جدایی فراری از فیات

تحولات سریعی در حال وقوع بین فراری و شرکت فیات کرایسلر است. بعد از خروج لوکا دی مونتزمولو، رئیس قبلی فراری پس از 23 سال، حالا این شرکت از زیر سیطره فیات نیز خارج و یک شرکت مستقل خواهد شد.

2015 Ferrari California T
2015 Ferrari California T

از سال آینده سوپراسپرت ساز معروف و محبوب ایتالیایی، از زیر سیطره فیات خارج و تبدیل به یک شرکت مجزا خواهد شد. 10 درصد از سهام فراری در بازارهای بوریس ایالات‌متحده و اروپا به فروش خواهد رسید و البته 90 درصد باقیمانده آن در دست سهامداران FCA شامل بنیان‌گذاران فیات و خانواده آنیلی (Agneli) توزیع خواهد شد.

Sergio Marchionne
Sergio Marchionne

سرجیو مارکیونه اعتقاد دارد که جدایی فراری برای حرکت رو به رشد و حفظ طرح کسب‌وکار در برنامه 2014 تا 2018 این شرکت برای به حداکثر رساندن ارزش لازم است و هر کدام از شرکتهای فراری و FCA باید راه خود را جداگانه طی کنند.

1953 Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizione
John Elkann، رئیس FCA و عضوی از خانواده آنیلی نیز این روند را گامی در توسعه FCA می‌داند از فراری می‌خواهد میراث ایتالیایی خود را گرامی داشته و موقعیت منحصربه‌فرد خود را حفظ نماید.

عرضه عمومی سهام فراری برای تأمین بودجه 61 میلیارد دلاری توسعه مدل‌های آینده فیات-کرایسلر کمک بزرگی خواهد بود.

Ferrari 458 speciale
Ferrari 458 speciale

بدین ترتیب مالکیت 45 ساله فیات بر فراری به پایان می‌رسد. این می‌تواند موقعیت مجموعه فیات-کرایسلر را که احتمالاً مرکز فرماندهی آن از ایتالیا خارج خواهد شد، از چالش‌های فراری دور کند و البته امکان دارد به همین نسبت نیز وجهه شرکت را تا حد یک برند معمولی مخدوش نماید. از سویی فراری نیز در برابر رقبای دیگر خود باید اتکابه‌نفس بیشتری داشته باشد.

فراری لافراری
فراری لافراری

آیا استقلال فراری می‌تواند به این شرکت کمک کند؟ پیش‌بینی شما از آینده فراری چیست؟

40 دیدگاه

  1. sierra denali
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بدين ترتيب مالکيت 45 ساله فيات بر کرايسلر به پايان مى رسد
    اشتباهه تصحيحش کنيد
    فيات بر فرارى به پايان مى رسد

    پاسخ
  2. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    به نظر من فراری کار خوبی کرد
    دوستان نظرشون چیه ؟

    پاسخ
  3. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    راستی دوستان عزیز

    ( نظر سنجی )
    شما کدوم برند را برای سوار شدن انتخاب میکنین ؟

    بنظر شما برند پورشه +++++ فراری —–

    پاسخ
    1. saeid
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      بسم حق

      مدت هاست نظر ندادم اینجا
      اما اگه کسی منو یادش باشه
      میدونه عشق من قورباغه کوچولوه : )))
      911 خوشکل و ریزه میزه

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل پوری پوریا
      پوری پوریا
      سوابق: (322 دیدگاه) ,

      (شما کدوم برند را برای سوار شدن انتخاب میکنین ؟)
      سوار شدن؟؟؟؟!!!مرد حسابی اگه این دوتا برند رو که به ما میدادن سوارشیم که الان اینجا نبودیم 🙂

      پاسخ
    3. CAPITALIST
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      ایتالیایی ها منو ناامید میکنن.این چه وضعشه که همشون زیرمجموعن

      پاسخ
    4. مسعود
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      ……………….
      فقط مک لارن اونم f1
      ……………….

