فورد

۱۷ نکته از فورد GT مدل ۲۰۱۷

سوپرماشین GT جدید فورد، توجه زیادی را در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۵ به خود جلب کرد و درحالی‌که اطلاعات پایه خود را ارائه داده، هنوز هم کنجکاوی‌های زیادی را برانگیخته است.

آماده‌سازی با عجله

کانسپت GT فورد که در نمایشگاه دیترویت ارائه شد، به نظر می‌رسد که برای مرحله تولید آماده باشد؛ یعنی این پروژه می‌بایست برای سال‌ها دنبال شده باشد. امّا در حقیقت، این خودرو تنها یک سال پس از شروع توسعه آن دیده شده و خودروی نهایی نیز در سال آینده عرضه می‌شود؛ این سرعت ارائه یک مدل در دنیای خودرو غیرعادی است.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
توسعه سریع

فورد پیش‌بینی کرده که اولین نمونه‌های تولید شده از این خودرو در فصل بهار آماده شوند. شاید عکاسان تصاویر جاسوسی برای تست نمونه‌های اولیه آن باید آماده باشند.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
تماماً فیبرکربن، تماماً دست‌ساز

برنامه توسعه داخلی ساخت فیبر کربن ارزان‌قیمت در فورد با همکاری Dow Chemical با پروژه GT اشتراک چندانی ندارد. در واقع، فیبرکربن مورد استفاده در ساختار شاسی GT و بدنه آن به صورت دست‌ساز خواهند بود و تولید آن‌ها احتمالاً توسط یک تأمین‌کننده خارجی انجام خواهد شد.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
هدف‌گذاری فورد برای رسیدن به بهترین نسبت قدرت به وزن

جمال حمیدی، سرپرست جهانی مهندسان بخش عملکرد وسایل نقلیه فورد، هدف تیمش را این‌گونه تعریف می‌کند:

بهترین نسبت قدرت به وزن …

وقتی جمله‌ی او به اینجا می‌رسد، همه انتظار داریم با چیزی مانند «در کلاس خودش» تمام شود؛ ولی جمال سخنش را این‌گونه تمام می‌کند:

… در بین تمام خودروهای موجود در بازار.

البته فورد هنوز وزن GT را اعلام نکرده است، ولی انتظار می‌رود که به شکل دیوانه‌کننده‌ای سبک باشد. همچنین برای موتور، فورد قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب‌بخار درنظر گرفته است.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
چرخ‌های نه چندان لوکس

GT حاضر در نمایشگاه دیترویت از چرخ‌های معمولی آلومینیومی استفاده می‌کرد که کاملاً در تضاد با موستانگ شلبی GT350R موجود در کنار دست آن بود؛ خودرویی که چرخ‌های فوق‌سبک فیبرکربنی به همراه داشت. اگر فورد نسبت به کاهش وزن GT جدّی باشد، حتماً این چرخ‌های با تکنولوژی بالا و کم‌وزن را برای این مدل نیز استفاده خواهد کرد. فورد خودش می‌گوید که امکان چنین چیزی وجود دارد.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
سیستم آئرودینامیک هوشمند و همیشه «خنک«

در اسپویلر عقب GT ویژگی‌های تکنیکی فراوانی به کار گرفته شده که عملکرد air-brake یکی از آن‌هاست. قسمت باله می‌تواند هم به صورت قائم به بالا حرکت کند و هم شیب پیدا کند. همچنین سطح افقی آن به طرف بالا زاویه پیدا می‌کند تا نیروی رو به پایین و درگ بیشتری در مواقع نیاز دریافت کند.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
بالا و پایین‌های جاده

به گفته فورد، GT از یک سیستم تعلیق «هوشمند» استفاده می‌کند که می‌تواند در سرعت‌های بالا ارتفاع خودرو را کاهش داده و آئرودینامیک و پایداری بهتری را برای خودرو به همراه داشته باشد. در فرم یک سوپرماشین واقعی، یک در کابین در دسترس قرار گرفته که می‌تواند در هنگام برخورد با یک سراشیبی غیرعادی یا سرعت‌گیرها، ارتفاع قسمت جلوی خودرو را اندکی بالا بیاورد.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
ترمزهای برمبو

در جلو و عقب، GT از دیسک‌ها و کالیپرهای ترمز کربن-سرامیکی برمبو بهره می‌برد. همانند پیست نوربرگرینگ که یکی از مقاصد ضروری تیم‌های توسعه وسایل نقلیه به شمار می‌رود، شرکت برمبو نیز همین جایگاه را پیدا کرده است.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
رکورد بیشینه سرعت در اولویت فورد نیست

تنها چیزی که در این زمینه گفته شده، این است که GT مدل ۲۰۱۷ خودرویی سریع خواهد بود. ولی فورد حرفی از رسیدن به حداکثر رکوردهای سرعت یا شتاب‌گیری نزده است. به‌جای آن، مشاهده می‌کنیم که فورد به دنبال زمان بهتر در دور مسابقه بوده و به دنبال حداکثر هندلینگ است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که فورد برنامه دارد که GT را به مسابقات ۲۴ ساعته لمان در سال ۲۰۱۶ ببرد و فراری را در تیررس خود قرار داده است. به نظر می‌رسد دوباره شرایط دهه ۱۹۶۰ شده است.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
بدون موتور الکتریکی

