نسخه هنسی پرفورمنس از فوکوس RS با قدرت ۴۰۵ اسب‌بخار

این باور که قدرت به اندازه کافی در فوکوس RS وجود دارد، چیزی است که کمتر در ذهن افراد تیم هنسی پرفورمنس راه یافته است؛ کسانی که پیشرانه‌ای با خروجی ۴۰۵ اسب‌بخار و ۵۷۶ نیوتن‌متر برای این مدل فراهم کرده‌اند. این در حالی است که نسخه موجود در بازار فورد فوکوس RS مدل ۲۰۱۷ حدود ۳۵۰ اسب‌بخار قدرت دارد و گشتاور حداکثر آن نیز به ۴۷۴ نیوتن‌متر می‌رسد؛ قدرتی که به نظر می‌رسد به هیچ‌وجه برای «تگزاس» کافی نبوده است.

Hennessey-Ford-Focus-RS-front-three-quarter-04
پکیج HPE400 هنسی برای فوکوس RS شامل یک برنامه‌ریزی دوباره ECU، یک فیلتر هوای با جریان بالا و یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدّ زنگ با تقویت صدای الکترونیکی می‌شود. این در حالی است که سیستم اگزوز فوکوس RS در حالت عادی نیز صدای بلندی دارد. همچنین مشتریان این خودرو می‌توانند نشان‌های “Hennessey” و “HPE400” را در طراحی بیرونی همراه با یک علامت “Powered by Hennessey” در زیر کاپوت دریافت کنند.

Hennessey-Ford-Focus-RS-front-end
البته این کمپانی هنوز عدد دقیقی در ارتباط با عملکرد این خودرو ارائه نداده است. این در حالی است که فوکوس RS می‌تواند در عرض 4.6 ثانیه به سرعت 96.6 کیلومتر بر ساعت برسد و می‌توان مطمئن بود که اضافه‌شدن ۵۰ اسب‌بخار و ۱۰۰ نیوتن‌متر دیگر از طرف هنسی پرفورمنس حتماً می‌تواند شتاب فوکوس RS را به زیر 4.5 ثانیه ببرد.

Hennessey-Ford-Focus-RS-grille
علاوه بر این، به گفته هنسی پرفورمنس، این کمپانی درصدد است تا در آینده خنک‌کننده داخلی، توربو، چرخ‌ها، تایرها و دیگر آپگریدها را در آینده ارائه کند. با این حال، اینکه این ارتقاها چقدر می‌توانند در میزان اسب‌بخار خروجی از پیشرانه تأثیر داشته باشند، هنوز مشخص نیست. با توجه تصاویر جزئی که از زیر کاپوت خودرو در دسترس قرار گرفته، به نظر می‌رسد که هنسی برای رسیدن به سطح بالاتر اسب‌بخار در پیشرانه، باید به فکر ارتقای مواردی چون میل‌لنگ، آکسل‌ها و دیفرانسیل عقب باشد.

Hennessey-Ford-Focus-RS-badge
علاوه بر منتشر نکردن اعداد مربوط به عملکرد، هنسی قیمت پکیج HPE400 را نیز همچنان پوشیده نگه داشته است. امّا با توجه به قیمت‌گذاری پروژه‌های قبلی هنسی، نباید انتظار داشت که قیمت پکیج ارتقای HPE400 به میزان برچسب قیمت فوکوس RS، مقرون‌به‌صرفه باشد.

منبع: automobilemag

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

9 دیدگاه

  1. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1308 دیدگاه) ,

    فورد فوکوس همینطوری فابریکش معرکس چه برسه این مدل که هنسی تقویتش کرده اونم 405 اسب
    میدونید که فوکوس از پرفروش ترینها تو اروپاس

    پاسخ
  2. Xman
    سوابق: (254 دیدگاه) ,

    همیشه عشق رنگ ابی RS بودم. عجب کیتی! دمه هنسی گرم.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      چرا پیدات نبود؟؟؟؟؟؟
      گفتم بعد بحثی که با بنتلی داشتی دیگه نمیای

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3792 دیدگاه) ,

        بهنام جان تقصیر من هم بود.
        در مورد بنز و استون نه. لحن دوشتمون بنتلی یک جوری بود که انگار بنز گداست و از استون کمک گدایی کرده. چیزی که هنوز هم برای من قابل هضم نیست.
        کلا این تعصب روی یک کشور خیلی بده. چه روی انگلیس چه آلمان.
        من که دیگه هیچوقت دور و بر این بحثا نمیرم.

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          خوب کاری میکنی
          خودتو عشق است

  3. Daniel
    سوابق: (289 دیدگاه) ,

    لامصب چراغاش سگ داره
    آدمو مجذوب خودش میکنه …… .

    پاسخ
  4. Gtr
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    عالیه ولی با وزن کمش و قدرت زیادش و دودیفر بودنش شتاب بهتری
    ازش انتظار میرفت😯

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.