انتظارها به پایان رسید: رونمایی از موستانگ 2015

دیگر انتظارها تمام شد. فورد به طور رسمی موستانگ 2015 را رونمایی کرد. نگاهی جسورانه، در طراحی جلوی این خودرو به طور محسوسی از کوسه الهام گرفته شده است، سپر جلو، جلوپنجره ذوزنقه ای شکل و چراغ های کشیده و باریک وجه اصلی تمایز این خودرو هستند که موستانگ را جذاب تر و خشن تر از قبل کرده اند. شیشه جلوی این خودرو به شدت خمیده شده که در کنار سقف خوش فرمش بسیار خوب بنظر می رسد. نکات برجسته دیگر این خودرو شامل کاپوت فرم دار، گلگیر های بزرگ عقب و چراغ های نواری سه بعدی عقب می شود.

2015 Ford Mustang
2015 Ford Mustang

اگر مدل کوپه باب میلتان نیست، ما مدل کروک را به شما پیشنهاد می کنیم که دارای سقف چند لایه پارچه ای عایق جهت حفظ آرامش کابین است. سقف این خودرو دوبرابر سریعتر از مدل قدیمی باز یا بسته می شود.

2015 Ford Mustang
2015 Ford Mustang

در ساخت کابین این خودرو از صنایع هوایی الهام گرفته شده است. کابین دارای طرحی آشنا است اما کیفیت آن بسیار بالاتر رفته است و برخی مسائل بهبود پیدا کرده است. سبک داشبورد آن، ما را یاد خودرو های سال 1964 می اندازد. این کابین از تکنولوژی های زیادی استفاده می کند که از جمله آن ها می توان به سیستم های هوشمند  (صفحه نمایش هشت اینچی لمسی)SYNC ،MyFord Touch، (نرم افزار ناوبری مجهز) Track App ،MyColor  و یک سیستم صوتی حرفه ای اشاره کرد.
این خودرو بسیار سخت تر و سبک تر از قبل شده و دارای کابینی بسیار بزرگتر است.

2015 Ford Mustang Interior
2015 Ford Mustang Interior

حالا رسیدیم به موضوع اصلی، برای زیر کاپوت این خودرو سه موتور مختلف در نظر گرفته شده است که عبارتنداز:

  • یک موتور 3.7 لیتری V6 با حداقل 300 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن متر گشتاور
  • یک موتور 2.3 لیتری اکوبوست چهار سیلندر با بیش 305 اسب بخار قدرت و 406 نیوتن متر گشتاور
  • یک موتور 5 لیتری V8 با بیش از 420 اسب بخار قدرت و 528 نیوتن متر گشتاور

صرف نظر از نوع موتور انتخاب شده می توان آن ها را با گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک سفارش داد.
این خودرو دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم های تعلیق مستقل عقب است که کیفیت سواری را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده است. سیستم تعلیق جلو این خودرو نیز از نو طراحی شده است. با توجه به گزارشات منتشر شده این خودرو روی چرخ های 19 اینچی سوار است. همچنین این اسب سرکش دارای سیستم جدید کنترل پایداری است تا تمام پویایی خود را نشان دهد.

[jwplayer mediaid=”54297″]
موستانگ GT به طور استاندارد از یک سیستم کنترل شروع استفاده می کند تا خیلی راحت و در بهترین وضعیت به حرکت در آید.

[jwplayer mediaid=”54299″]
انتظار می رود قیمت این خودرو حدود 30 هزار پوند باشد اما فعلا قیمت گذاری رسمی آن اعلام نشده است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

64 دیدگاه

    1. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      چقدر خوبه که هنوز اصالت نگه داشته…
      تازه بازم خشن تر و با ابهت ترش کرده…
      اورین فورد…

      پاسخ
  1. mahsa
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    بیخیال بابا ایرانی جماعت عقده ماشین آمریکایی داره
    اگه اینم زیاد وارد شه دیگه هیشکی نگاش نمیکنه .عین پورشه و خیلی های دیگه
    حالا انقد دیس لایک کن که………

    پاسخ
    1. محسن.د
      سوابق: (1422 دیدگاه) ,

      ببخشید یعنی الان پورشه واسه شما اینقدر عادی شده که نگاهش نمیکنید؟!؟!

      پاسخ
  2. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    مهسا خانم جوش نزن.حالا هرچی نظر بده و برو

    پاسخ
  3. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    سلام
    ماسل کارهای آمریکایی علیرغم ظاهر خشن و تهاجمی شون توانایی چندانی در
    مقابل رقبای اروپایی وژاپنی ندارن

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (149 دیدگاه) ,

      عزیز من خودت میگی ماسل کار
      چندتا ماسل کار اروپایی و ژاپنی داریم که یارای رقابت با این همه ماسل کار آمریکایی رو داشته باشن؟اینم حرف بود شما زدی؟

