بازگشت پادشاه؛ شورولت کوروت 2014

بعد از خون دل خوردن های فراوان هواداران از تیزرهای متعدد نسل جدید کوروت، حالا همه چیز برای یک شروع شیرین آماده شده؛ تاریخ امروز را فراموش نکنید چراکه شما فرصت دیدن نسل جدید خودرویی را دارید که از او به عنوان اولین اسپرت آمریکایی ها یاد می شود . . .

2014 Chevrolet Corvette Stingray

بعد از نسل ششم کوروت که از سال 2005 با نام C6 راهی بازار می شد، حالا نوبت به عرض اندام نسل هفتم آن رسیده که حداقل تا 2018 مهمان خیابان هاست. هیچ چیز از نگاه طراحان C7 به دور نمانده حتی لوگوی معروف کوروت، البته این موضوع قابل حدس بود چراکه شورولت نسل جدید کوروت را از مدت ها قبل با شعار “بهترین تعادل میان تکنولوژی، طراحی و کارایی” معرفی کرده بود.

در نمای جلو، کوروت 2014 دارای کاپوتی از جنس کربن با خروجی هوا شده که هرچند در مدل های استاندارد نسل قبل وجود نداشت اما نسخه های ZR1 قبلا آنرا تجربه کرده بودند. خروجی های روی گلگیر جلو هنوز هم وجود دارند با این تفاوت که خطوط شکل دهنده آن تیزتر شده اند. شاید یکی از مهم ترین شاخصه های کوروت 2014 حذف سقف منحنی دار آن که به ‘double bubble’ معروف بود و همچنین چراغ های زنون جدیدش باشند که در جلو به LEDهای مخصوص روز مجهز شده اند.

2014 Chevrolet Corvette Stingray

اما در نمای عقب که همه می دانیم چراغ های کوروت جدید با الهام از چه خودرویی طراحی شده، نیز وجود چهار خروجی اگزوز در وسط سپر و اسپویلر باریک قرار گرفته در انتهای درب صندوق بیش از همه جلب توجه می کنند. ولی به هرحال ما چنین تصور می کنیم که هرچقدر طراحی نمای جلویی و جانبی خودرو زیبا و باشکوه از آب درآمده اما در نمای عقب اندکی بی حوصلگی طراحانش نمایان است! اشکالی که شاید ازهمه بیشتر بخاطر طراحی ساده سپر عقب باشد.

2014 Chevrolet Corvette Stingray

اما یکی از بهترین مشخصه های کوروت 2014 کابین جدید آن است که دیگر نمی توان آنرا مانند کوروت C6 مجموعه ای بی هیجان از یک مشت پلاستیک فشرده دانست! در کوروت جدید کنسول خودرو با زاویه ای اندک به سمت راننده منحرف شده و همچنین اگر بیشتر دقت کنیم خطی قرمزی را خواهیم دید که از درب سمت چپ شروع شده، بر روی صفحه کیلومتر ادامه یافته و باعبورش از سمت راست کنسول به پایان رسیده؛ وجود چنین خطی را می توان چنین تعبیر کرد که کابین کوروت 2014 بیش از هر زمان دیگری راننده محور شده است. در کابین دو نمایشگر هشت اینچی خودنمایی می کنند؛ یکی در کنسول تعبیه و با تریم فیبرکربنی احاطه شده و دیگری نیز برای صفحه کیلومتر کاملا دیجیتالی خودرو درنظر گرفته شده است.

کوروت 2014 دارای یک شاسی جدید از آلومینیوم است، از کامپوزیت های کربنی هم در ساخت درب ها، گلگیرها و نمای عقب استفاده شده؛ حتی صندلی ها نیز از منیزیوم ساخته شده تا برای توزیع وزن 50:50 خودرو مشکلی پیش نیاید. مشتریان می توانند باسفارش پکیج Z51 علاوه بر کیت بدنه جدید خودرو، از دیفرانسیل لغزش محدود شورولت نیز استفاده کنند.

2014 Chevrolet Corvette Stingray

پیشرانه کوروت جدید، موتور 6.2 لیتری V8 جنرال موتورز است که با داشتن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها، نسبت تراکم 11.5 بر یک دارد. قدرت و گشتاور خالص تولیدی این موتور نیز به ترتیب 450 اسب بخار و 610 نیوتن متر بوده تا این سوپراسپرت آمریکایی علاوه بر مصرف 9 لیتر در سیکل جاده ای، شتاب صفرتاصدی کمتر از 4.0 ثانیه نیز داشته باشد. فروش کوروت 2014 از پاییز 2013 بوده و اطلاعات و جزییات بیشتر آن و علی الخصوص قیمتش، در هفته ها یا ماه های آتی بصورت رسمی منتشر می شوند.

