جدیدترین سوپر GT موتور جلوی فراری یعنی ۱۲ چیلیندری در قیاس با سلف خود، ۸۱۲ سوپرفست چگونه است؟ در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.
۸۱۲ سوپرفست خودرویی باورنکردنی بود. این نتیجهٔ دههها کار سخت مردان مارانلو بود تا فرمول سوپر GT به حد کمال برسانند. این خودرو و همتای کانورتیبل آن، ۸۱۲ GTS نتیجهٔ همهٔ چیزهایی هستند که فراری از F12 برلینتا آموخت که خود بر پایهٔ تجربیات ۵۹۹ فیورانو شکل گرفت. این شجرهنامه منجر به ساخت خودرویی شد که رقیب واقعی نداشت. اونتادور یک گرند تورر نبود و بنتلی کانتیننتال هم بیشتر یک کوپهٔ لوکس است. ۸۱۲ سوپرفست مثل F12 و ۵۹۹ همیشه در لیگ خاص خود بوده است. بااینحال، در دوم می ۲۰۲۴، سوپرفست به مدلی متعلق به گذشته تبدیل شد زیرا بجای آن اهالی مارانلو در حاشیهٔ گرند پری فرمول یک میامی، مدل جدید ۱۲ چیلیندری را رونمایی کردند. این خودرو روی کاغذ مشخصات چشمگیری دارد اما ابتدا قصد داریم در مورد طراحی آن صحبت کنیم که کاملاً بحثبرانگیز است.
طراحی
طراحی ۸۱۲ سوپرفست بر اساس F12 برلینتا شکل گرفته بود که یکی از زیباترین خودروهای تاریخ محسوب میشود. با نگاه به این ماشین نمیتوانید مسحور خط شانهٔ سیال، گلگیرهای برآمده، چراغهای جلوی شیطانی و چراغهای دایرهای عقب نشوید. این طراحیای نیست که یک شبه شکل گرفته باشد. این تکامل طراحیای است که دههها طول کشیده تا به اینجا برسد؛ اما ۱۲ چیلیندری هیچ شباهتی به ۸۱۲ و F12 ندارد. این نشاندهندهٔ فاصلهای آشکار از زبان طراحی دو مدل قبلی است. هرچند شاید این طراحی جدید خوب به نظر برسد اما مطمئن نیستیم که برای برندی مثل فراری مناسب باشد. در ۱۲ چیلیندری بجای خطوط نرم و منحنی شاهد خطوط تیز هستیم که کمی طول میکشد تا به آن عادت کنیم. در عقب نیز طراحی کاملاً جدیدی را میبینیم که هرچند بسیار مدرن به نظر میرسد اما بیشتر برای یک سوپراسپرت فراری مناسب است تا سوپر GT. بهطورکلی، طراحی ۱۲ چیلیندری بسیار ژاپنی به نظر میرسد تا ایتالیایی. این خودروی زشتی بهحساب نمیآید اما چیزی نیست که بسیاری از طرفداران فراری انتظار داشتند.
داخل
برخلاف بیرون، داخل ۱۲ چیلیندری ما را به یاد کابین ۸۱۲ سوپرفست میاندازد هرچند که طرح کلی داخل خودرو بیشتر یادآور چیزی است که در روما و پوروسانگوئه دیدیم. چه دوست داشته باشید چه نه، فراری تکنولوژیهای زیادی را به کابین سوپر GT جدید خود تزریق کرده که ازجملهٔ آنها میتوانیم به سه نمایشگر شامل صفحهنمایش لمسی مرکزی ۱۲.۲۵ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۵.۶ اینچی و نمایشگر ۸.۸ اینچی سرنشین، کنترلهای خازنی روی فرمان، پد شارژر بیسیم و موارد سفارشی مثل سیستم صوتی ۱۵۰۰ واتی برمستر با ۱۵ بلندگو اشاره کرد. بهطورکلی، اگر کابین ۸۱۲ سوپرفست را دوست داشتید، در داخل ۱۲ چیلیندری هم احساس خوبی خواهید داشت ولی بااینحال دلمان برای دریچههای تهویهٔ دایرهای سوپرفست تنگ خواهد شد زیرا ظرافت بیشتری داشتند. از سوی دیگر، هرچند ممکن است کابین ۱۲ چیلیندری پر از نمایشگر احساس شود اما از این لحاظ نمیتوان به فراری خرده گرفت زیرا مطابق با دنیایی است که هماکنون در آن زندگی میکنیم.
