فولکس کراس کوپه GTE، سومین کانسپت از آبی‌ها

تنوع در بازار شاسی بلندهای کوپه اسپرت رو به فزونی می‌رود. فولکس‌واگن نیز نسخه کانسپت کراس کوپه را به نمایشگاه دیترویت آورده است. این سومین کراس اوور کانسپت فولکس است که در طول دو سال اخیر پس از کراس بلو 7 نفره (معرفی در نمایشگاه خودروی 2013 دیترویت) و کراس بلوی کوپه (معرفی شده در نمایشگاه خودروی شانگهای 2014) معرفی می‌شود.

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

درواقع کراس کوپه GTE یک نسخه تصفیه شده از کراس بلو و برای رقابت با BMW X6 می‌باشد. این خودرو نیز همانند دو کانسپت دیگر روی پلتفرم MQB فولکس بنیان نهاده شده است. طول خودرو 4846، عرض آن 2029 و ارتفاع آن 1735 میلی‌متر می‌باشد که نشان از اندازه متوسط آن دارد.

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

چرخ‌های بزرگ 22 اینچی این خودرو طراحی جدیدی دارند. چراغ‌های جلو با وجودی که از الگوهای رایج فولکس تبعیت می‌کنند اما با ادغام در تیغه‌های جلوپنجره، فرمی بسیار مدرن و جذاب یافته‌اند. هواکش‌های بزرگ در قسمت جلوی خودرو، گلگیرهای متورم و برجسته، خطوط روی بدنه، سقف نسبتاً کوتاه، چراغ‌های باریک عقب و اگزوزهای اسپرت ذوزنقه ای شکل، همگی دست به دست هم داده‌اند تا تصویری پرجذبه و موقر از این خودرو ارائه نمایند. با اینکه این روزها، شاسی بلندهای کوپه با سقف شیب‌دار مرسوم می‌باشند، اما فولکس در این مورد زیاده‌روی نکرده است.

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

در این خودرو فضای کافی برای پنج سرنشین وجود دارد. البته این مدل با سه ردیف صندلی و به‌صورت 7 نفره می‌باشد اما بعید است که در ردیف انتهایی بتوان سرنشینان بزرگسال را به راحتی سوار نمود. با وجود ابعاد مشابه با فولکس توراِگ، فاصله بین دو محور 2.98 سانتی و موتور نصب شده به صورت عرضی باعث شده‌اند تا فضای داخلی بهتری را در این خودرو شاهد باشیم.

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

یک سیستم پیشرانه هیبریدی شامل موتور بنزینی VR6 با حجم 3.6 لیتر و قدرت 276 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر همراه با دو موتور الکتریکی 54 اسبی 220 نیوتن متری در جلو و 114 اسبی و 270 نیوتن متری روی محور عقب می‌شود. یک گیربکس شش سرعته با کلاچ خودکار نیروی موتور بنزینی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. انرژی لازم برای موتورهای الکتریکی توسط باتری‌های لیتیوم یون 14.1 کیلووات ساعتی جمع و جوری که در تونل مرکزی خودرو جاسازی شده‌اند، تأمین می‌شود.

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

خروجی کل سیستم هیبریدی به 355 اسب بخار و 380 نیوتن متر می‌رسد. نهایت سرعت این خودرو هم به 209 کیلومتر بر ساعت می‌رسد در حالی که شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در 6.0 ثانیه ثبت می‌کند. در حالت رانندگی تمام الکتریکی تنها از موتور الکتریکی محور عقب استفاده می‌شود که در این حالت می‌توان تا 32 کیلومتر مسافت را با انرژی ذخیره شده در باتری‌ها طی کرد. مصرف سوخت خودرو در حالت ترکیبی نیز به 3.36 لیتر در هر صد کیلومتر محدود می‌شود که برای چنین خودرویی با این ابعاد، بسیار شگفت‌انگیز است.

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept Interior
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept Interior
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept Interior
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept Interior

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept Interior
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept Interior

احتمال تولید این خودرو توسط فولکس واگن زیاد است. البته ممکن است قسمت‌هایی از آن با فن‌آوری‌های مرسوم‌تر جایگزین گردند. به‌عنوان مثال بنزینی هیبریدی با نوع توربودیزل تعویض خواهد شد. برخی از تکنولوژی‌های بکار رفته نظیر سیستم سرگرمی با ژست های حرکتی با نمایشگر 12.3 اینچی ساخت شارپ را به‌زودی در سایر تولیدات فولکس خواهیم دید.

