بررسی فراری 488 اسپایدر جدید

چگونه یک فراری 488GTB را جذاب‌تر می‌کنید؟ پاسخ این سؤال فراری 488 اسپایدر است.

Ferrari 488 Spider 2016
Ferrari 488 Spider 2016

همیشه معرفی یک فراری کانورتیبل دو سرنشینه و پیشرانه وسط رویدادی خاص بوده است، همه‌چیز درباره‌ی لذت و هیجان و صدا است. فراری 488 GTB کوپه یکی از کاراترین خودروهای این شرکت است بنابراین باز کردن سقف از روی آن می‌تواند فروش اضافی این مدل را تضمین نماید. 488 اسپایدر چیزی خاص را ارائه می‌کند.

Ferrari 488 Spider 2016
Ferrari 488 Spider 2016

این خودرو از سقف سخت تا شدنی بهره می‌برد که پیش از این در مدل 458 اسپایدر نیز دیده شده بود. این یک آرایش هوشمندانه است. دکمه‌ای که در کنسول مرکزی قرار دارد سقف را باز و بسته می‌کند. در همین زمان کاوری کوچک در جلوی پیشرانه از جای خود بلند می‌شود و قطعات سقف این فاصله را پر می‌کنند. برخلاف مدل پیشین تنها 14 ثانیه طول می‌کشد تا سقف باز شود و این کار را می‌توان تا سرعت 48 کیلومتر در ساعت انجام داد.


زمانی که سقف باز است، بادگیر پنجره‌ی سه مرحله‌ای به شما اجازه می‌دهد تا با سرعت‌های بالا رانندگی کرده و به آسانی با سرنشین کناری به گفت‌وگو بپردازید؛ اما اگر وضعیت هوا تغییر کند، بستم سقف به ای معنی نیست که شما نمی‌توانید غرش پیشرانه‌ی 8 سیلندر را بشنوید. می‌توانید بادگیر را بین حائل‌ها پایین بکشید و اجازه دهید تا صدای فوق‌العاده‌ای پیشرانه به کابین راه پیدا کند.


به علاوه در هنگام بسته بودن سقف این خودرو زیباتر از GTB به نظر می‌رسد. با باز کردن سقف و پایین آوردن شیشه‌ها شاهد یکی از زیباترین ساخته‌های فراری خواهیم بود.

Ferrari 488 Spider 2016
اسپایدر قطعاً یکی از سریع‌ترین خودروهای روباز فراری است. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی GTB بدون هیچ‌گونه تغییری در این خودرو بکار گرفته شده است پس شاهد قدرت 660 اسب بخاری و گشتاور 760 نیوتون متری آن هستیم. در حقیقت، همه‌چیز درباره‌ی گشتاور است زیرا حداکثر آن در دور 3 هزار به دست می‌آید. نتیجه‌ی کار بسیار جالب است. مهندسان فراری مقدار گشتاور در دسترس را در دنده‌های پایین‌تر محدود کرده‌اند زیرا تلاش دارند تا قدرت به نرمی انتقال یابد و از آنچه که راننده‌های مشتاق متنفرند یعنی تأخیر توربو دوری جسته باشند.

Ferrari 488 Spider 2016
به عقیده‌ی ما فراری کار خود را به خوبی انجام داده است. هیچ تعللی از سوی پیشرانه مشاهده نمی‌شود و با فشردن پدال گاز فوراً پیشرانه عکس‌العمل نشان می‌دهد.3 ثانیه طول می‌کشد تا خودرو به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد و درحالی‌که این خودرو به سریعی مک لارن 650S اسپایدر است اما سریع‌تر از آن حس می‌شود. جدا از عقاید قدیمی درباره‌ی پیشرانه‌های توربو و سوای لذت بیشتر پیشرانه‌ی تنفس طبیعی 8 سیلندر 458 اسپایدر پیشین، پیشرانه‌ی 8 سیلندر اسپایدر هنوز هم عالی و درجه‌یک است.

Ferrari 488 Spider 2016
علیرغم روباز بودن فراری ادعا می‌کند که این خودرو همان استحکام ساختاری مدل کوپه را دارد.