27 دیدگاه

  1. مجید
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    فوق العاده مثه همیشه جنجال برانگیز

    پاسخ
    1. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      تو طراحی خارجی اصالت کوروت رعایت کردن که این خیلی خیلی عالیه…

      فقط 450hp خیلی کمه…
      باید بیشتر باشه…

      پاسخ
  2. amin
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    جلوش مثل وایپر اس ار تی 10 است.

    پاسخ
  3. M
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    کم نیست 450 hp از 6.2 لیتر V8 ؟؟!!

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    همه چیزش بی نظیره اگزوزش ، رینگ و لاستیکش ، چراغ های عقبش ، داشبوردش ، صندلی ها و … ماشین فقط ماشین آمریکایی . جالب است با این همه عظمت دنده اتومات نیست واقعا” لذت ماشین سواری به دنده عوض کردنه

    پاسخ
    1. اسی
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      با این ماشینایه اسپرت که شتاب خیلی زیادی دارن یه مقدار دنده دادن سخته مخصوصآ با این نوع گیربکس قدیمی کاش لااقل شیفترونیک بود

      پاسخ
  5. مهران
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    باز این آمریکایی زیبا با قیمت مناسبش برگشت تا روی سوپر اسپرتای دیگه رو کم کنه
    البته این مدلای اولشه مطمئن باشین بعد از چند وقت مدلی با همین قیافه ولی شتاب 0 تا 100 زیر 3 ثانیه هم میدن بیرون
    البته به ما چی میرسه:(

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      به ما پراید وانت میرسه!!! هه هه هه هه هه!

      پاسخ
  6. احمد.ف
    سوابق: (463 دیدگاه) ,

    مصرفش صدی ۹ ؟؟؟؟!!!!!
    راستی اینجا مصرف کدوم ماشین ۹ است؟

    پاسخ
    1. رهام
      سوابق: (187 دیدگاه) ,

      میگم خاموش بره 9تا بیشتر مصرف میکنه.دمش گرم

      پاسخ
  7. شروین
    سوابق: (517 دیدگاه) ,

    عالییییییییییییییییییییییییییی

    پاسخ
  8. hamed sg
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا با این ساختش جای هیچ حرفی نذاشته
    فوق العاده است..

    پاسخ
  9. عماد
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    بلدن دیگه آقاااااا!
    میدونن مردمشون چی میخوان
    ارزششششش قائلن

    پاسخ
  10. ashkan
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    اون کیته کربنی پایینش و خوب طراحسی نکردن خیلی خشک و صاف اومده پایین اگه میرفت تو وسطش به سمته اگزوزا محشر میشد

    پاسخ
  11. Ali Kaveh
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    آقا ما خیلی خون دل خوردیم تا این عکسا اومد . . .
    ولی کابین ازش زدن . دمشون گرم

    پاسخ
  12. سهراب
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    ولی تیبا از این زیبا تره……….

    پاسخ
  13. hamed
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    حیف که چراغ های دایره ای دوبل که 60 سال روش بود رو برداشتن.
    تمام تاریخ کوروت اون چراغ ها بود.

    پاسخ
  14. رضا
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    صدبار گفتم بازهم میگم:
    ماشین فقط امریکایی…

    پاسخ
  15. حامد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    اخ اخ اخ کلا کمپانی کوروت عشق منه عاشق همه مدلهاش هستم از اون اولین نسلش (solid axle ) تا این نسل اخرش (Stingray ) یا همون C7

    پاسخ
  16. r@mten
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دمشون واقعا گرم ما که باید سوار پرایدمن بشیم ولی بازم دمشون گرم با این هیولایی که ساختن عالیه

    پاسخ
  17. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سنت شکنی پشت سنت شکنی…. تقریبن از مدل c3 تا الان چراغ عقب همه گرد بود، بین جفت اگزوزا حداقل دو وجب فاصله بود، ارتفاع صندوق تا زمین کم بود و عقبش خوش فرم بود، فرم و استایل کاپوت توی هر مدل پیشرفت داشت ولی تغییر نداشت….. از همه ناراحت کننده تر : حجم موتور ۴٠٠ اینچ مکعب ، قدرت ۴۵٠ اسب، البته یادمون باشه که این قدرت توی دور موتور خیلی پایینی به راننده منتقل میشه و طبیعتن هر چی بیشتر گاز بدی و دور موتورو بالاتر ببری خوب قدرت هم بیشتر میشه البته تا یه دور خاصی، از اون به بعد دیگه قدرت افت پیدا میکنه….
    در کل این ماشین ارزومه، ولی خیلی ( ای کاش …) توش داره و خیلی چیزایی ک دوست داشتیم نمی دیدیمشون

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.