فراری کالیفرنیا با پیشرانه توربو [ویدئو]

فراری در اولین گام از رویکرد جدید خود برای استفاده از توربوشارژر در موتورهای خود، به سراغ کالیفرنیا رفته تا یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای اسپرت خود را به نمایش بگذارد.

[jwplayer mediaid=”64421″]

موتور 3.9 لیتری V8 جدید مجهز به توربوشارژر دوقلو و تزریق مستقیم سوخت از قلب مازراتی های کواتروپورته و گیبلی بیرون کشیده شده است. با این وجود، فراری حجم موتور را اندکی افزایش داده و به 3855 سی سی در برابر 3799 سی سی مازراتی رسانده است. این موضوع همراه با بهینه سازی موتور، باعث شده که قدرت تولیدی در فراری کالیفرنیا T به 552 اسب بخار در دور 7500 و گشتاور آن به 755 نیوتن متر بالغ گردد. این یعنی افزایش 29 اسبی و 45 نیوتن متری نسبت به مازراتی.

Ferrari California T
Ferrari California T

این افزایش با مقایسه با کالیفرنیای فعلی که از موتور V8 با حجم 4.3 لیتر و توان تولیدی 483 اسب بخار و گشتاور 505 نیوتن متر بهره می‌برد، نمایان‌تر می‌شود.

Ferrari California T
Ferrari California T

فراری قول داده که صدای این مدل نیز با وجود استفاده از توربو، همانند سایر خودروهای فراری، جذاب و قدرتمند باشد. با توجه به آن صدایی که پیش از این از کواتروپورته شنیده‌ایم، این ادعا نیز قابل قبول است. با کاهش زمان تأخیر توربو، دور موتور نیز با سرعت بیشتری بالا می‌رود. با این تفاسیر، این اسپرت اصیل ایتالیایی با موتور جلو و دیفرانسیل عقب، در کمتر از 3.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 0.2 ثانیه تندتر از کالیفرنیای قبلی است. نهایت سرعت هم از 312 کیلومتر بر ساعت به 316 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است.


نکته جالب‌تر، تبدیل کالیفرنیا به یک خودروی اسپرت اقتصادی است. مصرف سوخت این ماشین با کمک تکنولوژی HELE به 10.5 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته است. میزان CO2 تولیدی نیز ر هر کیلومتر 250 گرم می‌باشد. این ارقام نیز به ترتیب 15 و 20 درصد نسبت به نسل قبلی، کاهش را نشان می‌دهند.

Ferrari California T Engine 3.9L Turbo
Ferrari California T Engine 3.9L Turbo

از دیگر از به‌روزرسانی های کالیفرنیا، اصلاح شاسی برای بهبود پاسخ به فرمان و همچنین سیستم تعلیق با آخرین نسل از دامپرهای Magnaride با پاسخ دهی 50 درصد سریع‌تر، سیستم کنترل کشش برگرفته از مدل‌های F1 موسوم به F1-Trac و ترمزهای کربن سرامیک که خط ترمز از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را به 34 متر رسانده‌اند، می‌باشند.

Ferrari California T Interior
Ferrari California T Interior

طراحی ظاهری این مدل بر اساس مدل F12 برلینتا، و همچنین مدل FF صورت گرفته است. طراحی پینین فارینا، اکنون پر زرق و برق‌تر به نظر می‌رسد. با وجود ابعاد برابر با مدل‌های پیشین، این اتومبیل، پایین‌تر و عریض‌تر به نظر می‌آید. طراحی جلوی خودرو با اصلاح چراغ‌ها، پنجره مشبک بزرگ‌تر و سپر تغییر یافته به همراه هواکشهای جانبی پشت چرخ‌های جلو الهام گرفته از مدل 250 تستاروزا و دیفیوزر جدید عقب، همراه گردیده است. در داخل اتاق، با طراحی بروز شده کابین و داشبورد، نمایشگرهای نیمه دیجیتال و کنسول جدید با صفحه نمایش 6.5 اینچی لمسی برای سرگرمی و کنترل‌های معمول، روبرو خواهید شد. سقف کانورتیبل هم در 14 ثانیه باز شده و درون صندوق قرار می‌گیرد.