در جلوی فورد GT در کنار یک رادیاتور، یک سری دریچه‌های خنک‌کننده و سیستم تعلیق جلو با محرّک pushrod، چیز خاص دیگری مشاهده نمی‌شود. هیچ موتور الکتریکی برای حرکت محور جلو مانند پورشه ۹۱۸ اسپایدر استفاده نشده است. در عقب نیز خبری از آن نیست. فورد نخواسته که وزن کم خودرو را به خاطر المان‌های سنگین هیبریدی مانند موتورها و باتری‌ها فدا کند. همچنین این خودروی اسپرت قصد داشته که موتورهای اکوبوست فورد را به نمایش بگذارد؛ مأموریتی که در صورت استفاده از یک سیستم هیبرید، بسیار پیچیده می‌شود.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
مجرای هوا

یکی از نکات جالب در مورد GT طراحی جانبی بدنه و کانالی است که بین بدنه و چرخ‌های عقب قرار گرفته است. این عناصر بیشتر از آن که تزئینی باشند، نیروی جریان هوا را به خدمت GT در می‌آورند. شکاف‌های باله‌ای که سقف را به هرکدام از سپرهای عقب متصل می‌کنند، ممکن است ظاهر صافی داشته باشند، ولی مقطع خمیده‌ای دارند. کاربرد این المان‌ها ایجاد نیروی رو به پایین است و همین‌طور، جریان هوای اطراف خودرو را به اسپویلر عقب هدایت می‌کنند.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
جریان هوای پیچیده

فورد به شکل خارق‌العاده‌ای یک کاربرد دوم برای شکاف‌های باله‌ای GT به عنوان مجراهای مکش پیدا کرده است. هر کدام از پنل‌های حفره‌دار در طرفین یک سری لوله در خود دارد که جریان هوای خنک‌کننده‌های چرخ‌های عقب را تأمین می‌کنند (این خنک‌کننده‌ها از طریق دریچه‌های بزرگ سپرها قابل‌رؤیت هستند). هوای مکیده شده از زیر خودرو جمع‌آوری شده، در هر کدام از توربوشارژرها فشرده می‌شود و قبل از این به طرف باله چرخش داشته و به سمت پایین و موتور حرکت کند، از میان خنک‌کننده‌ها عبور داده می‌شود.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
نفس گرم چراغ‌های عقب

هوایی که به تازگی پس از عبور از خنک‌کننده‌های موجود در سپر گرم شده، سپس از بالای چرخ‌های عقب به دم GT جریان می‌یابد و از وسط چراغ‌های عقب خارج می‌شود. یعنی ظاهر این چراغ‌ها که در تصویر می‌بینید، تصادفی نیست!

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
قلب تپنده وحشی

موتور اکوبوست ۳/۵ لیتری V6 با دو توربوشارژر و انژکتور سوخت مستقیم در GT بیشتر از همه موتورهای جاده‌ای فورد، با موتور شش سیلندر اکوبوست در فورد دیتونا پروتوتایپ LMP2 اشتراک دارد و قدرت آن بیش از ۶۰۰ اسب‌بخار است.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
حفظ اگزوزهای تهاجمی

فورد برنامه دارد تا این اگزوزهای بزرگ و شبیه به اگزوزهای جت‌های جنگنده را به همین صورتی که هستند، در بالای سپر عقب حفظ کند. البته لوله‌های بزرگی که دیده می‌شوند، فقط به صورت ظاهری هستند و لوله‌های اصلی اگزوز چند اینچ جلوتر از آن‌ها قرار دارند. ولی شاید فقط دریچه اگزوزها اهمیت داشته باشد.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
دوربین نمای عقب برای GT

با وجود یک پنجره عقب تقریباً افقی و عرض در حدود ۴۵ سانتی‌متر، پارک GT احتمالاً کی از مشکل‌سازترین کارهای رانندگی با این خودرو خواهد بود. بنابراین، این هایپرکار فورد از یک دوربین نمای عقب در قسمت پایین دیفیوزر خود استفاده کرده است.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
تنها ۵ درصد دیگر

بنابر گفته معاون طراحی فورد، مورای کالوم، طراحی این مدل ۹۵ درصد راه خود را پیموده است. برای این ۵ درصد باقی‌مانده شاید بهتر باشد به GT مواردی مانند آینه‌های بغل بزرگ‌تر از قاشق چای‌خوری و یک سری تغییرات اندک در سیستم روشنایی آن اضافه شود.