اسپایدر با تمامی تکنولوژی‌های هوشمند مدل GTB از جمله آئرودینامیک فعال عرضه می‌شود. این خودرو همچنین دارای سیستم‌های دستیار راننده از قبیل دامپرهای تطبیق‌پذیر و سیستم کنترل زاویه لغزشی جانبی هوشمند است. این سیستم اندکی سیستم کنترل کشش را نرم کرده و به شما اجازه می‌دهد تا پیش از اینکه سیستم وارد عمل شود بخش عقبی را با لطافت بلغزانید.


به موارد بالا فرمان تیز و سبک، گیربکس 7 سرعته ی دوکلاچه ی تیز و سیستم تعلیق بازنگری شده را نیز باید اضافه کرد.

Ferrari 488 Spider 2016
کابین خودرو نیز فضایی راحت دارد و تنظیماتی که عمدتاً روی راننده تمرکز کرده‌اند به خوبی کار می‌کنند. دید کلی خودرو نیز خوب است. با دیدن همه‌ی این موارد شگفت‌زده می‌شوید که چرا باید GTB را بخواهید.

Ferrari 488 Spider 2016 13
البته این خودرو 20 هزار پوند گران‌تر است اما در این بازه قیمتی،20 هزار پوند بهایی ناچیز برای این‌همه هیجان و لذتی است که نصیبتان می‌گردد.


ما پیش از این می‌دانستیم که 488 خودرویی خوب است اما فراری 488 اسپایدر برجسته لایه‌ای دیگر از درگیر کنندگی را به تجربه‌ی رانندگی این خودرو افزوده است. با وجود سقفی تا شدنی، شما بیشتر از همیشه به صدا و هیجان پیشرانه‌ی 8 سیلندر نزدیک‌تر می‌شوید. البته استفاده‌ی روزمره‌ی نسخه‌ی کوپه را با خود به همراه دارد. با بهای 204400 پوندی، این خودرو ارزان نیست اما برای خودروی با نهایت کارایی و پریشان کننده‌ی موها، فراری خودرویی تاپ را به طرفداران هدیه کرده است.

مشخصات فراری 488 اسپایدر

قیمت: 204411 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 660 اسب بخار/760 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته ی دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3 ثانیه
حداکثر سرعت: 327 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 11.4 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]
منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

29 دیدگاه

  1. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    قیمت 204411 پوند میشه 940290600 تومن
    قدرت و شتابش خیلی دوس دارم

    پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          یاعلی دادا

  2. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    از این پستا نزارید عاغا (آقا) من قلبم ضعیفه میمیرما ♥

    پاسخ
  3. علیرضا
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    صندلی هاش هم حتی جذاب و تهاجمیه

    پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1658 دیدگاه) ,

      علیرضا جان نکنه شوما هم مثل احمِد خودمون به تهاجمی علاقه داری ؟!!!

      ارادت

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3779 دیدگاه) ,

    تا وقتی اوراکان اسپایدر هست دل من هیچ جای دیگه ای نمیره.
    همه ی 488 ها فدای یک اوراکان…😁
    تازه هوراکان تنفس طبیعیه.

    پاسخ
    1. الف.ی
      سوابق: (129 دیدگاه) ,

      آقا مجید میدونم که الان طرفدارای فراری میریزن هم من رو هم تو رو منفی بارون می کنن ولی این دوستان نمیدونن که موتور فراری اونقدر آلاینده است که که این شرکت به خاطر فشار های سازمان های محیط زیستی مجبور شد موتور 8 سیلندر 4.5 لیتری تنفس طبیعی خودش رو از خط تولید جمع کنه و یه موتور 3.9 لیتری تویین توربو به جاش کار بزاره که درسته 50 اسب بخار بیش از اوراکان نیرو تولید می کنه ولی بازم استهلاک و مصرفش بیش تره.
      در ضمن سیستم دف عقب فراری به هیچ وجه حریف دو دیفرانسیل لامبورگینی نمیشه.
      و از همه مهمتر سواری اوراکان خیلی نرم تر از 488 است.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3779 دیدگاه) ,

