تجربهٔ رانندگی با فولکس‌واگن شیراکو GTS مدل 2016

ما با آخرین نسخه از فولکس‌واگن شیراکو رانندگی کردیم، اما آیا بالا رفتن سن خود را نشان می‌دهد؟

نسل سوم فولکس‌واگن شیراکو در سال 2008 پس از 16 سال وقفه معرفی شد. بااینکه فولکس‌واگن در سال 2014 شیراکو را مورد فیس‌لیفت قرار داد اما هشت سال در دنیای این روزهای خودرو برای تولید یک ماشین زمان زیادی محسوب می‌شود. ولی این اصل در رابطه با شیراکو درست به نظر نمی‌رسد چراکه حتی هنوز هم وقتی با آن رانندگی می‌کنید به نظر می‌رسد که همین تازگی معرفی‌شده است.

vw-fd-fri-ft

مدلی که ما با آن رانندگی کردیم، نسخهٔ تولید محدود GTS بود که برای بزرگداشت شیراکو GTS اصلی سال 1982 ساخته‌شده است. شیراکو GTS جدید 2016 آخرین نسخه از نسل فعلی این خودرو خواهد بود. این کوپهٔ خاص مجهز به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو با 217 اسب بخار قدرت است که از گلف GTI قرض گرفته‌شده است. این شیراکو GTS جدید همچنان از همان فرمول GTS قبل از فیس‌لیفت استفاده می‌کند یعنی دو خط مشکی‌رنگ که بر روی کاپوت، سقف و درِ صندوق بار نقش بسته است. البته اگر خریدار تمایلی به وجود این خطوط نداشته باشد، بدون هیچ هزینه‌ای حذف می‌شوند.

 

vw-fd-fri-rtدرحالی‌که ممکن است شیراکو GTS ازلحاظ قدرت با گلف GTI مطابقت داشته باشد اما در GTS، دیفرانسیل لغزش محدود حذف‌شده و در عوض یک سیستم الکترونیکی بنام XDS به آن اضافه‌شده است که با استفاده از ترمزهای جلو به کنترل و حفظ پایداری خودرو می‌پردازد. البته این مورد یک آپشن 210 پوندی است.

vw-fd-fri-fc

بااینکه 8 سال از عمر این خودرو می‌گذرد اما هنوز بی‌نهایت خوب به نظر می‌رسد و شخصیت رانندگی بانشاطی دارد. موتور 2 لیتری توربوی 217 اسب بخار آن به‌راحتی تا 7000 rpm دور گرفته و گشتاور 350 نیوتن متری خود را از طریق یک گیربکس 6 سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. بدین ترتیب شیراکو GTS در 6.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد که البته با استانداردهای امروزی شتابی متوسط است.

vw-fd-fri-dash

قیمت پایهٔ این کوپهٔ اسپرت آلمانی از 28,445 پوند آغاز می‌شود که خودروی مورد آزمایش ما با تجهیزاتی اضافه مانند کمک‌فنرها و دامپرهای تطبیقی و چراغ‌های زنون، قیمتی برابر با 31 هزار پوند داشت. این درحالی‌که است که این کمک‌فنرها و دامپرهای تطبیقی به بهبود کیفیت سواری خودرو کمک چندانی نمی‌کنند و حتی در نرم‌ترین حالت هم شیراکو خشک و ناراحت احساس می‌شد. بعلاوه اگرچه این کوپهٔ اسپرت چهرهٔ زیبایی دارد اما تا حدی سن بالای آن‌را نشان می‌دهد.

vw-fd-fri-187

نتیجه

فولکس‌واگن شیراکو GTS هنوز هم خودروی مناسب و معقولی برای رانندگی است اما برچسب قیمتی بالای نکته‌ای منفی بشمار می‌رود. چراکه با 1000 پوند کمتر می‌توان یک گلف GTI سه در با عملکردی یکسان خریداری نمود که حتی رانندگی بهتر و ویژگی‌های داخلی به‌مراتب مدرن‌تری دارد. بااین‌حال بریتانیایی‌ها بیشترین خریداران شیراکو در کل کشورهای اروپایی هستند پس قطعاً علاقه‌مندان بیشتری در اینجا برای این خودرو وجود دارد.

 

مشخصات فنی

Volkswagen Scirocco GTS 2016
قیمت پایه 28,445 پوند
قیمت مورد آزمایش 31,000 پوند
پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو
قدرت 217 اسب بخار
گشتاور 350 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی
محور محرک جلو
شتاب صفرتا صد 6.5 ثانیه
حداکثر سرعت 246 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 6.1 لیتر

 

منبع: AutoExpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

15 دیدگاه

    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      قیمت پایه 28445 پوند: 130847000 تومن
      قیمت مورد ازمایش 31000 پوند: 142600000 تومن
      مصرف سوختش با این قدرت موتوری که داره خوبه
      شتاب و سرعت معقولی داره.خودرو شهری خوبیه

      پاسخ
      1. سامان
        سوابق: (1463 دیدگاه) ,

        قیافه خشنی داره
        ولی با این پول میشه ماشینهای خیلی باحال تری خرید
        مثل نیسان 370 z کامارو یا ماستنگ 4 سیلندر توربو
        یا سوبارو wrx
        که همشون جدید هستند

        پاسخ
        1. حمیدرضا
          سوابق: (324 دیدگاه) ,

          شما هزینه آلایندگی این مدلایی رو که فرمودید در انگلستان حساب کنید می بینید که این ماشین خیلی به صرفه تره

        2. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          به نظرمنم این ماشین خوبه تورده خودش

  1. امیرحسین
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    فولکس واگن همیشه عالی بوده

    پاسخ
  2. محمدرضا
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    توان و مصرف سوختش خیلی خوبه یه ماشینی هست که خیلی دوسش دارم

    پاسخ
  3. ارش
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    دوستان میتونن بگن فرق خودرو ازمایشی با پایه چیه؟؟

    پاسخ
    1. سامان
      سوابق: (1463 دیدگاه) ,

      خودرو پایه یعنی با ارزانترین قیمت که کم اپشن ترینشون هست
      مثلا شما میخواید یه کامارو rs بخرید تو منطقه ازاد میگن مدل بیس یعنی پایه 26 هزار دلار که سقفش باز نمیشه هیچ حتی سانروف هم نداره صندلی ها پارچه ای 2 تا ایربگ و….
      ولی وقتی مدل لیمیتید رو میخرید میبینی مثلا12 تا ایربگ ترمز برمبو صندلی چرم کانورتیبل با گرمکن و سردکن صندلی و هزاران اپشن دیگر که مساویه با افزایش قیمت ماشین

      پاسخ
  4. جواد
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    دی دی 1000این قیمتی که گفتی میشه بدون تعرفه مسخره گمرکی. با تعرفه میشه نزدیک 300میلیون

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خوب منم بدون تعرفه گفتم عزیز دل.
      تعرفه های گمرکی ما که دیوونه کننده است

      پاسخ
  5. FcmZ
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    به نظر من زیباترین وباحالترین هاچ بک دنیاست. حالا که پیر شده هم از دیدنش سیر نمیشم.
    از همینجا که هستم دست استاد جیارو رو میبوسم! واقعا عجب چیزی طراحی کرده. واقعا بی نقصه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.