[jwplayer mediaid=”62215″]
فراری کالیفرنیا T قرار است در نمایشگاه ژنو برای اولین بار رونمایی و در اواخر سال برای فروش و با قیمتی در حدود 200 هزار دلار عرضه شود. [دانلود ویدئو]

****************************************************

30 دیدگاه

  1. پژمان
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    فکرنکنم هنوز قطعی باشه امیدوارم فراری ار توربو استفاده نکنه چون بدست اوردن قدرت و سرعت و شتاب بالا با تنفس طبیعی یعنی تکنولوژی پیشرفته فراری تاالان که از توربو استفاده نکرده امیدوارم این کارو نکنه

    پاسخ
    1. Mohammad XX
      سوابق: (202 دیدگاه) ,

      پژمان جان. خب موتور تنفس طبیعی هم تا یه جایی قابلیت پیشرفت داره. الان دیگه همه شرکتا باید به موتورای کم حجم تر و پاک تر رو بیارن. حتی سوپراسپرت سازها. که راهش استفاده کردن از توربو و موتور الکتریکی کنار موتور اصلی احتراقیه.
      حتی FIA هم خواسته با وارد کردن توربو به فرمول ۱ و کم کردن حجم موتورا و سیستم جدید بازیابی انرژی، شرکت ها رو به این سمت سوق بده

      پاسخ
    2. hamid3x
      سوابق: (188 دیدگاه) ,

      فرق موتور توربو دار اینه که بیشینه قدرت موتور تو دورهای بالا(7500)بدست میاد این یعنی که نو دورای پایین قدرت کمتری ارائه میده و کمتر بنزین میسوزونه و این خودش مزیتی خوب به حساب میاد ولی عیبش اینه که عمر موتور رو کم میکنه

      پاسخ
      1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
        سوابق: (648 دیدگاه) ,

        چرا عمر موتور کم میشه ؟

        پاسخ
        1. hamid3x
          سوابق: (188 دیدگاه) ,

          به خاطر بالا بودن ضریب کمپرسور در داخل سیلندر به عبارتی دیگه فشار هوا چندین برابر میشه که این خودش خوردگی قطعات موتور رو بالا می بره

  2. Mohammad XX
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    با وارد شدن توربو به مسابقات فرمول ۱ دوران جدید موتورای فراری شروع شده.
    فراری قبلا هم تواناییش رو تو ساختن موتورهای توربو شارژر نشون داده. مدل f40 حدود ۲۷ سال پیش نسبت قدرت به حجم موتورش حدود ۱۶۰ بود که بین ماشینای خیابونی زمان خودش کم نظیر بود.
    موتور کواتروپورته هم با همکاری مهندسای فراری ساخته شده بود.

    پاسخ
  3. پژمان
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    رفتم تو سایت رسمی فراری متاسفانه واقعیت داره شرکت فراری اصلا اهل ادعا کردن نیست در مورد شتاب و سرعت محصولاتش اصلا ادعا نمیکنه مثلا فراری 458 شتابش رو 3.4 اعلام کردن 3.2 هم زده و … فکرکنم شتابش بهتر از 3.6 باشه

    پاسخ
  4. احمدرضا بی ام و
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    توربو جالب نیست یکم عمل کرد ماشین رو پایین میاره

    پاسخ
    1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      پایین میاره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
  5. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    لامصب آدم نمیدونه از بین فراری و لامبورگینی طرفداری کدوم رو بکنه!!!
    یکی از یکی محشرتر و دیوانه تر!!!

    پاسخ
  6. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    فراری فوق العاده است اصلا یک دنیای دیگست

    پاسخ
  7. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    این میتونه بهترین رقیب 911 توربو اس کابریولت باشه!هم قیمت و هم قدرت ! که انتخاب من مشخصه 🙂

    پاسخ
  8. فواد
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    نمیدونم این کیه هر کس هر پستی میذاره فورا dislike میکنه. آخه آدم عقده ای مشکل داری؟ نمیتونی نظر بدی لاقل نظر مردم رو دیس نکن.

    پاسخ
  9. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    بسمه تعالی

    این دیوونه منو دیوونه تر کـــــــــــــرد!

    استفاده از توربو از یه لحاظ خوب شد و از یه لحاظ بد.

