مان نسل جدید ون فولکس‌واگن کرافتر را با برند خودش عرضه می‌کند

احتمالاً اطلاع دارید که گروه فولکس‌واگن حضور گسترده‌ای در بازار کامیون‌های سنگین دارد چراکه این گروه خودروسازی بیشتر سهام دو شرکت از بزرگ‌ترین سازندگان کامیون جهان یعنی اسکانیا سوئد و مان آلمان را در اختیار دارد. حال دومین شرکت مذکور یعنی مان قصد دارد با یک نسخهٔ تغییر برند داده‌شده از نسل جدید ون فولکس‌واگن کرافتر به بخش جدیدی از بازار وارد شود.

MAN-TGE-1

تا پیش‌ازاین، مان صرفاً در بخش سنگین فعالیت می‌کرد و کمترین ظرفیت ساخته‌هایش از 7.5 تن آغاز می‌شد اما این محصول جدید که TGE نام‌گرفته است با ظرفیتی از 3 تا 5.5 تن در بخش سبک قرار می‌گیرد. تنها تفاوت میان مان TGE و فولکس‌واگن کرافتر در جلوپنجره و بعضی از جزئیات تریم‌ها و تیپ‌ها است. البته لوگوی مان نیز جایگزین لوگوی فولکس‌واگن شده است. هرچند هنوز مان تأیید نکرده است اما به‌احتمال‌زیاد این خودروی تجاری جدید در همان کارخانهٔ واقع در لهستان ساخته می‌شود که کرافتر هم‌اکنون در آنجا تولید می‌شود.

MAN-TGE-6

نیروی این ون توسط یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر دیزل با یک یا دو توبوشارژر تأمین می‌گردد که رنج قدرتی از 102 تا 177 اسب بخار را ارائه می‌کند. جهت انتقال این نیرو به‌صورت استاندارد یک گیربکس 6 سرعتهٔ دستی در نظر گرفته‌شده درحالی‌که یک نمونهٔ 8 سرعتهٔ اتوماتیک هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌گردد. سیستم انتقال قدرت نیز به هر سه صورت دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل قابل سفارش است.

2017-man-tge6

مان هدف عرضهٔ TGE را استفاده در خدمات توزیعی و صنایع ساخت‌وساز اعلام کرده است. این خودرو به‌صورت پانل ون (ونی که صرفاً مخصوص حمل بار است و در پشت راننده و سرنشین جلو صندلی دیگری ندارد. این نوع ون‌ها فاقد پنجره‌های جانبی بوده و درواقع یک وانت یا کامیونت مسقف محسوب می‌شوند) با امکان انتخاب دو نوع فاصلهٔ محوری، سه طول و سه ارتفاع ارائه می‌گردد که بزرگ‌ترینِ آن فضایی معادل 18,300 لیتر دارد. در همین حال نسخهٔ وانت TGE نیز در دو نوع تک یا دو کابین و با طول‌های مختلف شاسی عرضه می‌شود.

تولید محصول جدید مان/فولکس‌واگن در آوریل 2017 آغازشده و از پاییز همین سال در سراسر اروپا عرضه می‌گردد. همچنین درصورتی‌که این ون در ایالات‌متحده عرضه گردد باید با فورد ترانزیت و دوج رم پرومستر به رقابت بپردازد. ضمناً مان در دههٔ 80 میلادی هم محصولاتی را بانام سری G عرضه می‌کرد که آن‌هم در اصل همان فولکس‌واگن LT بود که با برند مان عرضه می‌شد. فولکس‌واگن LT نیز پدربزرگ کرافتر کنونی محسوب می‌شود.

MAN-TGE-2

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

5 دیدگاه

  1. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    چقدر موتورش ضعیفه
    تو جاده کوهستانی بیچاره هر ماشینی که پشت این قرار بگیره

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2173 دیدگاه) ,

    شاید میخوان یه ایوکو دیلی از تو این در بیارن
    با این وصف باید منتظر نسخه های بزرگتر و مینی باس جفت محور هم باشیم

    پاسخ
  3. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    خیلی دوس دارم راننده این ماشین باشم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.