2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar
2017 Ford GT Supercar
۲۰۱۷ Ford GT Supercar

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    با تشکر از زحماتی که کشیدین. اما این 17 نکته کدومشون به درد ما مردم ایران می خوره؟ اینجور ماشینا که هیچوقت قرار نیست وارد ایران بشه و اگرم وارد بشه ما ها قدرت خریدش رو نداریم. به نظرتون بهتر نیست بیشتر در مورد خودروهای موجود در ایران و یا خودروهایی که قراره به بازار ایران وارد بشن بنویسین تا اینجوری اطلاعاتمون در مورد گزینه های خرید بیشتر بشه؟ البته حرف من به معنی زیر سوال بردن زحمات شما نیست. اما به نظرم اگه مقالاتی که در مورد خودروهای در دسترس ما می نویسین بیشتر باشه خیلی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      علیرضا جان؛
      فرمایش شما متینه ولی همه ما به اندازه کافی روزانه این تولیدات داخل رو میبینیم و باهاشون سر و کار داریم
      و میایم اینجا بلکه یکم از اون فضای خاص! کشورمون دور بشیم و همچنین با نوآوری های روز دنیا آشنا بشیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. NASSY

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      پــــــــــــــــــــــــــــــــدال به همه مدل ماشینی می پردازه. :P :*

      ماشین های که قراره وارد ایران بشه تا ماشین های که قراره در اینده تولید بشه.

      دوست عزیز, تو قرن 21 باید به روز باشی(با کمک پدال و نویسنده های خوبش,به روز هستیم)

      با تشکر از پدال

      موفق باشی دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مصطفی

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (226 ديدگاه)

      پسر من عاشق این ماشینم خداکنه با کمترین تغییرات وارد بازار بشه و همونجور که سرپرست جهانی مهندسان بخش عملکرد وسایل نقلیه فورد گفته بهترین نسبت قدرت به وزنو در بین تمام ماشینا داشته باشه . فک کن چه شود …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. علی آقا

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (572 ديدگاه)

      باید چنین نوشته هایی هم وجود داشته باشه تا سطح توقع مردم بره بالا.
      یادمه یه زمانی ماشینای دوو از نظر برخی پیشرفته ترین ماشینا بودن! البته تقصیری هم نداشتند، ماشین خوب و پیشرفته نه دیده بودند و نه میدونستند چیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. سرباز وظیفه احسان آرسنالی

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      اینا به درد افزایش اطلاعات عمومی خوره ها میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. یه پسر

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      منم با علیرضا موافقم
      چون اگه تمرکز بیشتر رو خودرو های داخل باشه و بازار خودرو های داخلی
      اطلاعات کاربردی تره

      بیرون از این سایت بعضی ها بخاطر نبود اطلاعات و تعصبات بی جا گاهی وقت ها دری وری می گن
      حالا ما پدالی ها که در مورد خودرو مطالعه داریم
      اما بعضی ها رو می بینی که جدا از اینکه هیچی از ماشین نمی دونن ، اطلاعات وحشتناک اشتباهی هم دارن و اونا رو تبلیغ هم می کنن

      مثلا چن وقت پیش تو جمع یکی از بچه ها گیر داده بود که آلفا رومئو میتو ماشین چینی هست و از روی بوگاتی هم کپی می کنه (بخاطر جلو پنجره اش )

      خلاصه هر چی با بدبختی دلیل سند و منطق که آقا این ماشین ایتالیایی و…
      نهایتا هم من محکوم شدم که هیچی از ماشین نمی دونم
      اما اگه مطالب در مورد خودرو های داخلی بیشتر باشه این اشتباهات هم کم میشه

      البته دم پدال گرم واقعا فضای بیستی رو درست کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        من این جور موقع ها که کسی از ماشین سر درنمیاره بعد میاد اطلاعات غلت میده لج نمیکنم باهاش جلوی جمع شرط بندی میکنم بعد میارمش تو اینترنت یا پیش چند تا از فروشنده های ماشین که سر در میارن.بعد جلو جمع حسابی بهش میخندم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    7. روزبه

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      تو مملکتی که قراره بعد از 10 سال بازنشستگی دوباره پیکان شونصد سال پیش با قیمت پایه 17 میلیون تومن دوباره برگرده رو خط , در مورد چی خودرو های ایران صحبت کنیم . مثلا مقاله گذاشته شه که پراید 132 با داشبرد قدیم بهتره یا با داشبرد جدید ؟ یا مثلا یه تست بین MVM سه سیلندر با MVM چهار سیلندر کار شه ؟
      برادر من منتها علیه خودرو های در دسترس ما در بهترین و ایده آل ترین حالت سوناتاست و اپتیما . بالاتر از اونو حتی فکر نکن بهش . در مورد این دو تا ماشین و امثال اینها هم به قدر کافی خوندیم و نوشتیم و دیدیم و شنیدیم ( مونتاژایرانیا رو کلا بریز تو سطل آشغال ) …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. بابک

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این دوست گرامی درست میگن !
      باید چشمو گوشمون رو ببندیم و فقط فکر کنیم که ما ایرانیا کارمون خیلی درسته ولی به این فکر نکنیم که وقتی آگاهی مردم ما از هر نظر که بالاتر بره تبدیل به خواست عمومی میشه و اونموقع خودرو که چه عرض کنم فرقون سازا و مونتاژ کارای داخلی که فقط بفکر پول در آوردن از مردم هستند مجبور بشن با شایسته سالاری چیدمان مدیریتی کنن ، گفته ایشون هم احتمالا از سر نا امیدی هست ولی اینو بدونین که باید به معنای واقعی کلمه ( باید ) ما هم بتونیم تو کشورمون نمیگم بهترین ولی در حد هوش و آی کیو و خلاقیت بچه های این سرزمین بدرستی استفاده کنیم و میتونیم جایگاه درخورمون رو پیدا کنیم .
      یه نگاهی به کورش منصورب و نادر فقیه زاده و هرمیداس اتابکی وخیلی دیگه که بکنید متوجه میشین محدودیت و انداختن خودروی بی کیفیت به ده ها برابر قیمت عین …..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. farzad