        در مقالات از مورسیه لاگو به عنوان یکی از پرمصرف ترین هایپرکار ها اسم برده میشد.
        در یک قسمت تاپ گیر مقایسه ای بود بین کم مصرف ترین ابرخودرو. شرکت کننده ها هم اس ال آر مک لارن، آر8 ، مورچیه لاگو، فراری 599GTO و استون مارتین بودن.
        هر کدوم فقط یک حجم یکسان بنزین دریافت کردن.
        جرمی کلارکسون روی فراری حساب ویژه ای باز کرده بود. منم شانسی برای لامبورگینی قائل نبودم.
        ولی…….
        فراری با موتور 6 لیتری اولین ماشینی بود که بنزین تموم کرد. هنوز مسابقه تازه شروع شده بود که از دور خارج شد! موتوری که مثلا الکی جایزه ی بهترین موتور رو هم میگیره!
        بعدش استون مارتین
        بعد اس ال آر مک لارن
        بعد از کلی دور زدن هم مورسیه لاگو ی بی ادعا با موتور 6.5 لیتری.
        آخر از همه هم آودی آر 8 .

        خلاصه اینکه یک زمانی حدودا بین دهه ی 60 تا 70 فراری یکه تازی میکرد.
        با اومدن Miura دیگه لامبورگینی پشت فراری رو جوری همیشه به خاک رسوند که 100 سال دیگه هم نتونه بلند بشه.
        فراری خیلی عالیه. حرفی نیست. ولی جلوی لامبورگینی هیچ چی برای گفتن نداره.

        پاسخ
        1. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          آقا مجید، الکی بهترین موتور سال میشه؟؟؟
          یعنی تموم اون کارشناسا با این جمله تون باید برن از اول دبستان شروع کنن
          آخه فقط معیار مصرف که نیست
          شاید 100 پارامتر رو بررسی میکنن که اگه فراری توی یکیش بد بوده توی 99 تاش خوب بوده (به عنوان مثال عرض کردم)
          از همین تاپ گیر براتون برای 599 مثال میزنم که وقتی جرمی داشت تستش میکرد میگفت این دیگه ماشین نیست، لپ تاپه..!
          بعدشم پشت فراری فک نکنم به خاک مالیده شده باشه ها….!!

      2. صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        درود
        بردار آخه این چ حرفیه که شما می فرمایید؟؟؟!
        فشار سازمان های محیط زیست؟
        یعنی سازمان محیط زیست آلایندگی بوگاتی با چیزی حدود 600 گرم بر کیلومتر رو ندیده، اومده گیر داده به 300 گرم بر کیلومتر 458؟
        خود لامبورگینی اونتادر چیزی حدود 400 گرم بر کیلومتر آلایندگی داره اونوقت به فراری فشار آورده؟؟؟
        آلایندگی 458 چیزی حدود 14-15 گرم بر کیلومتر بیشتر از اوراکانه، که برای ماشینی که حدود 5-6 سال قدیمی تره خیلی هم منطقی و خوبه، و 488 هم که آلایندگیش کمتر از اوراکانِ.
        فراری سیاستش بر اساس فرمول یکه
        امروز داخل فرمول یک از توربو استفاده میشه، پس فراری هم در مدل های میان رده اش استفاده میکنه
        اگه فردا از توی فرمول یک توربو رو جمع کردن، فراری هم دیگه استفاده نمیکنه
        آخه یه چیز بگید که بگنجه

        پاسخ
        1. الف.ی
          سوابق: (129 دیدگاه) ,

          آقا صادق هر کسی جای خودش موتور 16 سیلندر 8 لیتری 4 توربو جای خودش موتور وی12 و وی 10 جای خودش و موتور 3.8 لیتری تویین توربو همجای خودش.
          برای این که اثبات کنم موتور 488 چقدر پر مصرفه فقط همین بس که مکلارن پی وان با 100 سیسی حجم کمتر 727 اسب از موتور بنزینی خودش نیرو به دست می آد که آلایندگی اون هم فقط 194 گرم بر کیلومتره.
          خودم هم میدونم که پی وان هیبریدی و منظورم فقط موتور بنزینی اش بود.