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل Alpha
    Alpha
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    امیدوارم شرکت بزرگ فراری همچنان تو مسیر پیشرفت باقی بمونه.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
    احسان آرسنالی
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    چرا 2 ساعت بود نمی شد رو این مطلب کامنت گذاشت؟
    من که عاشق 4c هستم ولی از بقیه الفا ها خوشم نمیاد

    پاسخ
        1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          به مگسه گفتن چرا زمستونا پیداتون نیست؟!
          گفت نه اینکه خیلی تابستونا تحویلمون می گیرین!!!

        2. سعید
          سوابق: (355 دیدگاه) ,

          به نظر من capitalist همون دراگونه! اگه دقت کنین میبینین . کپه اونه طی سه چهار روز 72 تا کامنت گذاشته!!

  6. شاهین
    سوابق: (3141 دیدگاه) ,

    سلام دوستان عزیز

    غیر از آرزوی موفقیت واسه فراری متاسفانه کاری از دستم برنمیاد!

    حالا اگه بخوام نظرمو بگم اینجوری میتونم بگم که هم به این اتفاق خوشبینم و

    هم بدبین.

    خوشبین از این بابت که فراری میتونه به عنوان یه برند مستقل عرض اندام

    کنه و خودشو یه پله بالاتر از کمپانی های رقیب مثل لامبو بدونه.(البته اینا

    تحلیل های یه آدم ساده و ناآشنا به مسائل اقتصادی هستش،خودمو میگم)

    و از این بابت بدبینم که شاید اگه فراری تو مجموعه ی فیات میموند میتونست

    از کمک های فیات توی شرایط بدی که شاید در اینده براش به وجود بیاد بهره

    مند بشه.

    “کلامی از شیخ بهایی:

    آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست، زیرا:

    اگر بسیار کار کند، میگویند احمق است !

    اگر کم کار کند، میگویند تنبل است !

    اگر بخشش کند، میگویند افراط میکند !

    اگر جمع گرا باشد، میگویند بخیل است !

    اگر ساکت و خاموش باشد، میگویند لال است !

    اگر زبان آوری کند، میگویند وراج و پر گوست !

    اگر روزه برآرد و شبها نماز بخواند، میگویند ریا کار است !

    و اگر نکند، میگویند کافر است و بی دین !

    لذا نباید بر حمد و ثنای مردم اعتنا کرد

    و جز از خداوند نباید از کسی ترسید.

    پس آنچه باشید که دوست دارید.

    شاد باشید، مهم نیست این شادی چگونه قضاوت شود.”

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      سلام و عرض ادب خدمت شاهین عزیز…
      خوب هستید قربان…؟!
      راستش انگیزه ای برای کامنت گذاشتن نداشتم ولی شمارو دیدم وظیفم می دونستم که کامنت بگذارم….
      در کل با حرف هایی که زدی موافق ام و نیازی به توضیح بیشتر نمی بینم….!
      در مورد اون کلامی هم که گفتی میشه نتیجه گرفت که:
      برای خودت زندگی کن نه دیگران….
      موفق و سلامت باشی

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2173 دیدگاه) ,

      درود شاهین جان
      اینجا همه از موفقیت فراری خوشحال میشن و کسی نیست که بدش بیاد فراری پیشرفت کنه…حتی طرفداران برند های رقیب! چون به هر حال فراری یکی از ارکان صنعت جهانی خودروسازی محسوب میشه
      متاسفانه دنیای امروز داره به سمتی میره که شرایط برای برند های خاص در حال سخت تر شدنه…امروزه دیگه مثل 50-60 سال خودروسازها تنها روی محصولات لوکس تمرکز ندارند و بیشتر به دنبال تولید محصولات ارزانتر و پر فروش تر هستند دلیلش هم واضحه: افزایش جمعیت وتقاضا ، افزایش فاصله طبقاتی در جوامع متعدد و از همه مهمتر بحران های اقتصادی…
      شرکت های لوکس سازی هم که تا به امروز رویه شون رو عوض نکردن و به قول خودمون خاص موندن می بینیم که معمولا تحت مالکیت یک شرکت بزرگتر هستند.نمونه بارزش هم بوگاتی و لامبو و مکلارن.
      البته این رو هم بگم همانطوری که از متن هم پیداست این شرکت هنوز هم به طور غیر مستقیم تحت مالکیت FCA قرار دارد و این عمل احتملا یک حرکت استراتژیک مدیریتی برای تقویت فراری هست مخصوصا بعد از نتایج فوق العاده ضعیف تو فرمولا 1 !!! به هر حال…صلاح مملکت خویش خسروان دانند.
      .
      .
      والسلام.