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    عالیه ولی چراغ عقبش خیلی شبیه فراریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mafia

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      زیبا نیست خیلی گنده هست بهتره به طراحی 911 و nsx یه نگاهی بندازن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. قاتل خودروها کوروت

        ۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (43 ديدگاه)

        اخه اون نوصد و یازده که شکل قورباقست به چه درد میخوره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

          ۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود
          احترام نگه دار گلم :|

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          911 به چه درد میخوره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          دوست عزیز اگه اینایی که میگمو رو سرچ کنی میفهمی 911 به چه دردی میخوره

          1- برترین خودرو اسپرت تاریخ خودرو سازی

          2- بیشترین افتخاراتی که یک خودرو اسپرت کسب کرده

          3- نتایج مسابقات لمانز ( 16 مرتبه قهرمانی)

          4- آمار سایت jdpower

          5- رکورد های پیست Nürburgring

          6- جز هفت خودرو دهه ی 1970

          7- جز سه خودرو برتر دهه 1960

          8- جز هفت خودرو برتر دهه 1980

          9-برترین خودروی اسپرت سال 2004

          10- جز 100 خودروی برتر تاریخ خودرو سازی

          11- برترین ماشین جهان در سال 2005

          12-دریافت جایزه برترین ماشین از لحاظ لذت رانندگی 2011

          13- دریافت جایزه بهترین عملکرد در سال 2014

          14- دریافت برترین خوروی covertable آمریکا در اولین دوره تولید تارگا

          حالا جدای این آمار همین کوروت سیستم تعلیقش رو از کدوم خودرو کپی کرد ؟؟؟؟ جوابش هست 911

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. P.G

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (489 ديدگاه)

          مهران جان گلم اینجا گفتى،جاى دیگه نگو که آبروت میره!
          زمانى که کوروت با همین سبک و سیاق تولید میشد،٩١١ موز بود(یا بهتره بگم تو معدن سنگ آهن بود)!:d
          اگه براى صحبت هات در مورد کپى کوروت از ٩١١ لینکى منبعى چیزى دارى به اشتراک بذار،در غیر این صورت مردونه حرفتو پس بگیر!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شلبى

          ۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          مهران جان این که بگیم کوروت از پورشه تقلید و کپى کرده اصلا حرف درستى نیست، اول اینکه کوروت زودتر از 911 ساخته شده و در همه نسل هاش حرف هاى زیادى براى گفتن داشته، بعدم کارخانه ها از ایده هاى همدیگه استفاده میکنن و با هم تبادل تکنولوژى دارن مثلا بنز هم براى توزیع درست وزن در مدلGT-amg از فرمول و روش کوروت استفاده کرد، حالا بنظر شما ما میتونیم بگیم که بنز براى مدل GT سیستم انتقال قدرتش رو از کوروت کپى کرده؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. CBR400

          ۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا مهران در مورد تقلید کوروت از 911 شدیدا باهات مخالفم . چون اصلا با واقعیت جور در نمیاد . البته آقای p.g حرف بدی نمیزنه . اگه در یک سایت یا مجله قابل اعتماد و معتبر در مورد این تقلید مقاله ای خواندی یه کامنت بزار و لینک منبع را بزار . در غیر اینصورت حرفت را پس بگیر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. mehran911

          ۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          حرف دوستان رو قبول دارم من نباید از لفظ کپی استفاده میکردم
          دوستان عزیز نیازی به لینک نیست شما میتونید با یک سرچ ساده تو گوگل یا caranddriver آمار سیستم تعلیق کوروت رو بدست بیارید که این کمپانی تو مدل z06 از تغییر زاویه چرخ های عقب استفاده کرده دقت کنید این تکنولوزی قدیمی که در گذشته توسط مرسدس و بی ام و استفاده میشد نیست با این تکنولوزی میشه سر پیچ به چرخ های عقب فرمان داد که در گذشته در 911 بکار گرفته شده و نکته دیگه اینکه از نوعی سیستم تغییر ارتفاع استفاده کرده که در 911 بکار میره که این سیستم در Z28 هم بکار گرفته شده
          حرف دوستان رو قبول دارم من نباید از لفظ کپی استفاده میکردم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. NASSY

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      فرزاد جان به این ضرب المثل شیرین فارسی اکتفا میکنم.

