مونتزمولو از فراری رفت!

لوکا دی مونتزمولو امروز رسماً اعلام کرد: پس از 23 سال فراموش‌نشدنی فراری را ترک می‌کنم. طبق حرف و حدیث‌هایی که در روزهای اخیر مبنی بر ماندن یا رفتن مدیرعامل فراری بود، لوکا دی مونتزمولو امروز طی نامه‌ای رسماً خروج و استعفای خود را اعلام کرد.

مونتزمولو در کنار مایکل شوماخر
مونتزمولو در کنار مایکل شوماخر

ظاهراً مونتزمولوی 67 ساله بعد از تلفیق فیات و گروه کرایسلر، تصمیم خود را گرفت و امروز رفتن خود را فقط پایان یک دوره برای فراری خطاب کرد.
وی در این بیانیه اعلام کرد:

این تصمیم فاز جدید و متفاوتی را آغاز خواهد کرد که احساس می‌کنم باید با رهبری مدیرعامل مجموعه، یعنی سرجیو مارچیونه هدایت شود. فراری فوق‌العاده‌ترین کمپانی دنیاست و این افتخار و امتیاز بزرگی بود که رهبر این کمپانی بودم. من برای شرکای شرکت مخصوصاً پیرو فراری که همیشه در کنار من بود و همه افرادی که در کمپانی هستند آرزوی موفقیت را دارم که فراری لایق آن هست و باید بگویم که فراری همچنان مهم‌ترین چیز در زندگی من است.

نتایج نامطلوب فراری در مسابقات فرمول یک در این فصل
نتایج نامطلوب فراری در مسابقات فرمول یک در این فصل

در زمان مدیریت مونتزملو، تیم فرمول یک فراری صاحب ۶ عنوان قهرمانی راننده‌ها و ۸ عنوان قهرمانی تیمی شد. در طول هفته گذشته در مونزا، بعد از نتیجه ضعیف تیم در گرندپری ایتالیا، مارچیونه که مالک کمپانی فراری نیز هست، از نتیجه ابزار نارضایتی کرد و گفت ماندن هیچ‌کس در فراری لازم‌الاجرا نیست.

مونتزمولو، فراری را ترک می کند
مونتزمولو، فراری را ترک می کند

مونتزملو در دهه ۷۰ و در دوران انزو فراری نیز در تیم فرمول یک فراری حضور داشت و روزهای ابتدایی مدیریت خود را می‌گذراند تا اینکه در نوامبر ۱۹۹۱، توسط جیانی آنیلی رییس وقت کمپانی فیات، با هدف قهرمانی مجدد تیم فراری در فرمول یک، که بعد از مرگ انزو فراری مشکلات زیادی داشت، به عنوان رییس فراری انتخاب شد. مونتزملو اولین قهرمانی تیمی‌اش با فراری را در فصل ۱۹۹۹ به دست آورد که اولین بار بعد از سال ۱۹۸۳ بود.
وی در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد:

من در درجه اول، از زنان استثنایی فراری و مردان این کارخانه، دفتر و بازار فراری در سراسر جهان است قدردانی و تشکر می‌کنم. آن‌ها معماران واقعی فراری هستند و باعث رشد چشمگیر شرکت و بسیاری از پیروزی‌های فراموش‌نشدنی آن و انتقال آن به یکی از قوی‌ترین برندهای جهان بودند. خداحافظی گرم و تشکر من را هم به تمام شرکای فنی و تجاری، نمایندگی‌ها و به ویژه مشتریان فراری که در سراسر جهان هستند بگویید و با شور و شوق زیاد از صمیم قلب برای آن‌ها آرزوی موفقیت دارم. آرزو می‌کنم سهامداران، به ویژه پیرو فراری که همیشه در کنار من بوده است، و هر کس که در این شرکت مشغول به فعالیت است موفق باشند و سال‌های سال فراری را سزاوار نام فراری پیش ببرند.

به نظر می‌رسد طوفان اصلی روابط مونتزمولو و مارچیونه به عنوان مدیرعامل شرکت مادر، از زمانی آغاز شده که مدیرعامل فیات روی افزایش فروش و تولید فراری و مدیرعامل فراری روی حفظ سطح تولید در حد 7000 دستگاه در سال پافشاری کردند.

