بررسی فورد اسکیپ 2016

فورد از سال 2013 تغییرات بسیاری در این مدل خود اعمال نموده است. فورد برخلاف مدل قبلی اسکیپ با مزدا هیچ فعالیت مشترکی برای تولید این محصول نداشته و مدل جدید را از پلتفرم فورد فوکوس توسعه داده است. همچنین فورد موتور V6 نسل قدیمی این خودرو را کنار گذاشته و به‌جای آن یک موتور 2.0 لیتری توبوشارژر چهار سیلندر از سری اکوبوست را استفاده کرده است. در تستی که توسط سایت caranddriver بر روی سه خودروی کراس آور انجام شده فورد اسکیپ رتبه سوم را بعد از مزدا CX-5 و هوندا CR-V به‌دست آورده است. در این تست مشخص شد که رانندگی با مزدا لذت‌بخش تر بوده و هوندا کارایی بیشتری دارد. هوندا CR-V بیشترین سهم فروش در بازار را در این سگمنت در اختیار دارد و با ارائه مدل 2015 جای پای خود را محکم‌تر نیز نموده است. فورد در حال حاضر رتبه سوم در فروش را از آن خود کرده درحالی‌که نزدیک‌ترین رقیب شانه‌به‌شانه این خودرو تویوتا RAV4 است.

2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE

ما در مورد تغییرات موجود در مدل 2017 مطالب زیادی شنیده‌ایم ولی در حال حاضر امکان دسترسی به آن و راندن آن وجود ندارد. مدل 3 لیتری این خودرو با اضافه شدن 5 اسب بخار توان و 6.8 نیوتن متر گشتاور، اضافه شدن یکپارچگی بهتر سیستم خودرو با گوشی‌های هوشمند، سیستم روشن/خاموش شدن موتور به‌منظور ارتقاء مصرف سوخت و کروز کنترل تطبیقی به همراه هشدار تصادف از جلو، واجد ویژگی‌های برجسته‌تری نسبت به نسخه فعلی فورد اسکیپ خواهد شد.

2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE

2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE

در مدل 2016 این خودرو از صفحه‌نمایش 8 اینچی با نرم‌افزار Sync3 استفاده شده است. برای سیستم ناوبری و سیستم صوتی 9 بانده مستلزم پرداخت 795 دلار خواهید بود. البته امکان اضافه شدن پکیج کروم در مدل SE وجود دارد که 1445 دلار هزینه بر می‌دارد. این پکیج شامل تزئینات کرومی و درخشان شدن جلوپنجره، دستگیره درها، درب صندوق عقب، قاب آینه‌های جانبی و رینگ 19 اینچی می‌باشد. برای سفارش چرمی شدن کامل فضای داخلی خودرو می‌بایست 1595 دلار دیگر پرداخت نمود که البته شامل پاور ویندوز، گرمکن صندلی و آینه‌های خارجی نیز می‌شود.. تمام این بسته‌ها را در صورت سفارش می‌بایست به قیمت پایه این خودرو که 30995 دلار است اضافه کرد.

2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE

با وجود موتور 240 اسب بخاری و 366 نیوتن متری زیر کاپوت، شتابگیری صفر تا صد این کراس آور 1630 کیلوگرمی در 7.2 ثانیه انجام خواهد شد که در مدل‌های چهار چرخ محرک که از موتور 1.6 لیتری بهره می‌برد این عدد به 9.1 ثانیه خواهد رسید. بیشتر خریداران این کلاس از خودروی فورد ترجیح می‌دهند تا نسخه 2 لیتری توربو تهیه نمایند تا عملکرد بهتری را شاهد باشند.

2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE

استفاده از شاسی فوکوس بر روی اسکیپ که بر اساس رانندگی اسپرتی است خودرو را به هندلینگ بهتر وادار می‌کند. عملکرد این خودرو بر سر پیچ‌های تندوتیز به‌طور خیره کننده‌ای عالی است و پاسخ مناسبی از خودرو را شاهد خواهیم بود. این خودرو توانایی تحمل شتاب‌های جانبی 0.85g بر روی پیچ‌ها را دارد. تحمل این شتاب جانبی بزرگ در خودرو را باید مدیون سیستم کنترل الکترونیکی سر پیچ و سیستم پایداری رول بدانیم. اسکیپ عملکرد فوق‌العاده‌ای در جاده از خود نشان نمی‌دهد به‌طوری‌که تأخیر آشکاری در هنگام فشردن پدال ترمز به نسبت ترمزگیری واقعی وجود دارد. این خودرو 54 متر مسافت نیاز دارد تا از سرعت 110 کیلومتر در ساعت به طور کامل متوقف شود.