      هر گــــــــــــــــــردی که گــــــــــــردو نیست داداش :)

      GT کلا چراغ عقبش گرد بوده و هست(تا اونجایی که من میدونم)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

        ۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        مهران جان حرفی تو 911 نیست ولی دیگه حرف از کپی کوروت از 911 نزنید لطفاً.کوروت از موقعی که چندین سال زودتر از 911 به تولید رسید یک روش خاص رو در پیش گرفت و تا الان در برخی جهات سرتر بوده و این قضیه ثابت شده است.شما مدل 2015 کوروت Z06 رو اگه دیده باشی متوجه شدی که تو پیست 5 ثانیه هم از Z28 سریع تر بود بماند که بدیهی است از 911 عملکرد بهتری داره.
        قبول دارم 911 خودروی واقعاً کاملی است که هرکس قبولش نداشته باشه از خودرو چیزی سر در نمیاره ولی کوروت به هیچ عنوان از 911 کپی نکرده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          باربد عزیز این حرف من نیست این گفته ی رئیس بخش توسعه و فناوری کوروت بود که گفت تعلیق این خودرو از 911 الهام گرفته شده که مدل مورد نظر هم همین Z06 بود

          دوست من فرق پورشه با بقیه کمپانی ها اینه که بتونه با کمترین میزان قدرت بهترین زمان رو در پیست به ثبت برسونه. اگه آمار پیست Nürburgring رو نگاه کنی متوجه میشی که پورشه 911 نسبت رتبه ای که در پیست داره از بقیه رقبای نزدیکش قدرت کمتری داره .

          دوست من کوروت هم ماشین فوق العاده ایست و همیشه رقیب سرسختی در مسابقات برای پورشه بوده و من منکر خوب بودن کوروت نیستم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فریا

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          برادر مهران ، اگه 911 با کمترین قدرت بهترین زمان ها رو

          بدست میاره ، کوروت هم با کمترین قیمت بهترین زمان ها رو

          بدست میاره . رجوع شود به لیست تایم های نوربرگرینگ که

          کوروت ZR1 201 دهمین رکورد رو در دست داره و از همه

          لامبورگینی ، فراری ، پاگانی ، مزراتی ، پورشه ها

          ( غیرزاز 918 )سریعتر بوده . فکر کن Z06 2015

          چیـــکار میکنه !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mehran911

          ۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          راستش اولا بیایم یاد بگیریم که اگه دوستی بر خلاف میل ما حرفی رو زد قبل هر موضع گیری بچه گانه ای در مورد حرفش فکر کنیم

          در جواب دوستتون که گفت 911 به چه دردی میخوره من اطلاعاتی رو نوشتم و نگفتم اینایی که من نوشتم رو قبول کنید فقط گفتم در مورد اینا تحقیق کنید من این اطلاعات رو از سایت پورشه ویکیپدیا و مجله car&driver بدست آوردم

          جناب فریا حرف من در مورد این نیست که کوروت به درد نمیخوره نه مشکل ما اینه که بجای خواندن درست کامنت موضع میگیریم

          دوست عزیز من گفتم 911 نسبت به قدرتش زمان های فوق العاده ای رو به ثبت میرسونه من که نگفتم کوروت اینکارو نمیکنه شما که حرف از زمان پیست Nürburgring میزنید میدونید رکورد 6:11 رو کدام خودرو در چه سالی بثبت رسونده یا همین خودتون گفتید 918 بهترین رکورد حال حاضر رو در دست داره برای کدوم شرکته

          شما میگید کوروت نسبت به رقبا قیمت کمتری داره من از شما یک سوال میپرسم آیا کوروت کیفیت ساخت پورشه رو داره ؟؟

          راستش من قصدم مقایسه ی این دو خودرو نبود ولی اینارو محض اطلاع مینویسم

          موتور Z06 حجمی معادل 6.2 لیتر و با وجود سوپر شارزر قدرتی معادل 650 اسب و 881 نیوتون متر گشتاور دارد

          و 911 باموتور 3.6 لیتری و توربو شارزر قدرتی معادل 560 اسب و 750 نیوتون متر

          من هیچ حرفی نمیزنم مقایسه با خودتون از طرفی با این آمار Z06 بیشتر به هایپر کار شبیه تا به سوپر اسپرت

          خداییش چند نفر از شما دوستان مواردی رو که من از افتخارات پورشه نوشتم رو سرچ کردین

          اینم در جواب آقای P.G اولا که پورشه 911 فقط 9 سال با کمپانی کوروت اختلاف داره دقت کن کمپانی کوروت در مقابل 911 است نه مقابل کمپانی پورشه توصیه میکنم بیشتر تحقیق کنی

          بی ادب تنها نه خود را داشت بد بلکه آتش بر همه آفاق زد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فریا

          ۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          اولا که من نه موضع گرفتم و نه بی ادبی (!!!) کردم

          اگه اینکارو کردم نقل قول کنید من همینجا ازتون معذرت

          میخوام . دعوا که نداریم !!

          مگه من گفتم پورشه بده ؟!! من این واقعیتو قبول کردم 911

          با کمترین قدرت بهترین زمان ها رو بدست میاره ! و منکر

          911 نبوده ام و نیستم . اینرو هم نگفتم که شما چنین و

          چنان در مورد کروت گفته اید . گفتم اگه 911 قادره اینکار
          رو بکنه ، کوروت هم بی هنر نیست و قسمتی از صحبت های

          شما رو تصدیق هم کردم !

          ضمناً بازدهی موتور رو مقایسه کردید و کیفیت !

          911 حداکثر قدرتشو توی دور بالا ارائه میده

          اما کوروت توی دور نسبتا پایین تر !

          همین دور موتور پایین باعث میشه استهلاک کمتر بشـــه

          و دمای موتور به مقدار قابل توجهی کمتر باشه !