پرفورمنس
زیر کاپوت ۸۱۲ سوپرفست یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی قرار دارد که ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. ۸۱۲ ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد. ۱۲ چیلیندری از نسخهٔ اصلاحشدهای از همان موتور استفاده میکند که قدرت آن به ۸۳۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده اما گشتاور به ۶۷۸ نیوتن متر کاهش یافته است. انتقال نیروی این موتور هم توسط گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ SF90 صورت میگیرد درحالیکه روی کاغذ شتاب صفرتاصد خودرو نسبت به ۸۱۲ تغییری نداشته است.
اسپایدر در برابر GTS
به جرأت میتوان گفت در طراحی بیرونی نسخهٔ اسپایدر ۱۲ چیلیندری اسپایدر مشکل بزرگتری به چشم میخورد زیرا زبان طراحی بحثبرانگیز آن بجای اینکه منسجمتر به نظر برسد، حالت نصفشده از وسط به بیننده میدهد. به همین دلیل، ظاهر ۸۱۲ GTS را بیشتر میپسندیم. بااینحال، در ۱۲ چیلیندری به لطف برآمدگیهای پشت سرنشینان، فضای سر بهبود پیدا کرده است. به گفتهٔ فراری، کابین این خودرو حتی هنگام پایین بودن سقف هم بسیار ساکت است و امکان صحبت کردن معمولی سرنشینان را هنگام حرکت با سرعتی بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت فراهم میکند.
نام
فراری بهمنظور ادای احترام به پیشرانهٔ V12 افسانهای خود، نام ۱۲Cilindri را برای سوپر GT جدیدش انتخاب کرده که به معنای ۱۲ سیلندر است و در ایتالیایی دودیچی چیلیندری (Dodici Cilindri) تلفظ میشود. هرچند انتخاب این نام دلیل جالبی دارد اما فکر نمیکنیم بهترین ایده باشد. فراری معمولاً نامهای هیجانانگیزی برای خودروهای خود انتخاب میکند و ۱۲ چیلیندری برخلاف ۸۱۲ سوپرفست نام چندان خلاقانه ندارد. خودرویی مثل این حداقل به یک پسوند جذاب مثل سوپرفست یا برلینتا نیاز دارد.
نتیجهگیری
کسانی که خواهان گرند تورر جدید فراری هستند قطعاً سراغ دودیچی چیلیندری خواهند رفت زیرا این خودروی جدیدتری است و توجهات بیشتری را به خود جلب خواهد کرد ولی نمیتوانیم بگوییم بهتر از ۸۱۲ سوپرفست است زیرا روی کاغذ پیشرفتهای آن بسیار اندک به نظر میرسد؛ بنابراین، اگر ۸۱۲ را در اختیار داشته باشیم، بجای تعویض با دودیچی چیلیندری ترجیح میدهیم آن را نگه داریم.
مقایسه مشخصات فنی
۸۱۲ سوپرفست | دودیچی چیلیندری | |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 | ۶.۵ لیتری V12 |
قدرت | ۸۰۰ اسب بخار | ۸۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۱۸ نیوتن متر | ۶۷۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۳۰ کیلوگرم | ۱۵۶۰ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۲.۹ ثانیه | ۲.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۴۰ کیلومتر/ساعت | ۳۴۰ کیلومتر/ساعت |
ممد ژانگولر
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳خداوکیلی لامبورگینی همه جوره از فراری جلوتره .ولی هیستوری فراری ۱۰ برابر لامبورگینه .
Scuderia Ferrari
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳لامبورگینی خیلی جلوتره !!
اینو تو درگ پرچمدار ۵ سال پیش فراری (SF90 استراداله) با پرچمدار امروز لامبورگینی (روئلتو) به چشم دیدیم
ممد ژانگولر
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش فراری پس چرا فروش لامبورگینی چهاربرابر فراریه.