      پاسخ
      1. CAPITALIST
        سوابق: (64 دیدگاه) ,

        جایی که لامبو باشه باید فراری غاز بچرونه

        پاسخ
      2. شاهین
        سوابق: (3141 دیدگاه) ,

        سلام محمدحسین عزیز
        داداش همیشه ارادت مندت بودم و هستم و خواهم بود.ان شاالله بتونم لطف و محبت های تورو جبران کنم 3>

        سلام رضای عزیز
        بله با حرفت موافقم.مخصوصا با تولید خودروهای ارزان قیمت.خودم به شخصه دوس دارم تولید ماشین های ارزان قیمت خیلی بیشتر باشه.همه بتونن استفاده کنن.البته همیشه تقاضا واسه خودروهای لوکس خواهد بود،فقط ممکنه بازارشون فرق کنه،مثل همین الان که چین داره بازار اصلی خودروهای لوکس میشه(آماری از این بابت ندارم ولی حسم میگه!)

        ارادتمندم

        پاسخ
    3. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      درود به شاهین عزیزم

      بسی خرسندم از این کار که نگو 🙂

      آقای مارچیونه هم که سابقۀ درخشانش بر همه آشکاره

      دیگه پیش بینی معلومه دیگه

      پاسخ
  7. payam_fg
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    فراری همیشه برند بزرگی بوده و لایق این بزرگ بودن هست… درسته که سوار شدن به فراری رویایی بیش نیست اما همیشه امید وارم این راه بزرگ بودن ادامه بده…

    پاسخ
  8. e36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    فراری به این عظمت باید مستقل باشه

    پاسخ
    1. CAPITALIST
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      فیات ماشین خوبیه ولی برازنده صاحب اختتیار بودن فراری نیست

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل پوری پوریا
      پوری پوریا
      سوابق: (322 دیدگاه) ,

      فراری هم شرکتی هست که باید مستقل میشد . مستقل شدن برای یه شرکت میتونه خیلی خووب باشه ولی اون شرکت باید از نظر بودجه و پول کاملا از خودش مطمئن باشه. یکی از خوبیای زیر دست یه شرکت دیگه بودن اینه که در موارد ورشکستگی
      یا بودجه کم اون شرکت بزرگ تر اون شرکت زیر دست رو ساپورت میکنه!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
        K.MAK.MISEL
        سوابق: (2635 دیدگاه) ,

        الان فولکس واگن میاد فراری رو میخره!!!
        ولی فراری با اون عظمت اگر مستقل نمیشد چی میشد؟

        پاسخ
    2. CAPITALIST
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      حرف سیاسی ممنوع پوریییییییییی!

      پاسخ
  9. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (279 دیدگاه) ,

    افرین فراری ولی نمیدونم چرا با فراری حال نمیکنم ! دیشب تخته گاز

    نشون میداد لامبو دعوت نامه داده بود ریچارد هم رفت سوار سستو المنتو

    شد لامصب خیلی وحشی بود ! درکل فقط لامبورگینی !