    خوبیش اینه که مصرفش پایین میاد و می تونیم رو هوای سالم حساب باز کنیم.

    و بدیش اینه که اصالتشو از دست میده البته نه زیاد.

    ولی خوشحالم که از توربو استفاده کرده.

    طراحیش و دیگه چجوری بگم خیلی خوشگل شده بخصوص رو بازش،ارتقاء چراغ ها و سپرش هم بدک نیست،یکم بهتره صادق باشیم رنگبندی داخلیشو اصلا دوست ندارم!!!

    قدرتش و گشتاورش هم خیلی خوبه.

    محسن هم خوب گفت رقیب خوبی برا 911 توربو اس کابریولت میتونه باشه،البته آقا محسن انتخاب منم مشخصه!

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود . سینا من تو کل فراری ها همین کالیفرنیارو دوست دارم .

      البته من هیچ وقت نتونستم مدل هاشو یاد بگیرم .

      سینا این همون مدلیه که تو نسل قبلی ، لوله اگزوزاش روی همدیگر بود ؟؟؟

      یکی بالا ، یکی پایین ؟؟؟

      به نظر من این یکی عالیه .

      دریچه های هواش شبیه موتور هواپیماست .

      داشبوردش عالیه . جای ایراد نمیذاره . فقط من طرح لوله اگزوزای قدیمشو

      بیشتر دوست داشتم .

      از فراری FF هم خوشم میاد .

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        بعدشم سینا این چه حرفیه که میزنی ؟؟؟

        اصالت مگه به توربو هست ؟؟؟

        نه بابا سخت نگیر .

        اینطوری اتفاقا هزینهشونم کاهش میدن .

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          افرین سینا . دمت گرم . اره همین بود عاشقشم . خیلی

          طراحیش قشنگه .

          ایران و المان

        2. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
          سوابق: (620 دیدگاه) ,

          بسمه تعالی

          میشه بگید کی دیس لایک میکنه؟؟؟!!!!!!

          من تو کامنتم فقط عکس نسل قبلی رو گذاشتم خیلی ضایع است؟!!!!!!!!!

  10. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    قیافش بهتر شده
    جلوی همه فراریا دارن یه شکل میشن

    برای نسل جدیدش چنین بهبود شتاب و سرعتی نسبت به نسل قبل راضی کننده نیست

    پاسخ
  11. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    F.A
    من طراحیه نسل کنونی رو بیشتر میپسندم
    قدرت
    شتاب
    سرعت
    خب وقتی برند فراریو دیدی
    بدون با یه هیولا طرفی

    پاسخ
  12. km
    سوابق: (681 دیدگاه) ,

    اینکه فراری و لامبو از توربو استفاده کنند خیلی خبر خوبیه و از نظر فنی هم این ماشین خوب شده. ولی در مورد خود کالیفرنیا، این تنها مدل فراریه که هیچوقت به دلم نشست

    پاسخ
  13. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    چراغای پشتش اصلا تغییر نکردن؟؟ ولی هنوز اصالت خودشو حفظ کرده…

    پاسخ
  14. towncar
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    طراحی بی نظیر مثل همیشه
    فراری لایک
    لامبورگینی دیسلایک

    پاسخ
  15. علیرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اخه من که بوگاتی دوست دوست دارم شما که همه تون فراری دوست داشتید من اول بوگاتی میگم بعد فراری چون بوگاتی موتورش از فراری خوبه

    پاسخ
  16. enzo
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    بعد از قوانینی که از امسال رو موتورای F1 وضع شده و ورود توربو طبیعتاً فراری محبور شد خط تولید جدیدی برای موتورای توربو راه اندازی کنه قابل پیش بینی بود تو محصولات شهریش هم کم کم شاهد موتور توربو باشیم البته اومده رو کم ریسک ترین و معمولی ترین مدلش این تغییر رو لحاظ کرده تا بازخوردش رو بسنجه ولی احتمالش هست در مورد جانشین 458 هم همچین تصمیمی بگیره
    البته فکر نمیکنم رو مدلای 12 سیلندر برنامه ای برای استفاده از توربو داشته باشه و سنتش رو حفظ میکنه

    پاسخ
  17. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    اینکه از نیسمو شکست میخوره :/ الکی فقط قیمتش بالاست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.