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3779 دیدگاه) ,

          آقا صادق عزیز.
          میدونستم شما جواب میدی. خیلی خوشحال شدم از دیدن نظرت.
          با وجود اینکه میدونم طرفدار دوآتیشه ی فراری هستی ولی خیلی مودبانه و منطقی صحبت میکنی.خیلی حال کردم. هزاران درود بر شما.
          – نظرات جرمی در مورد فراری رو میدونم. شخصا خیلی به 458 احترام میذاشت و دوستش داشت و چندین بار از 458 تعریف کرد. نیازی نیست شما دوست گلم مثال بزنی. میدونم چی میگی.
          من در مورد تاپگیر فقط قصدم زدن یک مثال بود.
          در مورد موتور هم استفادم از واژه ی “الکی” مناسب نبود. این جوایز معتبرند.
          در مورد مالیده شدن پشت فراری به خاک هم راستش به نظرم تو این سه دهه ی اخیر لامبورگینی روند با ثبات تر و رو به رشد تری داشته. با وجود مشکلات زیادی که بویژه قبل از سال 1997 داشت. ولی فراری بعد از 288GTO و اف 40 چند سال هیچ خبری ازش نبود. البته اون دوره دیگه خیلی وقته تموم شده و فراری بعد از معرفی 458 خیلی عالی شد.
          بیشتر بحث سلیقه ای هست و نظرات متفاوت. اطلاعات ما هم در حد چند تا مقاله و سرچ اینترنتی و نهایتا دیدن چند تا ازین سوپرکار هاست.

          در کل فراری و لامبورگینی در کنار هم خوبن ولی به نظر من لامبورگینی یک چیز دیگست!!

        3. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          خوب عزیز، شما که داری میگی، با موتور حجم کمتر آلایندگی کمتر
          بعدشم، برای اسب بخار شما نباید 488 رو با پی 1 مقایسه کنید، پی 1 و امثالهم برای بازده گیری زیاد با تغییرات توی ضریب کمپرس و فشار بوست توربو و دور موتور و… خروجی بیشتری میگیرن، و این موارد برای خودروی میان رده انجام نمیشه، نمونش هم مدل های میان رده ی مکلارن که با همون موتور قدرت کمتری تولید میکنن
          بعدشم، شما داری میگی سازمان های محیط زیستی گیر دادن،
          برای این سازمان ها حجم و تعداد سیلندر مهم نیست، مهم میزان آلایندگی و آسیب به طبیعته، که اگه بنا به گیر دادن باشه، خیلی ها مستحق از فراری هستن که توی لامبورگینی هم نمونه هاش زیاد پیدا میشه (البته اینا خودروی سوپر اسپرت حساب میشن و قطعا این جور چیزا طبیعیه، نمیدونم چرا شما گیر دادین به فراری..؟!)

        4. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          درود مجید جان
          خیلی خیلی ممنون، راستش وقتی بحثا رفاقتی پیش میرن، آدم لذت میبره، به خاطر همین موضوع هم ازت ممنونم
          راستش این که شما لامبورگینی رو بیشتر از فراری میپسندی، خوب سلیقه ی شماست و احترامش واجب
          ولی یه نکته ای که وجود داره، فراری بعد از f40 هم دوران خوبی داشت، اتفاقا به نظر من جزء بهترین دورانش بود
          دوران طلایی موتور اسپرت، بخصوص فرمول یک
          دوره ای که بعضی از بهترین خودروهای نه تنها فراری بلکه بهترین های جهان رو تولید کرد، مثل
          Enzo،
          F50
          F430
          شروع پروژه ی خودروهای XX
          فراری های بسیار محبوب superAmerica و سری های 360
          یا 550maranello و همینطور 456 و…
          خلاصه اینکه خیلی هم وضع فراری بد نبوده
          در کل ما عشق سرعتیم، هم فراری رو دوست داریم، هم لامبو، ولی خب چه کنیم، علاقمون بیشتر سمت فراری میچرخه 😉
          ارادت

        5. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3779 دیدگاه) ,

          صادق جان در مورد آلایندگی حق با الف ی هست ولی این به خاطر آلایندگی بیشتر نیست که اول به فراری گیر دادن. منم این خبرو در یک مستند دیدم.درسته.
          علتش اینه که فراری پرچمدار سوپرکار ساز ها و بیشترین تولید رو داره. سازمان های محیط زیست اول به فراری گیر دادن تا بقیه به اصطلاح حساب کار دستشون بیاد. نه اینکه آلایندگی فراری بیشتر باشه. از طرفی تولید فراری خیلی بیشتر از لامبورگینی یا مک لارن هست و تاثیر آلایندگیش بر زمین بیشتره.( موتور های فراری روی ماشین های بیشتری استفاده میشن.)
          مطمئن هستم اگه لامبورگینی اندازه ی فراری تولید داشته باشه سازمان های محیط زیست به عزیز دل من! هم گیر خواهند داد.