2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE

در این سگمنت مزدا CX-5 همچنان گزینه مورد علاقه ما و خریداران است. تنها مزیتی که فورد نسبت به رقیب ژاپنی خود دارد وجود گیربکس شش سرعت اتوماتیک است که به نسبت گیربکس CVT دارای رجحان است.

2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE

ازنظر کیفیت سواری فورد در جایگاه خوبی قرار دارد و این مزیت باعث می‌شود تا دسترسی به صفحه نمایش لمسی امکان‌پذیرتر و کاربرد بیشتری داشته باشد. در مدل 2013 عملکرد لمس دقت کمتری داشت و از مولتی تاچ پشتیبانی نمی‌کرد در صورتی که در مدل 2016 سیستم Sync3 عملکرد رضایت‌بخش‌تری از خود نشان می‌دهد.

2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE

2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE

حتی در مدل جدید هم از سیستم‌های ایمنی جدید همچون هشدار برخورد، هشدار تعویض لاین، هشدار حفظ لاین و هشدار نقاط کور خبری نیست. کسانی که منتظر این سیستم‌های ایمنی جدید هستند، می‌بایست تا مدل 2017 منتظر بمانند. EPA مصرف سوخت این خودرو را 10 لیتر در هر 100 کیلومتر گزارش کرده است هرچند در طول آزمایش این مصرف تا 12.38 لیتر نیز رسید.


فورد مدل کراس آور خود را به‌سرعت به‌روزرسانی کرده است تا بتواند جایگاه خود را در بازار حفظ کند. فورد اسکیپ 2016 را می‌توان مانند آیفون 6 یا تلویزیون LCD 55 اینچی دانست که از فناوری سه بعدی استفاده نمی‌کنند ولی کار خود را به خوبی انجام می‌دهند و کارایی خوبی دارند.


منبع: caranddriver

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

12 دیدگاه

  1. رضا
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    ما مردم بیچاره فقط باید تو خواب این ماشین ها رو ببینیم

    پاسخ
  2. حمید
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    ما لایق بهترین ها هستیم

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      ایرانی لایق بهترین هاست…
      ازین جمله متنفرم.
      مگه ما چکار کردیم که لایق بهترینها باشیم.بجز دروغ و دزدی و تنبلی و حرف زدن و…

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل (*مهرداد*)
    (*مهرداد*)
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    مهمترین نکته همون جمله آخری هست .::کار خود را به خوبی انجام میدهد و کارایی خوبی دارد …این یعنی یک عمر ماشین هست برات و عذابت نمیده …

    پاسخ
  4. روح الله
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    چانگان دقیقا مشابه همینه…احتمالا از رو این گپی برداری کردن

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    به جای این کره ایی های آشغال باید اینا بیان ایران البته بشینیم تا بیاد ایشالا میاد.

    پاسخ
    1. shayan
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      تکنولوژی آشغال کره ای؟؟؟؟؟؟
      پس در جریان نیستی که تکنولوژی کره همون تکنولوژی آمریکایی هستش!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل moein
        moein
        سوابق: (775 دیدگاه) ,

        پس اسمشونو بزاریم آمریکایی دیگه نه

        پاسخ
  6. arash
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به همین ماشین تو کشور های اروپایی میگن کوگا (kuga) ؟؟؟؟؟

    پاسخ
  7. امیرحسین
    سوابق: (323 دیدگاه) ,

    تکنولوژی کره ای که برتر از آمریکاست. سر پیچ با هیوندای توسان به ائمه اطهار متوسل میشیم که این خود برتری کره ای ها رو نسبت آمریکایی ها نشون میده چون ما رو به معنویت گره میزنه!!!!!
    این شتاب جانبی در این کلاس عالیست،آنهایی که بطور جدی ماشین رو دنبال میکنن میدونند تحمل شتاب جانبی 0.85 چه رقم قابل توجهی هست.البته برای محصولات کره ای گرمکن صندلی و نمایشگر سوپرویژن و امثالهم اهمیت داره و نه شتاب جانبی

    پاسخ
  8. sina
    سوابق: (309 دیدگاه) ,

    طراحی داخلش فوق العادس

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    فورد، چشم امید زیادی برای این ماشین داره و تلاش زیادی رو در موردش انجام داده و انصافا چیز خیلی خوبی در اومده.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.