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept
Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

با این وجود، این خودرو حتی در صورت تولید، خودرویی ارزان نخواهد بود. شاید این خودرو تبدیل به نسل آینده توراِگ شود. در هر صورت در بازار آمریکا که خودروهای SUV بزرگ، خواهان زیادی دارند، این مدل فولکس نیز شانس بالایی خواهد داشت.

47 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل نوید
    نوید
    سوابق: (1525 دیدگاه) ,

    ماشین از هرنوع که میخواد باشه باید شاسی بلند و 4wheel drive باشه
    این درسته
    دنیا داره به سمت شاسی بلندا روی میاره
    البته خب یه مقدار خاص چون بالاخره ماشین های دیگه هم طرفدارای خاص خودشو داره

    پاسخ
    1. peyman.german
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      البته این سلیقه شماس.این نیست که فقط باید شاسی بلند باشه
      من شخصا تاحالا از هیچ شاسی بلندی خوشم نیومده
      چون توی هندلینگ و راحتی و چابکی به پای کوتاه ها نمیرسن

      پاسخ
      1. امیررضاFXX K
        سوابق: (26 دیدگاه) ,

        البته اینکه سر علاقه به شاسی های مختلف بحث میکنید به سلایق شما مربوطه من خودم عاشق شاسی کوتاه بودم ولی وقتی پورشه کاین رو دیدم فهمیدم نمیشه به شاسی بلندا بی توجه بود…

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل ALIUnited
      ALIUnited
      سوابق: (135 دیدگاه) ,

      با نهایت تاسف و تاثر ضایع شدن مرحومه مغفوره حاجیه خانم کوتوله هورمونی لیونل مسی رو به همه ی بارسایی های عزیز تسلیت عرض می کنم

      انشا الله غم آخرتون باشه که فکر نکنم

      وتبریک به همه ی طرفدار های رونالدو و رئال برای هتریکش در توپ طلا

      شب همگی خوش

      پاسخ
      1. MAFIA
        سوابق: (435 دیدگاه) ,

        نه مسی نه کریس نه هر …دیگه ای نمیتونه الگوی من باشه.به درک که توپ طلا رو برد.این کجاش مهمه!!!!!!!!!!

        هممون سرمون رو عین کبک کردیم تو برف فقط عمر و وقت گذرانی می کنیم.!!!

        با مسائل مزخرف و بی پایه اساس مثل فوتبال و ماشین و فیلم و قلیان و این آت و آشغالا

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل نوید
          نوید
          سوابق: (1525 دیدگاه) ,

          شما هم که کلا سرت تو برفه

        2. تصویر پروفایل ALIUnited
          ALIUnited
          سوابق: (135 دیدگاه) ,

          کی گفته که الگوته . الگویه منم نیست ولی به عنوان یه ورزش دوست و فوتبال دوست از نوع بازیش خوشم می آد
          و با تماشای فوتبال تریح می کنم .
          خوب اگه اینجوری که شما می فرمایید باشه باید:
          ورزش نکنیم چون کار بیهوده ای . عشق ماشین نباشیم . فیلم ها هم که به گفته ی بعضی ها مخربه . قلیونم که من خودم هم نیستم . خدا رو شکر که امر به معروف هم تصویب شد و تو خیابون هم نمی تونی به راحتی بگردی . وضعیت تحصیل هم که همه خبر دارین چجوریه . پارک ها هم پر جوون های معتاده . اینترنت هم گه دیگه نگو . کنسرت های موسیقی هم عین مجسمه می شینی فقط گوش می کنی (تو ایران) . 6.5 میلیون جوون بیکار بگفته ی خودشون . شبکه های تلوزیونی ملی هم که فقط باید گریه کنی . چهار شنبه سوری هم که خطر داره . شبکه های اجتماعی هم که فیلتره . تازه اگه عشق ماشین هم که باشی پولشو نداری بخری بجز بعضی ها . عشق وعاشقی هم که دروغه …………………………………
          حالا مسائل با پایه و اساس شما سراغ داری که بریم دنبالش

      2. علی
        سوابق: (105 دیدگاه) ,

        اومدی تو پدال بعد راجع به فوتبال پیغام میدی!!!
        هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد

