LaFerrari ؛ هیولای جدید فراری [ویدئو]

نمایشگاه ژنو 2013: قلب سرخ ایتالیا دوباره با سوپر اسپرت جدیدش به تپش افتاد؛ محصول جدید فراری که نه F70 نام دارد و نه F150 ، بعد از تست های خیابانی و همچنین بعد از پشت سرگذاشتن اولین طرح های پیشنهادی خود حالا برای از پای درآوردن بزرگانی مانند لامبورگینی Veneno و مک لارن P1 راهی میدان شده . . .

Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014

LaFerrari نام این محصول جدید است که پیشرانه V12 آن با حجم دقیق 6262cc قادر به تولید بیش از 788 اسب بخار قدرت در دور 9,000 به همراه 700 نیوتن متر گشتاور در دور 6,750 بوده؛ البته در کنار این پیشرانه بنزینی، یک موتور الکتریکی با قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن متر نیز برای LaFerrari مهیا شده تا این هیولای ایتالیایی در مجموع قدرتی معادل 950 اسب بخار را در دور 9,250 در اختیار راننده قرار دهد.

Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari rear
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
2013 LaFerrari
2013 LaFerrari

 

 

 

 

 

قدرت تولیدی موتور که با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل می شود، شتاب صفرتا صد LaFerrari را به کمتر از 3.0 ثانیه، صفر تا 200 را به 7.0 ثانیه و صفر تا 300 را نیز به 15.0 ثانیه میرساند؛ حداکثر سرعت آن نیز بیش از 350 کیلومتر برساعت خواهد بود. سیستم HY-KERS این خودرو 140 کیلوگرم وزن داشته که حدود 62 کیلوگرم آن ناشی از وزن باطری هاست؛ این باطری ها در صورتی که به تمام قدرت تولیدی موتور نیازی نباشد توسط پیشرانه شارژ شده که بخشی از این شارژ به کمک سیستم بازیابی انرژی ترمز تامین می شود.

[jwplayer config=”Video Player” mediaid=”35552″]

LaFerrari خودرویی است که طول و عرض و ارتفاع آن به ترتیب معادل 4702 و 1992 و 1116 میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز به 2665 میلیمتر می رسد. 41% وزن 1,255 کیلوگرمی این خودرو بر روی محوری جلو و مابقی آن نیز بر محور عقب تقسیم شده؛ تعلیق جلویی آن دوجناغی و در عقب از نوع چند بازویی است. حالا سری هم به سایز رینگ و لاستیک های LaFerrari بزنیم؛ برای رینگ های 19 اینچی آن در جلو تایرهای 265/30 و برای رینگ های 20 اینچی آن در عقب تایرهای 345/30 آماده شده؛ قطر دیسک های ترمز کربن سرامیکی آن نیز که توسط برمبو ساخته شده 398 میلیمتر در جلو و 380 میلیمتر در عقب است.

فراری قیمت پایه ای LaFerrari را 1.3 میلیون یورو یا معادل حدود 1.7 میلیون دلار اعلام کرده و قرارست تنها 499 دستگاه از آن در اختیار مشتریان ثروتمند فراری قرار گیرد و جالبتر اینکه اکثر آنها از مدت ها قبل پیش فروش شده اند! هنوز زمان دقیق تحویل خودروها مشخص نشده اما به احتمال فراوان اولین نسخه های  LaFerrari تا قبل از زمستان 2013 در خیابان ها دیده می شود.

42 دیدگاه

  1. آیدین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    توجه کردید رقابتای این چند شرکت با پدرمادر نزدیکه. پورشه 918 رو میسازه مکلارن p1 رو لامبورگینی اون عنصر ششم رو (که اسم ایتالیاییش رو نمیدونم لطفا بگین)و فراری لافراری رو. یه جا خوندم پورشه برای ساخت هر دستگاه 918 اسپایدر 20 درصد از قیمتش رو ضرر می ده فکر کنم یه دلیل تولید محدود بودن اینا برا همینه. موتور الکترکی رو برا این میزارن که اولا تکنولوژی که دارن رو به رخ بکشن دوم اینکه میخوان تو این زمینه پیشرفت کنن. اگه پول داشتین کدوم یکی رو می خریدین؟

    پاسخ
  2. مهدی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    با سلام. وتشکراز سایت خوب پدال. در پاسخ به دوست عزیز جناب آیدین :
    عنصرششم یا sesto elemento نوع دیگری از لمبورگینی است.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.