          و همچنین دو تا توربوی 911 قدرت بیشتری نسبت به سوپرشارژر

          کوروت به قدرت موتور اضافه میکنن پس باز هم نقش حجم

          کم رنگ میشه و تفاوت قدرت برمیگرده به تفاوت بازدهی

          توربوشارژ از نوع دوقلو با سوپرشارژر !

          اون دوستمون ( یه جوری میگید دوستتون انگار شما باهاش

          دشمنی دارید ) هم که گفتن 911 به چه درد میخوره ، بنده

          که نگفتم ، ایشون گفته ؛ چرا منو بازخواست میکنید ؟؟!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. mehran911

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          دوست عزیز جناب فریا من منظورم شما نبودین
          چون زیر کامنت شما کامنت گذاشتم سوءتفاهم پیش اومده خلاصه ببخشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Mostafa&S

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    بهترین سوپر اسپرت امریکاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شروین

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (515 ديدگاه)

      السلام علیکم.
      برادر مهران اولا شما خودت میگی کمپانی کوروت در مقابل 911 است نه پورشه اما از اونور میگی رکورد نوربرگ رینگ مال 918 است. پس خود شما اینجا بحث ها رو با هم قاطی کردی.
      دوماً اینجا مقایسه کوروت و 911 مطرح شده نه 918. در ضمن موتور 3.6 پورشه 911 توین توربو هست اما کوروت با 2 تا توربو میره بالای 1000 اسب. تو سایت هنسی هم نمونه هاش هست.
      و البته موتور مذکور پورشه 699 نیتون متر گشتاور داره نه 750. اینم لیتک:
      http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87-%DB%B9%DB%B1%DB%B1/
      درخصوص کیفیت ساخت هم عرض شود که اگه منظور از کیفیت ساخت تزینات و چرم و اینجور چیزا باشه بله حق با شماست که داره پول اضافه هم بالاش میگیره که اما از نظر دوام و کیفیت لوازم استفاده شده تو موتور و مونتاژ و رنگ و کیفیت ساخت و خیلی چیزای دیگه، امریکایی ها حرف اول رو میزنن. اگه غیر از این بود اینقدر دوام نداشتن. دلیل اینکه با قیمت کمتر تمام این امکانات رو دارن هم اینه که تکنولوژی تولید انبوه با استفاده از ماشین آلات و کمترین نیروی انسانی رو دارن. که هنوز خیلی مونده بقیه دنیا بتونن بهش دست پیدا کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      سلام

      شروین عزیز اول کامنت ها رو از بالا بادقت بخون بعد منو محکوم کن دوست شما گفت زمانی که کوروت تولید میشده 911 ذغال بوده و حرف های بی ربط دیگه ای رو زد دوست عزیز من گفتم 911 تنها 9 سال با تاریخ کوروت اختلاف داره نه چیز دیگری

      از طرفی جناب شروین من 918 رو با هیچ ماشینی مقایسه نکردم چون هیچ ماشینی قابل مقایسه با 918 نیست . من در جواب دوستتون که آمار پیست Nürburgring رو وسط کشید محض اطلاع گفتم که بدونید رکورد های این پیست توسط کدوم کمپانی و کدوم خودرو ثبت شده

      راستش نمیخواستم اینو بگم ولی مجبورم کردین دوست عزیز بجای قرار دادن لینک اشتباه از سوی پدال که آمار گشتاور رو در حالت پایه ی 911 نوشته چرا به خود سایت پورشه مراجعه نمی کنید ؟؟؟؟؟؟؟

      تو سایت پورشه گشتاور پورشه 911 توربو اس رو در حالت overboostمعادل 553 پوند فوت نوشته که اگه شما بجای گشتن و بکار بردن لینک از پدال این عدد رو بصورت نیوتون متر محاسبه میکردین که البته تعجبی هم نداره چون فکر کنم علتش چیزی جز کمبود آگاهی نیست این مشکل پیش نمی آمد بهر حال این عدد معادل 749 نیوتون متر هستش

      از لحاظ کیفیت ساخت هیچ خودری اسپرتی باز هم تکرار میکنم هیچ خودروی اسپرتی توانایی رقابت با 911 رو نداره شدیدا توصیه میکنم آمار پورشه در سایت jd power رو بررسی کنید تو این سایت جوایزی که تنها 911 برنده شده خیلی بیشتر از کمپانی کوروت هستش
      از طرفی طبق آماری که در خود سایت پورشه موجود هست و تو دنیا سروصدای زیادی بپا کرد این بود که به گفته رئیس بخش تولیدات پورشه در آمریکا : بیش از 70 درصد کل تولیدات تاریخ پورشه هنوز در جاده های جهان در حال تردد هستند. این آمار نشان دهنده کیفیت ساخت و استهلاک فوق العاده پایین این خودروست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شروین

        ۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (515 ديدگاه)