        پاسخ
    3. تصویر پروفایل rasoul
      rasoul
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      منم با نويد موافقم و در ضمن اين يكي ديگه خيلي خوشگل و خشن و مردونست يه جورايي نظر من داره نسبت به ماشين عوض ميشه قبلا اصلا شاسي بلند رو ماشين فرض نمي كردم ولي الان خيلي اعتقاد پيدا كردم يه جورايي اين ماشينها چند منظوره اند و پر كاربرد
      فكر نكنم نكته منفي تو كامنت نويد باشه كه اينقدر ديس لايك خورده
      منظور اينه كه دنيا داره به سمتي ميره كه استفاده از اين نوع ماشينا زياد ميشه و الان اكثر كمپاني ها شاسي بلند ساز شدن و اين بخاطر عوض شدن سبك زندگي مردم هست

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید
        نوید
        سوابق: (1525 دیدگاه) ,

        خیلی ممنون داداش
        من نمیدونم آخه ماشینی که فقط به درد پیست میخوره چطوری میخوان ازش استفاده ی روزمره و … بکنن
        ماشین های اسپرت و سوپر اسپرت به درد کسی میخوره که دو یا چند ماشین دیگه هم داشته باشه و فقط زمانی که ……
        بعدشم من همیشه زیر اینجور کامنت هام مینویسم
        البته این سلیقه ی منه و …
        این دفعه یادم رفت
        یه عده هم که کلا چون میخوان همه ی کامنتا رو بخونن سریع و بدون فکر اونا رو میخونن

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل امیر محمد
    امیر محمد
    سوابق: (280 دیدگاه) ,

    جدیدا داره از ماشین های فولکس خوشم میاد خیلی طراحی با شخصیت و جذابی دارن و در طراحیشون از خطوط اضافی الکی هم پرهیز شده خیلی زیبا هستش و فکر نکنم در طی مرور زمان خسته کننده بشه
    در کل طراحیش تو حلقم

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید
        نوید
        سوابق: (1525 دیدگاه) ,

        شاید x6 خوشکل تر و سرعتش هم بیشترباشه
        یا درکل اسپورت تر باشه ولی من اینو ترجیح میدم چون مردونه تر و آفرودی تره
        و حتی فولکس واگن تره

        پاسخ
      2. حسین
        سوابق: (1172 دیدگاه) ,

        با توجه سطح قیمت محصولات فولکس و ب ام و، مطمئن نیستم قابل رقابت باشن

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل امیر محمد
          امیر محمد
          سوابق: (280 دیدگاه) ,

          شاید توی یک قیمت نباشن ولی خیلی چیز های نزدیک به هم دارن

        2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2636 دیدگاه) ,

          من رفتم و تحقیق کردم که در سایت فولکس واگن نوشته بود از بی ام و ایکس6 ارزونتره.از بنز جی ال ای هم ارزونتره.
          نکته مثبتش اینه که تازه نفسه و طراحیه بدی هم نداره.
          ولی بی ام و هم از بنز هم از این چابک تره.و این هم از بنز چابک تر(احتمالا)

    1. تصویر پروفایل ALIUnited
      ALIUnited
      سوابق: (135 دیدگاه) ,

      طراحیش که عالیه مخصوصا چرخ های بزرگش که خیلی جذابش کرده و شبیه ماشین های رالی (داکار) شده .
      حالا ببینیم چینی ها چجوری کپیش می کنن

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید
        نوید
        سوابق: (1525 دیدگاه) ,

        کلا چرخ بزرگ به اکثر و یا با تقریب خوبی به همه ی ماشینا میاد

        پاسخ
  3. AliZeus
    سوابق: (418 دیدگاه) ,

    آفرین فولکس جدیدا داره رو طراحیش بیشتر کار میکنه..عالیه

    پاسخ
  4. عرفان
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    توش شبیه رنجروور شده
    درکل زشت شده

    پاسخ
  5. عارف
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    ابهت و وقار در عین سادگی.هماهنگی جلو پنجره و چراغاش آدمو مسحور خودش میکنه

    پاسخ
  6. عینک
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    اگر بخواد برای رقابت با x6 و خودروی جدید بنز رقابت کنه باید روی طراحی جلوی خودرو بیشتر کار کنه.چون اکثر محصولات فولکس واگن قیمت های قابل دسترس تری دارند نسبت به بنز و بی ام و پس برای رقابت با این دو باید طراحی داشته باشه که گرانتر از بقیه محصولاتش نشون بده.

    ولی طراحی عقبشو خیلی دوست دارم و همینجور داخلیشو.هرچند این شکرت اینقدر محتاط هست که تا مطمئن نباشه که برد میکنه اینو تولید نمیکنه.