خیلیها وقتی رفتن فراری بخرن بعدش صحاب لامبورگینی شدن .من که عاشق جفتشونم ولی چرا لامبورگینی چشمهارو بیشتر به خودش جذب میکنه؟
چرا شتاب لامبو بیشتره
چرا امکانات داخل اتاق لامبو بیشتره
چرا طراحی لامبو تیزتر و اسپرت تر و عامه پسند تره
چرا لامبو تو این ۱۲ سال بهتر عمل کرده
با احترام به برند و مدلهای خاص فراری بزرگ
مهدی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳دکتر جان با وجود اینکه استراتژی همیشگی فراری تولید کمتر از تقاضای بازار هست باز هم فروش بیشتر از لامبورگینی داره . حداقل یه سرچ ساده میکردی . رک و صریح بگم لامبورگینی تینیجر پسندتره و شما هم با این مدل کامنت گذاشتن احتمالا جز همون قشری
R
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳بله مشاهده کردی که ریوولتو با موتور تنفس طبیعی و حجیم و سنگین وزنش چطور بای توربو رو لوله کرد
مهدی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳کم کم به تینیجرهای پدال داره برمیخوره. تعاریف جدیدی رو از جمله لوله کردن دارن رونمایی میکنن. رفیق اونی که من و بقیه دیدیم این بود که ماشین پنج سال ساخت فراری تایم های بهتری نسبت به پرچمدار لامبورگینی ثبت کرد حالا باز با این حال اگر شما میگی داستان برعکسه باشه شما درست میگی
sinasvj
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳کاربر R به نکته ریز و زیبایی اشاره کردن و ازشون کمال تشکر رو دارم👌😁
Scuderia Ferrari
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳R
من همون درگ carwow رو میگم که فراری پرونده لامبورگینی رو مختومه اعلام کرد و فقط به لامبورگینی اجازه داد در دادگاه تجدید نظر از خودش دفاع کنه و با بررسی های بیشتر و برنده شدن در تست ترمز از سنگینی باختش کم کرد و این خودش میتونه یه پیروزی بزرگ باشه 😂😂
بهزاد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشین باخت چیو لوله کرد مومن?
Ali-SV
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳در جواب squderia ferrari عزیز
دوست من خیلی چیزا تو یه درگ دخیله تا برنده نهایی ثابت بشه فراری از وزن توئین توربو بهره میبره
و از طرفی راننده لامبو اصلا لانچ خوبی نداره در کل راننده خوبی نیست دیدیم که مت واتسون وقتی نشست پشت فرمون تغییر و دیدیم
Ferrari
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳Ali_sv
دوست عزیز یکبار دیگه درگ رو ببین. درگ اول مت واتسون سوار لامبورگینی روئلتو بود که شکست خود خودش هم گفت حتی قبل از درگ که فراری سریعتر از لامبو هست. درگ دوم هم با اینکه لانچ فراری بد بود اما داشت بهش میرسید که نشون میده لامبورگینی از sf90 کندتره. بعدش ماشینهارو عوض کردن که بازم مشخص شد فراری سریعتره و رولینگ رو هم فراری برد. حالا دیگه حرف حسابتون چیه؟ چیزی که عیان هست رو که نمیتونید کتمان کنید
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/Ferrari-1-2.jpg
این فراری از فراری جدیده خوشگل تره
ALI.A.NLANSR
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳هردوشم خیلی خوبه
زنده باد v12
corvette
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳اف۱۲ با فاصله از این ۲ بزرگوار بهتر بود
سعید
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی دودیچی چشم نوازه
هرچند به برلینتا نمیرسه
ولی چشم نوازه
Reza
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳هنوز هم باور دارم 812 superfast با اگزور و رینگ کربنی نوویتک هستش بهترین ماشین دنیاست
زیزیگولو
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳علی رغم اینکه تو دو سه سال اخیر مرتب خبر میومد که بخاطر قوانین سخت گیرانه اتحادیه اروپا موتورای ۱۲ سیلندر به تاریخ میپیوندن ولی کمپانیای بزرگ خودروسازی اروپایی هنوزم به ساختن ماشینای لوکس و قدرتمند با موتور V۱۲ تمایل نشون میدن
sinasvj
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳هرچقدر بیشتر میگذره بیشتر از 12 چیلیندری خوشم میاد ولی بازم به 812 رای میدم
Drifter
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظر من ، لافراری زیباترین محصول فراری در قرن ۲۱ بوده و هست و این فراری ۱۲ سیلندری جدید اصلا خوشگل نیست
نظر شما چیه دوستان ؟
اروین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳خب لافراری یک هایپر کار بود پس باید همه جوره بهتر باشه اما در بحث اسپرت باشما موافقم بنظرم فراری جدید خیلی خیلی سلیقه ای هستش
ساسان
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳اقتباس و الهام گیری از مدلهای گذشته، برای طراحی اتومبیلهای جدید شکرتهای باسابقه ،امری مرسومه…
اما وقتی غلظت این اقتباس زیاد بشه مثل راه رفتن لبه ی تیغه…
کاری که لامبورگینی با کونتاچ انجام داد و به سختی تونست مقبولیتشو پاس کنه،حتی زمان گذشت تا نظرها برگشت بهش…
برای این مدل فراری هم همین ریسکو انجام دادن و تا اینجا با این عکسها اقتباس جذابی نشده به نسبت مدلهای قبل….
