرفته در چرخه ی تولید و حجم بسیار بالای فروش ماشیناشونه که معمولا تو تمام کلاسها ماشین تولید میکنه. ناگفته نمونه که ماشینای اروپایی اتفاقا تو مقایسه با این غولهای آمریکایی فندک یک بار مصرف تلقی میشه.
        فراموش نکنیم اینا ساخت آمریکا هستن آمریکا

        پاسخ
    3. علی
      سوابق: (500 دیدگاه) ,

      عاشق کامارو ام اما انصافا چراغ های عقب مدل قدیمی زیبا طر و وحشی تر بود و با طرح کلی ماشین همخونی بیشتری داشت.

      پاسخ
    4. sina
      سوابق: (194 دیدگاه) ,

      به نظر من چراغهای عقب تو مدلهای قبلیش خشن تر و زیباتر بود
      از طرفی به نظر من اگه فقط و فقط مدل دو دیفرانسیل با ظرفیت 5 سرنشینشو بسازن با این قیمت میشه گفت بهترین و شیکترین و به صرف ترین ماشین دنیاست چون با 43هزار دلار ماشینی میخری که وقتی پشتش میشینی مردم جوری نگات میکنن که انگار ماشین430هزار دلاری خریدی.

      پاسخ
    5. aventador twin turbo
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      جالبه اتوماتیک اش 0.2 ثانیه دیرتر از معمولی است!!!!!!!!!!

      پاسخ
  2. Amin
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    قیمتش اونجا اندازه 206 تیپ5 ماست. اون کجا و این کجا……….

    پاسخ
  3. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    من از تمام مخاطبان و بازدید کنندگان خواهش میکنم که اگر من به شما ها بی احترامی کردم.یا بین شما ها دعوا انداختم.
    به من گوشزد کنید.البته با سند.
    در هر حال من از همه ی شما دوستان معذرت خواهی و پوزش میطلبم که احیانا باعث ناراحتیه شما شدم.
    ولی خواهشا
    برای اثبات گفته ها و کامنت اقا امیر و حسین جان به لینک زیر بروید و جواب بندره بدهید.
    ممنون.

    ایران و المان

    پاسخ
      1. فرامرز
        سوابق: (743 دیدگاه) ,

        البته میلاد جان انصاف نیست که دو تا خودرو با این اختلاف قیمتی رو مقایسه کنیم. ضمناً توربو خیلی تو قدرت موتور تأثیر داره. ماشین های آمریکایی مثل کامارو و وایپر میخوان آرزوهای طرفداراشون رو با هزینه پایین برآورده کنن. مثلاً اگه بخواید یه مرسدس با قدرت وایپر داشته باشید باید حدود 3 برابر هزینه کنید. این باعث میشه از نظر کیفی و بهینه بودن قابل قیاس نباشن. تو این ویدئو بهتر این تفاوت ها رو نشون داده:
        http://www.youtube.com/watch?v=c62cQBkQnIY

        پاسخ
  4. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    عجب قیافه ی خوفناکی پیدا کرده.
    مخصوصا با چراغاش.
    ولی باز هم قدرت موتورش نسبت به تعداد سیلندر و حجم موتورش کمه.

    ایران و المان

    پاسخ
  5. hp
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    آقا میلاد از اسمی که انتخاب کردی مشخص هست که تعصب داری

    پاسخ
  6. محمدرضا
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    من سوار ارس پلاک این و چلنجر شدم
    به نظر من دوج چلنجر خیلی ماهیچه ای تر از اینه
    در ضمن چلنجر جای خیلی بیشتری توش داره و راحت می شه 4 نفری توش نشست
    همین طور قیافه ی عقب این رو نسبت به ورژن های قبلی زیاد تغییر دادن ولی چلنجر خیلی کلاسیکه حتی از فورد موستانگ

    پاسخ
  7. کیوان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یعنی طراح تمام سعی خودشو در گند زدن به قیافه این ماشین کرده با این چراغا 🙁
    رخ جلو که خنده داره، سپرو آورده رو چراغ. عقب هم که سمند LX شایدم زشت تر. خدایی مدل قبلیه کامارو 100 سال جلوتر از اینه طراحیش. بابا هر چیزی رو که نباید به زور عوض کرد.

    پاسخ
  8. sorena330
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    به نظر من کامل ترین وزیبا ترین مدلش مدلzl1ه
    آرزوی منه

    پاسخ
  9. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    من مدل1969 رو سوار شدم برای همین بین ماشینهای آمریکایی کامارو و کادیلاک ایران(سویل) رو از همه بیشتر دوست دارم
    البته چلنجر یا موستانگ رو تا حالا سوار نشدم!
    دوستان یه چیز دیگه:
    مثل اینکه خودروها اصلا از ما آدم ها دل خوشی ندارن!
    چون هر روز چهره هاشون داره عصبانی تر میشه!!!!!

    پاسخ
  10. فقط سری3
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    نسل قبلیشو سوار شوده بودم خیلی باحال بود واقعا صدای موتورش حرف نداره .این مدل طراحی داخلیش خیلی تفاوتی با قبل نکرده .دوست دارم برم کیش این مدل هم سوار بشم

    پاسخ
  11. saied
    سوابق: (819 دیدگاه) ,

    با سلام
    می خواستم بگم که تبریز پر این ماشینا شده

    پاسخ
  12. علیرضا
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    آخرش پرایدمو میفروشم یدونه از اینا میخرم : )

    پاسخ
  13. نیما.تبریز
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این اولین zl1 وارد شده به ایران که تو تبریز اونروز دیدم صدای اگزوزش گوش ادمو کر میکرد اینم لینکش که تو جلفا تستش میکنن http://www.aparat.com/v/5SLcm
    در کل این همه ماشین اوردن تبریز ولی این با همه متفاوته

    پاسخ
  14. Ata
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    اگر هم این ماشین مشکلی داشته باشه،نمی دونم چرا خیلی دوسش دارم!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.