    پاسخ
  7. جی تی ار
    سوابق: (429 دیدگاه) ,

    هرچند این مدل باید تغییراتی رو درطراحیش انجام بده تا به خولی در کلاس شاسی بلند کوپه جای بگیره,ولی درکل,دوستانی که درمورد بنزGLE می گفتندمگه میشد بنز شاسی بلند کوپش رو جوردیگه ای طراحی کنه?,بفرمایید این هم نمونه…

    پاسخ
  8. محمدرضا ♥BMW♥
    سوابق: (290 دیدگاه) ,

    خوشگله ها اما ناخواسته عقبشو میبینم یاد میمون میفتمم

    پاسخ
  9. احمدرضا ب ام و
    سوابق: (394 دیدگاه) ,

    دوستان ببخشید نمایشگر های بنز و ب ام و رو کی میسازه؟ با تشکر

    پاسخ
  10. s.class
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    بنظر من که از بنز GLE با ابهت تره………

    پاسخ
  11. حسین
    سوابق: (1172 دیدگاه) ,

    درود. سرعت گذاشتم مطلب توی سایت خیلی زیاد شده!!! پدال جان نه به اون وقتی که دو روز هیچی نمیذاری، نه به الان که اصلا نمیرسیم کامنتها رو بخونیم!!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      تازه الان که بهتر شده
      یه زمانی بود تو یک دقیقه 3 تا مطلب میذاشتن
      همین دو هفته پیشو میگم
      یکم رفتیم تو کار انتقاد حالا خیلی بهتر شده
      خیلی سردبیر محترم از توجهتون

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (1172 دیدگاه) ,

        اینجوری خوب نیست که نشه توی هر پست با هم بحث کنیم. (منظورم بحث درسته نه دعوا)

        پاسخ
  12. حسین
    سوابق: (1172 دیدگاه) ,

    درود!!! بچه ها شاسی بلند کوپه رو اینجوری هم میشه طراحی کرد!!!! یه حرفایی زده بودم…، پسشون میگیرم

    واقعا جای بحث داره! من هیچ شباهتی در این ماشین با X6 نمیبینم!! یعنی اصلا شبیه به کوپه نیست انگار!!! شبیه شاسی بلند کوپه (با تعریفی که استایل X6 میشه کرد) نیست :S ظاهرش بیشتر به SUV میخوره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      آفرین
      توبه کنندگان جایگاه ویژه ای نزد خدا دارند
      شوخی کردم

      پاسخ
  13. Mostafa&S
    سوابق: (318 دیدگاه) ,

    پلتفرمش با ماکان یکیه ولی ماکان یه چیز دیگست

    پاسخ
  14. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    یه فولکس واگن جذاب دیگه!! با این اوصاف ایکس 6 هم کوپه حساب میشه؟؟

    پاسخ
  15. h112
    سوابق: (302 دیدگاه) ,

    پر فروش ترین کمپانی ها در بازار آمریکا (2014)….
    1——-ford
    2——-chevrolet
    3——-toyota
    4——-honda
    5——–nissan
    6——–hyundai
    7——-jeep
    8——-kia
    9——-dodge
    10——-subaru
    فولوکس واگن هم در رده 13 بود….

    پاسخ
  16. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    سلام دوستان.
    ماشين خيلي خوش طرح هستش و فنيش هم خوبه.
    افرين به بي ام دبليو كه با x6 پايه گذار اين نوع خودروها شد.

    پاسخ
  17. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    تو خودروهای آلمانی چند تارو بیشتر دوست دارم و جالب این جاس که همشون ساخت فولکس و زیرمجموعه هاش هستن.
    واقعاً سیاست فولکس در ساخت خودرو تحسین برانگیزه!
    هم ماشین لوکس و فول آپشن مثل این و پاسات میسازه محصولاتی مانند پولو و آپ که قابل دسترسی برای همه ی اقشار مردم است.طراحی های داخلی خودرو هاش ساده و بسیار زیباست.