باز باید منتظر موند عکسها و فیلمهای بیشتری ازش منتشر بشه برای قضاوت نهایی راجب طراحیش.
ARIAN
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعاً برام حیرت انگیزه. تمام ماشین خوب به نظر میرسه به غیر از دو بخش! داخلش عالیه عقب ماشین عالیه. اما اما اما جلوی ماشین رو خراب کردن! بجای چراغ های افقی که ظاهری خسته به ماشین دادن باید چراغ های شیطانی 812 رو مقداری به روز رسانی میکردن اونجوری صد در صد بهتر میشد. نکته دیگه ضعف پرفورمنس این ماشینه. 812 سوپر فست کاملا یک رده بالاتر از آونتادور عمل میکرد اما الان دقیقا بر عکس شده! جانشین آونتادور خودش رو به 1000 اسب بخار رسوند و به طراحی ماشین لطمه نزد و میشه گفت که جانشین کاملاً شایسته ای برای آونتادور بود. اما 12 سیلندری نه تنها قوی تر نشده بلکه گشتاور ماشین به طرز عجیبی افت کرده که حیرت انگیزه! فقط مقدار کمی به اسب بخار ماشین اضافه شده. به نظر من باید دو موتور الکتریکی حامی چرخ های جلو قرار میدادن و با رسوندن قدرت به 1100 اسب بخار یه رقابت پایا پایی با روئلتو درست میکردن اما متاسفانه چنین نشد…. حیف😕
علی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳در ابتدا بگم که منظورم کم ارزش کردن زحمات نویسنده محترم سایت نیست
یادم هست وقتی که 812 معرفی شد اصلا طراحیشو دوست نداشتم ولی الان میگم که واقعا زیباست البته اون زمان سن کمتری داشتم و با عقل و سلیقه امروزم کاملا متفاوت بودم
یک نکتهای که به تازگی از آقای امیرعلینبویان یاد گرفتم اینه که در زمان بررسی یک پدیده خاص باید سعی کرد فقط به بررسی همون موضوع پرداخت و باید دست از مقایسه برداشت
مثلا اگر میخواهیم به طراحی ۱۲ سیلندر بپردازیم احتیاجی نیست که همش با 812 مقایسه بشه
اگر میخواهید به طراحی ۱۲ سیلندر بپردازید ،812 را فراموش کنید و انقدر با مدل قبلی مقایسه نکنید
خودم به شخصه از طراحی ۱۲ سیلندر لذت میبرم و واقعا دوستش دارم،برای من خیلی زیباست
فقط به خودِ ماشین توجه کنید و بررسیش کنید، ببینید با سلیقتون همخوان هست یا نه
مدام از گفتن این که از 812 زیباتر هست یا نیست یا شبیه تویوتا هست یا نیست دست بردارید
بهش هویت مستقل بدید مدام در سایه 812 قرارش ندید
تاکید میکنم که هدف من از گفتن این موضوع این نیست نظر شمارو نسبت به ۱۲ سیلندر تغییر بدم که دوستش داشته باشید یا نداشته باشید هدفم این هست که بگم برای بررسی یک پدیده خاص نیازی نیست که همیشه یک چیز دیگری برای مقایسه درکنارش قرار بدیم
ضمن اینکه تقریبا مطمئنم با گذشت زمان خیلی ها عاشق این ماشین و طراحیش میشند
Hamid
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳چرا اینقدر هیجانی شدی علی
حالا نبویان یه چیزی گفته شما قرقره ش نکن
علی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳اینکه هیجانی شدم یا نشدم به خودم مربوط هست
من فقط خواستم نظر خودمو بگم شما اگر نظر مخالفی دارید میتونید محترمانه نظر خودتنو بگید
اگر بلد نیستید میتونید به جواب دو نفر دیگه ای که با من مخالف بودن توجه کنید و یاد بگیرید.