Luca Di Montezemolo
Luca Di Montezemolo

90 درصد از سهام فراری در دست فیات است که 12 درصد از سود عملیاتی سال 2013 فیات را به‌تنهایی تأمین نموده است در حالی که تولید فراری در این سال 7 هزار دستگاه و کل تولید مجموعه فیات 4.4 میلیون دستگاه بوده است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

37 دیدگاه

      1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        از استاد احمد نیشابوری تشکر می کنم!!!!!!
        احمد جان ناراحت نشو!
        بنده خدا 67 سالش بود!
        بالاخره اش باید می رفت تا میدان به جوانتر ها برسه!!!!

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          دلم برای این آواتارم تنگ شده بود!
          یاد روزهای خوبه گذشته در پدال افتادم!!!!!!

        2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          محمدحسین دپرس شدم شدید 🙁

          گریه‌ام گرفت… ;(

          امیدوارم به فراری لطممه نخوره! 🙁

        3. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          احمد باور کن من با اینکه طرفدار لامبو ام ولی خیلی فراری رو دوست دارم!
          با باخت فراری ناراحت می شم و با بردش خوشحال!
          ولی وقتی این دو جلوی هم قرار می گیرن من می رم تو سنگر لامبو!!!!!
          فراری این 3-4 ساله خیلی محبوبیتش رو از دست داده , که این به نفع لامبو هست ولی شاید با عوض شدن مدیر بتونه جایگاه گذشته اش رو به دست بیاره!!!!!
          من ناراحت ام رفته چون موندنش به نفع لامبو بود!!!!!!!

        4. تصویر پروفایل Elring-aventador
          Elring-aventador
          سوابق: (284 دیدگاه) ,

          خیلی ممنون اقا احمد

          در زمان اون فراری به پیروزی های بزرگی رسید

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      دست آقا احمد گل درد نکنه. 🙂
      مهدی جان خیلی مفید و مختصر فرمودند.

      پاسخ
  1. تصویر پروفایل Mostafa Vp
    Mostafa Vp
    سوابق: (350 دیدگاه) ,

    داش احمد با این که با این مطلب حالمو گرفتی ولی باز بابت اطلاع رسانیت ممنون.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2173 دیدگاه) ,

      آره داداش هر افسانه ای یه روز تموم میشه
      افسانه مرسدس …. افسانه ردبول …. افسانه فراری….افسانه شوماخر…افسانه نیکی لاودا….خوان مانوئل فانجیو…..فتل….همیلتون…..روزبرگ……آلونسو……همی اینا یا یه روز تموم شدن یا در آینده دور یا نزدیک تموم میشن.دنیا محل رفت و آمده !!!

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل ramin722
    ramin722
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    حیف من خیلی ازش خوشم میومدمارچیونه فقط میخات باتولیدبیشترسودبیشترببره واصلابه فکرکیفت وخاص باقی موندن محصولات نیست دلش نمیسوزه.
    تازه شده جریان اپل واستیوجابز منکه فکرنمیکنم فراری دوباره بدرخشه

    پاسخ
  3. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    امیدوارم این تصمیم مشکلی برای فراری به وجود نیاره

    پاسخ
  4. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    خوب شد که رفت.[…]
    من نمیدونم چقدر باید ریاست کنن.بیاین پایین فکر اون دنیاتون باشین.متاسفانه آدما عبرت نمی گیرن.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل mahdi
    mahdi
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    درود
    یه مدیر خوب نقش تعیین کننده توی موفقیت شرکت یا کمپانی رو ایفا میکنه
    انتخاب جانشینش کمی سخت هست
    امیدوارم فراری همیشه موفق باشه
    فرار و لامبورگینی رو همیشه به عنوان بهترین سوپر کار قبول داشتم دارم خواهم داشت
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    درسته که این اواخر خیلی اعصابمو خورد کرده بود و موندش حتی توی طولانی مدت ممکن بود به فراری صدمه بزنه ولی هیچ وقت خدمتایی که به فراری کرد رو نباید فراموش کرد

    اگه فراری تونست پر سودترین سوپر اسپرت ساز جهان بشه با 15 درصد سود، از صدقه سر همین مرد بود

    اگه فراری تونست توی فرمول 1 حرف اول رو بزنه، به خاطر همین مرد بود

    پروژه های سنگین فراری که باعث افتخار و آبروی این شرکت بودن، زیر نظر همین آدم ایجاد شدن

    درسته که این اواخر داشت میرفت تو خاکی، ولی هنوزم جزء بزرگترین و به یادماندنی ترین آدمای فراری هستی