    پاسخ
  18. سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    همچین کوپه هم نیست،همون -شاسی بلند اسپرت- فقط بگن بهتره؛چون ظاهرش مثل بقیه شاسی بلندهای اسپورته،یعنی یه چیز تو مایه های رنجروور اسپورت.
    ولی طراحیش خیلی خوب و چشم نوازه،مخصوصا چرخهای بزرگش که خیلی خوشگلش کرده و همچنین چراغاش،هرچند توی نسخه تولیدیش احتمالا چرخهاش کوچکتر میشه و چراغاش هم کمی شاید تغییر کنه
    طراحی داخلیش هم خوبه ولی کنسول وسطش به شدت شبیه CLS63 شده؛اون سه تا دکمه با اون دسته دنده و اون دکمه چرخون؛تنها تفاوتش اینه که جای چپ و راستش عوض شده و دکمه هاش مربع شدن

    پاسخ
  19. صادق
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    دوستان این اصلا توی کلاس X6 و GLE نیست اونا لاکشری هستند و این یک ماشین مردمی ! در ضمن طراحی خوبی داره که اگه ماشین باز باشین میفهمین همش از صدقه سره آئودی هست مخصوصا طرح چراغ ها ! از لهاز پلتفرم هم بیشتر شبیه suv های اسپرت مثل رنج رور اسپرت یا ML یا X5 هست ! چیز جالبیه کلن دم فولکس گرم

    پاسخ
  20. ارش
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    این ماشین ارزش خریدن داره

    پاسخ
  21. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    طراحیش واقعا خوبه . ساده و گویا و بع دور از هرگونه غلو و حجم پردازی الکی .

    همین عوامل باعث میشه دیرتر از چشم بیفته . کلا سبک طراحی فولکس سادست.

    اما این مدل تا نمونه ی نهایی تفاوت داره . از نظر من این کوپه نیست . یا به نوعی

    میتوان گفت که بیشتر اسم کوپه را یدک میکشد . اما شخصا از شاسی بلند کوپه خوشم

    نمیاد . چون هدف خاصی رو دنبال نمیکنه . بیشتر جذابیت داره .

    اما بین این و شاسی بلندهای کوپه ، به نظر من این یهتره .

    پاسخ
  22. s.class
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    یه موتور 450 اسبی میخواد با سیستم 4WD

    این ماشین هیبرید میخواد چیکار

    این باید دو دیفرانسل فعال موتور 450 اسبی داشته باشه بزنی کوه باهاش

    با این ابهتش باید 10 تا بسوزونه حداقل نه 3.36 تا که……..

    پاسخ
  23. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    در کیفیت اش که بحثی نیست !
    اما از نظر طراحی اگه یه شرکت بخت برگشته ی چینی اینو طراحی می کرد،
    که دیگه همه دوستان صاحب نظر و designer ما که ول نمی کردن اون بدبخت را…
    چیه این طراحی…

    ( صد البته نظر در مورد طراحی ، متفاوت است )

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل rasoul
      rasoul
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      آخه برادر من الان دقيقا فازت چي بود كه اين حرفو زدي؟
      از كي تا حالا برادراي چيني طراح شدن كه ما خبر نداريم؟
      ديگه اوج طراحي اونها بر ميگرده به كپي مو به مو از رنجروور كه انهم با كمك تيم طراحي ايتال ديزاين صورت گرفته
      من نمي دونم پياز (چين)از كي رفته قاطي ميوه ها
      بعدشم شما كه كلاس زبان هم رفتي و طراحي خودرو بلدي بفرما از ظاهر اين جشنواره هماهنگي طرحها (شما بخوانيد وولكس واگن)ايراد بگير ببينيم
      ديگه هم از اين حرفها نزن
      حتما فردا ميخايي بگي جيلي امگرند از پورشه بهتره
      والا
      از چي بگم؟

      پاسخ
  24. Amirho3Ein
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    ظاهرش زیاد خشن نیست مثل لکسس ، خیلی با ابهت و مردانست و صد البته زیبا مخصوصا خطوط جانبیش و عقبش خیلی زیبا و متفاوت هست ولی جلو پنجرش زیاد جالب نیست.
    خیلی خوبه در این زمان که بیشتر کمپانی ها دارن suvهای کوپه میسازن این یه چیز متفاوته.
    به امید اینکه سوار ماشینای فولکس بشیم

    پاسخ
  25. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    فولکس واگن در سال 2014 بیشترین آمار فروش رو برای خودش ثبت کرد

    بیش از 10 میلیون دستگاه در سال فروخته

    سیاست های مدیریتی این شرکت منو کشته

    و اما در مورد GTE، باید بگم که به نظر من از جنبۀ طراحی که اصلاً در حد X6 نیست، البته ظاهر بسیار

    خوبی داره مثه همۀ فولکس ها محکم و مردونه است،از نظر عملکرد واقعاً عالیه، هم اینکه مصرف

    سوخت پایینی داره و هم اینکه پر قدرته و مهم تر از همه زیر نظر کیفیت فولکسه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.