البته از طرز صحبت کردن شما کاملا مشخصه که در تربیت و ادب شما متاسفانه کم کاری شده.
شما هم لطف بفرمایید هر شب مقداری ادب قرقره کنید شاید به کارتون اومد.
! i M α η δ υ α R
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳علی عزیز یه توصیه برای شما و امیر علی نبویان عزیز و دوست داشتنی دارم …
فیلسوف ها دو دسته اند …
1) نظری
2) تجربی
ارسطو از دسته دوم بود که نظریاتش بعد 2300 سال تا امروز دوام داشته …
تا مثل یه فیلسوف تجربی در عمل ، عمرت وقف درک پدیده ها نکنی ، به ظرفیت حقیقت دست پیدا نمی کنی …
چیزی که من توی زندگی ( تجربی ) بهش رسیدم اینه که :
همیشه شناخت ، از راه قیاس حاصل میشه …
دودیچی چیلیندری به تنهایی بسیار زیباست اما وقتی با 812 قیاس میشه ، می شه پسرفت در طراحی و زیبایی شناسی …
بر خلاف نظرهای فانتزی در مورد علم طراحی ، اصول زیبایی شناسی قابل اثبات و رویت هستند و با تکیه بر این اصول میشه گفت دودیچی چیلیندری یک پسرفت کامل در طراحی است که با عجله به دنیا اومده …
پاینده باشی …
علی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی ممنون از اینکه محترمانه نظر مخالف خودتونو به من گفتید ، استفاده کردم و بهش فکر میکنم
شما هم پاینده باشید.
امین
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳علی جان در مورد ماشین این گفته شما صدق نمیکنه.
چون اینها نسلی پس از نسل گذشته هستند و قراره پیشرفت و کمال در اونها ببینی ، هویت مستقل اینجا صدق نمیکنه.
این مدل جانشین ۸۱۲ شده از هر نظر پس با اون باید و با رقبا به ناچار مقایسه میشه
اصلا دنیای خودرو ، دنیا مقایسه هست که توش یکی خوبه و دیگری عالی
شما کلا فلسفه هویت مستقل دوباره مرور کن چون فقط در موضوعات خاصی میشه بهش استناد کرد ،نه همه جا
علی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی ممنون از اینکه محترمانه نظر مخالف خودتونو به من گفتید ، استفاده کردم و بهش فکر میکنم
موفق باشید
A
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳هعییی🥲.
مهندسی ناب ، هنر بی نظیر و موسیقی خالصانه در یک قاب و تصویر تقدیم به شما.
مهربد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳نسل جدید با گیرباکس 8 سرعته جدید، یک جهش بزرگ است و دنده ها را ظاهرا سزیعتر عوض می کند که باعث میشه که صفر تا دویست کیلومتر را سریعتر (7.9 ثانیه) برود. سبک طراحی این خودرو به دیتونا ۳۶۵ و فراری روما شباهت دارد و با سبک مینیمال برش خورده خود و یادآوری قدمت گذشتگان و نسل جدید روما ، بسیار هوشمند و خردمندانه است.