      پاسخ
      1. حمید
        سوابق: (648 دیدگاه) ,

        محمد جان ماسل کار اصلا کلاس مجزا نیست . آمریکایی ها بخاطر سبک طراحیشون که حجیمه اسم ماشینهای اسپورتشون رو گذشتن Muscle Car که اشاره به طراحی به اصطلاح عضلانی داره . موستانگ رو بذار کنار یه m3 انگار موستانگ رفته body building ، همین ، ماسل کار کلاس خاصی نیست . اروپایی ها از این لفظ استفاده نمیکنن واسه همین ماسل کار ندارن . و در واقع حقیقت اینه که ماشینای اسپورت آمریکایی به گرد اروپایی ها هم نمیرسن ، کاش همین دو هفته پیش topgear رو میدیدی که جرمی پشت gt500 رفت تا میلان که متوجه بشید . از بین ماشینهای آمریکایی همه و همه بدون هندلینگ قابل قبول هستند .mustang , challenger و … کامارو هم که یکم بهتره توی کفی خیلی قوی نیست pontiac هم که تعطیل شد ، ford gt هم خیلی فناوریش قدیمی شده و واقع بینانه نگاه کنیم فقط کوروت میتونه رقابت کنه با اروپایی ها که اتفاقا واقعا هم عالی عمل میکنه حتی از تعدادی از مدلهای فراری هم برتر بوده توی مقایسه ها به قول دنده پنج انگار کوروت آمریکایی نیست چون پیچرو مستقیم نمیره!! میپیچه.

        پاسخ
        1. شهاب
          سوابق: (266 دیدگاه) ,

          نسل های جدید این ماشینا بسیار بهتر از قبل شدن مثل کامارو ZL1 و همین نسل جدید ماستنگ ک رور هندلینگ بسیار مانور دادن ,

          ((رکورد کامارو ZL1 در پیست نوربرینگ آلمان هم اثباتش))

        2. شایان
          سوابق: (11 دیدگاه) ,

          حمید جان اگر هدفت مقایسه است اینو باید بدونی برای مقایسه باید شرایط یکسان باشه در درجه اول ازلحاظ قیمتی.مثلا این m3 که شما فرمودید فکر کنم بیش از 80000 هزار دولار باشه .حالا این چی کار داره به موستانگ 45000 هزار دلاری.اصلا هنر امریکایی ها همین که با قیمت کم ماشین با کیفیت و تقریبا امکانات دار تولید میکنند.همین الان المان از لحاظ خودرو سازی 20 سال از امریکا عقب و ژاپن و کره هم به ترتیب 30 و 35 سال عقبن همین الان.اخرین خبر هم اینکه همین چند روز پیش گفتند تنها کمپانی که در ازای پول کم بهترین ماشین با بهترین امکانات را میتواند تولید کند جنرال موتور بوده که توانسته یک کوروت 150000 هزار دولاری بزنه که همین کارو بنز کرده بود با قیمت 330000 هزار دولار.

  4. e36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    چراغ جلوش شبیه ب ام و Z4 نیست؟

    پاسخ
  5. mahsa
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    نه پورشه واسه من عادی نشده اما یه زمانی بود که دلم خیلی میخواست یه پورشه از نزدیک ببینم. اما الان فقط یه نگاهی میکنمو رد میشم.

    پاسخ
  6. mmf66
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    ماشین های امریکایی آدم باید عاشقشون باشه تا بخره وگرنه کیفیت ساخت بالایی ندارند و سواریشونم راحت نیست کاربردی هم نیستند
    بر خلاف ماشینهای ژاپنی که هم کاربردی هستند هم بازدهیشون بالاست
    ماشینهای اروپایی هم خیلی خوبند ولی قیمتشون بالاست

    البته من خودم موستانگ رو دوست دارم ولی به عنوان ماشین دهم

    پاسخ
  7. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    1.در کیفیت سنجیجی دی پاور جی ام بالاترین کیفیت رو داشت
    2.به هیچ حرفی بدون سند گوش نکنید

    پاسخ
  8. ESI
    سوابق: (389 دیدگاه) ,

    جونم رو میدم واسه ماشین های USA

    پاسخ
  9. mohammad
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    کلی حال کردم
    ایشالا این ماشین و از نزدیک ببینیم

    پاسخ
    1. amir davidoff
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      بیا تبریز پر از این ماشیناست.
      دیگه خسته شدیم از نگاه کردن…!

      پاسخ
  10. امیرمسعود
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    ابهت شو از دست داده.مثل خلاف کاری شده که توبه کرده.یامثل لاتی میمونه که آدمحساب شده وبجا لونگ تبلت دستشه

    پاسخ
  11. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    زیباتر شده ولی اون ابهت و اصالت خودشو از دست داده…

    پاسخ
  12. alireza
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یه سوال داشتم.قیمت احتمالی این مدلش چند هست؟(به دلار)

    پاسخ
  13. میلاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام,برای کسی که پول ماشین اسپرت اروپایی رو نداره یک اسپرت آمریکایی مخصوصا جی تی باشه اغوا کنندس.

    پاسخ
  14. tras m
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قابل توجه دوستان مخصوصا کاربر mالان تو ایران شما کم ماشینای آمریکاای نمیبینی مخصوصا به واسطه ی مناطق آزاد تا دلتون بخواد فوردو کامارو و کرایسلر میبینید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.