          منظورم از افت فراری شاگرد اولی بود که همیشه 20 میگرفته. یک ترم این شاگرد اول 19.5 شده!! وگرنه هیچ کس به فراری انگ ضعف یا عقب افتادگی نمیزنه

    2. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      روزی مگه چند ساعت دوستان با این اشینا راندگی میکنید که میگید این نرم و اون سفته؟

      پاسخ
      1. الف.ی
        سوابق: (129 دیدگاه) ,

        اصلا قصد خودنمایی ندارم ولی من تو دبی پشت اوراکان و ۴۸۸ نشستم . خوب آقا صادق من اصلا نظرم این نیست که فراری بده من میگم لامبو خوبه.
        خوب به جز پی وان مکلارن با ۶۵۰ اس تونست با ۶۵۰ اسب بخار مصرف رویایی ۹.۷ لیتر رو ثبت کنه و حتما این رو هم میدونید که مصرف جاده ای ماشین ها از مصرف شهری کمتره و این که اوراکان توی شهر فقط و فقط ۱۰.۷ میسوزونه که با ده تا سیلندر و ۶۱۰ اسب عالیه.
        در ضمن اگه سیاست فراری روی فرمول یک بود می تونست روی موتور ششصد اسبی ۴۵۸ اسپشیاله دو توربو بزاره و یه آپگرید که هم مصرفش کم شه هم قدرت اون بره بالای هفتصد اسب.
        اگه همه اینا هم به کنار باشه برتری چهار چرخ اوراکان به نسبت دف عقب فراری رو چی میگی؟
        اوراکان وسیله ای که هم برای ترافیک شهریه هم توپیست ولی ۴۸۸ اینطوری نیست.

        پاسخ
  5. مجید
    سوابق: (470 دیدگاه) ,

    یکی از زیباترین ساخته های فراری هستش اما من مدل افسانه ای لافراری رو هم خیلی دوست دارم هم کوپه و هم اسپایدر!

    پاسخ
  6. علی
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    ولی هرطور فک میکنم میبینم تنفس طبیعی ی چیز دیگس
    ب شخصه ترجیح میدم 458 رو انتخاب کنم

    پاسخ
  7. علیرضا4225
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    با اینکه عاشق لامبورگینی هستم ولی این اسپایدر هم اعجوبه ایه که بسیاری رو عاشق خودش می کنه

    پاسخ
  8. Ferrari
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    488خیلی بهتره شکن نکن بهترین خودرو شد امسا ل تازه لافراری تنفس طبیعی هستش وبهتر ازتمام لامبورگینیهای تنفس طبیعی شک نکن .

    پاسخ
  9. حسین
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    چی ساختن…دمشون گرم انصافا….انگار تو دنیای واقعی نیستی وقتی حتی عکسشو میبینی

    پاسخ
  10. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    با کلیپ هایی که دیدم و 458 که از نزدیک دیدم صدای 458 به نظرم بهتر از این در میاد اون وحشی تره صداش
    ولی در کل صدای ماشین بهتر از فراری نیست تو این کره خاکی!
    الکی روش سیستم پخش صوتی میزارن یکی صدای موتور اینو داشته باشه دیگه چی میخواد؟

    پاسخ
  11. مسعود
    سوابق: (552 دیدگاه) ,

    با این قیمت من یه گاراژ رو پر از ماسل کار میکنم کلی حالش رو میبرم خدایی .
    درضمن تا کوروت هست که هم تو نسخه های قدرتمند(حتی تا 650اسب بخار) و هم کانورتیبل عرضه میشه چرا آمریکایی‌ها هنوز پول تو حلق فراری میریزند؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.