نشناسی بهتره
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳مثل مقایسه اف ۱۸ هورنت با سوپر هورنت میمونه(گفتم یه مثال نظامی بزنم😁)
GMA
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳بنظرم شاهکار تک ساخت Omologata بهترین GT قرن ۲۱ فراری بود، که بر اساس ۸۱۲ شکل گرفته بود و از خود ۸۱۲ خیلی جذاب تر بود
کاش اون طراحی ادامه دار بود…
Scuderia Ferrari
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳F12 برلینتا و ۸۱۲ سوپرفست بهترین GTهای تاریخ فراری هستن ❤❤
ترکیب V12 با توربو یا هیبریدی شدن ترسناک خواهد بود ولی فراری به این زودی سمتش نمیره چون لذت خاص یعنی تنفس طبیعی با صدای دلنشین
Carbonado Aventador
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳F12 TDF (توردو فرانس) بهترین و زیباترین گرندتور تاریخ فراریه..
به ترتیب:
F12 TDF
812 Com
599 GTO
! i M α η δ υ α R
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳فلاویو ی عزیز ، انگار با شکم گرسنه ، یک ساعت مونده به تایم ناهار ، هول هولکی و بااکراه ( در حالی که دستشویی ات رو هم نگه داشتی ) طراحی اش کردی …
حتما توی راه ناهار از سرویس بهداشتی برگشتنی ( به سمت سالن غداخوری ) با خودت گفتی اسمشم می گذاریم 12 سیلندر …
فلاویوی عزیز انصافا این دفعه مالیدی …
خیلی خودمونی بخوام بگم ، تر زدی داداش …
جرمی کلارکسون
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳من 812 منصوری رو با هیچ فراری دیگه عوض نمیکنم 💯👌❤️🩹
MasouD
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ای کاش طراحان لامبورگینی و انجین سازی فراری و مهندسان شاسی و تعلیق پورشه یه تیم میشدن
مهدی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳برخلاف نظر نگارنده فکر میکنم نسخه اسپایدرش واقعا جذاب و خواستنی شده
کاربر
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳این لعنتی چقدر خوشگله …
مگه میشه موتورش ۳۰ اسب نیرومندتر از ۸۱۲ باشه گیربکسشم ۸ دنده و پیشرفته تر بعد سرعتش یکی باشه؟؟؟
آرین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳وزن
مهربد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳وزن مدل جدید کمتر است..! سرعت محدود می شود ولی اگر منظور شتاب است، آنرا باید در بازه های سرعتی بالاتر، مقایسه کرد.. سوپرفست با داشتن گشتاور بالاتر، در شتاب صفر تا صد یا نیم مایل شاید جلو بیفته ولی با توان کمتر در ادامه، عقب می ماند..
amirboss
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳یه پسرفت به تمام معنا برای فراری.
به هیچ عنوان نمیشه طراحی زمخت چیلیندری رو با شاهکار سوپرفست مقایسه کرد.
شاید مهندسین فراری میخواستن کاری که لامبورگینی تو زنده کردن کانتاش داشتن رو به سبک فراری پیاده کنن اما ….
از لحاظ فنی یه فراری به تمام معناست ولی کاش تو طراحی که اسمش رو نمیشه مدرنیزه گذاشت بهتر عمل میکرد
علی جردن
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا کابین ۸۱۲ سوپرفست یه جیز دیگه است مخصوصا با رنگ فول قرمزش. بقول نویسنده هیچی مثل دریچه های دایره ایی ۸۱۲ سوپرفست زیبا نیست. اما توضیح زیر نویسنده دلمو آب کرد…
کابین این خودرو حتی هنگام پایین بودن سقف هم بسیار ساکت است و امکان صحبت کردن معمولی سرنشینان را هنگام حرکت با سرعتی بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت فراهم میکند
مجتبی بلد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط تیبا۲
💀
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۲ چیلندری؟
imanenzo
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳از روزی که به دنیای خودرو علاقه مند شدم شیفته خودروهای فراری بوده و هستم،اون زمان عاشق f430. و 599فیورانو شدم و تا همین چند روز پیش که هر مدل جدید که رونمایی میشد بیشتر و بیشتر علاقه مند ان به این صنعت رو عاشق این برند افسانه ای میکرد.ولی حکایت این ماشین جداست.از لحاظ فنی که پیشرفت محسوسی نداشته و از لحاظ بصری به اعتقاد من یک فاجعه به تمام معناست.حتی نامی که برایش انتخاب شده بسیار مضحک به نظر میرسه