        سلام مهران جان. اولا من کی باشم که شما یا کسی دیگه رو محکوم کنم.
        مشکل منم با 50 نیوتون‌متر کم یا اضافه نیست. اما شما هم درست تر بود که بنویسی تویین توربو نه که یک توربو!!!!
        متاسفانه من صحبتهای شما رو قبول ندارم چون اولا ماشینای آلمانی همیشه پر استهلاک بودن و هستن. پورشه هم تافته جدا بافته نیست. درخصوص چیزایی هم که گفته میشه حرف با عمل فرق داره. آلمانیا متخصص ادعا کردنن اما واقعیت چیز دیگه اییه. من به چشم هام بیشتر از نوشته های jdpower یا امثالش اعتماد دارم. اگه غیر ازین بود 911 توربو اس یا gt2 یا gt3 تو نوربرگ رینگ میتونستن برای کوروت قد علم کنن اما کمترین رکورد ثبت شده شون 7:24 که مال gt2 که از کوروت زمان بیشتریه و نتیجه ضعیف تری.
        درمورد کیفیت ساخت واقعا اولین نفری هستی که میگی پورشه از امریکاییا کیفیت ساخت بالاتری داره. تو مقالات هم بخونی کم استهلاک ترین ماشینا ژاپنی و امریکایین و نشون به اون نشون کم استهلاک ترین ماشین اسپرت هم شورلت کامارو شده.
        رییس بخش تولیدات پورشه هم معصوم نیست که هرچی بگه سند باشه. برا خودش میگه!!!
        بهر حال هر کسی نظر و سلیقه ایی داره و تا صبح هم بحث کنیم نه شما قبول میکنی که کوروت بهتره نه من قبول میکنم که پورشه بهتره.
        ارادت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mehran911

        ۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        سلام
        شروین عزیز
        jd power سایتی نیست که به آمار و مشخصات فنی خودرو ها بهایی بده این سایت بر اساس نظر کارشناسان و نظر سنجی سالانه ای که بین مردم انجام میده رده بندی کیفی خودرو ها رو مشخص میکنه نه کمی . شما اگر آمار کل سایت رو نگاه کنی می بینی که بعد از برند لکسوس که معمولا در رده ی اول است پورشه معمولا از لحاظ کیفیت در رده دوم قرار داره راستی اینم بگم که این مجله آمریکایی است نه آلمانی
        تو رده بندی کلی این شرکت مرسدس و bmw اصلا آمار خوبی ندارن .

        دوست عزیز پورشه حسابش از بقیه برند های آلمانی جداست

        از طرفی همه چیز زمان تو پیست Nürburgring نیست چون معمولا تو مسابقاتی که پورشه حضور داشته کوروت هم حاضر بوده در حالی که آمار 911 خیلی بهتر بوده

        حقیقت اینه که این مردم و خریداران و در کل میزان فروش این دو خودروست که نتیجه برتریشون رو ثابت میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شروین

          ۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          سلام مهران عزیز.
          حرف منم دقیقاً همینه که میگیم از نظر من مشخصات فنی خودرو ها و نتایجی که تو پیستا و تو گذر سالها بدست میارن مهمه نه نظرات مردم و کارشناسا. نصف مردم نمیدونن گشتاور چیه و چکار میکنه.
          پیست هایی رو هم که پورشه و کروت و وایپر و حتی لامبو و فراری بوده اکثر اونایی که من دیدم کروت و وایپر برنده بودن. علتشم بیشترین گشتاور تو بهترین دور موتوره. البته تو یکی از مسابقات بارون اومد و کنترل کردن گشتاور عظیم امریکایی هم واقعا کار هر راننده ایی نیست و خودت دیگه میدونی …
          یه دلیل دیگه برای اینکه پورشه آمار خوبی داره اینه که معمولا 4 تا پورشه تو مسابقه هست اما 2 تا کوروت و 2 تا وایپر. پس مقایسه پورشه و کوروت همینجا میشه نابرابر.
          این پست راجع به فورد جی تی هستش اما حتی همون فورد جی تی نسل قبل هم نتونست حریف کوروت بشه. حتی تو یه مسابقه که کوروت و وایپر و لامبو و فراری و پورشه و فورد جی تی بودن اول وایپر شد، دوم و سوم کوروت و چهارم هم وایپر. و گزارشگر گفت: There is no ford GT
          من منکر برتری پورشه به لامبو و فراری به خصوص تو پیست نیستم.(البته منظور لافراری نیست!!) اما بدون تعصب حاضرم رو کوروت و وایپر شرط ببندم که پورشه حریفشون نمیشه. به خصوص z06 2015 که منتظر نتایج پیست و نوربرگ رینگش هستم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. NASSY

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    فورد GT یه دوووووونه باشه :P

    بی نظیره
    VIVA USA

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. قاتل خودروها کوروت

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    پروفرمنس عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. قاتل خودروها کوروت

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بهترین سوپر اسپرت امریکا این یا کوروت ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mostafa&S

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      داداش اینو با کوروت یکی میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. قاتل خودروها کوروت

        ۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (43 ديدگاه)

        نه اینم خطرناکه ها شاید گلوی کوروت رو بگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فریا

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          شاید ؟؟؟ این موتور وسطه کل ساختار ماشین با کوروت فرق

          داره . این پدر کوروت رو … :D

          البته خودم اگه از کوروت بیشتر از این خوشم نیاد کمتر هم

          خوشم نمیاد . دو تاشون سلطان ان .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. قاتل خودروها کوروت