    خداحافظ آقای مونتزمولو!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل صادق
      صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      راستی داش احمد، داغ بودم، متوجه نشدم که مطلب از توئه

      دستت درد نکنه

      امیدوارم هرکی اومد بتونه دوران اوج مونتزمولو رو زنده کنه

      پاسخ
  7. enzo
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    خیلی خیلی ناراحتم شاید برای بقیه فرقی نکنه این خبر ولی برای طرفدارای واقعی فراری خبر خیلی مهم و تلخیه
    به درود مرد بزرگ این نتایج بد چندسال اخیر تو F1 باعث نمیشه زحماتت رو فراموش کنیم

    مردی که با مدیریتش هم اصالت فراری رو حفظ کرد وهم کلی قهرمانی تو F1 آورد و پیشگام بود تو تبدیل شدن فراری به یکی از برترین ، باارزش ترین و محبوب ترین برندای لوکس جهان
    کسی که انزو فراری اینقدر بهش اعتماد داشت که اونو جانشین خودش کرد و پسرش پیر فراری شد قائم مقام

    امیدوارم این تصمیم فراری رو فلج نکنه چه تو F1 و چه تو بیزنس
    هرکسی لیاقت ریاست فراری رو نداره چون هرکسی نمیتونه مثل انزو یا همین لوکا تو این اوضاع اقتصادی پای اصول کمپانی وایسه و بازم سوداوری داشته باشه . امیدوارم حداقل این مارکیونه با این تفکراتش نشه رئیس فراری
    ریاست فراری یه آدم کاریزماتیک میخواد از جنس انزو فراری و مونتزملو

    ذر ضمن متن خبرم یکم اشکال داره مونتزملو chairman کمپانی فراری بود نه مدیر اجرایی

    پاسخ
  8. بهزاد
    سوابق: (759 دیدگاه) ,

    مرد بزرگی بود.
    این تغییرات گاهی باعث نبوغ بیشتر میشوند و ممکنه فرد بعدی با تفکرات جدید تحولات شگرفی رو رقم بزنه و احتمال داره خطوط قرمز فراری رو بر داره و به سمت تولید suv و سدان هم بره و شاید یک مدل ارزان در حد 100 هزار دلار هم در برنامش جای بده.
    نکته ی مهم در مورد برند فراری نوع سودآوری اون هست که در واقع بیشترین سود از فروش لوازم جانبی بدست میاد مثل البسه و عطر و ماکت و ساعت و پرچم و… و احتمالا مدیر فیات قصد داره با افزایش تولید فراری سوددهی ماشینهارو هم بالا ببره.

    پاسخ
  9. enzo
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    داداش شایعه سدان وsuv هم باعث میشه طرفدارای فراری تب کنن بعد میگی بیان اینا رو تولید کنن
    همه زورشون رومیزنن اصالت برند رو حفظ کنن حتی تولیدشون روافزایش ندادن
    که اون حس اختصاصی بودن فراری برای مشتریا وعلاقه منداش از بین نره
    ببخشید فراری تویوتا نیست که هرچی تولید کنه از اولم همچین چیزی تو فلسفش نبوده و با همین تولید کمش هم 12% سود کل گروه فیات که یه شرکت ضررده هست از طرف فراریه تازه امسال نسبت به سال قبلش تولید رو کم کردن ولی آمار سود فروششون بازم صعودی بود
    اتفاقاً اون فروش لوازم جانبی و البسه و عطر و… مرتبط هست به همین لوکس و اختصاصی بودن برند فراری و نتیجه همون اصولی هست که بهش پایبند بودن و میتونن از اسم برند تو جاهایی غیر از کار اصلیشونم استفاده کنن و فروش کنن مثلاً خیلیا دوست دارن یه تی شرت یا کلاه فراری بخرن ولی تا حالا دیدین کسی تیشرت هیوندا ، کیا یا جنرال موتورز تنش کنه

    پاسخ
    1. صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      درست میفرمایید آقای انزو
      این رو هم اضافه کنم که تولید محدوده که باعث ارزش برند فراری شده

      اگه به سمت انبوه سازی بره، ارزشش رو هم از دست میده

      و جالبه بدونید که فراری گران ترین برند دنیاس (نه فقط توی ماشینا، توی همه ی برندها، گرونترینه)

      اگه کسی بیاد و بخواد این سیاستا و روند ها رو تغییر بده، قطعا فراری رو نابود میکنه!!

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.