    پاسخ
  10. بهزاد
    سوابق: (759 دیدگاه) ,

    با عرضه 10 درصد در بورس و نگه داشتن مابقی عملا این شرکت در دست خانواده فیات هست و با توجه به عملکرد قبل فراری در سالهای اخیر که دارای مدیر مجزا و تصمیم گیری تقریبا مستقلی بود این استراتژی جدید بیشتر برای اهداف بلند مدت فیات و کرایسلر به کار گرفته شده و شاید سهام بیشتری از فراری فروخته بشه.
    درآمد فراری در 2013:
    3.16 میلیارد دلار درآمد
    338 میلیون دلار سود
    ونزدیک به 1.8 میلیارد دلار پول نقد در بانک
    با این آمار خوب مالی تصور از دست دادن فراری توسط خانواده فیات کمی دشواره و امیدواریم فرای برای اهداف دیگه و نجات فیات و کرایسلر هزینه نشه و درفش اسب سیاه سرکش در مارانلو برافراشته باشه.

    پاسخ
  11. hrf
    سوابق: (375 دیدگاه) ,

    امیدوارم ک هر چی میشه روند رو ب رشد فراری همیشه ادامه داشته باشه
    …زنده باد فراری…

    پاسخ
  12. bardia
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    دوستان کاش یکی از دوستان یک مقاله درباره ی Laferrari xx تهیه میکرد
    چون اخبار خیلی پخش و پلا هست,فقط چیزی که ازش اطلاع داریم 1050 اسب بخار قدرتشه وزنشم حتی از laferrari کمتره و یک سری سیستم هایی که بهش اضافه شده

    فکر کنید enzo xx با 850 اسب 2.5 ثانیه صفر تا صد داشت و اون رکورد وحشتناکش توی پیست ها از جمله پیست تاپ گیر که تقریبا چیزی حدود 5 یا 6 ثانیه از لامبورگینی سسته المنتو سریعتر بوده که یعنی خیلییی سریعتر !!!
    با 1050 اسب خدا میدونه چی میشه

    پاسخ
  13. enzo
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    این که فکر کنیم سران فیات تو این اوضاع بد اقتصادی از یه برند سود ده مثل فراری به راحتی چشم پوشی میکنن که خیلی ساده لوحانه اس .
    این تصمیم استراتژیک برای حفظ ارزش برند فراری هست و اینکه افت احتمالی سهام FCA تو وال استریت و پیامدهاش تاثیری روی کاهش ارزش برندی مثل فراری نداشته باشه .الان فیات-کرایسلر تو دوره گذار هست و وضعیت اقتصادی جالبی نداره وبه این نتیجه رسیدن که راه نجاتشون ورود به بورس امریکا هست
    با این تصمیم هنوزم خانواده آنیلی 90 در صد از سهم خودش تو فراری رو حفظ میکنه ولی در غالب یه برندی خارج از مجموعه فیات-کرایسلر و بورس آمریکا. با این حرکت فراری یه شرکت مستقل به نظر میرسه وسود سالیانش تو جیب سهامدارای خودش میره نه FCA
    از یه جهت خوبه هم اصالت اینالیایی فراری حفظ میشه و هم مثل اوایل تاسیسش برند مستقل محسوب میشه (متاسفانه تحت تملک خانواده آنیلی نه خانواده فراری)
    ولی فراموش نکنیم حمایت مالی فیات رو مخصوصا تو F1 و موتور اسپرت که بخشی از هزینه های فراری تو F1 (بین 400 تا 500 میلیون دلار در هر فصل )رو فیات تامین میکرد
    اگر فراری بخواد مستقل عمل کنه ودیگه تحت حمایت مالی فیات نباشه تامین هزینه هاش یه چالشی هست براش و احتمالاً باید رو بیاره به افزایش تولید یعنی چیزی که زمان مونتزملو باهاش مخالف بودن شدید
    امیدوارم این تصمیمات ارزش برند فراری حفظ کنه و جلوی پیشرفت رو نگیره

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    ایتالیای ها دارن کم کم از هم جدا می شن

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    فراری عاشقتم 🙂

    با این کار قدرتشو نشون داد

    خب دیگــــــــــــــــــه فیات هم که پَر…

    یکه تاز میدان، پیش به سوی موفقیت

    پاسخ
  16. mohsen
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    آقا هیچ فرقی نکرد.هردو تاشون مال خونواده ی آنیلی بزرگ هستن.البته یووه هم واسه همین آنیلی ها هست…
    458…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.