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    الان مافیا میاد …شر میگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mostafa&S

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      نه مافیا قول داده دیگه تو این سایت نیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        به کی؟؟؟؟؟؟
        کجا؟؟؟؟؟؟
        کی؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. P.G

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (489 ديدگاه)

      منظورت از اون نقطه چینایى که گذاشتى “گل شعره” دیگه؟!:d

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. قاتل خودروها کوروت

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    اسب بخارش ششصد کمه حداقل باید هشتصد می بود اون وقت چطور میخاد فراری های نهصد اسبی رو شکار کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارماااام

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چه ربطی داره؟؟کی گفته هر چی اسب بخار بیشتر باشه شتابش بیشتره؟
      شندیدی لامبورگینی رو تیون کردن شده دوهزار اسب ولی شتابش هنوز مثل مدل استانداردش بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Ferrari fan

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    خوبه که فورد هم دست به کار شد برای ساخت یه سوپرماشین.ولی به نظرم جالب نیست که تا 2017 یه اینجین 600 اسبی داشته باشه.حیف این طراحی نیست؟به نظرم بهتر بود قویتر باشه(در عین سبکی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مسعود

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    تا اینجا که عالی به نظر میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. آرش آمریکایی

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (612 ديدگاه)

    خدایا 2017 چ سالی بشه برا آمریکا اون از برنامهای کادیلاک و ارتقای کامارو و جنرال موتورز اون از اتحاد فیات کرایسلر که نتایجش تا اون موقع جواب میده اون از موتور عقب شدن کوروت و اینم از این که از سال 2008 منتظرش بودم
    فکرشو کن دوج وایپر دوج چلنجر. شورولت کامارو وکوروت موتور عقب
    و فوردgt و موستانگ و…
    خوشبحالشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      کوروت موتور وسط میشه
      نه موتور عقب :-)
      کادیلاک XLR هم با همون پلتفرم مید انجین کوروت دوباره سلطنتش رو از سر میگیره .
      البته با نامگذاری جــدید :-)
      درمورد 2017 موافقم . سال آمریکاست . البته الانم هست ولی تنوع محصولات کمــه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. صادق

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود

    این خودرو احتمالا در کلاس 458 و 911 جی تی و مک لارن 650 و لامبو هوراکان قرار میگیره و به جرائت میتونم بگم هیچ کسی و طرفدار هیچ برندی نمیتونه این ماشینو دست کم بگیره

    از همون اول و ازل فورد gt رقیب فوق العاده سرسختی برای هم کلاس هاش بوده و قطعا اینم خواهد بود و معمولا هم رقیب مستقیمش فراری بوده

    نسل بعد 458 هم فوق العاده به این فورد gt نزدیکه، اونم از یه موتور 3.5 لیتری توربو بهره میبره (به احتمال خیلی زیاد) که این خودش حساسیت رو بیشتر میکنه

    رقابت به این میگن، 4-5 تا ماشین از 4-5 گوشه ی دنیا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Camaro 1978

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    به نظرم نمیشه گفت که طراحی این ماشین از روی چیز دیگه ای کپی شده
    یعنی فورد جی تی برای خودش یه استایل خاصی داره و یه جورایی میشه توش اصالت جی تی رو دید
    کاملا پیشرفت توش دیده میشه
    الآن دیگه سوپر اسپرتای ایتالیایی و آلمانی باید حواسشون جمع باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. masoud17

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    600 کم نیست؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احسان(احسان سابق)

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    یه زمانی فورد ماشین میساخت 8 سیلندر با 7.5 لیتر حجم و خروجی 280 اسب بخار.حالا 6 سیلندر 3.5لیتری ساخته بیش از 600 اسب بخار خروجی داره.این شرکت واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمد.ف

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (447 ديدگاه)

    دوستانی که می گن ۶۰۰ اسب بخار کمه باید بگم وزنش رو هم باید مد نظر داشته باشین که با توجه به مواد سبک وزن و آیرودینامیک پیشرفته احتمالا چیز خفنی از کار درآد. هر چند که ما ۱۰۰ سال هم از این حرفها بزنیم به ما نمیدن باهاش یه بوق بزنیم!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. amirhosin

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به نظر من مدل قبلی خوشگل تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ارماااام

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فورد جی تی حرف نداره،واقعا خوب شده دستی به سر و صورت و باطنش کشیدن،چون چند سالی میشد با قیافه ی تکراری تولید میشد،مکلارن پی وان و پورشه جی تی،رو به مبارزه میطلبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کافر مقدس

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    یادش بخیر GT40 اومده بود فقط در تیراژ 7دستگاه تولید شد!

    GT90که غوغا بود حیف تولید نکردن:(

    GR-1 هم که 1024اسب داشت که2013با نامGTR1یه 4-5تایی تولید کردن

    کولن نسل GTرو از سال 1968 نگاه کنید تا اینجا سرجمع همه ی نسلاشو 50 دونه هم تولید نکرده! خدا کنه حداقل اینو انبوه کنه نصبت ب نسل های گذشته ش!

    توGranTurismo6 هم همیشه گرونترین ماشین ـه:|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. pony car

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    خوبه اما دوست داشتنی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا